To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

Elektryka - Alternator

markus43 - 12 Marzec 2010, 13:07

pawej1 napisał/a:
włączony silnik (bez obciążeń, tylko ładowanie akumulatora) 30A - napięcie 14,2V

To za małe napięcie, teoretycznie powinno być 14,4 V , ale w praktyce, przy pomiarach bezpośrednio na alternatorze, bez obciążenia, 14,8 V to dopiero jest OK.
pawej1 napisał/a:
co o tym sądzicie, w czym może być problem (diody, regulator)?

Wymiana regulatora jest najprostsza i od tego można zacząć, ale przyczyn może być 1 200 000 :mrgreen:

Po za tym :
pawej1 napisał/a:
zepsuł mi się alternator (mechanicznie, uszkodziły się łożyska) kupiłem drugi-regenerowany
nie lepiej naprawić te łożyska ??
Nex@pl - 12 Marzec 2010, 18:02

markus43 napisał/a:
nie lepiej naprawić te łożyska ??


Mniej stresu... ;) A jak kolega ma alternator Valeo, to lepiej kupić drugi regenerowany, ale boscha :)

godaC - 6 Grudzień 2011, 21:34

Poszukuje schematu alternatora VALEO 90A , ponieważ urwałem śrubkę od której odchodzi
przewód na kontrolkę i muszę coś z tym zrobić :( . Z góry DZIĘKI :!:

map8 - 15 Wrzesień 2013, 15:42

Odświeżę temat.
Mam alternator Valeo 90A i aku 100Ah.
Zaraz po uruchomieniu alternator daje na akumulatorze nawet 14,1V (na alternatorze 14,24V) - bez obciążenia.
Po rozgrzaniu na altku mam 13,8V na aku 13,7V.

Słyszałem, że te Valeo nie były najlepsze.
Zastanawiam się nad Boschem.
I tu pytanie. Samochód stary, na światłach jeździć trzeba, więc może włożyć altek 115A?
Czy jest jakieś ryzyko? Np. dla instalacji czy akumulatora? Na forum doczytałem się rozbieżnych opinii.

TraczU - 15 Wrzesień 2013, 15:46

map8, a co chcesz od swojego ładowania ? 13.8 to dobry wynik :) u Siebie chyba nigdy nie miałem ponad 14
ale IMO do 100Ah powinieneś mieć 115A.
Jak używasz samochodu ? dojazdy po 2-3km czy coś więcej ?

map8 - 15 Wrzesień 2013, 18:41

Chodzi o to, że po włączeniu odbiorników - światła mijania, dmuchawa, tylna szyba napięcie spada na aku do 13,5V. Raz mi mierzyli w warsztacie i było nawet 13,3V, ale było to krótko po odpaleniu, więc chyba nie do końca miarodajnie.

Z Vin wychodzi, że altek powinien być 90A. Nikt chyba jednak nie przewidział, że samochód będzie jeździł cały czas na światłach. Generalnie o Valeo niepochlebnie się wyrażają. Wiec jakbym zmieniał, to wrzuciłbym Boscha i do tego troszkę mocniejszego.
światła zabiorą z 15A, więc może nie będzie za duży.
Czy altek ma jakiś stały minimalny prąd, który musi być odebrany, czy daje tyle ile odbiorniki potrzebują plus doładowanie aku (jeśli aku tego potrzebuje)? Nie chcę przeładować aku.

Jeżdżę różnie, czasami raz, dwa razy w tygodniu po kilka, kilkanaście km, raz na miesiąc 2 trasy po 200-300 km. Po takiej trasie napięcie na aku ok. 12,8V na postoju.

TraczU - 15 Wrzesień 2013, 19:54

map8 napisał/a:
Nikt chyba jednak nie przewidział, że samochód będzie jeździł cały czas na światłach
projektując auto na pewno wzięli pod uwagę, że auto będzie zawsze jeździć na światłach z radiem itp.
od tego jest regulator napięcia, żeby utrzymać stałe ładowanie, w zależności od tego czy światła masz włączone czy nie.
U mnie wygląda to tak, że ładowanie na aku mam 13,8 jesli niema żadnego poboru prądu, jednak z Wzmacniaczem, światłami, comandem ,klimą i włączonymi witrakami jest 13,7 więc praktycznie bez rożnicy. I tak być powinno.

map8 - 15 Wrzesień 2013, 20:12

U mnie spadki będą większe, bo chyba ten Valeo nie daje rady. Na stole pomiarowym pokazał na początku 14,2V i 89 A, ale po rozgrzaniu po paru minutach było 13,5V przy 89A. Biorąc pod uwagę spadki napięcia po drodze do aku, to byłoby 13,2-13,3V. Wiem, że alternator nie pracuje ciągle z max mocą, ale lubię jak wszystko śmiga jak powinno, a nie jak Cię mogę. :)
Javoreczek - 15 Wrzesień 2013, 21:16

map8 napisał/a:
U mnie spadki będą większe, bo chyba ten Valeo nie daje rady. Na stole pomiarowym pokazał na początku 14,2V i 89 A, ale po rozgrzaniu po paru minutach było 13,5V przy 89A.


