Przesunięty przez: Camel- 12 Styczeń 2012, 08:58 |
Świeci kontrolka poziomu płynu w chłodnicy - przyczyna??? |
Autor |
Wiadomość |
Javoreczek
a teraz dizel
Pomógł: 144 razy Dołączył: 20 Maj 2008 Posty: 2790 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 26 Październik 2012, 13:31
|
|
|
Kolega Pyra dokładnie opisał powyżej zasadę działania układu po malym lifcie. Trzebaby odpiąć złącze od zestawu wskaźników i sprawdzić jaką rezystancję "widzi" zestaw wskaźników między pinami pod które podłączony jest obwód czujników.
Jesli założymy, że czujnik płynu chłodzącego ma rezystancje X, a czujnik płynu do spryskiwacza Y, to możliwe są 4 kombinacje:
-X+Y (oba czujniki rozwarte, nie świeci żadna kontrolka)
-X (zwarty czujnik płynu do spryskiwaczy, więc w obwodzie rezystancja czujnika płynu chlodzącego, swieci odpowiednia kontrolka)
-Y (jak wyżej tylko odwrotnie)
-0 (zwarcie, oba czujniki zwarte, świecą obie kontrolki)
Z VIN'u wychodzi mi, że nie masz klimatyzacji, więc nie masz też żadnego wentylatora elektrycznego, którego usterkę mogłaby sygnalizować ta kontrolka, więc ta opcja raczej odpada |
_________________ W202 C250 Elegance '94
WDB2021251A111166
W202 C180 Esprit '93 |
|
|
|
|
wojtq
Dołączył: 14 Wrz 2012 Posty: 18 Skąd: Jasło
|
Wysłany: 27 Październik 2012, 18:24
|
|
|
Samochód z 1993 więc pierwszy rok produkcji (wentylator na wiskozie więc go pomijamy)
Co do kontrolki to na początku miałem wrażenie że się ledwo żarzyła (głowy uciąć nie dam bo jeździłem wtedy w dzień i nie zwracałem dodatkowo zbytnio uwagi), potem jaśniej ale w dalszym ciągu jak by nie osiągała pełnej jasności jak po przekręceniu kluczyka w pozycję zapłonu gdy to wszystkie kontrolki się zapalają. |
|
|
|
|
gibaj
Pomógł: 3 razy Dołączył: 01 Mar 2012 Posty: 268 Skąd: LBL
|
Wysłany: 27 Październik 2012, 18:34
|
|
|
3 przyczyny
mało płynu
nie łączy kostka od poziomu płynu
uszkodzony licznik (zimne luty) |
|
|
|
|
kołczu
Dołączył: 19 Kwi 2012 Posty: 60 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 27 Październik 2012, 18:43
|
|
|
gibaj napisał/a: |
uszkodzony licznik (zimne luty) |
U mnie było to samo. Na początku jak auto wziąłem to co jakiś czas zapalała się kontrolka od poziomu płynu w chłodnicy. Dolałem i nic. Po zamknięciu obwodu we wtyczce żadnej reakcji nie było. Później dodatkowo zaczęła się świecić kontrolka od płynu w spryskiwaczach. Miałem możliwość podmiany zegarów na sprawdzenie. No i zostały bo problem znikł. Stare zegary rozkręcałem ale w środku nic podejrzanego nie bylem w stanie zobaczyć. |
_________________ Audi 80 B3 1.8S 91r.
Audi 90 B3 2.3E 90r.
Mercedes W124 2.0D 94r.
Mercedes W202 1.8 95r. ZAPRASZAM |
|
|
|
|
wojtq
Dołączył: 14 Wrz 2012 Posty: 18 Skąd: Jasło
|
Wysłany: 27 Październik 2012, 18:54
|
|
|
Byłem w garażu jeszcze teraz i:
1. Jak kostka jest zapięta to kontrolka świeci tak nie do końca jasno.
2. Jak odepnę kostkę to kontrolka gaśnie całkowicie.
3. Jak zewrę styki przy kostce to kontrolka świeci w pełni jasno.
4. Wyjąłem czujnik z zapiętą kostką to kontrolka świeciła tak jak w pkt. 1 czyli nie do końca jasno.
Przeczyściłem styki w kostce jeszcze kontaktem do połączeń elektrycznych na wszelki wypadek by wykluczyć moje przeoczenia. Nie poprawiło to niczego.
