Mercedes W202 Strona Główna Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy,

Poprzedni temat «» Następny temat
Naprawa panelu ogrzewania krok po kroku (zdjęcia)
Autor Wiadomość
Skippy 

Dołączył: 24 Kwi 2013
Posty: 9
Skąd: Bartoszyce
Wysłany: 28 Kwiecień 2013, 15:12   

Witam,fotki pomocne aczkolwiek mam mietka po lifcie (96 esprit atp tour) i jest inna konstrukcja panelu. W związku z tym mam dwa pytania:
1.Jak zdjąć pozostałe platiki?
2.Czy zaznaczone miejsce na zdjęciu jest odpowiednikiem płytki którą lutowaliście?

Zdjęcie0369.jpg
Plik ściągnięto 136 raz(y) 206,48 KB

_________________
C180 '96 Esprit ATP TOUR
 
 
Lorenz 


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 23 Lis 2008
Posty: 255
Skąd: LBL-SCZ
Wysłany: 2 Maj 2013, 15:24   

Nie miałem styczności z takim panelem ale co do zdejmowania plastików musisz trochę pokombinować, przyjrzeć się, pogłówkować i delikatnie podważać bądź odginać :wink: Konkretnej instrukcji Ci niestety nie podam chyba że ktoś z użytkowników przerabiał już rozbieranie tego modeli i poda kilka wskazówek. Nawet w tym temacie na pierwszej stronie wojtas296 napisał:
wojtas296 napisał/a:
Witam.Mam podobny problem u siebie z tym,że mam celine po lifcie i całe sterowanie sporo się różni.Poprawiłem luty na dużej płytce ale nic a mała jest całkowicie inna niż w tym przed liftem

Więc na pewno niektórzy już borykali się z tym problemem to Ty :wink: Jeżeli poprawienie lutów nie przyniesie pożądanego rezultatu przejrzyj elektro zawory - tutaj link do tematu :arrow: http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=2861
Daj znać jak Ci poszło :)
_________________
C180 Esprit '94 LPG Stag 300
VIN WDB2020181A202255
http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=10192
 
 
 
andywa 

Dołączył: 14 Cze 2011
Posty: 6
Skąd: Wieluń
Wysłany: 8 Maj 2013, 21:58   

Witam...
Od dłuższego czasu też mam problem z regulacją zimno ciepło. Np. po ustawieniu na zimno i wjechaniu w dziurę losowo z jednej z kratek zaczyna lecieć ciepłe powietrze. Trzeba kilka razy pokręcić kółkiem regulacji zimno ciepło i już jest O.K. Do następnej dziury...

Dzisiaj rozbierałem panel z klimą z mojego autka z 1998 r po lifcie. Panel jest jeszcze inny niż ten na zdjęciu dwa posty powyżej (ten ze zdjęcia wygląda jak od wersji bez klimy).
Dobra wiadomość jest taka że w tych panelach nie ma żadnych taśm które można urwać.

Ale wracając do rzeczy: żeby rozdzielić płytkę elektroniki od plastików trzeba rozłączyć pokrętła zimno - ciepło od potencjometrów wlutowanych na płytce z elektroniką. Ja to zrobiłem tak: po zdjęciu gałek siła i kierunek nawiewu zdjąłem również przezroczyste plastiki z ikonami. Można to zrobić prosto podważając je od strony przycisków pośrodku panelu. Po zdjęciu tych plastików patrząc w dół w stronę pokręteł zimno ciepło będzie widać potencjometry i wystające z nich białe osie. Jak się popatrzy na krótkie boki panelu to widać drugie końce tych samych osi. Trzeba więc w miarę delikatnie nacisnąć osie od strony potencjometrów na zewnątrz panelu aż się wysuną z obudowy o ok. 1 cm. Trzeba zapamiętać wzajemne położenie potencjometrów i pokręteł żeby potem to znów poskładać (najlepiej złapać skrajne położenie). Teraz pozostaje już tylko zwolnić zatrzaski trzymające płytkę z elektroniką i delikatnie rozsunąć obie części.
O ile chodzi o lutowanie to moim zdaniem trzeba zacząć od elementów przenoszących naprężenia. Czyli na pewno złącze od kostki i potencjometry. W wersji z klimą w panelu występuje również druga płytka z elektroniką na której jest całe mnóstwo elementów ale tej jeszcze nie rozgryzłem. Raczej nie ma ona związku z kłopotami opisywanymi z w tym wątku.
Do celów eksperymentalnych kupiłem drugi panel i na razie go przelutowałem ale nie mam czasu przełożyć. Więc nie wiem jeszcze jaki to ma wpływ na poprawność działania nawiewu. Jeżeli się okaże że na innym panelu i do tego przelutowanym dalej będą problemy z regulacja zimno ciepło to wtedy chyba na 100% zaworki.
A tak przy okazji: jak już mamy zdemontowaną elektronikę to warto sprawdzić żarówki podświetlania pokręteł. Potwierdzam, zgodnie z wcześniejszymi postami żarówki są mocy 1,2 W, bez koszyczków, przezroczyste. Są dwie takie same więc przed demontażem warto mieć na zapas.
_________________
W202 c220 CDI ESPRIT 1998 r
 
