To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

Silnik i osprzęt oraz układ napędowy - Wszystko o C200 / C230 Kompresor

Axwell - 13 Grudzień 2007, 13:29

jesli jest sprawny w kazdym calu to tak...

przepływomierz ma duze znaczenie w tym pojęciu.

Patryk - 13 Grudzień 2007, 13:37

Adaśko napisał/a:
C200 260 Nm przy 3800 obrotach, a C230 280 Nm przy 3000 obrotach,

mrrocky napisał/a:
czyli C230 jest bardziej elastyczny, ciagnie juz z nizszych obrotow

Aby być pewnym który jest bardziej elastyczny trzebaby zbadać przebieg momentu obrotowego w pełnym zakresie obrotów; wartości maksymalne o tym nie świadczą.
Istotny jest tu "płaski" przebieg momentu w możliwie największym zakresie obrotów.
A może ktoś ma wykres z hamowni?

mrrocky - 13 Grudzień 2007, 13:45

jesli ma wiekszy moment przy nizszych obrotach to raczej na logike jest bardziej elastyczny, bo...... ma wieksza sile ciagu przy nizszych obrotach wlasnie :)
Patryk - 13 Grudzień 2007, 13:52

mrrocky napisał/a:
jesli ma wiekszy moment przy nizszych obrotach to raczej na logike jest bardziej elastyczny, bo...... ma wieksza sile ciagu przy nizszych obrotach wlasnie

Maksymalna wartość momentu jest osiągana przy niższych obrotach, ale nie wiesz jak przebiega wykres, więc na logikę tak ale na hamowni i w praktyce nie koniecznie.
Ale może ktoś z użytkowników był na hamowni kompressorkiem?

raff - 13 Grudzień 2007, 14:17

capritec napisał/a:
raff napisał/a:
c 200 192 KM
c 230 193 KM

mysle ze trza pamietać tez ze ubezpieczenie tańsze w tym c 200 tylko chyba trudno znaleźć c 200 192 KM ,wiem cos o tym bo sam mam taki


zdecydowana wiekszosc C200K ma 180 KM


no właśnie ,a mowa o 192 KM a nie o 180KM :P

Adaśko - 13 Grudzień 2007, 14:36

Ja ze swoją :mb: nie byłem na hamowni. Mogę tylko powiedzieć, że ktokolwiek wsiądzie do auta i pyta się o osiągi to miny mają mieszane, ale jak jest odcinek kiedy mogę pokazać na co stać jest moją :mb: , to nawet chwalący się jakimi to autami nie jeździli milkną i dziwią się, jak dwu litrowe auto może tak się zbierać i wciskać w fotel :lol:
grucha383 - 13 Grudzień 2007, 17:05

//
Adaśko - 13 Grudzień 2007, 17:16

Napisałem to co głoszą dane danych silników między innymi w książce z działu download, rozdział dane techniczne.
Patryk - 13 Grudzień 2007, 17:43

Panowie, a w ostatnim roku produkcji był chyba jeszcze 200 kompressor 163 KM, silnik z W203?
Tutaj link do spalania takiego cacka:
http://www.spritmonitor.d...cht/115214.html

Camel- - 13 Grudzień 2007, 19:50

Patryk napisał/a:
Aby być pewnym który jest bardziej elastyczny trzebaby zbadać przebieg momentu obrotowego w pełnym zakresie obrotów; wartości maksymalne o tym nie świadczą.

Ale po maksymalnych osiągach możemy oszacować, który będzie bardziej elastyczny, jak Mrrocky mówi...

mrrocky napisał/a:
jesli ma wiekszy moment przy nizszych obrotach to raczej na logike jest bardziej elastyczny, bo...... ma wieksza sile ciagu przy nizszych obrotach wlasnie

...bo trzeba wiedzieć, że moc wynika z momentu (siły) i obrotów. Jeżeli maksymalny moment mamy wcześniej, a moc jest taka sama, to jesteśmy w 99% pewni, że elastyczność będzie lepsza. Muszę pisać dlaczego? ;)

Jeśli przyjemiemy, że maks. moc w obu silnikach jest przy tych samych obrotach to wynika z tego, że jest tam osiągalny ten sam moment obrotowy. Jeśli znamy jeden punkt, na końcu skali obrotów oraz drugi punkt, na początku maks. momentu, to która "funkcja" będzie o większych wartościach i ew. dłuższa?

