To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

Ogólnie o C-klasie - archiwum - Odma górna/dolna/sprężarka

pool82 - 10 Maj 2009, 17:17
Temat postu: Odma górna/dolna/sprężarka
Ostatnimi czasy od ok ostatnich 4 tyś km zauważyłem zwiększone zużycie oleju, jakieś 0,5l/1000 km. Wcześniej od wymiany do wymiany nic nie dolewałem. Olej Mobil 1 10W40. Sprawdziłem separator mgły olejowej i jest jak najbardziej drożny. Czytałem coś na temat dolnej odmy, ale gdzie się ona znajduje? Czy w ogóle występuje w moim silniku 2,2 cdi '98. Jeszcze jedno, po zdjęciu przewodu dolotowego do sprężarki zauważyłem trochę mokry przewód w miejscu wejścia odmy z pokrywy głowicy. Ale chyba to nie jest powodem pożerania oleju ponieważ po zdjęciu przewodu odmy nie sadzą spaliny jedynie delikatnie coś tam się wydobywa. Co do sprężarki, to chwyciłem ją za wirnik i zauważyłem lekki luz promieniowy i osiowy ok 0,5 mm, czy to juz może być sygnał do regeneracji? Dzięki za wszelką pomoc.
jjankiello - 10 Maj 2009, 20:39

Ten luz oznacza, że silnik ma juz swój solidny przebieg i tulejki turbiny się nieco zużyły... Normalnym wtedy zjawiskiem jest gubienie oleju przez turbinę... zastanawia mnie tylko czemu tak dużo. Mam podobny luz na wirniku i od wymiany do wymiany (20kkm) muszę wlać ok. litra...

Może masz jeszcze gdzieś nieszczelność, gdzie silnik gubi olej...

ayek - 10 Maj 2009, 20:45

a moze pierscienie sie juz konczą ?? ;)
pool82 - 10 Maj 2009, 20:55

No właśnie mnie też to zastanawia. Silnik z zewnątrz jest suchutki. Zużycie pojawiło się praktycznie nagle. Teraz na liczniku posiadam jakieś 267kkm, ale podejrzewam jakieś 100kkm więcej ma przelatane. jjankeillo jaki olej wlewasz? Bo może jest to wina oliwki? Wcześniej lałem Castrola i było ok, teraz zalałem Mobila i to może spowodowało rozszczelnienie. Teraz to typowo teoretyzuję, bo nie potrafię tego wytłumaczyć. Aha, jeszcze jedno, w przewodzie giętkim przed kolektorem ssącym na kolanku oprócz zaolejonych lekko ścianek dało się odczuć małe ziarenka czegoś twardego, lecz to nie było nic metalowego bo nie chciał przyciągać tego magnes. A równie dobrze mógł to być aluminium bądź brąz. Boję się, że awaryjnie sypnęła się turbinka :|

[ Dodano: 10 Maj 2009, 20:57 ]
ayek napisał/a:
a moze pierscienie sie juz konczą ?? ;)


To by były przedmuchy w skrzyni korbowej i jednocześnie odmą by sadziło jak z rury wydechowej a tak nie jest.

jjankiello - 10 Maj 2009, 21:34

Zalewam Orlen Platinum 10W40... do obu aut...

Te drobinki to faktycznie mogą być fragmenty łopatek turbiny. Obejrzyj je dokładnie (łopatki) z obu stron. Ze strony ssącej po zdjęciu rury (tak pewnie zresztą sprawdzałeś luz) oraz od strony wydechowej, po odkręceniu wydechu... Jeśli sypią się łopatki, to na pewno to zauważysz...

Stan pierścieni można sprawdzić wykonując próbę olejową...

Również uszczelniacze trzonków zaworowych mogą odpowiadać za zużycie oleju...

pool82 - 11 Maj 2009, 14:35

W związku z nieotrzymaniem informacji n/t dolnej odmy ponawiam pytanie: gdzie i czy w ogóle taka sie znajduje?
Adaśko - 11 Maj 2009, 14:51

u mnie w benzyniaku jest z prawej strony jak stoisz przodem do silnika pod pompą wspomagania kierownicy, wężyk od kolektora ssącego szedł w dół i po nim doszedłem do odmy, było trochę gimnastyki.
KubaV - 2 Listopad 2014, 21:40

Odświeże "troszke" temat bo nie chce kolejnego tematu zakładać... :) Gdzie w silniku 1.8 M111.921 znajduje się dolna odma? Dobrze kojarzę, że pod sprężarką od klimy?
mieleo2 - 10 Czerwiec 2015, 18:11

czy w silniku 604 910 znajduje sie dolna odma?


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group