Płynu jest max.
edit:
Nie wiem może odebraliście ten post jako pisany w trybie oznajmującym, lecz jest w pytającym bo problem nie jest rozwiązany a wymieniłem powyżej jedynie objawy
Proszę o sugestie o co loto. |
|
|
|
|
Javoreczek
a teraz dizel
Pomógł: 144 razy Dołączył: 20 Maj 2008 Posty: 2790 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 29 Październik 2012, 11:12
|
|
|
wojtq napisał/a: | Byłem w garażu jeszcze teraz i:
1. Jak kostka jest zapięta to kontrolka świeci tak nie do końca jasno.
2. Jak odepnę kostkę to kontrolka gaśnie całkowicie.
3. Jak zewrę styki przy kostce to kontrolka świeci w pełni jasno.
4. Wyjąłem czujnik z zapiętą kostką to kontrolka świeciła tak jak w pkt. 1 czyli nie do końca jasno. |
Wszystko jasne. Masz czujnik od polifta w aucie przedliftowym. Czujniki przedliftowe nie mają tych rezystorów w środku, bo licznik z gałkami ma te czujniki na osobnych obwodach, więc założenie poliftowego czujnika zamyka obwód kontrolki przez ten rezystor i dlatego świeci się cały czas, tylko raz ciemniej, raz jaśniej. |
_________________ W202 C250 Elegance '94
WDB2021251A111166
W202 C180 Esprit '93 |
|
|
|
|
wojtq
Dołączył: 14 Wrz 2012 Posty: 18 Skąd: Jasło
|
Wysłany: 29 Październik 2012, 14:49
|
|
|
Czyli co? Oddać czujnik jeśli to możliwe i żądać innego? Może ktoś wkleić link do czujnika sprzed liftu? Bo w sklepach raczej jest to ujednolicone. Przynajmniej w tych w których szukałem takiego czujnika. |
|
|
|
|
Javoreczek
a teraz dizel
Pomógł: 144 razy Dołączył: 20 Maj 2008 Posty: 2790 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 29 Październik 2012, 15:42
|
|
|
Kiedyś kupowałem taki czujnik do swojego, w samej centrali, w najbardziej ASOwym ASO z AS, na Daimlera w Warszawie. Dobrany po VIN'ie, więc poprostu MUSIAŁ być właściwy... i oczywiscie dostałem poliftowy z rezystorem w środku
Także podejrzewam, że może byc problem z nabyciem właściwego, zwłaszcza, ze stosowane były dość krótko.
Jesli masz trochę cierpliwości i zdolnosci manualnych, to rozbierz ten czujnik. Oddziel tą podłużną część, która wchodzi w zbiornik od tej górnej ze złączem. Jest to złożone na zatrzask i niezbyt łatwe do otworzenia, ale mnie się udało. W środku zobaczysz szklaną rurkę kontaktronu i równolegle do niej przylutowany reyztsor. Trzeba usunąć ten rezystor i masz czujnik przedliftowy |
_________________ W202 C250 Elegance '94
WDB2021251A111166
W202 C180 Esprit '93 |
|
|
|
|
wojtq
Dołączył: 14 Wrz 2012 Posty: 18 Skąd: Jasło
|
Wysłany: 29 Październik 2012, 20:24
|
|
|
A widzisz i tu mi dałeś fajną radę którą to spróbuje wykorzystać mam stary czujnik który uważałem za uszkodzony (świeciło tak samo więc podejrzewam że poprzedni właściciel po prostu też go wymienił na poliftowy a żeby przy sprzedaży nie było lipy to odciął kabelek) i na tym uszkodzonym sobie zrobię "sekcję zwłok" jak się uda to na tym drugim zrobię to samo oby podziałało przy okazji planuję wymianę płynu przed zimą to sprawdzę czy jak poziom spadnie to będzie świecić kontrolka.
