Mercedes W202 Strona Główna Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy,

Poprzedni temat «» Następny temat
'Odcięcie' pompy paliwa ?
Autor Wiadomość
Lonek 


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Gru 2005
Posty: 307
Skąd: P-sl
Wysłany: 24 Maj 2012, 19:40   'Odcięcie' pompy paliwa ?

Czy macie zrobione w swoich autach odcięcie pompy paliwa jak auto jedzie na LPG ?

Bo spotkałem sie z taka opinia ze lepiej nie odcinac bo jest chłodzenie wtryskiwaczy benzynowych i nie będą sie zapiekac ???
_________________
------------
 
 
Łukasz 

Pomógł: 110 razy
Dołączył: 10 Mar 2007
Posty: 3803
Skąd: EPWA
Wysłany: 24 Maj 2012, 20:35   

B,Z,dura :D Pompa po przełączeniu na LPG powinna zostać odcięta. W układzie wtryskowym zastosowane są zawory jednostronnego przepływu, więc skoro wtryskiwacze zostają odcięte pompa "mieli" paliwo (a to nie ma gdzie się przepompować) i może ulec uszkodzeniu. Ktoś powie: Ale są przelewy i powrót. Jasne ale jak odcinasz wtryski ten układ nie działa.
 
 
Pioterek 

Pomógł: 305 razy
Dołączył: 21 Paź 2007
Posty: 2857
Skąd: Giżycko
Wysłany: 24 Maj 2012, 21:23   

Łukasz napisał/a:
B,Z,dura :D Pompa po przełączeniu na LPG powinna zostać odcięta.

Właśnie, że nie powinna i nie może zostać odcięta. Na szkoleniu dla gazowników opowiadają o jednym gazowniku, który za czteropak odciął pompę, a potem dostał chyba 5 lat odsiadki, bo kierowcy w trakcie wyprzedzania skończył się gaz i zanim instalacja się przełączyła na benzynę i pompa dobiła ciśnienie, to już miał konkret dzwona.

Łukasz napisał/a:
W układzie wtryskowym zastosowane są zawory jednostronnego przepływu, więc skoro wtryskiwacze zostają odcięte pompa "mieli" paliwo (a to nie ma gdzie się przepompować) i może ulec uszkodzeniu. Ktoś powie: Ale są przelewy i powrót. Jasne ale jak odcinasz wtryski ten układ nie działa.

Najczęściej pompa ulega uszkodzeniu, jak w baku pusto i nie ma co mielić.
_________________
Piotr
W114 230/8 Automatic '72 - w częściach
W124 300D '87 - ojcowy
S202 C250 Turbodiesel Sport ASB '97
W202 C180 Esprit ASB '93 - ex
 
 
 
Łukasz 

Pomógł: 110 razy
Dołączył: 10 Mar 2007
Posty: 3803
Skąd: EPWA
Wysłany: 24 Maj 2012, 21:32   

Pioterek, No nie wiem. Dostałem info z serwisu gdzie mają na co dzień takie pojazdy. Weź pod uwagę iż (jak napisałem wcześniej) zastosowano w układzie zawory jednostronnego przepływu. Paliwo więc się nie cofnie a na listwie wtryskowej ciśnienie będzie stałe. Sytuacja którą opisujesz może mieć miejsce w starszej generacji LPG. Ja odnoszę się do sekwencji.
 
 
TraczU 
Michał


Pomógł: 106 razy
Dołączył: 16 Mar 2010
Posty: 3854
Skąd: Okolice Łodzi
Wysłany: 24 Maj 2012, 23:33   

Łukasz, mam w aucie załozone "odcięcie paliwa" jako dodatkowe zabezpieczenie, kiedyś zrobiłem test. w trakcie jazdy wyłaczyłem pompe paliwa, jadąc wolno, na pustej drodze. Auto momentalnie traci moc. Nie ważne ze przed chwilą pompa działała. Jęsli niema odpowiedniego ciśnienia auto nie pojedzie. Tak jak pisze Piotr, nie wolno odcinać pompy bo w momencie wyłaczenia sie LPG auto zacznie się zatrzymywać, a wiadomo czym to może skutkować w sytuacji awaryjnej.
Lonek, nic nie kombinuj, nie dopuszczaj do tego aby w aucie świeciła się rezerwa i bedzie wszystko OK z pompą.
_________________

Lowered KOMPRESSOR AMG
 
 
 
perzu126 
W202 & A208 & W164

Pomógł: 433 razy
Dołączył: 21 Wrz 2008
Posty: 11976
Skąd: Perzów
Wysłany: 25 Maj 2012, 07:49   

u mojej dziewczyny w Mazdzie 323 również pompa chodzi cały czas, chociaż wtryski są odłączone. Ale nie jest tak że przełączenie z gazu na benzynę i na odwrót następuje nagle. Zawsze jest tak że auto chodzi przez chwilę i na jednym i drugim, tak żeby nie czuć momentu przełączenia sposobu zasilania.
_________________

C220D WDB2021211A313360

CLK 200 Kompressor WDB2084441T098123
 
 
 
Pioterek 

Pomógł: 305 razy
Dołączył: 21 Paź 2007
Posty: 2857
Skąd: Giżycko
Wysłany: 25 Maj 2012, 08:19   

perzu126 napisał/a:
Zawsze jest tak że auto chodzi przez chwilę i na jednym i drugim, tak żeby nie czuć momentu przełączenia sposobu zasilania.

