To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

Zawieszenie, hamulce, felgi i opony - kąty pochylenia

norbertstezycki - 29 Maj 2009, 12:53
Temat postu: kąty pochylenia
chciałem ustawić dziś zbieżność (kąty i całą geometrię) ale mechanik powiedział że w moim mb nie ma śruby do regulacji kątów z przodu. czy ma rację?

vin wdb2021211a370910

mówi że winą złego kąta prawego przedniego koła jest krzywa zwrotnica i od tego trzeba by zacząć.

G. - 29 Maj 2009, 13:09

norbertstezycki napisał/a:
chciałem ustawić dziś zbieżność (kąty i całą geometrię) ale mechanik powiedział że w moim mb nie ma śruby do regulacji kątów z przodu. czy ma rację?

Tak, to prawda. Śruby są dostępne jako osobny element - bez nich regulacja jest możliwa, ale w ograniczonym zakresie (tak zrozumiałem Zibiego). W każdym razie kupiłem takie śruby, Febi Bilstein, nr części 07752 - koszt wg cennika Fota to 31,21 PLN za sztukę (stan na dziś):
http://katalog.fota.pl/Katalog/Artykul.aspx

A to zdjęcie rzeczonej śruby:
http://katalog.fota.pl/Ka...EinspNr=101&St=

norbertstezycki - 29 Maj 2009, 14:54

jak dużą regulacją daje ta śruba?

[ Dodano: 29 Maj 2009, 15:15 ]
czy to jest śruba mimośrodowa? z takim garbem? nie wiem jak to fachowo nazwać

Jary - 29 Maj 2009, 19:26

Gomezio napisał/a:
A to zdjęcie rzeczonej śruby:


Sory, ale tą śrubą nic nie da się ustawić, to najzwyklejsza śruba :wink:

norbertstezycki napisał/a:
jak dużą regulacją daje ta śruba?


Żadnej :idea:

W W202 nie reguluje się kąta pochylenia zwrotnicy .

G. - 29 Maj 2009, 19:48

Jary napisał/a:
Sory, ale tą śrubą nic nie da się ustawić, to najzwyklejsza śruba :wink:

Jak to nic? A w katalogu piszą: "Śruba do regulacji pochylenia koła". Czyli co.. w błąd wprowadzają? ;)

Jary - 29 Maj 2009, 21:22

Gomezio napisał/a:
Czyli co.. w błąd wprowadzają?


Na to wychodzi, wystarczy zajrzeć pod auto i obejrzeć mocowania wahaczy, teoretycznie jest możliwość, ale tylko podkladkami.

G. - 29 Maj 2009, 21:26

Jary napisał/a:
Na to wychodzi

W takim razie zastanawia mnie, gdzie Zibi je wkręcił.. Bo przed dołożeniem tych śrub za chińskiego luda nie mógł ustawić prawidłowych kątów.

jjankiello - 29 Maj 2009, 23:45

Zawieszenie W202 jest tak skonstruowane, że jeśli wszystko jest proste, to nie reguluje się geometrii, bo samo z siebie musi być tak jak powinno...
Oczywiście co innego zbieżność...
Dopiero jeśli coś jest skrzywione, to można się posiłkować odpowiednimi śrubami z podkładkami mimośrodowymi, tak jak jest w starszych w124 i w201.
Ta śruba z katalogu Fota powyżej rzeczywiście wygląda jak zwykła śruba, jedynie podkładki ma ścięte, ale co z tego, skoro w żaden sposób nie jest "obrotowo zblokowana" ze śrubą, jak we wspomnianych starszych modelach.

Jary - 30 Maj 2009, 11:06

Gomezio napisał/a:
zastanawia mnie, gdzie Zibi je wkręcił..


Ja, myślę, że wiem, ale do tego potrzeba trochę twórczej inwencji, która ma Zibi :wink:

Marcin Pop. - 30 Maj 2009, 12:37

Trochę się temu wszystkiemu dziwię :o . Czyżby Etzold źle przetłumaczył mądrą księgę?

Wg. książki kąty ustawia się na mimośrodzie w dolnym wachaczu - a podczas wymiany tulei w dolnych wachaczach nigdzie mimośrodów nie było (u mnie) :shock:
I teraz nie wiem, czy się kąty wreszcie się ustawia, czy nie. Bo zbieżność na 100% tak.

jjankiello - 30 Maj 2009, 19:53

Marcin Pop. napisał/a:
Czyżby Etzold źle przetłumaczył mądrą księgę?

Etzold ją napisał, a tłumaczył Polak (wydawnictwa podają zwykle kto), także nie można wykluczyć, że redagując tłumaczenie książki do w202, nie poszedł na skróty i nie skopiował części opisów z książek od w124/w201.

W przypadku mojego auta także nie ma podkładek mimośrodowych, za to te, które są mają tzw. zamki blokujące podkładkę i poprzecznie unieruchamiające śrubę w podłużnych (poziomo) otworach w podłużnicy. Te podłużne otwory właśnie umożliwiają, w razie konieczności, regulację geometrii za pomocą mimośrodów.

Marcin Pop. - 30 Maj 2009, 21:30

jjankiello napisał/a:
W przypadku mojego auta także nie ma podkładek mimośrodowych, za to te, które są mają tzw. zamki blokujące podkładkę i poprzecznie unieruchamiające śrubę w podłużnych (poziomo) otworach w podłużnicy. Te podłużne otwory właśnie umożliwiają, w razie konieczności, regulację geometrii za pomocą mimośrodów.


u siebie tego nie widzałem :shock:
w podłużnicach były kołowe otwory a śruby mocujące były normalne - na torx-a.
Czyżby przed FL i po FL było inaczej???

Jary - 30 Maj 2009, 22:42

Marcin Pop. napisał/a:
Czyżby przed FL i po FL było inaczej???

Nie, jest tak samo .

norbertstezycki - 31 Maj 2009, 19:04

teraz to naprawdę nic nie wiem.

jeśli można zastosować jakąś śrubę to napiszcie jaką

emu - 9 Czerwiec 2009, 17:08

Witam

Mam taki problem z lewym kołem i też mi powiedzieli że nie ma zadnej regulacji.
Czy ktoś by mógł wreszcie to wyjaśic jak to zrobić ? :|



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group