Mercedes W202 Strona Główna Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy,

Poprzedni temat «» Następny temat
Zagłówki tylne - nie mogę ich postawić.
Autor Wiadomość
Pioterek 

Pomógł: 305 razy
Dołączył: 21 Paź 2007
Posty: 2857
Skąd: Giżycko
Wysłany: 10 Listopad 2007, 12:26   Zagłówki tylne - nie mogę ich postawić.

Witam,

Oczywiście szukałem na forum, ale są tylko problemy ze składaniem, a ja nie mogę u siebie postawić tych cholernych zagłówków... :cry:

Geneza problemu: Po zakupie auta postawiłem je i było ok. Któregoś razu na jakimś wyboju same się złożyły - na tylnej kanapie siedziała żona po prawej stronie. Po przyjeździe do domu postawiłem je znowu i było ok - uznałem, że to jakiś przypadek. Na drugi, lub trzeci dzień wyjeżdżając z garażu znowu same się złożyły. Potem jechałem z kolegami z pracy - jeden wielki chłop siedział z tyłu w tym samym miejscu co moja żona wcześniej i zaczęło syczeć podciśnienie pod zagłówkami i "pykać" zaworek od składania - efekt nie można wcale postawić zagłówków.

Podjęte działania: Obczytałem się na forum i poszedłem szukać zaworka; wywaliłem kanapę, szukałem przetartego przewodu czy coś w tym guście - nic nie znalazłem. Dałem nura do bagażnika i przez otwór na głośnik wykryłem zaworek, który na pracującym silniku ciągle działał - zdjąłem z niego wtyczkę i zagłówki stoją sobie teraz, ale oczywiście składanie nie działa. Podciśnienie też nie syczy, więc obstawiam, że to coś z elektryką, może włącznik składania zagłówków? Do kostki od zaworka dochodzą chyba 3 przewody lub cztery - muszę to sprawdzić w garażu, ale do czego każdy jest?

Prośba: Jak ktoś ma jakiś pomysł, gdzie szukać i co jeszcze można sprawdzić to proszę o sugestie, bo jeszcze wyjmę dzisiaj włącznik i pomysły mi się kończą. :cry:
Jakby ktoś miał jakiś schemat tej instalacji, zarówno pneumatyczny jak i elektryczny to proszę o podesłanie.

Pozdrawiam
_________________
Piotr
W114 230/8 Automatic '72 - w częściach
W124 300D '87 - ojcowy
S202 C250 Turbodiesel Sport ASB '97
W202 C180 Esprit ASB '93 - ex
 
 
 
cracof 
Tomek


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 27 Wrz 2007
Posty: 438
Skąd: kraków
Wysłany: 10 Listopad 2007, 12:42   

ja obstawiam elektrozawór, w poprzednim autku mi się zawiesił i same się ciągle składały
_________________
:mb: W202, 250TD, 1996r. (WDB2021281F343461)
 
 
 
Gerri 

Pomógł: 45 razy
Dołączył: 30 Mar 2006
Posty: 1255
Skąd: Limerick
Wysłany: 10 Listopad 2007, 14:56   

cracof napisał/a:
ja obstawiam elektrozawór, w poprzednim autku mi się zawiesił i same się ciągle składały

Ale po zdjęciu wtyczki można je postawić - czyli raczej problem ze sterowaniem, lub usterka elektroniki zaworka.

[ Dodano: 10 Listopad 2007, 15:09 ]
Sterowanie (na przykładzie 124)
Do zaworka dochodzą trzy kable:
-brązowy (masa)
-brązowy z jakimś paskiem (sterowanie impulsem masy z wyłącznika)
-trzeci to napięcie "po stacyjce" (czarny z paskiem jakimśtam)

Wewnątrz zaworka jest układ czasowy: nawet krótkotrwałe naciśnięcie wyłącznika załącza zaworek na ok. cztery sekundy (żeby powolna pneumatyka miala dość czasu na reakcję)
Czasami do zaworka wdaje się korozja. Można wtedy zlikwidować elektronikę zaworka (jeden biegun zaworka to plus ze stacyjki, drugi - to minus podawany z wyłącznika. Przewód brązowy jest wtedy niewykorzystany. Jedyne utrudnienie to brak podtrzymania czasowego - po prostu trzeba przycisk trzymać tak długo, aż zagłówki się złożą.
 
 
Pioterek 

Pomógł: 305 razy
Dołączył: 21 Paź 2007
Posty: 2857
Skąd: Giżycko
Wysłany: 11 Listopad 2007, 18:22   

Witam,

Chłopaki dzieki za odpowiedzi i dzieki Gerri, że rozjaśniłeś temat kabelków. Wczoraj nie dobrałem się do tego włącznika, bo walczyłem z wycieraczką i już nie starczyło czasu na zagłówki, ale wykonałem test. Podłączyłem wtyczkę, odpaliłem auto i przez pół minuty było ok, po czym zagłówki zostały obalone i nie dało rady ich postawić. Powciskałem kilka razy przełącznik obalania, zdjąłem wtyczkę znowu i postawiłem zagłówki - potem znowu podłączyłem wtyczkę i na razie jest ok. Guzika nie dotykam i plan mam taki, że będę czekał co się stanie i nasłuchiwał, a jutro znowu powalczę jak coś.

Pozdrawiam
_________________
Piotr
W114 230/8 Automatic '72 - w częściach
W124 300D '87 - ojcowy
S202 C250 Turbodiesel Sport ASB '97
W202 C180 Esprit ASB '93 - ex
 
 
 
cracof 
Tomek


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 27 Wrz 2007
Posty: 438
Skąd: kraków
Wysłany: 11 Listopad 2007, 18:56   

Gerri napisał/a:
Wewnątrz zaworka jest układ czasowy: nawet krótkotrwałe naciśnięcie wyłącznika załącza zaworek na ok. cztery sekundy (żeby powolna pneumatyka miala dość czasu na reakcję)

dziwne, u mnie żeby się złożyły trzeba trzymać. innej możliwości nie ma.
w 124 miałem dwa kabelki do zaworka umieszczonego pod lewą częścią tylnej kanapy. w 202 pojęcia nawet nie wiem gdzie szukać ;)
_________________
:mb: W202, 250TD, 1996r. (WDB2021281F343461)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,12 sekundy. Zapytań do SQL: 9