Zawieszenie, hamulce, felgi i opony - Ściąga w lewą strone
Jary - 14 Grudzień 2007, 19:37
A ciśnienie w kołach sprawdzałeś
Rafuss - 17 Grudzień 2007, 21:57
Kolego ja też tak mam tzn miałem tak do 50 km/h nic nie odczuwałem jak tylko jechałem szybciej ciągnęło w prawo im szybciej to jakby mocniej wjechałem na kanał a tam widzę uszkodzoną gumę na końcówce drążka podważyłem dużym wkrętakiem i okazało się że ma bardzo duży luz, pojechałem wymienić ustawiłem na suwmiarkę i przed kontrolą zbieżności już było ok w zasadzie późniejsze ustawienie zbieżności nic nie wniosło.
tomi382 - 22 Wrzesień 2010, 19:34
Witam kolegów, będe wymieniał całe drążki z końcówkami po każdej stronie i sworznie zwrotnicy dół po każdej stronie przód i stąd pytanie jakie wartości mają mieć "kąty" jak ustwić zbierzność w garażowych warunkach? Bardzo proszę o pomoc
Jary - 22 Wrzesień 2010, 20:28
tomi382 napisał/a: | jak ustwić zbierzność w garażowych warunkach? |
Tak aby bezpiecznie dojechać na geometrię, bo nic więcej nie zrobisz
polofix - 22 Wrzesień 2010, 21:16
musial bys uspawac sobie taki przyrzad regulowany,ktorym mozna by zmierzyc odleglosci pomiedzy felgami.oczywiscie od srodka obreczy. wtedy mierzymy od przodu potem od tylu i wszystko wiemy.jesli chodzi o regulacje kata pochylenia kola to jej nie ma.takze tylko da sie zbieznosc.
tomi382 - 22 Wrzesień 2010, 21:31
ale zbieżność czyli ma być po równo przód z tyłem czy mają być lekko rozbieżne? chodzi mi o ile cm jest różnicy produ z tyłem czy może ma być po równo
polofix - 23 Wrzesień 2010, 18:17
jesli chodzi o rozstaw kol to z tylu [jak wiekszosc samochodow] jest mniejszy niz z przodu i to o kilka cm. a jesli ustawiasz sam przod [zbieznosc], to ustaw kola na lekko zbiezne.czyli zeby sie schodzily okolo 1-2mm. oczywiscie ustawiamy tylko wtedy gdy mamy wszystkie zwoznie i koncowki drazkow bez luzu.inaczej ustawianie nie ma sensu.
Jary - 23 Wrzesień 2010, 19:33
tomi382 napisał/a: | czy mają być lekko rozbieżne? |
Mają być zbieżne, czyli odległość pomiędzy rantami obręczy z przodu ma być o ok 2mm mniejsza od odległości między rantami z tyłu.
polofix napisał/a: | jesli chodzi o rozstaw kol to z tylu [jak wiekszosc samochodow] jest mniejszy niz z przodu i to o kilka cm. |
Mam nadzieję, że się pomyliłeś
tomi382 - 23 Wrzesień 2010, 20:03
Jary napisał/a: | Mają być zbieżne, czyli odległość pomiędzy rantami obręczy z przodu ma być o ok 2mm mniejsza od odległości między rantami z tyłu. |
Dzięki za info nalezy Ci się duży browar
polofix - 23 Wrzesień 2010, 22:06
w w202 odleglosc miedzy kolami z przodu jest okolo 3cm wieksza niz z tylu.nie mierzylem ale to tak na oko.
tomi382 - 24 Wrzesień 2010, 20:21
nie może być większa bo będzie schodził w strone bardzie przyczepnego koła a na koleinach będzie wariował, ku mojemu zadowoleniu po wymianie dolnych sworzni zwrotnicy stuki na nierównościach ustały a dzięki nowemu całemu drążkowi prowadzi się lepiej. Jak czas pozwoli to jutro skoczę ustawić dokładnie zbieżność i będzie spokój na te 2 lata przynajmniej, bo teraz to tylko końcówki w przyszości wymienie bo drążek się tak szybko nie powinien wyrobić a swoją drogą to powinni sprzedawać oddzielnie drążki bo te boczne nie mają długiego życia w porónaniu do tego środkowego
Jary - 24 Wrzesień 2010, 22:17
polofix napisał/a: | w w202 odleglosc miedzy kolami z przodu jest okolo 3cm wieksza niz z tylu.nie mierzylem ale to tak na oko. |
To zmierz, a najlepiej przejedź prosto, np. po piasku i zobacz na ślady, u mnie są tylko dwa nic nie wychodzi na boki
tomi382 - 26 Wrzesień 2010, 14:56
Już byłem na zbieżności - 20zł i po problemie
jacek_dd - 26 Wrzesień 2010, 17:27
Ja miałem wybite drążki boczne i też mi ściągało w jedną stronę . Geometria się wtedy zmienia .
Rafi - 28 Wrzesień 2010, 09:08
tomi382 napisał/a: | Już byłem na zbieżności - 20zł i po problemie |
20zł za zbieżność? (przód i tył)?
|
|
|