Mercedes W202 Strona Główna Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy,

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Camel-
3 Czerwiec 2010, 08:46
Demontaż podsufitki w sedanie (wymiana demontaż szyberdachu)
Autor Wiadomość
Camel- 
Mercmag.pl


Pomógł: 212 razy
Dołączył: 30 Kwi 2006
Posty: 12480
Skąd: Poznań
Wysłany: 14 Styczeń 2011, 15:30   

kostekj23, tylko, żeby szyba nie była porysowana :)
_________________
http://mercmag.pl
C200 Sport, odbudowa: Classic, CLK, Sport T, Esprit T, Classic T, E240 Classic, CLK230 Ava, E280 Ava, Sport T V6, E320 Ava, Esprit, CLK MY04, CLK230, E280 Eleg., CLK MY06
 
 
kostekj23 

Pomógł: 11 razy
Dołączył: 03 Paź 2009
Posty: 126
Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 14 Styczeń 2011, 22:30   

Camel- po lewej od "c"..., no ponoc to refleks światła, szyber ma byc w idealnym stanie... też na to zwróciłem uwagę :wink: dlatego ta opcja sprawdzenia przed odbiorem 8)
w ostateczności wróci do własciciela z odpowiednim komentarzem...
_________________
WDB2020181A052845 C180'93
 
 
 
MICHAL200 
Michal200


Pomógł: 187 razy
Dołączył: 02 Sie 2007
Posty: 7362
Skąd: _____
Wysłany: 15 Styczeń 2011, 19:40   

Ja bym sie nie odwazyl ciac dachu :shock:
_________________
Zapraszam
https://www.facebook.com/...96971867316029/

W211 E240 Elegance USA
WDB2110611A465003

EX: W202 C 180 1999r. Classic Selection -> Sport DTM USA
WDB2020181A823149
http://www.w202.pl/viewto...t=19013&start=0
EX: W202 C180 1997r.
 
 
 
Mateo9115 

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 24 Sty 2007
Posty: 67
Skąd: Warm-Maz
Wysłany: 8 Czerwiec 2011, 19:17   

witajcie!
mam problem ze zdjęciem podsufitki.
wykonałem już wszystkie czynności w instrukcji z pierwszej strony i podsufitka trzyma się tylko wokół szyberdachu i za chiny nie mogę jej zdjąć. proszę o pomoc, bo :mb: jest rozebrana i nawet jeździć nie mogę.
 
 
jacon 
NIGHT HUNTER

Pomógł: 157 razy
Dołączył: 07 Lis 2006
Posty: 1948
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 9 Czerwiec 2011, 19:47   

Bo podsufitka w okolicy szyberka ma dwa zaczepy i właśnie one tobie trzymają, musisz o ile dobrze pamiętam cofnąć ją do tyłu.
Ale wcześniej wokół otworu szybra musisz zdjąć tę srebrną listewkę co jest z przodu szyberka, podważasz delikatnie do góry i schodzi bez problemu, potem na około otworu ściągasz palcami podsufitkę( jest ona wywinięta wokoło otworu i dlatego trzyma.
Mam nadzieję że coś z tego zrozumiesz :P
_________________
NIECH MOC BĘDZIE Z WAMI
esprit champion limited 98' ex
W203 Awantgarde 2001 kombi automat 2.0 kompressor teraz syna
R170 SLK 2002r. 2.0 kompressor automat żony
W201 1990r. 2.0 E automat obecnie moje autko
 
 
 
Camel- 
Mercmag.pl


Pomógł: 212 razy
Dołączył: 30 Kwi 2006
Posty: 12480
Skąd: Poznań
Wysłany: 20 Czerwiec 2011, 13:51   

jacon, właśnie ja nie wiedziałem jak są zrobione te zaczepy z boku szyberdachu i je wszystkie pourywałem. Są bardzo delikatne. Do tej pory nie wiem jak są zrobione bo się rozpadły na kawałki.
Jak ściągniesz tą listwe alu z przodu i te boczne zaczepy to podsufitka do przodu ;) i wtedy opada na dół.
_________________
http://mercmag.pl
C200 Sport, odbudowa: Classic, CLK, Sport T, Esprit T, Classic T, E240 Classic, CLK230 Ava, E280 Ava, Sport T V6, E320 Ava, Esprit, CLK MY04, CLK230, E280 Eleg., CLK MY06
 
