Mercedes W202 Strona Główna Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy,

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Camel-
12 Styczeń 2012, 08:58
Świeci kontrolka poziomu płynu w chłodnicy - przyczyna???
Autor Wiadomość
Javoreczek 
a teraz dizel


Pomógł: 144 razy
Dołączył: 20 Maj 2008
Posty: 2790
Skąd: Warszawa
Wysłany: 26 Październik 2012, 13:31   

Kolega Pyra dokładnie opisał powyżej zasadę działania układu po malym lifcie. Trzebaby odpiąć złącze od zestawu wskaźników i sprawdzić jaką rezystancję "widzi" zestaw wskaźników między pinami pod które podłączony jest obwód czujników.
Jesli założymy, że czujnik płynu chłodzącego ma rezystancje X, a czujnik płynu do spryskiwacza Y, to możliwe są 4 kombinacje:
-X+Y (oba czujniki rozwarte, nie świeci żadna kontrolka)
-X (zwarty czujnik płynu do spryskiwaczy, więc w obwodzie rezystancja czujnika płynu chlodzącego, swieci odpowiednia kontrolka)
-Y (jak wyżej tylko odwrotnie)
-0 (zwarcie, oba czujniki zwarte, świecą obie kontrolki)

Z VIN'u wychodzi mi, że nie masz klimatyzacji, więc nie masz też żadnego wentylatora elektrycznego, którego usterkę mogłaby sygnalizować ta kontrolka, więc ta opcja raczej odpada
_________________
W202 C250 Elegance '94
WDB2021251A111166

W202 C180 Esprit '93
 
 
 
wojtq 

Dołączył: 14 Wrz 2012
Posty: 18
Skąd: Jasło
Wysłany: 27 Październik 2012, 18:24   

Samochód z 1993 więc pierwszy rok produkcji (wentylator na wiskozie więc go pomijamy)
Co do kontrolki to na początku miałem wrażenie że się ledwo żarzyła (głowy uciąć nie dam bo jeździłem wtedy w dzień i nie zwracałem dodatkowo zbytnio uwagi), potem jaśniej ale w dalszym ciągu jak by nie osiągała pełnej jasności jak po przekręceniu kluczyka w pozycję zapłonu gdy to wszystkie kontrolki się zapalają.
 
 
 
gibaj 

Pomógł: 3 razy
Dołączył: 01 Mar 2012
Posty: 268
Skąd: LBL
Wysłany: 27 Październik 2012, 18:34   

3 przyczyny
mało płynu
nie łączy kostka od poziomu płynu
uszkodzony licznik (zimne luty) :arrow:
 
 
kołczu 


Dołączył: 19 Kwi 2012
Posty: 60
Skąd: Łódź
Wysłany: 27 Październik 2012, 18:43   

gibaj napisał/a:

uszkodzony licznik (zimne luty) :arrow:


U mnie było to samo. Na początku jak auto wziąłem to co jakiś czas zapalała się kontrolka od poziomu płynu w chłodnicy. Dolałem i nic. Po zamknięciu obwodu we wtyczce żadnej reakcji nie było. Później dodatkowo zaczęła się świecić kontrolka od płynu w spryskiwaczach. Miałem możliwość podmiany zegarów na sprawdzenie. No i zostały bo problem znikł. Stare zegary rozkręcałem ale w środku nic podejrzanego nie bylem w stanie zobaczyć.
_________________
Audi 80 B3 1.8S 91r.
Audi 90 B3 2.3E 90r.
Mercedes W124 2.0D 94r.
Mercedes W202 1.8 95r. ZAPRASZAM
 
 
wojtq 

Dołączył: 14 Wrz 2012
Posty: 18
Skąd: Jasło
Wysłany: 27 Październik 2012, 18:54   

Byłem w garażu jeszcze teraz i:

1. Jak kostka jest zapięta to kontrolka świeci tak nie do końca jasno.
2. Jak odepnę kostkę to kontrolka gaśnie całkowicie.
3. Jak zewrę styki przy kostce to kontrolka świeci w pełni jasno.
4. Wyjąłem czujnik z zapiętą kostką to kontrolka świeciła tak jak w pkt. 1 czyli nie do końca jasno.

