Silnik i osprzęt oraz układ napędowy - Wszystko o C200 / C230 Kompresor
Abdul - 24 Sierpień 2016, 07:44
Mihau_em, obstawiam, że tak... skoro są błędy trzeba spróbować je usunąć.
M@NIO - 24 Sierpień 2016, 14:34
Panowie czy zna ktoś wymiary katalizatora do W202 C200 Kompressor 192KM?
Jakieś zdjęcie poglądowe jak wygląda.
Z jakiego auta można dopasować?
Mihau_em - 25 Sierpień 2016, 10:02
Panowie i Panie!
Podczas diagnostyki wyskoczył blad czujnika temperatury cieczy chlodzacej i temperatury zasysanego powietrza. Ten drugi znalazlem i czekam na nowy ale pytanie dotyczy sie tego od cieczy czy to ten co jest pod tym plastikowym deklem? Jak odepne wtyczke to wskaznik opada w dół wiec mysle ze jest sprawny. Moze jest jakiś inny ? Dodatkowy ?
Jeszcze jedno pytanie. Blad bądź brak komunikacji z can oznacza zepsuty komputer ten pod zbiorniczkiem czy mam zabierac sie za naprawe wiązki?
adamd - 4 Wrzesień 2016, 09:46
Panowie po wycięciu katów i przeniesieniu przepływki bliżej przepustnicy samochód dostał kopa ale zdarza mu się zdławić jak ostro ruszam pomiędzy 3-4tyś obrotów. Są na to jakieś rady ? Czyżby regulator ciśnienia na listwie nie wydalał ?
Dandiee - 4 Wrzesień 2016, 22:41
adamd napisał/a: | po wycięciu katów | Swój chłop!
A może przepływomierz nie domaga po takiej operacji ?
Gibson - 23 Wrzesień 2016, 19:05
Panowie, może podpowiecie gdzie szukać przyczyny strzelania przy rozruchu w kolektor ssący, nie zawsze głównie jak postoi dłużej nieodpalany(dwie, trzy godziny +) sprawdzałem łańcuch ostatnio wałki ładnie ustawiały się względem siebie dało sie zblokować po dociągnięciu łańcucha około 27 stopni na wal, po zblokowaniu wydechowego wałka około 33 stopnie po gmp, czyli w normie jeszcze powiedzmy. Zauważyłem dziwny objaw przy kręceniu wałem "ręką" w pewnym momencie silnik cofał samoczynnie jakby kompresja go wypychała w dół przed gmp. Ktoś coś podpowie? silnik 2.0 k 132kw przebieg kto to wie. Głowica robiona 2 lata temu coś takiego pęknięte były wtedy 2 sprężyny zaworowe wymienione na nowe org oczywiście. Kompresje na cylindrach trzyma równo 11.5. Niech ktoś coś podpowie bo już opadam z sił
Piotr Sobczyńsk - 22 Październik 2016, 10:47
Witam wszystkich. Kupiłem w202 z silnikiem 2.0 kompresor 180KM . No I jest do wymiany silnik bo padła uszczelka pod głowicą i tuleje nie są w dobrym stanie. Oczywiście wiedziałem o tym przy zakupie. No I pytanie brzmi czy muszę szukać silnika 2.0 bez zmiennych faz bo mój ich nie ma, czy mogę wstawić np. 2.3 kompresor z CLK ze zmiennymi fazami i po prostu nie podłączać regulatora faz rozrządu lub włożyć wałki rozrządu ze starego silnika?
[ Dodano: 23 Październik 2016, 10:00 ]
A może ktoś posiada wałki rozrządu od CLK albo dane wysokości krzywek i średnicę czopów?
[ Dodano: 5 Listopad 2016, 09:10 ]
Silnik włożony i wszystko działa.
emil82 - 6 Luty 2017, 22:01
Witam,
Mam pytanie dot. silnika w aucie mojej żony. Pacjent to SLK R170 2.0 Kompresor 168KM, ostatnio zapaliła się kontrolka check engine. Początkowo było kilka błędów, po usunięciu i przejechaniu 2k km dwa te same wyskoczyły ponowinie P036-wdmuchiwanie powietrza wtórnego, P2039-siłownik klapy powietrza obwodowego.
Przepływka zmieniana w ASO w DE w grudniu 2014 (nie pytajcie ile mnie skasowali....)
Auto wpada w tryb awaryjny i jest lekko zamulone. Po wykasowaniu błędów wszystko wraca do normy.
Koleś w warsztacie powiedział, że to kasowanie to tylko takie doraźne, ale trzeba zajrzeć do dolotu i zobaczyć co jest grane, moźe być pierdoła do wymiany a moze być coś grubeszgo. Wstępna przyczyna wywalania błędu to zacinająca się klapa w dolocie. Czy ktoś z was miał podobny problem? Auto do tej pory serwisowane w ASO MB na terenie Niemiec, żadnych tego typu problemów przez ost 6 lat użytkowania. Ew czy ma ktoś z was do polecenia dobry warsztat do MB na terenie Warszawy?
