To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

Elektryka - Alternator

Manfredo - 30 Styczeń 2010, 18:14

witam. a mozecie powiedziec jaki alternator powinien znajdowac sie u mnie??wczesniej poprzedni wlasciciel wymienil na inny ktory wygladal identycznie jak ten stary(uzywka) z tym, ze on nie mial w samochodzie glosnikow ani wzmacniaczy, bo jak slucham muzyki 3 min swiatla przygasaja i glosniki charcza, jakby nie mialo co je napedzac, mozliwe ze wymienial na slabszy alternator?? moj samochod jest z roku 95 z klima, elektryczne lusterka, zaglowki.
vito03 - 30 Styczeń 2010, 19:33

Pilnie potrzebuję pomocy. Muszę wymienic alternator i zaczął się problem z cyferkami. W moim meśku jest 010 154 4802 BOSCH 90A, moge kupić 010 154 4902 , czym to się różni i czy można to założyć.
Vin mojego MB WDB2021881F643999

Z góry dziekuję i pozdrawiam.

schadook - 30 Styczeń 2010, 20:37

vito03, Cześć!
Z katalogu jaki posiadam wynika że masz mieć ...4802, ten z ..4902 jest do MB VITO. Katalog nie podaje możliwości zamiennego zastosowania tych alternatorów> Z rysunków wynika że jest inny wymiar od podstawy mocowania, mierząc do końca ośki Vito ma 101mm a twój ma 92 więc jeśli założysz to po prostu koło będzie wysunięte o 9mm za daleko i pasek będzie ciąć. Spróbuj na Bosch.pl wejdź w dział moto, części wpiszesz nr alternatora i może będzie tam to zilustrowane.
Pozdrawiam

Marcin Pop. - 31 Styczeń 2010, 12:15

Manfredo, podaj win, pogrzebę w EPC

[ Dodano: 31 Styczeń 2010, 12:22 ]
vito03, do Twojego tak jak pisze kol. schadook powinien być .....4802
Poprzednikiem był A 010 154 47 02. Pasuje także A 011 154 00 02 (Valeo 12V/90A). Tak wynika z EPC

vito03 - 31 Styczeń 2010, 13:21

Wielkie dzieki za szczegółowe informacje, Marcin Pop co to znaczy ,że 4702 był poprzednikiem , będzie pasował?, czym one się róznią , tym o czym pisał schadook.
Szukałem w necie i znalazłem coś takiego:
010 154 4802
010 154 0802
dwa różne oznaczenia tego samego alternatora , dedykowane do MB Sprinter.
Dla mnie to masakra z tymi oznaczeniami, szukam na allegro do silnika 2,5 td i każdy jest inny symbol , 4602, 4702, i jak to w życiu bywa 4802 nie ma .
Mesiek stoi a mi już ręce opadają .

Marcin Pop. - 31 Styczeń 2010, 13:51

vito03 napisał/a:
Szukałem w necie i znalazłem coś takiego:
010 154 4802

Złośliwość rzeczy martwych.
Kup ten i powinien byc ok. Tak mówi EPC (według Twojego VINu)
vito03 napisał/a:
co to znaczy ,że 4702 był poprzednikiem

ano to, że też był montowany we wcześniejszych latach produkcji

schadook - 31 Styczeń 2010, 14:31

vito03, Cze!
Lista kodów zamiennych (z innej wersji ale z możliwością zastosowania zamiennie) do twojego:
Bosch:
0 123 320 046
0 123320010
0 123320045
0 123320061
0 123335003
0 986 039 750
0 986 039 753
0 986 038 170
0 986 041 040

Mercedes:
010 154 48 02
010 154 48 02 80
011 154 00 02
011 154 00 02 80
0091543002
0091543502
0101544702
0111540402

Valeo:
2 541 995
436 718
A 13 VI 222
Lucas:

LAU 11.1062
LRB 217
0 986 038 170

Może się coś z tego przyda

Equinoxe - 31 Styczeń 2010, 15:56

Manfredo napisał/a:
witam. a mozecie powiedziec jaki alternator powinien znajdowac sie u mnie??wczesniej poprzedni wlasciciel wymienil na inny ktory wygladal identycznie jak ten stary(uzywka) z tym, ze on nie mial w samochodzie glosnikow ani wzmacniaczy, bo jak slucham muzyki 3 min swiatla przygasaja i glosniki charcza, jakby nie mialo co je napedzac, mozliwe ze wymienial na slabszy alternator?? moj samochod jest z roku 95 z klima, elektryczne lusterka, zaglowki.

