To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

Zawieszenie, hamulce, felgi i opony - jakie ciśnienie w oponach ;)?

arti - 18 Czerwiec 2009, 09:56

Na felgach przód 225/40 R17 , tył 245/40 R17 używam danych przez producenta ( info jest na klapce wlewu paliwa) i jest super
phan - 18 Czerwiec 2009, 19:04

Czy dane z klapki paliwa dotyczą tylko oryginalnego ogumienia 195/65/15 ? czy 17" pompuje się tyle samo ?
pip - 19 Czerwiec 2009, 10:56

i tak i nie, (rozpatrujemy przypadek "prostego" samochodu - geometria i te sprawy)
tak - nie ma znaczenia rozmiar opony ciśnienie jest takie samo - ciężar samochodu ma znaczenia na odkształcanie się opony -dlatego większe ciśnienie daje się przy cięższym aucie.
nie - na naszych krzywych drogach z koleinami opony inne rozmiarem niż zalecane przez producenta do danej wersji VIN mogą się lepiej lub gorzej prowadzić na nierównościach i wodnych koleinach. (zwłaszcza, że jest to tylnonapędówka). Wartością ciśnienia (zwłaszcza w tylnych kołach) można sobie lekko skorygować zachowanie pojazdu, ale...
... ma to również efekty uboczne w postaci np. dyskomfortu, zużycia opon.
tak samo można sobie skorygować (po części, jak odchylenia są niewielkie) geometrię - w sensie ściągania, nerwowości itp., lub uszkodzenia - wyeksplotowania starych opon (ja to nazywam kwadratowe koła)

BolzZ napisał/a:
Hmm Klebery mają to do siebie, że zawsze je się pompuje mocniej, inaczej wyglądają jakby były puste, nie wiem z czego to wynika.
Ja za to wszystkie pompuję nieco więcej i o dziwo bardzo mocno przekłada się to na spalanie, wielokrotnie porównywałem i te 0,2-0,3 więcej w kole, to jakieś 0,5 litra mniej na 100km. Czyli ponad 50km więcej na jednym baku :)

bardzo ciekawe, też to zauważyłem, ale nie działa to na wszystkich oponach.
obecnie testuję to na bravurisach, (na razie zauważyłem, że jak mam ciśnienie o 0,2 za małe to pali 0,5l\100km więcej),
teraz testuję jazdę z nadwyżką o 0,2 - czyli 2,5;2,7 (jeżdżę głównie sam)

mrrocky - 19 Czerwiec 2009, 11:47

pip, nabij 3bar to bedzie w ogole malo palic. Hamowac tez nie bedzie ale to szczegol.
pip - 19 Czerwiec 2009, 13:24

bardzo konstruktywna uwaga - czytałeś ze zrozumieniem?
mrrocky - 19 Czerwiec 2009, 14:15

Czytalem, popatrz w tabele cisnien producenta twojego samochodu jakie masz zalecane cisnienia dla poszczegolnych rozmiarow opon.
BolzZ - 19 Czerwiec 2009, 14:28

mrrocky, jak postanowiłeś kogoś krytykować za permanentną jazdę z minimalnie wyższym ciśnieniem, to przyczep się do mnie :P pip napisał że jeździł trochę z minimalnie niższym, teraz ma odrobinę wyższe, i obserwuje co z tego wynika :P
Ja od zawsze jeżdżę 0.2 powyżej podawanych norm. W wulkanizacji za to nabijają standardowo 2,5 przód i 2,6 tył i sobie też głowy nie zawracają, więc nie przesadzaj z tą dokładnością i potwornymi konsekwencjami napompowania koła z nadwyżką mieszczącą się w dodatku w granicach niepewności pomiarowej typowego marketowego manometru jakim się większość z nas posługuje...

mrrocky - 19 Czerwiec 2009, 15:31

ok to zdanie wyjasnienia
to byla ironia majaca na celu wyolbrzymic... jazde na zbyt wysokim cisnieniu kosztem trakcji :)

Roznica pomiedzy 2.2 a 2.5 na cieplym podczas spokojnej jazdy robi sie duza jesli uzytkownik pocisnie :) (wzrost cisnienia). Mowie o jezdzie w 1,2 osoby.

Jesli w twojej wulkanizacji nabijaja 2,6 to chyba nie zbyt sie znaja, chyba ze przyjechales zaladowany po dach :) Moze dla was to mala roznica, mi raz nabili 2,5 do auta, jeden slalom na lotnisku przejechalem to sie zastanawialem czy cos w zawieszeniu nie puscilo tak auto plywalo :) Podlaczenie kompresora wyjasnilo sprawe :)

sewan - 19 Czerwiec 2009, 16:04

mrrocky napisał/a:

Roznica pomiedzy 2.2 a 2.5 na cieplym podczas spokojnej jazdy robi sie duza jesli uzytkownik pocisnie :) (wzrost cisnienia). Mowie o jezdzie w 1,2 osoby.


Eeee tam, trochę demonizujesz kwestię wzrostu ciśnienia.
Policzyłem sobie z prawa Charles'a i wyszło mi, że wzrost ciśnienia po ogrzaniu opony o 20 °C wynosi około 0,25 atm. A taki wzrost temperatury osiąga się po naprawdę ostrej jeździe.

Poza tym, przecież producenci zalecają większe ciśnienie, im szybciej się jeździ (np. autostrada), więc to co piszesz o gorszej trakcji nie może być prawdą. Może miałeś kiepskie opony?

mrrocky - 19 Czerwiec 2009, 16:14

sewan napisał/a:
Może miałeś kiepskie opony?
ContiSportContact
Ja tam sie wyklucac nie bede, poprostu wypunktowalem pewna kwestie :) a co wy zrobicie to juz wasza decyzja :)
i jesli mowie o pocisnieciu to mam to na myslli a nie spokojna jazda :)



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group