Pozdro!
wiskontii - 6 Luty 2017, 22:17
emil82, Jak juz
to Kolega Noc
bart1527 - 7 Luty 2017, 10:32
emil82 napisał/a: | Mam pytanie dot. silnika w aucie mojej żony. Pacjent to SLK R170 2.0 Kompresor 168KM, ostatnio zapaliła się kontrolka check engine. Początkowo było kilka błędów, po usunięciu i przejechaniu 2k km dwa te same wyskoczyły ponowinie P036-wdmuchiwanie powietrza wtórnego, P2039-siłownik klapy powietrza obwodowego.
| - to prawdopodobnie przepustnica kompressora (ta przy filtrze powietrza) - częsta przypadłość w tych silnikach.
emil82 - 7 Luty 2017, 13:32
bart1527 napisał/a: | emil82 napisał/a: | Mam pytanie dot. silnika w aucie mojej żony. Pacjent to SLK R170 2.0 Kompresor 168KM, ostatnio zapaliła się kontrolka check engine. Początkowo było kilka błędów, po usunięciu i przejechaniu 2k km dwa te same wyskoczyły ponowinie P036-wdmuchiwanie powietrza wtórnego, P2039-siłownik klapy powietrza obwodowego.
| - to prawdopodobnie przepustnica kompressora (ta przy filtrze powietrza) - częsta przypadłość w tych silnikach. |
bart1527 dzięki za info. A czy to jest skomplikowane jezeli chodzi o wymianę? Jakie są ceny tej przepustnicy?
Pozdro!
polofix - 7 Luty 2017, 17:46
emil82 napisał/a: | bart1527 napisał/a: | emil82 napisał/a: | Mam pytanie dot. silnika w aucie mojej żony. Pacjent to SLK R170 2.0 Kompresor 168KM, ostatnio zapaliła się kontrolka check engine. Początkowo było kilka błędów, po usunięciu i przejechaniu 2k km dwa te same wyskoczyły ponowinie P036-wdmuchiwanie powietrza wtórnego, P2039-siłownik klapy powietrza obwodowego.
| - to prawdopodobnie przepustnica kompressora (ta przy filtrze powietrza) - częsta przypadłość w tych silnikach. |
bart1527 dzięki za info. A czy to jest skomplikowane jezeli chodzi o wymianę? Jakie są ceny tej przepustnicy?
Pozdro! |
Używki chodzą od ok 50zł, nowa ASO z tego co wiem z innego forum to grubo ponad 2k.
perzu126 - 8 Luty 2017, 07:06
emil82, to zapewne błąd właśnie tej przepustnicy przy kompressorze. Kasowanie błędu to nie wszystko. Można zrobić kalibrację przepustnic, można nimi zasterować i wtedy zobaczyć czy jest ok. Ale takie rzeczy tylko przez oryginalne SD.
bart1527 - 8 Luty 2017, 09:36
emil82 napisał/a: | A czy to jest skomplikowane jezeli chodzi o wymianę? Jakie są ceny tej przepustnicy? | - tak jak kolega wyżej napisał od 50 zł w górę na alle..
Najlepiej szukać "jak najmłodszej", jest na niej wydrukowana data produkcji (szansa że dłużej pochodzi) nr A111 098 01 09 oraz zamiennie A111 098 00 50 - te są nowsze ale też droższe od 250 zł
Wymiana 10-15 min.
polofix - 8 Luty 2017, 17:13
perzu126 napisał/a: | emil82, to zapewne błąd właśnie tej przepustnicy przy kompressorze. Kasowanie błędu to nie wszystko. Można zrobić kalibrację przepustnic, można nimi zasterować i wtedy zobaczyć czy jest ok. Ale takie rzeczy tylko przez oryginalne SD. |
Według mnie przepustnica się zużyła i nie ma sensu nic więcej robić tylko wymiana.
[ Dodano: 8 Luty 2017, 17:15 ]
bart1527 napisał/a: | emil82 napisał/a: | A czy to jest skomplikowane jezeli chodzi o wymianę? Jakie są ceny tej przepustnicy? | - tak jak kolega wyżej napisał od 50 zł w górę na alle..
Najlepiej szukać "jak najmłodszej", jest na niej wydrukowana data produkcji (szansa że dłużej pochodzi) nr A111 098 01 09 oraz zamiennie A111 098 00 50 - te są nowsze ale też droższe od 250 zł
Wymiana 10-15 min. |
Proponuję z Angola. Z tym że najmłodsza przepustnica używana będzie miała 15 lat.
Najlepiej po zakupie otworzyć ją do środka i sprawdzić czy ma luz silniczek. Jak nie ma go lub minimalny to można wkładać.
Ja od kolegi na tym forum kupiłem z małym przelotem i w środku jest idealna.
|
|
|