Przeczyściłem styki w kostce jeszcze kontaktem do połączeń elektrycznych na wszelki wypadek by wykluczyć moje przeoczenia. Nie poprawiło to niczego.
Płynu jest max.

edit:
Nie wiem może odebraliście ten post jako pisany w trybie oznajmującym, lecz jest w pytającym bo problem nie jest rozwiązany a wymieniłem powyżej jedynie objawy :)

Proszę o sugestie o co loto.
 
 
 
Javoreczek 
a teraz dizel


Pomógł: 144 razy
Dołączył: 20 Maj 2008
Posty: 2790
Skąd: Warszawa
Wysłany: 29 Październik 2012, 11:12   

wojtq napisał/a:
Byłem w garażu jeszcze teraz i:

1. Jak kostka jest zapięta to kontrolka świeci tak nie do końca jasno.
2. Jak odepnę kostkę to kontrolka gaśnie całkowicie.
3. Jak zewrę styki przy kostce to kontrolka świeci w pełni jasno.
4. Wyjąłem czujnik z zapiętą kostką to kontrolka świeciła tak jak w pkt. 1 czyli nie do końca jasno.


Wszystko jasne. Masz czujnik od polifta w aucie przedliftowym. Czujniki przedliftowe nie mają tych rezystorów w środku, bo licznik z gałkami ma te czujniki na osobnych obwodach, więc założenie poliftowego czujnika zamyka obwód kontrolki przez ten rezystor i dlatego świeci się cały czas, tylko raz ciemniej, raz jaśniej.
_________________
W202 C250 Elegance '94
WDB2021251A111166

W202 C180 Esprit '93
 
 
 
wojtq 

Dołączył: 14 Wrz 2012
Posty: 18
Skąd: Jasło
Wysłany: 29 Październik 2012, 14:49   

Czyli co? Oddać czujnik jeśli to możliwe i żądać innego? Może ktoś wkleić link do czujnika sprzed liftu? Bo w sklepach raczej jest to ujednolicone. Przynajmniej w tych w których szukałem takiego czujnika.
 
 
 
Javoreczek 
a teraz dizel


Pomógł: 144 razy
Dołączył: 20 Maj 2008
Posty: 2790
Skąd: Warszawa
Wysłany: 29 Październik 2012, 15:42   

Kiedyś kupowałem taki czujnik do swojego, w samej centrali, w najbardziej ASOwym ASO z AS, na Daimlera w Warszawie. Dobrany po VIN'ie, więc poprostu MUSIAŁ być właściwy... i oczywiscie dostałem poliftowy z rezystorem w środku :?
Także podejrzewam, że może byc problem z nabyciem właściwego, zwłaszcza, ze stosowane były dość krótko.
Jesli masz trochę cierpliwości i zdolnosci manualnych, to rozbierz ten czujnik. Oddziel tą podłużną część, która wchodzi w zbiornik od tej górnej ze złączem. Jest to złożone na zatrzask i niezbyt łatwe do otworzenia, ale mnie się udało. W środku zobaczysz szklaną rurkę kontaktronu i równolegle do niej przylutowany reyztsor. Trzeba usunąć ten rezystor i masz czujnik przedliftowy :idea:
_________________
W202 C250 Elegance '94
WDB2021251A111166

W202 C180 Esprit '93
 
 
 
wojtq 

Dołączył: 14 Wrz 2012
Posty: 18
Skąd: Jasło
Wysłany: 29 Październik 2012, 20:24   

A widzisz i tu mi dałeś fajną radę którą to spróbuje wykorzystać :) mam stary czujnik który uważałem za uszkodzony (świeciło tak samo więc podejrzewam że poprzedni właściciel po prostu też go wymienił na poliftowy a żeby przy sprzedaży nie było lipy to odciął kabelek) i na tym uszkodzonym sobie zrobię "sekcję zwłok" :) jak się uda to na tym drugim zrobię to samo :) oby podziałało :) przy okazji planuję wymianę płynu przed zimą to sprawdzę czy jak poziom spadnie to będzie świecić kontrolka.
Jak rozbroję czujnik to wrzucę jakieś fotki może z demontażu dla tych posiadaczy C klasy sprzed 95 roku :)