Na jednym i na drugim, to właśnie czuć moment przełączania, bo mieszanka jest za bogata i silnik się dusi.
_________________
Piotr
W114 230/8 Automatic '72 - w częściach
W124 300D '87 - ojcowy
S202 C250 Turbodiesel Sport ASB '97
W202 C180 Esprit ASB '93 - ex
 
 
 
perzu126 
W202 & A208 & W164

Pomógł: 433 razy
Dołączył: 21 Wrz 2008
Posty: 11976
Skąd: Perzów
Wysłany: 25 Maj 2012, 18:44   

ale dzieje się to w sposób płynny. Komputer zmniejsza ilość benzyny i dodaje gazu stopniowo. Tak mi tłumaczył gazownik. Bardzo dobry gazownik, żeby nie było że jakiś paprok.
_________________

C220D WDB2021211A313360

CLK 200 Kompressor WDB2084441T098123
 
 
 
Camel- 
Mercmag.pl


Pomógł: 212 razy
Dołączył: 30 Kwi 2006
Posty: 12480
Skąd: Poznań
Wysłany: 1 Czerwiec 2012, 11:09   

Łukasz, no co Ty, Łuki...

Na końcu listwy jest regulator ciśnienia. Pompa ładuje ok 4 bar w listwę, nadmiar ciśnienia jest "spuszczany" do powrotu przez mechaniczny regulator ciśnienia (2-3 barowy). Zatem paliwo krąży w układzie. Jeśli nie mielibyśmy gazu to sytuacja byłaby identyczna z tą różnicą, że mniej paliwa by uciekało do powrotu. Dla niedowiarków proponuje na gazie odkręcić wąż powrotu :mrgreen: Klucz 17 jak pamiętam.
Pompka ma wtedy identyczną żywotność jak w przypadku jazdy tylko na benzynie, czyli spokojnie 500 tys km. Pompka jest za zbiornikiem, a nie utopiona w nim więc nie ma aż tak dużego znaczenia poziom paliwa. Jednak zalecam by mieć minimum tę 1/4. Po pierwsze, żeby się kontrolka od rezerwy nie spaliła (po co problem :D ) a po drugie, zawsze mamy te 150-200km rezerwy do przejechania gdyby coś stało się z instalacją.
Osobiście nie widzę sensu odłączania pompki.
_________________
http://mercmag.pl
C200 Sport, odbudowa: Classic, CLK, Sport T, Esprit T, Classic T, E240 Classic, CLK230 Ava, E280 Ava, Sport T V6, E320 Ava, Esprit, CLK MY04, CLK230, E280 Eleg., CLK MY06
 
 
Łukasz 

Pomógł: 110 razy
Dołączył: 10 Mar 2007
Posty: 3803
Skąd: EPWA
Wysłany: 1 Czerwiec 2012, 13:48   

Camel- napisał/a:
Łukasz, no co Ty, Łuki...

Na końcu listwy jest regulator ciśnienia. Pompa ładuje ok 4 bar w listwę, nadmiar ciśnienia jest "spuszczany" do powrotu przez mechaniczny regulator ciśnienia (2-3 barowy). Zatem paliwo krąży w układzie. Jeśli nie mielibyśmy gazu to sytuacja byłaby identyczna z tą różnicą, że mniej paliwa by uciekało do powrotu. Dla niedowiarków proponuje na gazie odkręcić wąż powrotu Klucz 17 jak pamiętam.
Pompka ma wtedy identyczną żywotność jak w przypadku jazdy tylko na benzynie, czyli spokojnie 500 tys km. Pompka jest za zbiornikiem, a nie utopiona w nim więc nie ma aż tak dużego znaczenia poziom paliwa. Jednak zalecam by mieć minimum tę 1/4. Po pierwsze, żeby się kontrolka od rezerwy nie spaliła (po co problem ) a po drugie, zawsze mamy te 150-200km rezerwy do przejechania gdyby coś stało się z instalacją.
Osobiście nie widzę sensu odłączania pompki.

Rzeczą ludzką jest się mylić. A do gościa od gazu więcej nie zadzwonię ;)
Zawsze doradzał w porządku a tu taka skucha :)
 
 
muczacz 

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 07 Sie 2010
Posty: 79
Skąd: Dolny Śląsk
Wysłany: 24 Wrzesień 2012, 18:20   

witam
jako że posiadałem odcięcie pompy paliwa w poprzednim samochodzie to się na ten temat wypowiem.
wcześniej miałem SUBARU 2,2L i zamontowałem sobie odcięcie pompy paliwa przy pomocy wyłącznika zakupionego na allegro za 15zł, stycznik ten miał funkcję opóźnionego o 1minutę wyłączania pompy właśnie w celu możliwości pracy dwu paliwowej przy przełączeniu na LPG , natomiast przy przejściu z powrotem na PB nie odczuwałem żadnej różnicy załączał natychmiastowo nie było żadnego szarpnięcia lub innych cudów, przejechałem tak ze 100kkm i 6 gwiazdek poszło do żyda.

W gwieździe natomiast nie montuję takiego odcięcia bo po prostu mi się nie chce, co wcale nie znaczy że kiedyś tego nie zrobię, ogólnie polecam takie odcięcie w samochodach które posiadają pompę paliwową zanurzoną w paliwie w zbiorniku ponieważ aby się nie stopiła musi być omywaną cały czas benzyną i w zbiorniku powinno być jej około 1/2 pojemności, natomiast przy pompie z boku zbiornika wystarczą nawet 2 litry paliwa żeby się nie zatarła
_________________
W202 C-180 2000r automat gaz stag300plus
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,089 sekundy. Zapytań do SQL: 9