Regulator zawsze troche zmienia napięcie w funkcji temperatury, więc po nagrzaniu ma prawo troche spaść, a 13,5V przy prądzie 89A to dobry wynik.
Masz jakieś kłopoty z akumulatorem, czy tak poprostu szukasz dziury w całym? :wink:

map8 - 16 Wrzesień 2013, 11:50

Samochód odpala bez problemów. Mam jednak roczny akumulator Varta Silver i nie chciałbym go załatwić zbyt niskim ładowaniem - w instrukcji napisali, że powinien dostawać napięcie 14,0-14,2V.
Ale może rzeczywiście nie będę szukał dziury w całym. Jak przestanie ładować istotnie, to się tym zajmę. Tym bardziejm, że ostatnio wstawiłem nowy regulator HUCO, bo się szczotki już kończyły.
A może by tak wlutować nowe szczotki do starego regulatora - zawsze to oryginał? Choć o ile pamiętam, to on też nie dawał więcej niż 13,9V na akumulatorze bez obciążenia.

Skoro napięcie spada wraz z temperaturą, to teoretycznie altek powinien ładować lepiej zimą. Chyba wtedy trochę chłodniej w komorze silnika :)

W każdym razie dzięki za postawienie dobrego pytania :)
Lubię, żeby wszystko grało, ale ze starego samochodu nowego się przecież nie zrobi :)

Krempy - 24 Grudzień 2013, 12:17

Siemanko.
Potrzebuję alternatora do mojego MB.
Doradźcie mi jaki można tam wsadzić.
Obecnie miałem 90A
Teraz na święta wsadziłem tymczasowo BOSCHA 45-90A bo stary uległ skiszeniu :mrgreen:
Moj MB 2.0 kompresor, w202, kombi po 2 lifcie 98r

[ Dodano: 24 Grudzień 2013, 12:27 ]
http://allegro.pl/alterna...3804615914.html
lub
http://allegro.pl/alterna...3787510704.html
podejdzie?
150A byłby najlepszy bo nieraz lubię sobie na zime ogrzewanie na full + tylna szyba + prądożerne audio włączyć :mrgreen:

Tylko ciekawe czy podejdzie ;/

[ Dodano: 24 Grudzień 2013, 17:39 ]
Jeszcze takie 2 znalazłem ze swojej miejscowości
http://allegro.pl/mercede...3812632351.html
http://allegro.pl/mercede...3796754315.html

[ Dodano: 28 Grudzień 2013, 15:41 ]
Ok, od ML 5.5l altek wsadzony. Teraz czekam do poniedziałku na pasek PK6 1265 ;)

err1911 - 26 Marzec 2015, 07:08

Odświeżę nieco temat. Potrzebuję sprawdzić jaki powinienem mieć alternator. Sprawdzałem po VIN w EPC ale nie znalazłem nigdzie pozycji 54/026 pod którą powinien być alternator. Może ktoś będzie w stanie mi pomóc to rozszyfrować. Z góry dziękuję za pomoc.
mark - 26 Marzec 2015, 20:57

err1911 napisał/a:
Odświeżę nieco temat. Potrzebuję sprawdzić jaki powinienem mieć alternator. Sprawdzałem po VIN w EPC ale nie znalazłem nigdzie pozycji 54/026 pod którą powinien być alternator. Może ktoś będzie w stanie mi pomóc to rozszyfrować. Z góry dziękuję za pomoc.


Kliknij na Ten link z rozkodowanym nr.VIN Twojej MB
- następnie kliknij na dole tabelki na skrót ,,Узлы и агрегаты,,
- na dole strony po prawej w opcji wyposażenia silnika na opcję 15 ELECTRICAL EQUIPMENT
- na dole strony opcja 030 ALTERNATOR
-w tabelce poniżej w 4 rubryce ALTERNATOR nr.A 0101544602 Optional with: A0101549902 12V/90A; BOSCH (uwzględniając przypis nr 016 po prawej dotyczący stosowania danej części od konkretnego numeru silnika)
Zakładając , że się gdzieś po drodze nie pomyliłem :D i ruskie EPC działa porawnie :wink:
Pzdr

err1911 - 26 Marzec 2015, 21:16

mark, wielkie dzięki. Na to EPC jeszcze nie trafiłem. Teraz wszystko jasne. Rosyjski znam przeciętnie, gorzej z technicznym ale poradzę sobie tym bardziej że inne EPC też są po rosyjsku. Jeszcze raz dziękuję. :D
Pozdrawiam.

dariov - 3 Marzec 2017, 11:19

Witam.
Żeby nie zaśmiecać forum, to podepnę się pod temat.
Popsuł mi się alternator o oznaczeniu:

Szukam używki na alle... ale o takim numerze nie ma. Są inne ale nie mogę znaleźć informacji czy będą pasować. Pytałem sprzedawców, ale tylko jeden się odezwał.
Prosiłbym o podanie numerów jakie są kompatybilne z moim autem.
Z góry dziękuję za pomoc.
Pozdrawiam.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group