To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

Układ chłodzenia, ogrzewanie, wentylacja, klimatyzacja - Klimatyzacja

adamd - 24 Czerwiec 2012, 12:49

Sprawa się już wyjaśniła. Moduł był uszkodzony.
armar91 - 28 Czerwiec 2012, 19:26

czytałem co nieco temat i w sumie nie wiem co robić u siebie. Tydzień temu nabiłem klimę po roku nieużywania (miałem małą stłuczkę zima i tylko stelaż zderzaka przedniego się połamał, ale przy okazji uszkodził chyba chłodnicę klimatyzacji, bo po uprzedniej zimie klima już nie chłodziła). Co do serwisu sprzed tygodnia: zero oleju i czynnika w ukladzie, mimo, ze ta maszynka od napełniania klimy nie wykryła nieszczelności, to samo po napełnieniu czynnika z barwnikiem pod uv nigdzie nie widać było wycieku. Po tygodniu jazdy klima znowu nie chłodzi, pojechałem do miejsca gdzie mi ją serwisowali tydzień temu i po sprawdzeniu szczelności ultrafioletem widać ubytek na chłodnicy. Po podłączeniu urządzenia do napełniania czynnika spuściliśmy resztę ustroju, jak się okazało przez tydzień ubyło ponad 350g, część jeszcze została. Jutro na pewno wyjmę chłodnicę i teraz pytanie do was co najlepiej zrobić: zaspawać pęknięcie i kazać sprawdzić szczelność w zakładzie gdzie będą to spawać, kupić zamiennik czy używaną chłodnicę, a może zregenerowany oryginał(= zaspawanie mojej). Najchętniej zaspawał bym swoją, jednak nie wiem czy to jest rozwiązanie długotrwałe...
Co do wymiany chłodnicy i nieszczelnego układu j(ak się okazuje przez ok rok), warto by wymienić pewnie osuszacz. I tutaj znowu pytanie: można kupić używany czy koniecznie nowy 'zakorkowany'?

Adaśko - 28 Czerwiec 2012, 23:07

armar91, jak długo miałeś nieszczelność to osuszacz do wymiany (chociaż z reguły przy dużych nieszczelnościach tak powinno się zrobić, gdyż nie spełnia swojej roli), regeneracja napędzi koszty, że lepiej kupić nową. Ja kupowałem Nissens-a za 360 pln, jak zaspawana będzie puszczać to sprawdzanie i nabijanie przekroczy koszt nowej chłodnicy.
armar91 - 29 Czerwiec 2012, 07:39

osuszacz wymienie tak czy siak, dla świętego spokoju.
Przed chwilą wymontowałem chłodnice klimy i wygląda na to, że puszcza w kilku miejscach... dlatego postanowiłem nie bawić się w spawanie tylko kupię kolejną, zastanawiam się tylko bardzo poważnie czy kupować zamiennik czy kupić np coś takiego: http://moto.allegro.pl/me...2432256164.html
bo jednak wolę składać samochód na oryginalnych częsciach.. tyle, że nowy oryginał nawet nie chcę wiedzieć ile kosztuje o.O a tutaj i tak 3 miechy gwarancji gdyby był jakiś fake. I sam nie wiem :D a gorąc idzie i warto by to złożyć jak najszybciej ^^

jjankiello - 29 Czerwiec 2012, 12:01

Moja rada:
Osuszacz tylko nowy, chłodnica (skraplacz) także... Celuj w zamienniki Nissens lub lepiej Behr Hella, która nie jest dużo droższa od Nissensa...
Nowy skraplacz oryginał to 3 lata temu była kwota w granicach min. 800pln. Osuszacz między 150 a 200pln.

Używkę oryginał najprawdopodobniej kupisz w podobnym stanie, jak Twoja. Dodatkowo nie wiadomo jak był przechowywany (zakorkowany czy nie). Resztki mieszaniny 'freonu' z olejem plus wilgoć działają na aluminium jak kwas na stal... Więc nie warto...