 
Mateo9115 

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 24 Sty 2007
Posty: 67
Skąd: Warm-Maz
Wysłany: 20 Czerwiec 2011, 15:29   

no nie było łatwo, ale się udało - po ściągnięciu tej aluminiowej listwy z przodu szybra jakoś poszło, ale i tak urwałem jeden zaczep :twisted:
 
 
kostekj23 

Pomógł: 11 razy
Dołączył: 03 Paź 2009
Posty: 126
Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 20 Czerwiec 2011, 19:42   

a ja myślę, że te zaczepy są po to by się urwały przy demontażu podsufitki... :mrgreen: ja w swoim czasie też je urwałem, pomimo tego, że wiedziałem, że są cieżko demontowalne ;) ... ale w niczym mi to nie przeszkadza...
_________________
WDB2020181A052845 C180'93
 
 
 
Camel- 
Mercmag.pl


Pomógł: 212 razy
Dołączył: 30 Kwi 2006
Posty: 12480
Skąd: Poznań
Wysłany: 20 Czerwiec 2011, 22:37   

kostekj23, u mnie też nic nie wisi 8)
_________________
http://mercmag.pl
C200 Sport, odbudowa: Classic, CLK, Sport T, Esprit T, Classic T, E240 Classic, CLK230 Ava, E280 Ava, Sport T V6, E320 Ava, Esprit, CLK MY04, CLK230, E280 Eleg., CLK MY06
 
 
Wojtass 

Pomógł: 9 razy
Dołączył: 10 Maj 2009
Posty: 290
Skąd: Radzionków
Wysłany: 20 Czerwiec 2011, 22:44   

mi pekl jeden ten zaczep z boku, pozostałe udało mi sie odczepić cienkim plaskim srubokretem, popychają je
_________________
ex: special series W202 2.2 Sport "DTM-edition" '95 r.
WDB2020221F234835

W211 E280 avantgarde
WDB2110541A861157
 
 
marcez 
wdb2020181f085635

Dołączył: 15 Kwi 2011
Posty: 5
Skąd: warszawa
Wysłany: 31 Lipiec 2011, 19:45   odpływy

Wiosną wymieniałem na szklany bo stary blaszak zamarzł zimą i próbowałem go na siłe zamknąć-efekt: ułamana prowadnica. Taka drobna rada- warto posmarować gumki odpływów wtedy łatwo wchodzą do końca i jest szansza że nie popękają. i jeszcze jedno przed założeniem koniecznie trzeba go odkurzyć i oczyścić wtedy ładnie chodzi i nie zgrzyta. Pozdrawiam!
 
 
 
artek88 


Dołączył: 04 Gru 2008
Posty: 259
Skąd: Jarosław
Wysłany: 31 Lipiec 2011, 19:56   

a te zatrzaski wystarczy wcisnąć, widać je w wycięciu tej chromowanej prowadnicy :) są 4
_________________
Mercedes C180 , 96r WDB2020181A459269, BRC SEQUENT 24
 
 
Mateo9115 

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 24 Sty 2007
Posty: 67
Skąd: Warm-Maz
Wysłany: 14 Wrzesień 2011, 19:38   

Dzisiaj wymieniłem blaszaka na wymarzony szklany. wszystko już zamontowałem, działa super, lecz w lewym rogu do końca się nie domyka i jest minimalnie opuszczony. Mam więc pytanie do osób doświadczonych - jak zdjąć tę uszczelkę falowaną pod szybą aby wyregulować szybę?
 
