To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

Ogólnie o C-klasie - archiwum - spadajade obroty ?!

BuzaY - 19 Maj 2009, 18:10
Temat postu: spadajade obroty ?!
witka,

w moim C36 zauwazylem dziwna rzecz - mianowicie gdy auto jest odpalone na pozycji N lub P trzyma rowniutenko obroty.... natomiast gdy dam mu D lub R lub wogole ktorys z biegow po delikatnym szrpnieciu obroty spadaja ale trzymaja sie rowno... gdy wrzuce spowrotem N lub P obroty rosna ?

w czwartek robie wymiane oleju w skrzyni ale moze jest z nia cos nie tak to poprosze o podpowiedz to nawine temat mechanikowi....

Javoreczek - 20 Maj 2009, 09:52

Też tak mam i IMHO jest to normalny obiaw, chociaż efekt po wrzuceniu biegu nazwałbym raczej bujnięciem, niż szarpnięciem. Skrzynia po wrzuceniu biegu zaczyna przekazywac moment obrotowy na koła, więc i dla silnika zaczyna wtedy stanowić większe obciążenie.
Miałem okazje kiedys pojeździć 500-ką W220 i też ma podobnie, chociaż nie czuć żadnego szarpnięcia, a róznice obrótów widac tylko po drgnięciu wskazówki obrotomierza.

BuzaY - 20 Maj 2009, 18:02

jeden z kolegow sugerowal przewody wysokiego ??

dodam ze po odpaleniu auta rano kiedy ma wyzsze obroty na ssaniu wyczuwam delikatene bujniecia silnika - wlasnie jakby gdzies gubil iskre ?

misiekmis4 - 18 Czerwiec 2009, 22:14

to, ze obroty spadaja po wrzuceniu biegu to jest normalne tak jak kolega juz napisał pracuje wtedy pod obciążeniem. mam pytanko, czy rano jak zapalicie silnik i jest na ssaniu to czy wskazowka pływa? u mnie jest taki objaw, ze pływa wskazowka i czuc jak silnik co jakis czas drgnie ale tylko na ssaniu praktycznie lekko zatrzęsie autem w momencie kiedy wskazowka skoczy, czy to normalne? ssanie jest sterowane komputerowo wiec wskazowka opada jakby stopniowo ale czy normalne jest to odczuwalne drganie silnika ?
xmichux - 19 Czerwiec 2009, 00:51

Co do obrotów to zaraz po kupnie mojej gwiazdy jechałem oczywiście na przegląd wszystkiego co się da. Po tym że przeglądzie mechanik mi powiedział że automaty muszą chwilke pochodzić do momentu aż obroty spadną. Z racji że to mój pierwszy automat posłuchałem rady. Następnego dnia pierwsze odpalenie na obrotomierzu 1500 a po moze 30 sek spadają do 900 i sztywno bez żadnych wahań trzyma pomyślałem faktycznie tak widocznie jest. No i w sumie do dziś to stosuje czekam te 30 sek! Pytanie tylko czy to ma faktycznie jakiś sens? Wy też tak robicie? Czy po prostu kupiłem kolejna śmieszna poradę od kolejnego speca ASB
Javoreczek - 19 Czerwiec 2009, 10:13

Też słyszałem tę teorię, ale ja tak nie robię. Jedynie przy dużych mrozach i jak muszę ze śniegu samochód odkuć, to daje silnikowi popyrkać chwile na wolnych obrotach. W normalnych warunkach wsiadam odpalam i jadę.
Obroty mam na ssaniu podwyższone, ale stabilne, nic nie pływa.

misiekmis4 - 19 Czerwiec 2009, 14:20

kazdy silnik powinien chwile pochodzic ,zeby olej rozprowadzil! u mnie ssanie spada stopniowo a nie leci plynnie w dól. w zaleznosci jaka jest temp tzn im jes cieplej to po odpaleniu sa nizsze obroty an ssaniu i krocej trzyma ssanie. u mnie tez jak ssanie spadnie to obroty sa ok i nic nie plywa wskazowka ale czy u was tak jest jak na ssaniu trzyma to czuc jak lekko co jakis czas zadrzy? moze nie testowaliscie tego wiec moja prosba aby uwaznie sie przyjzec temu rano jak odpalicie i chwilke posiedziec w aucie nie wrzucac biegu i sprawdzic czy zadrzy i jak sie zachowuje wskazowka na ssaniu? jesli moglby ktos z was filmik zrobic to bede wdzieczny. pozdr...
xmichux - 19 Czerwiec 2009, 16:30

dziś wieczorem powinienem miec chwilkę czasu to zrobię video
misiekmis4 - 20 Czerwiec 2009, 12:24

no to czekam na fimik
xmichux - 21 Czerwiec 2009, 04:16

sorry że tak długo małe problemy natury technicznej oto on
http://www.youtube.com/watch?v=nvfxg1FHzSM
oczywiście jest to odpalenie na zimnym silniku skrzynia w pozycji P
autko tak jak w opisie

grucha383 - 21 Czerwiec 2009, 09:57

//
misiekmis4 - 21 Czerwiec 2009, 15:07

dzieki za film, u mnie slabo go odtwarza i nie widac jak zachowuje sie wskazowka ale glos jest.powiedz mi ten dzwiek zaraz po odpaleniu co slychac i przez kilka sek to co taki dzwiek wydaje? i czy tak ma byc? u mnie tez tak jest jak zapale.czy to pompa pracuje tak glosno? a i jeszcze apropo czy przygladales sie po odpaleniu czy moze zadrzy silnik jak jest na ssaniu co jakis czas? czuc to w kabinie?
xmichux - 22 Czerwiec 2009, 19:08

Nie mogę się doszukac owego dźwięku o którym piszesz chyba że chodzi Ci o taki charakterystyczny dźwięk automatu jeśli tak to niestety nie wiem co to dokładnie jest wiem tylko tyle że zawsze tak było. Co do drgań to u mnie nic nie odczuwam delikatne bujnięcie w momencie odpalenia ale to pewno dlatego ze V natomiast później nic. jeśli odczuwasz jakieś drgania to może poduchy silnika? a jak jedziesz też odczuwasz jakieś drgania kabiny (po za naszymi pięknymi dziurami!)
misiekmis4 - 24 Czerwiec 2009, 20:28

nie nie to nie poduchy. mi chodzi o drgania tylko na P i na ssaniu w momencie kiedy wskazowka spada tzn kiedy obroty spadaja na nizsze to czasami lekko drgnie.a moze to normalne , ze podaczas kiedy spadaja obroty to praca silnika jest inna i zadrzy? co do dzwieku to chodzi mi o ten ktory slychac krotko zaraz po odpaleniu, tylko jedno bylo slychac wiec napewno wiesz o co mi chodzi.ja tez tak mam wiec moze faktycznie chodzi o automat.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group