Patryk napisał/a:
Panowie, a w ostatnim roku produkcji był chyba jeszcze 200 kompressor 163 KM, silnik z W203?
Tutaj link do spalania takiego cacka:
http://www.spritmonitor.d...cht/115214.html

Tylko, że te silniki to 1800ccm i mają się nijak z 200 i 230 kompresor. ;)

mrrocky - 13 Grudzień 2007, 20:12

Camel- napisał/a:
Muszę pisać dlaczego? ;)
wszystko sie zgadza :)
TURBOMANIAC - 13 Grudzień 2007, 20:56

Panowie :) Co do elastyki kompressora to uważam że jest bardzo dobra, poniżej 2500 szału moze nie ma ale od to już się zaczyna inna historia :twisted: która trwa aż do ok 6000. A jeśli chodzi o spalanie to jadac normalnie do 120km/h i kręcąc do ok 3000 obr. to pali naprawde mało ok 8 litrów a i tak ruszając z pod świateł często jest sie pierwszym i słyszy się tylko wyjący silnik jakegoś 1,6 który próbuje nadążyć, do tego manualna skrzynia biegów.....brak pytań.
grucha383 - 13 Grudzień 2007, 23:07

//
Patryk - 13 Grudzień 2007, 23:30

Camel- napisał/a:
Aby być pewnym który jest bardziej elastyczny trzebaby zbadać przebieg momentu obrotowego w pełnym zakresie obrotów; wartości maksymalne o tym nie świadczą.

Ale po maksymalnych osiągach możemy oszacować, który będzie bardziej elastyczny, jak Mrrocky mówi...


Elastyczność nie zależy od maksymalnej wartości; jeżeli jest ona osiągana w pełnym zakresie obrotów to owszem, ale jeżeli np. 270nm osiągnięte jest na samej górze obrotów , a wykres momenu jest "świecą" to jaka to jest elastyczność?
Jeźeli natomiast wykres jest płaski i osiągasz daną (czytaj wysoką) wartość momentu w pełnym zakresie to ok.
Camel- napisał/a:
mrrocky napisał/a:
jesli ma wiekszy moment przy nizszych obrotach to raczej na logike jest bardziej elastyczny, bo...... ma wieksza sile ciagu przy nizszych obrotach wlasnie

...bo trzeba wiedzieć, że moc wynika z momentu (siły) i obrotów. Jeżeli maksymalny moment mamy wcześniej, a moc jest taka sama, to jesteśmy w 99% pewni, że elastyczność będzie lepsza. Muszę pisać dlaczego? ;)

I znowu to samo, prawdopodobnie masz rację, ale trzebaby zbadać, przebieg wykresu,
bo jeżeli
grucha383 napisał/a:
Wg moich danych max moment obrotowy C200K: 270 Nm at 2500 - 4800 /min

to znaczy ze ma plaski przebieg momentu i mimo ze 230K ma o 10 Nm wiecej to jeszcze nikt nie napisal w jakim zakresie obrotow, jezeli w takim jak 200K to MASZ RACJĘ jest bardziej elastyczny, ale jeźeli (co jest jednak malo mozliwe) 230K osiąga 280 Nm przy 3000 obr, a poniżej i powyżej ma np
180 Nm to ....
Camel- napisał/a:
Jeśli przyjemiemy, że maks. moc w obu silnikach jest przy tych samych obrotach to wynika z tego, że jest tam osiągalny ten sam moment obrotowy


?????????????

Czyli jezeli mamy dwa silniki osiagajace powiedzmy 190 km przy 4800 RPM, to dla tych silników
przy 4800 RPM wartość momentu obrotowego jest identyczna?
Zgadzam się jeżeli to jest ten sam silnik :wink:


Camel- napisał/a:
ylko, że te silniki to 1800ccm i mają się nijak z 200 i 230 kompresor.


Oj Camel, Camel to wg tej teorii wszystkie sie nijak mają do siebie bo to 1800 cm 2000 cm i 2300 cm

Pzdr

mrrocky - 13 Grudzień 2007, 23:50

wykres jak "swieca" to maja samochody rajdowe i typowo sportowe lub po tunningu a nie seryjny mercedes.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group