To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

Silnik i osprzęt oraz układ napędowy - Kopci na czarno

kamil5166 - 13 Czerwiec 2009, 19:53
Temat postu: Kopci na czarno
Witam ostatnio jechałem sobie i za mną jechał brat drugim autem i zasmucił mnie oznajmiając że przy redukcji lub przy mocniejszym dodaniu gazu jest za mną czarna chmura a wczesniej takiego efektu nie było. Moim zdanie zaczyna padac turbosprężarka w moim :mb: . Prosze o opinie z jakiego innego powodu mógł zacząć kopcić na czarno i czy to może być spowodowane prze turbosprężarke. :D [/i]
janucha78 - 13 Czerwiec 2009, 19:57

kamil5166 napisał/a:
Witam ostatnio jechałem sobie i za mną jechał brat drugim autem i zasmucił mnie oznajmiając że przy redukcji lub przy mocniejszym dodaniu gazu jest za mną czarna chmura a wczesniej takiego efektu nie było. Moim zdanie zaczyna padac turbosprężarka w moim :mb: . Prosze o opinie z jakiego innego powodu mógł zacząć kopcić na czarno i czy to może być spowodowane prze turbosprężarke. :D [/i]

Jeśli ci drastycznie nie ubywa oleju to raczej turbinka jest ok.Wszystko zalezy jak bardzo kopci.Kazdy diesel przy redukowaniu lub przy gwałtownym wcisnięciu gazu zakopci i nie ma na to bata.Sprawdz filtr powietrza czy nie jest zapchany bo to tez ma wpływ na dymienie.A jak z moca?

Nex@pl - 13 Czerwiec 2009, 19:58

Mogą tez padać wtryski a nie sprężarka. Mogą nie padać, a kończyć się końcówki wtrysków.

Jak dla mnei wtryski, albo źle wyregulowane (rzadko kiedy widzi się, czy się zostawia czarną chmurkę), albo się w końcu kończą.

kamil5166 - 13 Czerwiec 2009, 20:02

Wtryski to napewno nie są bo miałem sprawdzane ma maszynie i tylko jeden miał 91% sprawnosci a reszta 100 czyżby to była wina tego jednego wtryskiwacza. A co do ubytku oleju nie wystepuje ani żaden inny płyn.

[ Dodano: 13 Czerwiec 2009, 20:05 ]
A jak z moca?

Co do mocy wydaje mi sie że troche osłabł i jakoś dziwnie turbo zaczeło chodzić nie mam tego wyrażnego gwizdu tylko jakis taki dzwiek nie taki ale nie wiem czy mi sie nie zdaje.

ayek - 13 Czerwiec 2009, 20:07

kamil5166 napisał/a:
bo miałem sprawdzane ma maszynie


sorki,ze nie na temat,ale ile cie skasowali za sprawdzenie i gdzie ( adres telefon) ??
...pozdro...

kamil5166 - 13 Czerwiec 2009, 20:10

Za sprawdzenie zapłciłem 350zł w miejscowości Serby koło Głogowa adresu Ci nie podam nie nie pamiętam ale ciężko tam nie trafić :D

[ Dodano: 13 Czerwiec 2009, 20:12 ]
a jednak mam adres Serby, ul. Ogrodowa 5. tel. 076 8331218

janucha78 - 13 Czerwiec 2009, 20:21

U mnie gwizd turbinki słychac tylko przy otwartej szybie.A moze z bratem jechałes w nocy a wtedy w świetle reflektorów bardziej widac kopcenie.Jęli to jest czarny dymek i tylko przy dodawaniu gazu i redukowaniu to ja bym nic nie kombinował.
kamil5166 - 13 Czerwiec 2009, 20:25

Jechaliśmy za dnia i kopci tylko przy redukcji i jak mu wstawiam a przy odpalaniu itp nie kopci. O turbo jak najbardziej chodzilo mi o dzwiek przy otwartym oknie :D bo podczas jazdy takze w srodku nie słyszę tylko ze jej dzwiek wydaje mi sie dziwny dlatego postawiłem ze to przez kończące sie tubo kopci mi na czarno
Nex@pl - 13 Czerwiec 2009, 20:26

Czasem też tak już jest, że kopci, dla przykładu - vito, silnik po remoncie, redukcja/but - nic nie kopci, przed remontem dawało chmurę. w201 2.5D nie daje chmury, nie był remontowany :)
janucha78 - 13 Czerwiec 2009, 20:30

Nie jestem pewien ale wydaje mi sie że kończace sie turbo zawsze wiaze sie z ubytkiem oleju w silniku.Tak jak napisałem wczesniej posprawdzaj filtr powietrza i przewody podcisnieniowe które sterują turbo i egr.Moze sie przetarły.
Marek - 13 Czerwiec 2009, 20:32

Panowie - każdy diesel to maszyna rolnicza i jak wiadomo każda maszyna rolnicza kopci :P więc nie ma się czym przejmować.

A tak na poważnie to masz problem - na Twoim miejscu pojechał bym do kogoś na diagnostykę, albo podłączenie kompa - może zapisały się jakieś błędy i wtedy będzie wiadomo co mu boli.

janucha78 - 13 Czerwiec 2009, 20:34

Ludziska pokazcie mi jakiegos CDI który przy butowaniu nie zakopci.Dotyczy to kazdego turbo diesla.
G. - 13 Czerwiec 2009, 21:13

janucha78, chyba że ma filtr cząstek stałych ;)
janucha78 - 13 Czerwiec 2009, 21:16

Cytat:
janucha78, chyba że ma filtr cząstek stałych ;)

Pewnie masz racje ale bardzo czesto widze samochody z 2009 roku i prawie zawsze puszczaja bączki. :D

G. - 13 Czerwiec 2009, 21:20

Filtr nie jest montowany w każdym dieslu. Poza tym wiele aut jest chipowanych :-)

A wracając.. puszczenie bąka przez ropniaka to nic złego, zwłaszcza przy mocnym "depnięciu". Gorzej, jak czarna chmura ciągnie się za autem przez cały czas, wtedy warto odwiedzić mechanika.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group