[ Dodano: 31 Październik 2012, 22:34 ]
Dziś wymieniałem płyn chłodniczy. Gdy go odlałem to kontrolka zaświeciła pełnym blaskiem więc czujnik sprawny i pływak też. Zabieram się za rozbrajanie starego czujnika celem potwierdzenia wersji o czujniku poliftowym w samochodzie przedliftowym :)

[ Dodano: 31 Październik 2012, 23:12 ]
No i już jestem w domu z dobrymi wieściami :)
Tak jak kolega Javoreczek pisał. W sklepie sprzedali mi czujnik do wersji po lifcie. Stary czujnik też był dla wersji po lifcie dlatego sprzedający odciął jeden kabel i zamaskował ten fakt żeby mu nikt nie zarzucił usterki :)

Najpierw rozebrałem stary czujnik i była tam w środku szklana rureczka grubości zapałki w której znajdowały się 2 blaszki (które to mają się zwierać jak zadziała na nie magnes z pływaka w zbiorniczku) oraz oporniczek (niestety zasmarowany i nie zdołałem odczytać jego oporności a przyrządu nie miałem pod ręką).

Wyciąłem oporniczek, złożyłem wszystko do kupy i zamontowałem w samochodzie i kontrolka prawie zgasła. Prawie bo się żarzyła delikatnie. (czujnik był uwalony i nie rozłączał całkiem)

Nowy czujnik również rozebrałem i historia ta sama. Szklana rureczka i oporniczek. Wyciąłem go, złożyłem do kupy i kontrolka zgasła :) zlałem trochę płynu by sprawdzić czy wszystko działa i kontrolka się zaświeciła na całego :)

Zdjęcia dodam po świętach bo dziś mi coś internet muli a jutro wyjeżdżam do rodziny i nie ma mnie do soboty :)

P.S. Kolego Javoreczek, gdybym mógł to bym Ci postawił kratę piwa :) dziękuję Ci serdecznie za Twą profesjonalną poradę :) aż mi się lżej oddycha gdy wiem że wszystko jest ok w moim :mb:
 
 
 
Podkopnik 

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Sty 2015
Posty: 195
Skąd: warszawa
Wysłany: 27 Marzec 2017, 19:12   

Witam Ja mam tez taki problem . Odłączyłem na pracujacym silniku wtyczkę od płynu spryskiwaczy -kontrolka zgasła a od chłodnicy dalej sie paliła. Po zmasowaniu wcześniej wypiętej wtyczki kontrolka nie zapaliła się ponownie. Dopiero jak zgasiłem i odpaliłem silnik ponownie to znowu była zapalona.
Natomiast po odpięciu wtyczki od czujnika w chłodnicy zgasła lampka od sprysków a od chłodnicy wciąż się paliła (zwarcie na kablach??) Po jej zmasowaniu bez zmian. Po zgaszeniu i odpaleniu silnika na odłączonej wtyczce od chłodnicy kontrolka dalej sie pali a ta od sprysków zgaszona jak poprzednia. Muszę sobie zakupić multimetr to wtedy jednoznacznie sprawdze czy jest zwarcie na zgaszonym silniku.

EDIT: Multimetr kupiłem. Zwarcia nie ma na kablach . Czujnik poziomu w chłodncy ma oporność 110 omów natomiast po wyjęciu z obudowy ma tyle samo a powinien miec zero tak???
Czujnik od poziomu płynu spryskiwaczy ma oporność 187 omów czyli również prawdiłowa.
Macie jakieś pomysły co mogę dalej sprawdzić?? :roll:
_________________
poszukuje
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,111 sekundy. Zapytań do SQL: 10