Mówią, że oszczędny naprawia dwa razy: raz tanio, drugi raz dobrze... :wink:

Ja zakupiłem Behr-Hella 3 sezony temu i od tamtej pory nie nabijam, bo nie trzeba... Wcześniej jakaś chińszczyzna z Polcaru wytrzymała niecały rok, ale udało się oddać na gwarancji i odzyskać kasę...

armar91 - 29 Czerwiec 2012, 13:34

dzieki za rady, i tak już zamówiłem chłodnice i osuszacz Nissensa :)popołudniu skręcam samochód i zobaczymy co wyjdzie po napełnieniu :)
bartol7 - 3 Lipiec 2012, 21:59

Witam Jako iż nie chcę rozpoczynać nowego wątku spytam się tutaj.
Co może być z klimą która podobno działa prawidłowo jeden przewód zimny drugi gorący, natomiast nie chłodzi wnętrza pojazdu ciśnienie kompresora prawidłowe, wymieniona chłodnica klimatyzacji na nową (nie używaną). Posiadam "klimatronik" a nie manualną na pokrętła. Dodam iż kiedyś wspaniale ona działała kilka lat temu póki nie pojechałem na maszynę do nabijania klimy od tej pory już kilka lat nie mogę dojść do ładu z tą usterką.
W tej chwili zakładam, że może być to tylko wyłącznie coś z elektroniką tylko za bardzo nie wiem co to może być? Będę wdzięczny za wszelkie sugestie. Wersja samochodu 2,5 turbo. Kiedyś wymieniałem panel klimatronika bo padło wyświetlanie może to coś z panelem?

ttoip - 4 Lipiec 2012, 15:37

bartol7 napisał/a:
Witam Jako iż nie chcę rozpoczynać nowego wątku spytam się tutaj.
Co może być z klimą która podobno działa prawidłowo jeden przewód zimny drugi gorący, natomiast nie chłodzi wnętrza pojazdu ciśnienie kompresora prawidłowe, wymieniona chłodnica klimatyzacji na nową (nie używaną). Posiadam "klimatronik" a nie manualną na pokrętła. Dodam iż kiedyś wspaniale ona działała kilka lat temu póki nie pojechałem na maszynę do nabijania klimy od tej pory już kilka lat nie mogę dojść do ładu z tą usterką.
W tej chwili zakładam, że może być to tylko wyłącznie coś z elektroniką tylko za bardzo nie wiem co to może być? Będę wdzięczny za wszelkie sugestie. Wersja samochodu 2,5 turbo. Kiedyś wymieniałem panel klimatronika bo padło wyświetlanie może to coś z panelem?



http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=17180

Pontiak - 25 Lipiec 2012, 16:58

Witam , Nie działa u mnie klimatyzacja pojechałem do warsztatu facet powiedział że puściło przednie uszczelnienie sprężarki i jest to nienaprawialne kazał mi szukać nowej używane chodzą za około 200-300zł ale znalazłem nową za 280zł firmy VALEO http://allegro.pl/show_item.php?item=2471585420 czy warto kupić? cena jest podejrzana, taka sama tylko Helli kosztuje 1100zł.
Padre321 - 5 Sierpień 2012, 18:10

A więc koledzy zadam inne pytanie...
W jaki sposób zdemontować plastikowe dno komory podszybia, znajdujące się pod silnikiem wycieraczki, a nad zaworem rozprężnym.
Dodam, iż do momentu wybudowania mechanizmu wycieraczek, wszystko ogarniam..............

maurycy - 7 Sierpień 2012, 17:12

spróbuj skorzystać EPC online rysunki może Ci coś pomogą...........
sam chciałem to sobie kiedyś wymienić ale jakoś chęci brakło, i dlatego nigdy się nie zastanawiałem jak to wyjąć.

Padre321 - 10 Sierpień 2012, 22:44

Dzięki za odpowiedź, temat ogarnięty....
Poprostu nie demontowałem całego "korytka" tylko odchyliłem nad samym zaworem....
Prawdopodobnie wskazuje na to, iż całkowity demontaż wiąże się z wycięciem szyby......



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group