 
Globek01 


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 28 Sty 2009
Posty: 166
Skąd: Wrocław
Wysłany: 13 Październik 2011, 20:56   

Witam.
Mój szyberdach po wykruszeniu, doczekał się na swojego zmiennika, ze szklaną pokrywą. Miałem telefon w kieszeni więc zrobiłem kilka fotek. Po kolei:
Wyciągamy uszczelki, wychodzą dość gładko, większej filozofii przy tym nie ma.

Osłony przeciwsłoneczne, lampki, lusterko i strachołapki ściągamy w sposób opisany już we wcześniejszych tematach, wklejam tylko zdjęcia zatrzasków i uchwytów, żeby jak najmniej uszkodzić.

Słupek A: osłone ściągamy bardzo prosto - ciągniemy strone drugiego słupka A. Na obrazku w stonę szyby przedniej :)


Słupki B możemy oskórować oginając blaszki ukryte pod uszczelką, ja podważałem tak jak zaznaczyłem strzałką na foto



Ja dodatkowo miałem czujniki od alarmu ale one wychodzą jak masełko, fotki i tak dodam, może komuś pomoże



Sam czujnik przykrecony jest na 2 śrubki 10.



Najwięcej zabawy jest ze słupkiem C. Zaczynamy rozbieranie od strony drzwi, tam mały zatrzask który odchodzi bez użycia siły.



Następnie śrubokrętem podnosimy noski kolejnych zatrzasków i mamy połowę sukcesu.



Zostaje jeden zatrzask który uwolnimy podważając całą osłonę ręką. Kolejnym krokiem jest wysunięcie całego elementu w stronę przodu auta.
Poniżej zdjęcie osłony z wszystkimi zatrzaskami i miejscami gdzie podjeżdżałem je śrubokrętem.



Teraz już opuszczenie samej podsufitki, przód już powinien nam wisieć, przy otworze szyberdachu od strony szyby przedniej usuwamy aluminiową nakładkę po szerokości, boki nie są specjalnie mocowane - nie zrobiłem foto ale po bokach mamy mini dziurki przez które wypychamy widoczne tam blaszki, reszte zostawiamy. Od tyłu przy lampce mamy jedną zawleczkę którą demontujemy



Teraz całą podsufitkę przesuwamy w stronę przodu auta. W ten sposób uwalniamy zatrzaski w połowie odległości pomiędzy szybrem a tylna szybą i mocowanie przy tylnej krawędzi otworu szyberdachu.

Jak już to ściągniemy mamy taki widok:



Kręcimy śrubki, odłączamy przewody odprowadzające wodę i gotowe :)
Oczywiście w wolnej chwili mogę odpowiedzieć na ew. pytania :)
_________________

C320 '95 Elegance
Zdjęcia Cetki
 
 
 
mekp 

Dołączył: 21 Gru 2011
Posty: 32
Skąd: Wrocław
Wysłany: 28 Marzec 2012, 21:19   

Witam.

A ja zapytam o trochę inną rzecz bo widzę że dyskusja nt podsufitki toczy się tutaj.

Otóż... Przez 6 lat moja podsufitka zrobiła się szara i chciałbym ją wyprać.

Przeczytałem pierwszego posta oraz post Globek01'a, i sprawa demontażu nie wygląda tragicznie tylko... Piszecie że podsufitki nie da się wyjąć wiec pytam o radę czy warto ją demontować czy może całą operację zrobić zrobić na samochodzie?

Inne pytanie jakie mi się nasuwa to czym to ją wyprać coby efekt był a jednocześnie żeby w jakieś przebarwienie się nie wpakować.

PS. Nie wiedziałem gdzie to napisać a jednocześnie nie chciałem zakładać nowego tematu.
Jeśli post jest w niewłaściwym miejscu to przepraszam i proszę modów o przeniesienie.

pozdrawiam
xMekpx
_________________
C200 1994r. Sport
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,127 sekundy. Zapytań do SQL: 10