Jak rozbroję czujnik to wrzucę jakieś fotki może z demontażu dla tych posiadaczy C klasy sprzed 95 roku
[ Dodano: 31 Październik 2012, 22:34 ]
Dziś wymieniałem płyn chłodniczy. Gdy go odlałem to kontrolka zaświeciła pełnym blaskiem więc czujnik sprawny i pływak też. Zabieram się za rozbrajanie starego czujnika celem potwierdzenia wersji o czujniku poliftowym w samochodzie przedliftowym
[ Dodano: 31 Październik 2012, 23:12 ]
No i już jestem w domu z dobrymi wieściami
Tak jak kolega Javoreczek pisał. W sklepie sprzedali mi czujnik do wersji po lifcie. Stary czujnik też był dla wersji po lifcie dlatego sprzedający odciął jeden kabel i zamaskował ten fakt żeby mu nikt nie zarzucił usterki
Najpierw rozebrałem stary czujnik i była tam w środku szklana rureczka grubości zapałki w której znajdowały się 2 blaszki (które to mają się zwierać jak zadziała na nie magnes z pływaka w zbiorniczku) oraz oporniczek (niestety zasmarowany i nie zdołałem odczytać jego oporności a przyrządu nie miałem pod ręką).
Wyciąłem oporniczek, złożyłem wszystko do kupy i zamontowałem w samochodzie i kontrolka prawie zgasła. Prawie bo się żarzyła delikatnie. (czujnik był uwalony i nie rozłączał całkiem)
Nowy czujnik również rozebrałem i historia ta sama. Szklana rureczka i oporniczek. Wyciąłem go, złożyłem do kupy i kontrolka zgasła zlałem trochę płynu by sprawdzić czy wszystko działa i kontrolka się zaświeciła na całego
Zdjęcia dodam po świętach bo dziś mi coś internet muli a jutro wyjeżdżam do rodziny i nie ma mnie do soboty
P.S. Kolego Javoreczek, gdybym mógł to bym Ci postawił kratę piwa dziękuję Ci serdecznie za Twą profesjonalną poradę aż mi się lżej oddycha gdy wiem że wszystko jest ok w moim |
|
|
|
|
Podkopnik
Pomógł: 1 raz Dołączył: 18 Sty 2015 Posty: 195 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 27 Marzec 2017, 19:12
|
|
|
Witam Ja mam tez taki problem . Odłączyłem na pracujacym silniku wtyczkę od płynu spryskiwaczy -kontrolka zgasła a od chłodnicy dalej sie paliła. Po zmasowaniu wcześniej wypiętej wtyczki kontrolka nie zapaliła się ponownie. Dopiero jak zgasiłem i odpaliłem silnik ponownie to znowu była zapalona.
Natomiast po odpięciu wtyczki od czujnika w chłodnicy zgasła lampka od sprysków a od chłodnicy wciąż się paliła (zwarcie na kablach??) Po jej zmasowaniu bez zmian. Po zgaszeniu i odpaleniu silnika na odłączonej wtyczce od chłodnicy kontrolka dalej sie pali a ta od sprysków zgaszona jak poprzednia. Muszę sobie zakupić multimetr to wtedy jednoznacznie sprawdze czy jest zwarcie na zgaszonym silniku.
EDIT: Multimetr kupiłem. Zwarcia nie ma na kablach . Czujnik poziomu w chłodncy ma oporność 110 omów natomiast po wyjęciu z obudowy ma tyle samo a powinien miec zero tak???
Czujnik od poziomu płynu spryskiwaczy ma oporność 187 omów czyli również prawdiłowa.
Macie jakieś pomysły co mogę dalej sprawdzić?? |
_________________ poszukuje |
|
|
|
|
|