To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

Silnik i osprzęt oraz układ napędowy - Wszystko o C200 / C230 Kompresor

Karol82 - 10 Luty 2015, 15:41

Adamd te silniki jak są dobrze serwisowane to wytrzymują 600 tys.
Thomas_T - 9 Marzec 2015, 13:30

mam wypadanie zapłonu na wolnych obrotach, odczuwalne raz mocniej raz mniej.
świece nowe,nowe cewki,nowe kable,nowe fajki i dalej to samo :(
przed wymianą auto lubiło podszarpywać podczas mocniejszego wciśnięcia gazu w zakresie 2,5-3,5 tys obr, a ostatnio tak mocno,że wchodził na 3 cyl.
dlatego wymieniłem wszystko,a wypadanie zapłonu jest dalej, ale chwilowo nie ma tego szarpania podczas przyspieszania.
Już nie wiem ... nie sprawdzałem podciśnień jeszcze, ani czujnika położenia wału korbowego - może coś z tym być ?

Miał ktoś taki problem ?

[ Dodano: 9 Marzec 2015, 12:27 ]
możę czujnik ciśnienia w kolektorze ssącym ? może sonda coś głupieje ? albo znowu przepływka ?
na wolnych obrotach raz jest to odczuwalne mocniej , a raz prawie nie ma nic.
Czyli ogólnie jest dużo lepiej po wymianie układu zapłonowego na nowy, tylko to wypadanie zapłonu dalej raz mniej raz więcej, ostatnio zauważyłem,że jak jest zimny i przycisnę gaz mocniej jak jadę to potrafi go trochę przydławić i jest ok.
może znowu przepływka ? nie ukrywam,że ostatnio założyłem używkę oryginalną , tylko znowy gdyby to była przepływka to by cały czas coś było, a teraz w czasie jazdy jest bezproblemowo.
Sam już nie wiem.

matioldi - 16 Sierpień 2015, 13:33

Witam, w moim W202 niedawno zaczeło dymić z tyłu na kolor niebieski. Przed tym jak samochód dymił zmieniałem świece na nowe, lecz to może tylko przypadek.
Mianowicie na ciepłym silniku, jak i na zimnym, na PB jak i LPG samochód po dodaniu gazu dymi z wydechu. Zauważyłem też ubytek oleju, jak i troszkę płynu chłodniczego. Olej jak i płyn chłodniczy są czyste, tzn nie wymieszały się. Dodam, że pierwsze objawy wystąpiły po przejechaniu 500km trasy nad morze, wcześniej takiego dymienia nie widziałem. Silnik ma moc, odpala normalnie, nie grzeje się. Czy ktoś z Was wie co może się z nim dziać? Myślicie, że czeka mnie remont silnika? Proszę o odpowiedź. Pozdrawiam.

drops123 - 18 Sierpień 2015, 20:37

Witam . Potrzebuje pomocy z moim c200K nie moge sobie poradzić ze znikającym olejem w dużych ilościach tak około 1l. na 300 km. Wymieniłem odmę górną bo stała . myślałem ze coś pomoże ale niestety. Już sam nie wiem co robić , prosiłem mechanika o oczyszczenie dolnej pod kompresorem klimatyzacji ale z tego co widze nawet sie nie dotknął . Samochód sporo stal sporadycznie uzytkowany . Samochód nie kopci . Proszę o jakaś pomoc bo nosze sie z zamiarem wymiany silnika. Pozdrawiam.
magicwojtek - 18 Sierpień 2015, 20:48

a nie ma wycieku z silnika nigdzie? spod zaworów? a może spod głowicy silnika? żadnych plam pod silnikiem?
Dandiee - 18 Sierpień 2015, 20:49

A wycieków gdzieś nie ma ? Nawet jak go przekatujesz to nie kopci ?
drops123 - 18 Sierpień 2015, 21:31

nie ma wycieków . silnik suchy . może jednak zatkana jest ta dolna odma od nagaru.? może to być powodem . Ale wydaje mi sie ze ze zbirniczka wyrównawczego jakby ta rurką odpowietrzjacą wywalało płyn , bo mam mokry błotnik i jest delikatna zawiesina na wodzie . Może głowica .? z tym kopceniem to zauważyłem ze jest tak nic ... nic i wpewnym momencie zakopci i znowu nic.
Dandiee - 18 Sierpień 2015, 22:41

Odkręć korek od wyrównawczego i przy zapalonym silniku dodaj gazu i patrz czy Ci płynu nie wywala.

Nie żebym Cię straszył , ale chyba uszczelka .. a jak nie uszczelka to głowica - gdzieś przecież musi to uciekać . To jest LITR oleju na 300km .. to jest dużo .. - gdzieś ślad musi być . Obejrzyj dokładnie samochód od spodu - boku (silnik) i patrz czy gdzieś nie ma wycieków .. A na jakim oleju jeździsz ?

drops123 - 18 Sierpień 2015, 22:51

Uszczelke tez wymienilem bo mi olej poszedl do plynu . Przplukany byl uklad nowa uszczelka planowanie I myslalem ze bedzie ok. A tu kicha . Olej hmm mil byc wlany taki jak do silnika z kompresorem. Boje sie ze gdzies blok jest pekniety.

[ Dodano: 18 Sierpień 2015, 22:55 ]
Sprawdze jak mowiles . Dzieki.

adamd - 2 Październik 2015, 10:19

Panowie czym sie objawia nieszczelność kolektora wydechowego ? Czy po prostu silnik z kompressorem mają taki dziwny dźwięk na wyjściu, takie rzężenie. Na pewno nie pochodzi on od samego kompressora ani od nieczgo innego. Po prostu jest strasznie twardy dźwięk na wyjściu spalin,
KaszpiK - 4 Październik 2015, 13:37

Panowie, mam poważne pytanie, otóż skończyła mi się skrzynia w moim W202 C230 Kompressor 1997r i zastanawia mnie czy skrzynia pasować bedzie tylko od 2.3k czy też od 2.0k czy może od 1.8 tez podpasuje? Oczywiście skrzynia musi być mocna jak orginał albo mocniejsza bo auto jeździ w konfiguracji "turbo", ewentualnie moze podejdzie latwo jakas 6'tka ?
Mihau_em - 16 Sierpień 2016, 19:04

Witam! Szybkie i może i głupie pytanie ale wg dowodu rej. moja Celi a ma 132 kW a wg moich wyszukiwań w Internecie raport vin. itp wychodzi na to, że powinien mieć 141 przy swoim nadwoziu. Także moje pytanie czego się trzymać lub w co wierzyc?
Dziękuję z góry

MICHAL200 - 16 Sierpień 2016, 20:41

Mihau_em, ksiazki z instrukcja obslugi
adamd - 18 Sierpień 2016, 19:02

Mihau_em, Twój rocznik to na 100% ma 141kW
Mihau_em - 23 Sierpień 2016, 17:08

@adamd dziekii za odpowiedź. Kolejne pytanie do Was koledzy. Mianowicie kompressor raz sie włącza a raz nie. Zauważam różnice gdy temperatura osiagnie ok 80 stopbi i autp już nie jest takie mocne jak przed osiagnieciem temp. Bylem na komputerze pokazało mi błąd w komunikacji z Can i do tego czujnik chyba dolotu powietrza albo cieczy zabijcie mnie ale nie pamietam. Czy moze to byc coś z tym zwiazane?


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group