 
wodnik szuwarek 


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Sie 2008
Posty: 90
Skąd: Małopolska
Wysłany: 17 Maj 2013, 20:00   

dzieki za te fotki, naprawa przebiegła bezproblemowo, masz u mnie piwko :D
_________________
C220D '95
WDB2021211F229863
C330 '80
 
 
Skippy 

Dołączył: 24 Kwi 2013
Posty: 9
Skąd: Bartoszyce
Wysłany: 18 Maj 2013, 14:50   

Andywa dzięki za opis sprawdzę jak będe miał chwilke, bo teraz nie mam kiedy.Postaram się też wrzucić zdjęcia z demontażu.
_________________
C180 '96 Esprit ATP TOUR
 
 
daviders
Mercedes C250 TD T


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Gru 2011
Posty: 284
Skąd: Gostyń/Krobia
Wysłany: 4 Czerwiec 2013, 14:18   

andywa masz może fotki z tej swojej naprawy?
_________________


S202 C250 TURBODIESEL 1999r. CLASSIC
WDB2021881F824254
W202 C180 1995r. ELEGANCE (była 10 lat)
WDB2020181A329196
 
 
andywa 

Dołączył: 14 Cze 2011
Posty: 6
Skąd: Wieluń
Wysłany: 4 Czerwiec 2013, 23:15   

Witam...

W końcu zrobiłem zdjęcia z rozbiórki swojego panelu. Ponieważ zdjęć jest dość dużo zrobiłem coś w rodzaju poradnika co i jak po kolei. Wyszedł z tego dosyć duży pdf (2,5 MB).
Poniżej link do pobrania (ważny 90 dni):

http://wikisend.com/downl...nel_nawiewu.pdf

Jak by Admin coś wymyślił jak udostępnić takiego pdf-a o rozmiarze 2,5 MB dla reszty użytkowników to było by miło.
_________________
W202 c220 CDI ESPRIT 1998 r
Ostatnio zmieniony przez andywa 7 Czerwiec 2013, 17:36, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
daviders
Mercedes C250 TD T


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Gru 2011
Posty: 284
Skąd: Gostyń/Krobia
Wysłany: 5 Czerwiec 2013, 09:38   

Najlepiej można byłoby to dać w download lub link z poradnikiem dać w temat gdzie jest naprawa panelu :) .
_________________


S202 C250 TURBODIESEL 1999r. CLASSIC
WDB2021881F824254
W202 C180 1995r. ELEGANCE (była 10 lat)
WDB2020181A329196
 
 
yaraso 


Dołączył: 12 Paź 2012
Posty: 25
Skąd: Koszalin
Wysłany: 10 Czerwiec 2013, 10:46   

andywa, Super sprawa ten poradnik!!
_________________
MB W202 C180 ELEGANCE
 
 
man212 

Dołączył: 23 Wrz 2008
Posty: 170
Skąd: Radom
Wysłany: 21 Czerwiec 2013, 18:24   

Mam panel sterownika z 1993 roku do Diesla. ale za chiny po odblokowaniu bocznych zaczepów nie mogę rozdzielić panelu na 2 części. Tak jakby od środka coś mocno trzymało. Co robić ?
_________________
W202 220D. '93
 
 
toocool

Dołączył: 04 Cze 2013
Posty: 22
Skąd: warszawa
Wysłany: 18 Styczeń 2014, 10:56   

Mój problem jest nieco inny, otóż ogrzewanie działa tylko w pozycji na maksa.
Zaworki pykają przy podłączaniu wtyczki (ogrzewanie off), jednak cały czas na kostce mam 12V.

