To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

Zawieszenie, hamulce, felgi i opony - cofnięte koło

smochy_bronx - 3 Czerwiec 2009, 17:35
Temat postu: cofnięte koło
mam pytanie troche natury technicznej, uderzylem mocno w kraweznik, na geometrii wyszlo ze kolo jest cofniete o frawie 2cm. wymieniłem drazek kierowniczy. został wachacz, który do najtanszych nie nalezy. czy jest mozliwe zeby wahacz cofnąl sie/obsunął na tulejach? zaden mechanik nie potrafi mi doradzic
Łukasz - 3 Czerwiec 2009, 18:03

smochy_bronx napisał/a:
mam pytanie troche natury technicznej, uderzylem mocno w kraweznik, na geometrii wyszlo ze kolo jest cofniete o frawie 2cm. wymieniłem drazek kierowniczy. został wachacz, który do najtanszych nie nalezy. czy jest mozliwe zeby wahacz cofnąl sie/obsunął na tulejach? zaden mechanik nie potrafi mi doradzic


Niestety musisz wymienić cały wahacz. Nie ma możliwości abyś przesunąć wahacz na tulejach.
Proponuję znaleźć używany. Dodatkowo wymiana tulei też nie zaszkodzi :)

gumolyt - 3 Czerwiec 2009, 18:10

Ja miałem cofnięte o około 15mm i musiałem dać do blacharza bo cały element który trzyma wahacz do nadwozia jak również nieznacznie cofnięta do tyłu od strony uderzenia była belka poprzeczna, która przebiega pod miską olejową. Pomogło wyciągniecie elementów na ramie. Koszt 500zł razem z geometria i zbieżnością po całym zabiegu. Ale to cena z przez dwóch lat.
sewan - 4 Czerwiec 2009, 09:23

Bardzo możliwe, że skrzywione (cofnięte) jest ucho wahacza, w które wchodzi sworzeń. Tam jest duże ramię i często tak się dzieje jak zadziałać sporą siłą. Skutecznym rozwiązaniem - choć trochę hardkorowym - jest podgrzać ucho palnikiem i wyprostować do prawidłowej pozycji. Koniecznie z włożonym sworzniem, żeby nie odkształcić oczka!. Sworzeń niestety po takiej operacji jest do wyrzucenia, ale to i tak dużo taniej niż nowy wahacz....
map8 - 4 Czerwiec 2009, 10:19

Tyle, że podgrzanie może rozhartować wahacz, a to już wpływa na bezpieczeństwo przy kolejnym takim uderzeniu. Najtańsze rozwiązanie to używany wahacz "z pewnego źródła".:)
sewan - 4 Czerwiec 2009, 11:28

map8 napisał/a:
Tyle, że podgrzanie może rozhartować wahacz, a to już wpływa na bezpieczeństwo przy kolejnym takim uderzeniu. Najtańsze rozwiązanie to używany wahacz "z pewnego źródła".:)

Wahacz nie jest hartowany, właśnie dlatego, że ma mieć tendencję do odkształcania, a nie do pękania....
Ale i tak napisałem, że to trochę hardcore. :wink:

Marcin Pop. - 4 Czerwiec 2009, 15:09

sewan napisał/a:
Wahacz nie jest hartowany, właśnie dlatego, że ma mieć tendencję do odkształcania


dokładnie 8)

btx - 4 Czerwiec 2009, 15:23

a jesli sprezyna bylaby krzywa ? mozliwe jest to ?
Łukasz - 4 Czerwiec 2009, 15:26

btx napisał/a:
a jesli sprezyna bylaby krzywa ? mozliwe jest to ?

Raczej nie. :) Prędzej pęknie niż się skrzywi :)

Marcin Pop. - 4 Czerwiec 2009, 15:42

btx napisał/a:
a jesli sprezyna bylaby krzywa ? mozliwe jest to ?


nie jest to możliwe

Jary - 4 Czerwiec 2009, 20:01

sewan napisał/a:
Bardzo możliwe, że skrzywione (cofnięte) jest ucho wahacza,


I to, w pierwszej kolejności należy sprawdzić :idea:

smochy_bronx - 6 Czerwiec 2009, 12:18

postanowiłem, ze wymienie dolny wahacz, zobaczymy jak sie będzie auto sprawowalo. zimą nie mialem problemów z cofnietym kolem ale po zamontowaniu letnich opon 225/45 17 auto zrobiło sie bardzo nerwowe. patrzac na zawieszenie tez wydawalo mi sie, ze elementem najbardziej podatnym na deformacje bedzie własnie ucho
perzu126 - 30 Marzec 2013, 19:50

Czy możliwe jest że przez cofnięte koło auto ściaga na pochylonej drodze w prawo? Zbieżność, pochylenie koła, nawet kąt wyprzedzenia zwrotnicy w porządku. Mierzyłem i wychodzi, że prawe jest przesunięte w stronę kabiny o niecały 1cm
grzsol5275 - 30 Marzec 2013, 20:34

perzu126 napisał/a:
Czy możliwe jest że przez cofnięte koło auto ściaga na pochylonej drodze w prawo?
mało tego efekt bedzie widac na oponach,moze wahacz jest krzywy
tomi382 - 30 Marzec 2013, 20:46

na pochyłej może ściągać bo jest pochyło. Skocz na autostrade i jak masz zbiezność ok to nie ma prawa ściągać. Ale jeszcze sprawdź cisnienie w oponach


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group