Silnik i osprzęt oraz układ napędowy - Wszystko o C200 / C230 Kompresor
Trojan - 6 Grudzień 2007, 13:02
Witam,mój Kompresor na autostradzie miedzy 130/140 pali 9.3 PB98
Przy 110/120 8.7 jakoś mniej nie moge osiągnąć
W mieście nie do końca szczery wynik bo dojeżdżam trochę autostradą wychodzi poniżej 10L.
Pozdrawiam.
TURBOMANIAC - 11 Grudzień 2007, 09:05
Witam, to moj pierwszy poscik więc jeżeli powitalnia jest gdzie indziej to z góry sorry
Od niedawna mamy w domu Mercedes c 230 Kompressor '98 Elegance. Samochodzik jest spoko szybko jezdzi i jak na takie osiągi pali nie dużo średnio ok 10l w cyklu mieszanym ( miasto/trasa) przy jezdzie momentami i 160-180km/h średnio 120-130. Dziwi mnie tylko fakt że niektórzy nażekają na dolne obroty i porównują kompressora do 2,8 v6
Jak wiadomo za przyspieszenie i elastyczność auta odpowiada moment obrotowy, 230K ma
280Nm , a 2,8 v6 270Nm niby różnica nieduża tylko że kompressor osiąga go już przy 2500obr./min , a 2,8 v6 przy 3750obr./min. Więc coś w tym musi być
Ogólnie silnik 230kompressor jest dobrym wyborem dla wszystkich chcących posiadać fure na dołdowaniu, ten rodzaj doładowania jest mniej uciążliwy w użytkowaniu niż zwykłe turbo, rozrząd jest na łancuchu, no i wspomiany moment obrotowy ma wiekszy niż 300td a do tego osiągi/spalanie....mmmmmmyyyyy....polecam
Patryk - 11 Grudzień 2007, 10:56
jotjot napisał/a: | mój clk230 kompressor pali w mieście w granicach 15-17 litrów, ale w trasie około 9. nie wiem od czego to zależy ale nie ukrywam że to dojmująca róznica. zastanawiam się nad gazem, polecono mi brc sequenta 24, z większym kolektorem 3500 w wwa. moze ktos cos taniej wie? |
Chcesz tanio kup diesla.
mrrocky - 11 Grudzień 2007, 11:58
Cytat: | Chcesz tanio kup diesla. |
giet - 11 Grudzień 2007, 15:01
Patryk napisał/a: | Chcesz tanio kup diesla. |
mrrocky napisał/a: | Cytat:
Chcesz tanio kup diesla. |
Popieram
Patryk - 11 Grudzień 2007, 15:15
TURBOMANIAC napisał/a: | no i wspomiany moment obrotowy ma wiekszy niż 300td |
Wydaje mi się że jednak nie.
TURBOMANIAC - 11 Grudzień 2007, 16:31
Chodziło mi o silnik montowany w W124 on miał chyba 272Nm.....ale mogę się mylić
MACIEK1986 - 12 Grudzień 2007, 19:57
WITAM
Mam pytanko bo zastanawiam sie czy jest duża różnica między C200 kompressor a C230 kompressor?? Zastanawiam się którego kupi i chciałbym zobaczyc co radzicie??
grucha383 - 12 Grudzień 2007, 20:21
//
majk201 - 12 Grudzień 2007, 21:03
Mercedes to mercedes 200 czy 230 kompressor to bez róznicy, na mercedesa sie nie patrzy ile pali (moim zdaniem nie jest tak zle, chyba ze jazda+szaleństwo to nawet auto z silnikiem 1,6 swoje spali), patrzy sie by był zadbany a to jest 90% sukcesu bo zawsze może być jakas niespodzianka. Mój na niemieckim paliwie spalał 8 litra super bleifrei jazda od 100 do 140. Na polskim paliwie wyniki pewnie beda gorsze.
Mercedes jest oszczędny w inny sposób mało sie psuje, choć moj nowy nabytek robi mi figle, ale złe poczatki maja dobre końce.
raff - 12 Grudzień 2007, 21:34
c 200 192 KM
c 230 193 KM
mysle ze trza pamietać tez ze ubezpieczenie tańsze w tym c 200 tylko chyba trudno znaleźć c 200 192 KM ,wiem cos o tym bo sam mam taki
capritec - 13 Grudzień 2007, 01:06
raff napisał/a: | c 200 192 KM
c 230 193 KM
mysle ze trza pamietać tez ze ubezpieczenie tańsze w tym c 200 tylko chyba trudno znaleźć c 200 192 KM ,wiem cos o tym bo sam mam taki |
zdecydowana wiekszosc C200K ma 180 KM
grucha383 - 13 Grudzień 2007, 10:00
//
Adaśko - 13 Grudzień 2007, 12:46
capritec napisał/a: | zdecydowana wiekszosc C200K ma 180 KM |
Na Portugalie i Włochy były 192 konne Gwiazdki, między C200, a C230 jest jeszcze różnica w momencie maksymalnym: C200 260 Nm przy 3800 obrotach, a C230 280 Nm przy 3000 obrotach, czyli C200 lubi wyższe obroty, zużycie paliwa porównywalne, prędkości różnica 1 km (w/g producenta ) Tu tylko tak jak pisał raff, różnica polega na oplatach
mrrocky - 13 Grudzień 2007, 13:19
czyli C230 jest bardziej elastyczny, ciagnie juz z nizszych obrotow
|
|
|