Jaką moc ma Twój wzmacniacz? mi się wydaje, że to nie wina alternatora ale możesz go sprawdzić mierząc napięcie ( mierzysz woltomierzem) na akumulatorze przed uruchomieniem silnika (powinno być od 12V do 12,5V) i po uruchomieniu silnika (powinno być od 14V do 14,4V).
- Jeśli po uruchomieniu silnika napięcie nadal jest w granicach 12V do 12,5V oznacza to, że alternator nie ładuje.
- A jeśli po uruchomieniu silnika masz 14V...14,4V (tzn alternator ładuje) to włącz wzmacniacz i sprawdź napięcie na akumulatorze czy trzyma się wartość 14V...14,4V

Jary - 31 Styczeń 2010, 16:32

Equinoxe napisał/a:
Jeśli po uruchomieniu silnika napięcie nadal jest w granicach 12V do 12,5V oznacza to, że alternator nie ładuje.


Zależy po jakim, czasie, bo w krótkim, altek nie zdąży odbudować aku, po rozruchu.

vito03 - 31 Styczeń 2010, 16:47

Wielkie dzięki, znalazłem 010 154 4802 i już zamówiłem .

Pozdrawiam.

schadook - 31 Styczeń 2010, 22:31

Manfredo, Witam!
jak masz "dobry" wzmacniacz i "dobre" głośniki to może się tak zdarzać, zwłaszcza zimą, po prostu jest duże obciążenie, powinieneś zmienić alternator na mocniejszy np. 115A albo i wyżej, nie wiem jaki masz aku ale jakbyś miał alternator 115A to akuś możesz 80Ah wstawić i problem powinien zniknąć albo przynajmniej przestanie być odczuwalny. Mój kolega założył sprzęt do audika, miał Altka 75A i aku 60Ah i po kilku minutach auta w ogóle nie mógł odpalić, musiał powymieniać.
Pzdr

pawej1 - 11 Marzec 2010, 22:26

Witam, mam problem, zepsuł mi się alternator (mechanicznie, uszkodziły się łożyska) kupiłem drugi-regenerowany i pojawił się problem, po włączeniu silnika pojawia się komunikat o słabym ładowaniu i gaśnie po dodaniu gazu, wymontowałem alternator ponownie i odwiozłem do sprawdzenie (do warsztatu gdzie go kupiłem) gościu upiera się, że sprawdzał na stole i wszystko jest OK i coś jest nie tak z instalacją. Przejrzałem instalacje i nie znalazłem nic niepokojącego.
Poniżej wyniki pomiarów prądu i napięcia przy różnych obciążeniach:

włączony silnik (bez obciążeń, tylko ładowanie akumulatora) 30A - napięcie 14,2V
j.w. + światła (xenon)________________________________35A - 14,1V
j.w. + światła przeciwmgłowe przród i tył________________ 46A - 14,0 V
j.w. + długie _______________________________________ 49A - 13,9 V
j.w. + dmuchawa na 1/2 zakresu_______________________ 58A - 13,4 V
j.w. + dmuchawa max________________________________59A - 12,9 V
j.w. + ogrzewanie szyby (tył)__________________________ 60A - 12,1 V

Wygląda na to, że alternator przy prędkości jałowej silnika nie jest w stanie "wyprodukować" więcej niż pięćdziesiąt kilka A, zwróćcie uwagę, że dwa ostatnie kroki nie wywołują znacznej zmiany w wartości prądu a spory spadek napięcia. Po włączeniu silnika (zimnego) prąd mierzony na alternatorze przekracza 70 A (świece grzeją jeszcze jakiś czas po włączeniu + ładowanie akumulatora) napięcie wynosi 11 z kawałkiem.

Czy jest to prawidłowe działanie, czy przy obrotach jałowych powinien trzymać 14,2 V niezależnie od obciążenia. Dodam, że alternator to BOSCH 90A

co o tym sądzicie, w czym może być problem (diody, regulator)?

Mam jeszcze jedno pytanie, w którym miejscu połączony jest silnik z masą? (w210 3,0 TD)

Nex@pl - 11 Marzec 2010, 23:03

Wg WIS napięcie sprawdzają przy 3000 obrotów, o ile dobrze pamiętam.

Na wolnych bez obciązenia 14,2V to dość dobry wynik, co prawda fajnie byłoby 14,4V mieć ale to i tak minimalny spadek. Akumulator jak rozumiem jes naładowany?

svine - 12 Marzec 2010, 08:16

Witam,
wg BHMD Katalog powinieneś mieć alternator 115A a nie 90A

pawej1 - 12 Marzec 2010, 09:29

do tej pory była 90 i było OK


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group