|
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C
|
Ogłoszenie |
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy, |
Klimatyzacja nie chłodzi na wolnych obrotach |
Autor |
Wiadomość |
yarroslav
Jarek
Pomógł: 134 razy Dołączył: 23 Cze 2011 Posty: 523 Skąd: Drzewica
|
Wysłany: 10 Lipiec 2011, 09:00
|
|
|
Wymieniając sam filtr należy wymyć cały układ, osuszacza bym na razie nie wymieniał bo nie ma sensu. |
_________________ Oba samce, oba kotne.
Była W 202 C 180 14.03.1994r.
Obecnie, jeszcze brak zdjęć, kombi W202 z 2000r 2l z podtlenkiem LPG i wialnią.
Gość rzuć okiem |
|
|
|
|
phan
Pomógł: 1 raz Dołączył: 16 Wrz 2008 Posty: 346 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 12 Lipiec 2011, 19:19
|
|
|
Panowie, spadła trochę temperatura i klima śmiga, może problem leży w skraplaczu ? niby chłodnica wygląda bdb ale może to jakiś trop ? |
_________________ W210 E220 CDI 00' AVANTGARDE sedan with automatic transmission in color Tansanitblau (359) |
|
|
|
|
jjankiello
Pomógł: 54 razy Dołączył: 03 Cze 2007 Posty: 2939 Skąd: Szczecin, PL
|
Wysłany: 13 Lipiec 2011, 03:09
|
|
|
phan, czy masz klimatronik? Jak tak, zrób odczyt wartości rzeczywistych i zapodaj... wszystko powinno być jasne...
Jeśli nie, pozostaje podpięcie manometrów do wysokiego i niskiego ciśnienia i ich porównanie. Można to też zrobić przy pomocy maszyny do nabijania klimy, która taki test robi po nabiciu.
Różnica między wysokim ciśnieniem i niskim powinna być znaczna - jeśli różnią się w granicach 1-2 atmosfer lub mniej, to na 100% masz wywalony zawór rozprężny, do którego jest dostęp spod maski, w podszybiu.
Chłodzenie klimy zależy nie od skraplacza tylko od parownika, który jest zamontowany przy nagrzewnicy pod deską rozdzielczą. Bezpośrednio przed parownikiem jest zawór rozprężny. Jeśli gaz nie jest wystarczająco sprężony i potem rozprężony na zaworze (musi być różnica ciśnień), to nigdy nie uzyskasz wystarczającego efektu chłodzenia...
Co do ciśnienia - na zgaszonym silniku w poprawnie nabitym układzie powinieneś mieć minimum 6 Barów w obecnych temperaturach. Podczas pracy ciśnienie może osiągnąć nawet 20 Barów (zawór bezpieczeństwa wywala dopiero w pobliżu 40 B, więc bez obaw), wtedy włączają się wentylatory i spada do kilkunastu - ktoś już wcześniej pisał...
Co do osuszacza - taka jest poprawna nazwa (filtruje tylko trochę, głównie z wilgoci) nie ma prawa blokować przepływu czynnika - jakaś bzdura.
Owszem, dla zdrowia układu klimy dobrze go wymienić, zwłaszcza jeśli istnieje możliwość, że układ był kiedyś rozszczelniony. Niestety wiąże się to z ponownym opróżnieniem przed i nabiciem układu po wymianie...
W skraplaczu nic nie ma, on ma tylko schłodzić czynnik w układzie. Tam bym nie szukał...
A działa lepiej, gdy chłodniej, bo mniejsza różnica temperatur wewn.-zewn.
Jeszcze jedno - wcześniej ktoś wspomniał o zaworach ogrzewania - cenny trop. Jak się przyciął któryś w położeniu otwartym, będzie leciało ciepłe... jest wersja zaworków ogrzewania z dodatkową komorą oddzieloną gumową membraną, która gdy podziękuje, przepuszcza gorącą wodę do nagrzewnicy...
Ze wszystkich kratek leci takie samo powietrze przy włączonej klimie
Jest jeszcze jedna możliwość, ale najpierw wyjaśnijmy to, co powyżej... No i bardzo ułatwiłoby sprawę, gdybyś podał jaki masz rodzaj klimatyzacji lub nr VIN... |
_________________ Because people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
201122, Perlmuttgrau - EX
202188, Schwarz - EX
203216, Cubanitsilver - EX
203708, Tanzanitblau
212225, Obsidianschwartz |
|
|
|
|
phan
Pomógł: 1 raz Dołączył: 16 Wrz 2008 Posty: 346 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 13 Lipiec 2011, 12:05
|
|
|
Dzięki wielkie za lekturę
jjankiello napisał/a: | czy masz klimatronik? |
Manualna klima.
jjankiello napisał/a: | Różnica między wysokim ciśnieniem i niskim powinna być znaczna |
Nie pamiętam dokładnie ile było ale więcej niż 1-2 atm.
jjankiello napisał/a: | Ze wszystkich kratek leci takie samo powietrze przy włączonej klimie |
Tak
jjankiello napisał/a: | No i bardzo ułatwiłoby sprawę, gdybyś podał jaki masz rodzaj klimatyzacji lub nr VIN... |
Proszę WDB2100251A716146 |
_________________ W210 E220 CDI 00' AVANTGARDE sedan with automatic transmission in color Tansanitblau (359) |
|
|
|
|
Tomek 007
W211 E220 cdi 150KM
Pomógł: 2 razy Dołączył: 05 Gru 2010 Posty: 123 Skąd: okolice Tarnowa
|
Wysłany: 7 Lipiec 2012, 23:05
|
|
|
Witam.
Czy ktoś z Was wie jaka powinna być temp. nawiewu przy klimie ustawionej na minimum (klima manualna)?
Klimatyzacja chłodzi, układ był dobijany i odgrzybiony w zeszłym sezonie, mam jednak wątpliwości czy chłodzi z maksymalną mocą/ |
_________________ S124 200TE (87 kw)metallic blue-black (SPRZEDANY)
C220cdi-125KM (744 brillantsilber-metallic)
(SPRZEDANY)
w211 E220cdi |
|
|
|
|
Adaśko
Pomorskie
Pomógł: 100 razy Dołączył: 18 Cze 2007 Posty: 2557 Skąd: Rumia
|
Wysłany: 8 Lipiec 2012, 12:20
|
|
|
Tomek 007 napisał/a: | jaka powinna być temp. nawiewu przy klimie ustawionej na minimum | Jak będzie w okolicach 7 stopni to nie ma zastrzeżeń. |
_________________ Pozdrawiam Adam
S203 2,7 CDI WDB2032161F389561
|
|
|
|
|
Tomek 007
W211 E220 cdi 150KM
Pomógł: 2 razy Dołączył: 05 Gru 2010 Posty: 123 Skąd: okolice Tarnowa
|
Wysłany: 8 Lipiec 2012, 20:55
|
|
|
Adaśko napisał/a: | Jak będzie w okolicach 7 stopni to nie ma zastrzeżeń. |
U mnie jest 6*C, więc myślę że jest ok.
Dziś mierzone. |
_________________ S124 200TE (87 kw)metallic blue-black (SPRZEDANY)
C220cdi-125KM (744 brillantsilber-metallic)
(SPRZEDANY)
w211 E220cdi |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
phpBB by
przemo
Strona wygenerowana w 0,183 sekundy. Zapytań do SQL: 9
| |
|