Mercedes W202 Strona Główna Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy,

Poprzedni temat «» Następny temat
Klimatyzacja nie chłodzi na wolnych obrotach
Autor Wiadomość
yarroslav 
Jarek


Pomógł: 134 razy
Dołączył: 23 Cze 2011
Posty: 523
Skąd: Drzewica
Wysłany: 10 Lipiec 2011, 09:00   

Wymieniając sam filtr należy wymyć cały układ, osuszacza bym na razie nie wymieniał bo nie ma sensu.
_________________
Oba samce, oba kotne.

Była W 202 C 180 14.03.1994r.
Obecnie, jeszcze brak zdjęć, kombi W202 z 2000r 2l z podtlenkiem LPG i wialnią.

Gość rzuć okiem
 
 
phan 


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 16 Wrz 2008
Posty: 346
Skąd: Poznań
Wysłany: 12 Lipiec 2011, 19:19   

Panowie, spadła trochę temperatura i klima śmiga, może problem leży w skraplaczu ? niby chłodnica wygląda bdb ale może to jakiś trop ?
_________________
W210 E220 CDI 00' AVANTGARDE sedan with automatic transmission in color Tansanitblau (359)
 
 
jjankiello 


Pomógł: 54 razy
Dołączył: 03 Cze 2007
Posty: 2939
Skąd: Szczecin, PL
Wysłany: 13 Lipiec 2011, 03:09   

phan, czy masz klimatronik? Jak tak, zrób odczyt wartości rzeczywistych i zapodaj... wszystko powinno być jasne...
Jeśli nie, pozostaje podpięcie manometrów do wysokiego i niskiego ciśnienia i ich porównanie. Można to też zrobić przy pomocy maszyny do nabijania klimy, która taki test robi po nabiciu.
Różnica między wysokim ciśnieniem i niskim powinna być znaczna - jeśli różnią się w granicach 1-2 atmosfer lub mniej, to na 100% masz wywalony zawór rozprężny, do którego jest dostęp spod maski, w podszybiu.

Chłodzenie klimy zależy nie od skraplacza tylko od parownika, który jest zamontowany przy nagrzewnicy pod deską rozdzielczą. Bezpośrednio przed parownikiem jest zawór rozprężny. Jeśli gaz nie jest wystarczająco sprężony i potem rozprężony na zaworze (musi być różnica ciśnień), to nigdy nie uzyskasz wystarczającego efektu chłodzenia...

Co do ciśnienia - na zgaszonym silniku w poprawnie nabitym układzie powinieneś mieć minimum 6 Barów w obecnych temperaturach. Podczas pracy ciśnienie może osiągnąć nawet 20 Barów (zawór bezpieczeństwa wywala dopiero w pobliżu 40 B, więc bez obaw), wtedy włączają się wentylatory i spada do kilkunastu - ktoś już wcześniej pisał...

Co do osuszacza - taka jest poprawna nazwa (filtruje tylko trochę, głównie z wilgoci) nie ma prawa blokować przepływu czynnika - jakaś bzdura.
Owszem, dla zdrowia układu klimy dobrze go wymienić, zwłaszcza jeśli istnieje możliwość, że układ był kiedyś rozszczelniony. Niestety wiąże się to z ponownym opróżnieniem przed i nabiciem układu po wymianie...

W skraplaczu nic nie ma, on ma tylko schłodzić czynnik w układzie. Tam bym nie szukał...
A działa lepiej, gdy chłodniej, bo mniejsza różnica temperatur wewn.-zewn.

Jeszcze jedno - wcześniej ktoś wspomniał o zaworach ogrzewania - cenny trop. Jak się przyciął któryś w położeniu otwartym, będzie leciało ciepłe... jest wersja zaworków ogrzewania z dodatkową komorą oddzieloną gumową membraną, która gdy podziękuje, przepuszcza gorącą wodę do nagrzewnicy...
Ze wszystkich kratek leci takie samo powietrze przy włączonej klimie :?:

Jest jeszcze jedna możliwość, ale najpierw wyjaśnijmy to, co powyżej... No i bardzo ułatwiłoby sprawę, gdybyś podał jaki masz rodzaj klimatyzacji lub nr VIN...
_________________
Because people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
201122, Perlmuttgrau - EX
202188, Schwarz - EX
203216, Cubanitsilver - EX
203708, Tanzanitblau
212225, Obsidianschwartz
 
 
phan 


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 16 Wrz 2008
Posty: 346
Skąd: Poznań
Wysłany: 13 Lipiec 2011, 12:05   

Dzięki wielkie za lekturę :wink:

jjankiello napisał/a:
czy masz klimatronik?


Manualna klima.

jjankiello napisał/a:
Różnica między wysokim ciśnieniem i niskim powinna być znaczna


Nie pamiętam dokładnie ile było ale więcej niż 1-2 atm.


jjankiello napisał/a:
Ze wszystkich kratek leci takie samo powietrze przy włączonej klimie :?:


Tak

jjankiello napisał/a:
No i bardzo ułatwiłoby sprawę, gdybyś podał jaki masz rodzaj klimatyzacji lub nr VIN...


Proszę WDB2100251A716146
_________________
W210 E220 CDI 00' AVANTGARDE sedan with automatic transmission in color Tansanitblau (359)
 
 
Tomek 007 
W211 E220 cdi 150KM

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 05 Gru 2010
Posty: 123
Skąd: okolice Tarnowa
Wysłany: 7 Lipiec 2012, 23:05   

Witam.
Czy ktoś z Was wie jaka powinna być temp. nawiewu przy klimie ustawionej na minimum (klima manualna)?
Klimatyzacja chłodzi, układ był dobijany i odgrzybiony w zeszłym sezonie, mam jednak wątpliwości czy chłodzi z maksymalną mocą/
_________________
S124 200TE (87 kw)metallic blue-black (SPRZEDANY)
C220cdi-125KM (744 brillantsilber-metallic)
(SPRZEDANY)
w211 E220cdi
 
 
Adaśko 
Pomorskie

Pomógł: 100 razy
Dołączył: 18 Cze 2007
Posty: 2557
Skąd: Rumia
Wysłany: 8 Lipiec 2012, 12:20   

Tomek 007 napisał/a:
jaka powinna być temp. nawiewu przy klimie ustawionej na minimum
Jak będzie w okolicach 7 stopni to nie ma zastrzeżeń.
_________________
Pozdrawiam Adam
S203 2,7 CDI WDB2032161F389561

 
 
Tomek 007 
W211 E220 cdi 150KM

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 05 Gru 2010
Posty: 123
Skąd: okolice Tarnowa
Wysłany: 8 Lipiec 2012, 20:55   

Adaśko napisał/a:
Jak będzie w okolicach 7 stopni to nie ma zastrzeżeń.


U mnie jest 6*C, więc myślę że jest ok.
Dziś mierzone.
_________________
S124 200TE (87 kw)metallic blue-black (SPRZEDANY)
C220cdi-125KM (744 brillantsilber-metallic)
(SPRZEDANY)
w211 E220cdi
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,158 sekundy. Zapytań do SQL: 10