Generalnie spróbowałem rozebrać panel, jednak trafiłem na białą linkę, która skutecznie blokuje wyjęcie panelu dalej niż na zdjęciu.
Wiecie co to jest i jak to rozłączyć?

_________________
WDB2020181A319339
W202 C180 ASB
 
 
kubryb


Dołączył: 12 Mar 2011
Posty: 15
Skąd: Wodzisław Śląski
Wysłany: 19 Styczeń 2014, 15:44   

Do wymiany samych żarówek wystarczy wyciągnąć pokrętła i odchylić te białe elementy, które zaznaczyłem na poniższym zdjęciu. Najlepiej użyc do tego pincety, nie jest to zbyt wygodne ale da rade :D


W moim w202, rok 95, jest taki panel


Wszystko podlączone na jednym kablu, który łatwo rozłączyc, a jak ktoś chce wyciągnąć cały panel, jak Skippy , to ten sam model, to najlepiej odlutować potencjometry, są to 3 nózki po prawej i po lewej stronie płytki sterującej.

man212 musisz jeszcze odblokować płytke, jak wyciszniesz od okoła zatrzaski tak jak pokazane w pierwszym poście to trzyma sie jeszcze płytki sterującej.


toocool napisał/a:
Mój problem jest nieco inny, otóż ogrzewanie działa tylko w pozycji na maksa.
Zaworki pykają przy podłączaniu wtyczki (ogrzewanie off), jednak cały czas na kostce mam 12V.

Generalnie spróbowałem rozebrać panel, jednak trafiłem na białą linkę, która skutecznie blokuje wyjęcie panelu dalej niż na zdjęciu.
Wiecie co to jest i jak to rozłączyć?

Jak odepniesz środkowe gniazdo to nie wychodzi nic dalej?
 
 
artur1908 
artur1908


Dołączył: 06 Wrz 2010
Posty: 49
Skąd: Wrocław
Wysłany: 17 Kwiecień 2014, 23:08   

Odkopuję z zapytaniem i prośbą o wrzucenie poradnika użytkownika andywa.
Link który jest 6 postów wyżej jest nieaktywny.
Dzięki !
_________________
S202 220 CDI Elegance `98
 
 
andywa 

Dołączył: 14 Cze 2011
Posty: 6
Skąd: Wieluń
Wysłany: 13 Maj 2014, 20:02   jak rozebrać panel ogrzewania po lifcie

Witam...

Rzadko teraz tu zaglądam i dopiero teraz zauważyłem że ktoś szuka podanej wcześniej instrukcji. Wrzucam więc jeszcze raz:
http://wikisend.com/downl...nel_nawiewu.pdf
Ważność linka 90 dni.
Jak ktoś ma trochę czasu i ma ochotę się pobawić proszę pobrać plik i wstawić go gdzieś gdzie będzie dostępny cały czas. Ma moje pełne błogosławieństwo.
_________________
W202 c220 CDI ESPRIT 1998 r
 
 
woloszyk3 
WDB2021211A226570


Dołączył: 14 Sty 2014
Posty: 103
Skąd: koscierzyna
Wysłany: 30 Październik 2014, 18:18   

wlasnie dziś zrobiłem tak samo :P już nie mrygaja kontrolki hehe mnie to nic nie kosztowalo sam pobawiłem się lutownica hm :P a tych tasm nie radze wyciagac wykalaczka tylko jak składasz delikatnie je dopychać do srodka :) a same wchodzą w swoje miejsce :) bez obawy o uszkodzenie to przelutowanie to mistrzostwo swiata tez bardzo dziekuje :wink:
_________________

 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,187 sekundy. Zapytań do SQL: 12