To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

Silnik i osprzęt oraz układ napędowy - Regeneracja alternatora

btx - 8 Maj 2009, 15:15

jesli posiada kondensator to tak :)
jjankiello - 8 Maj 2009, 15:43

Kondensator (lub kilka) służy tylko do wygładzania przebiegu napięcia, które jest "prostowane" przez mostek... :wink:
Nex@pl - 8 Maj 2009, 15:55

Reasumując prostownik to prostownik :)
Vernier - 8 Maj 2009, 22:14

Gwoli ścisłości, prostownik to układ służący do zmiany prądu z przebiegu zmiennego na prąd stały, np. popularny mostek Graetza (czyli 4 diody). Kondensator, ogólnie służy do wygładzania tętnień, w układzie alternatora do blokowania zakłóceń wytwarzanych przez alternator. Bez niego ładnie w radiu by świszczało. Ale dodatkowo mamy tam regulator napięcia, bez niego mielibyśmy w instalacji jakieś 16 do 20 V, w zależności od obrotów silnika. Tak więc układ ze szczotkami przy alternatorze to regulator :) A prostownik do ładowania akumulatora to prostownik :) Tak, wiem, wiem, wymądrzam się :mrgreen:
godaC - 9 Maj 2009, 16:42

Prostownik to prostownik ,regulator to regulator,układ prostowniczy to układ , pytanie tylko do CZEGO lub W CZYM to pracuje w alternatorze czy do ładowania akumulatora.
A *słowika* można bylo sprawdzic przed założeniem alternatora ,obracając bardzo mocno kolem pasowym. Jeżeli piszczał to do poprawy, a jeżeli nie to może byc pasek lub zbyt duże ładowanie.

K@MIL - 12 Listopad 2011, 19:44

Jestem ciekaw czy ustało to świergotanie czy poprawili cos???
Bo tez jestem po regeneracji (łożyska, pierscienie, szczotki itd) i po okolo 300 km od regeneracji śłychać świergot :roll: Czy ktos tez tak miał ?

ttoip - 13 Listopad 2011, 11:49

jeżeli po zabiegu regeneracji jest świergot to stawiam raczej na : rolkę napinacza , amortyzatorek i pasek niż alternator !!
KubaV - 24 Listopad 2011, 10:39

Wczoraj sprawdzałem łożyska na kołach pasowych i na altku znalazłem bicie (przez co klekocze mi napinacz bo dobija do ogranicznika) Pytanie.. Czy to w tym momencie mam do wymiany cały wirnik? Nie wydaje mi się żey samo koło było krzywe bo ewidentnie widać że to na wałku jest bicie. + w razie czego mozna dostać sam wirnik? oprócz ASO oczywiście :D
K@MIL - 26 Listopad 2011, 15:17

ttoip napisał/a:
jeżeli po zabiegu regeneracji jest świergot to stawiam raczej na : rolkę napinacza , amortyzatorek i pasek niż alternator !!


okazał sie piszczący pasek, polałem wodą i problem piszczenie znikł <na chwile> :lol:

rosomak1983 - 14 Styczeń 2012, 00:17

orientuje sie ktos jaki koszt regeneracji alternatora ???
K@MIL - 14 Styczeń 2012, 01:44

zalezy co bedzie do wymiany, ja za regeneracje tj wymiane łożysk, pierscieni, regulatora wraz ze szczotkami zaplacilem za calosc 240 zł i na pół roku gwarancja:)
koper666 - 4 Luty 2012, 17:37

Hej mi tez pojawil sie problem z alternatorem nie laduje kontrolka aku swieci miezezylem miernikiem .na zaciskach aku i jak silnik zapalony do napieie spada.... mam pytanie jak wymontowc altka i czy musze miec kanal ? Zaznaczam ze przestal ladowac nagle po ladowaniu prostownikiem ...
rosomak1983 - 5 Luty 2012, 13:17

koper666 napisał/a:
mam pytanie jak wymontowc altka i czy musze miec kanal ?

niekoniecznie, zawsze mozna cos z góry powyjmowac albo podniesc na podnosniku troche.
Moim zdaniem regulator sie przepalił ale w sumie to wrózenie z fusów :P

koper666 - 5 Luty 2012, 21:43

dzieki regulator juz kupiłem i jak sie ociepli bede cos modził :)

[ Dodano: 12 Luty 2012, 00:05 ]
Dzisiaj wyciągnąłem alternator ale okazało sie ze do wymiany jeszcze łozyska szumia strasznie komutator bo zjechany strasznie i regulator bo spalił sie ..:)
Czy takie łozyska beda dobre :
http://allegro.pl/lozysko...2097825597.html
http://allegro.pl/wsk-175...2100836876.html

Benz-Ema - 11 Czerwiec 2012, 11:10

Witam.Mam ten sam problem,wymieniony pasek,łożyska...na początku było OK a potem okrutny świst :cry: nie wiem czy ma to coś wspólnego,ale od momentu pojawienia się świstu,autko zaczęło źle odpalać na gazie,trzęsie całą budą,trzeba od razu wrzucić duże obroty i powoli schodzić bo inaczej dławi się i gaśnie.Pasek wymieniony bo gwizdał jak było mokro/wilgotno,teraz ćwierka przy każdym odpalaniu,jak się nie wiem rozgrzeje to przestaje hałasować.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group