To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

Silnik i osprzęt oraz układ napędowy - jaka jest zywotnosc asb w 2,5 td oraz samego silnika?

darianbuhaha - 19 Maj 2009, 02:15
Temat postu: jaka jest zywotnosc asb w 2,5 td oraz samego silnika?
witam Forumowiczow.
mam pytanie jak w temacie. ile asb przy moim silniku oraz sam silnik srednio przejezdza? nie mam haka, wiec w gre wchodzilo dzwiganie samego samochodu. wiem, ze to zalezy od uzytkowania i "opieki", ale chcialbym znac takie dane orientacyjne, srednie.
i jakie sa oznaki zuzytego 2,5td?

jjankiello - 19 Maj 2009, 06:51

Silnik ze znacznym przebiegiem bądź intensywnie eksploatowany pierwsze da znać odgłosem hudropopychaczy i ew. szumem/szelestem łańcucha rozrządu, który wówczas jest uż wyciągnięty...

W skrzyni automatycznej, nawet jeśli serwisowanej regularnie (wymiana płynu i fitra), z czasem wycierają się tarczki sprzęgłowe poszczególnych przełożeń i skrzynia zaczyna szarpać. Skrzynie serii 722.6 są sterowane elektronicznie i potrafią sobie swoje zużycie skompensować poprzez odpowiednią adaptację momentów obrotowych na poszczególnych biegach. Dzięki temu, mając StarDiagnosis, odczytuje się wartości adaptacyjne skrzyni i na ich podstawie można ocenić stopień zużycia ASB.

O swoim aucie (s202 z podpisu), którego historię zglebiłem na ile to możliwe (niestety - po zakupie, ale nie ma strachu), mogę powiedzieć, że po DWÓCH latach użytkowania (Bremen, Niemcy) auto miało przebieg powyżej 200kkm :mrgreen: Z briefu wynika, że po tych dwóch latach, na pół roku poszło do innego właściciela, by trafić do kobitki, która jeździła nim do ub. roku, zanim nie został przyprowadzony do PL. Jakoś nie dziwi mnie fakt, że w momencie zakupu auto miało na liczniku "jedynie" 209kkm :twisted: Wszak w naszym kraju jest w dobrym tonie zrobić w konia kupującego, co nie :?: Kto wie, jaki mam teraz prawdziwy przebieg auta... ja szacuję na ok. 400kkm.
W każdym razie do działania pracy silnika czy ASB nie mam żadnych większych zastrzeżeń. Jedyne co mnie drażni, to lekkie szarpnięcie przy zmianie biegów 1-2, ale to zależy przy jakich obrotach silnika... Silnik nie klepie zaworami - jedynie jedna końcówka wtrysku wymaga chyba wymiany (zdarza się, że wtrysk zaklepie w okolicach 1000rpm), no i możliwe, że poduszki silnika...
Mój styl jazdy jest różny, ale zwykle staram się optymalnie wykorzystywać możliwości silnika i nie dopuszczam do snucia pajęczyn w wydechu... :wink:
...i chyba tyle...

darianbuhaha - 19 Maj 2009, 22:54

chyba nic dodac, nic ujac. :wink:
moze jeszcze jedno... przy przygazowaniu na postoju, na zimnym silniku,(wiem, ze to nieodpowiednie zachowanie z mojej strony :roll: ) z rury idzie dosc gesty siwy dym(o zapachu autobusowym :oops: ) to tez moze byc oznaka duzego przebiegu? brak mocy na razie moge tlumaczyc przeskoczonym lancuchem na trybach (jeszcze nie sprawdzone), bo sporo pali (ok. 14l/100km) i slabo z przyspieszeniem. wnioski wyniesione z lektury forum :wink:
nie wiem jaki jest powod kopcenia.

grzesiekx - 20 Maj 2009, 09:06

Tak apropo to turbo chodzi czy nie ??
Daniel - 20 Maj 2009, 11:04

darianbuhaha napisał/a:
brak mocy na razie moge tlumaczyc przeskoczonym lancuchem na trybach (jeszcze nie sprawdzone)


Nie ma takiej możliwości aby łańcuszek rozrządu przeskoczył na zębatkach.

Jary - 20 Maj 2009, 11:09

darianbuhaha napisał/a:
... sporo pali (ok. 14l/100km) i slabo z przyspieszeniem.

Cytat:
...na zimnym silniku,....z rury idzie dosc gesty siwy dym


Te dwa zdania dowodzą, że powinieneś się zająć układem paliwowym, ten siwy dym, to niespalone paliwo, więc skąd ma być moc i przyśpieszenie :?:

Cytat:
...brak mocy na razie moge tlumaczyc przeskoczonym lancuchem na trybach


W to tłumaczenie, to trudno jakoś uwierzyć :wink:

mnef - 24 Maj 2009, 22:01

Cytat:
jaka jest zywotnosc asb w 2,5 td oraz samego silnika?

tak samo względnie długa jak względnie dobre są umiejętności właściwego eksploatowania pojazdu przez posiadacza (w tym najczęściej głównie poprzednich) :|

darianbuhaha - 25 Maj 2009, 15:39

ok, dzieki wszystkim za odpowiedzi. powiem tylko tyle: moj zegarek to niemalze trup. i juz jestem dobrze w plecy na tym egzemplarzu. nie mowie tu tylko o silniku. mam nadzieje, ze sprzedam go jak najszybciej na ktorejs gieldzie, bo nie wystawie takiego fake'a na zadnym forum MB.
a nastepny tez bedzie w202. :D
pozdr. ;]

Łukasz - 25 Maj 2009, 16:12

Teoretyczne te skrzynie i silniki przejeżdżają 700-800 tyś bez problemu.
Pod warunkiem serwisowania i odpowiedniego traktowania.

darianbuhaha - 25 Maj 2009, 19:45

no wlasnie... a ja mam skrzynie od classica :/
Camel- - 25 Maj 2009, 19:57

darianbuhaha, skrzynie? Jaką skrzynie? Biegów? Od Classica? A jakie to ma znaczenie?

edit: Jaki Łukasz?! :D

Łukasz - 25 Maj 2009, 20:48

Cytat:
no wlasnie... a ja mam skrzynie od classica :/

To nie ma znaczenia ;)

Cytat:
edit: Jaki Łukasz?! :D


"Łot" ? :P

Camel- - 25 Maj 2009, 21:20

!Łukasz!, co ja narobiłem :evil: Zamiast odpisać, nacisnąłem edytuj no i zedytowałem :lol: :lol:

Dobra +- to odtworzyłem, sorry Łukasz :)

Co do "Łot" - nacisnąłem nick przy poście kolegi Dariana i w odpowiedzi wyskoczył mi "Łukasz" a nie "Darian" :)

Łukasz - 25 Maj 2009, 21:23

Heheh spoks :D
darianbuhaha - 26 Maj 2009, 19:50

chodzi mi o to, ze w mojej Celi siedzi asb z classica, co moze chyba tylko i wylacznie swiadczyc o sporaaaaawym przebiegu, bo oryginalna juz sie skonczyla... :?albo ktoras z kolei. bylem slepy jak kupowalem ten egzemplarz (czyt. FAKE ). nie mylcie z nietrzezwoscia :)


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group