Mercedes W202 Strona Główna Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy,

Poprzedni temat «» Następny temat
Wymiana pompy wtryskowej
Autor Wiadomość
mecik

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Lis 2007
Posty: 61
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 9 Grudzień 2007, 21:27   Wymiana pompy wtryskowej

Przymierzam sie do wymiany pompy Lukas,robił to ktos samodzielnie?chodzi mi o to czy trzeba ja jakos konfigurowac potem?czy i gdzie sa jakies znaki do ustawiania pozycji palca?za wszelkie rady i sugestie z gory dziekuje,a i jeszcze jedne sa jakies sposoby na sprawdzenie uzywanej pompy przed montazem?pozdro
 
 
Marcin13736 
MBmiłośnik


Pomógł: 14 razy
Dołączył: 08 Lut 2007
Posty: 466
Skąd: Łódzkie
Wysłany: 9 Grudzień 2007, 22:27   

Jeśli są to tylko na maszynie u pompiarza. inaczej domowym sposobem raczej takiej części jak pompa nie sprawdzisz. Takie jest mije zdanie i jak sie mylę, to proszę o wyrozumiałość
_________________
C-250TD 150KM '97- ex
E-320 PB automat. '00
Z przodu gwiazda z tyłu gwiazda, no i ta JAZDA
 
 
jjankiello 


Pomógł: 54 razy
Dołączył: 03 Cze 2007
Posty: 2939
Skąd: Szczecin, PL
Wysłany: 10 Grudzień 2007, 04:56   

Po ustawieniu silnika na znaki (podziałka na kole pasowym wału korbowego i na kołach zębatych pod pokrywą zaworów), z boku pompy wykręca się śrubę i w jej miejsce wkręca specjalny bolec do blokowania pompy. W tej pozycji się ją wymontowuje i montuje nową. :!:
_________________
Because people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
201122, Perlmuttgrau - EX
202188, Schwarz - EX
203216, Cubanitsilver - EX
203708, Tanzanitblau
212225, Obsidianschwartz
 
 
qbapascal 
-=qban=-


Dołączył: 04 Cze 2007
Posty: 102
Skąd: wrocław
Wysłany: 10 Grudzień 2007, 07:36   

pompa to juz grubsza afera nie jakis filterek czy linka... proponuje jednak pompiarza montaż to jakies 150zł ... w moim przypadku....w fordzie...
_________________
-=qban=-
w202 '95 elegance 1,8 benz , lpg
MONDEO 96' TDi
MITSUBISHI COLT 89' 1,8D
GOLF MK1 79' 1.1
 
 
 
konradkar

Pomógł: 7 razy
Dołączył: 16 Lip 2007
Posty: 436
Skąd: Ostroleka
Wysłany: 11 Grudzień 2007, 01:29   

ponownie piszecie o tym przyrzadzie do blokowania pompy...

zgodze sie z tym ze mozna dzieki niemu zablokowac pompe i wlozyc doi silnika ale tu przeciez o to nie idzie..

nigdy nie wiesz na ktorym stopniu sie wczesniej wal zatrzymal przed wyjeciem pompy..
Dla wszystkiego przed wyjeciem pompy najlepiej ustawic wal korbowy 14 stopni za ON (chyba tak jest to oznaczone na kole pasowym)
wtedy odkrecasz ta srube z boku pompy (wyleje sie ropa) wkladasz srubokret i badasz czy jest otwor posrodku, jezeli tak to wszystko jest super i nie bedziesz mial problemow z wlozeniem nowej.. ( o ile bedzie ona tak samo zablokowana... w co watpie a palcami tego nie przekrecisz, wiec jesli nie jest ustawiona na wtrysk 1 cylindra... musisz wlozyc ja do silnika i metoda prob i bledow wkladac, przesowac minimalnie zawsze w prawa i znowu wkladac i patrzec czy znaki sie zgadzaja... ja tak wyjmowalem z 10 razy)
Wiec wyjmujesz ta stara a w jej miejsce wkladasz niby nowa zakrecasz 3 sruby mocujace, kolo pasowe pompy i patrzysz czy jest znaczek tam gdzie powinien byc.... jak bede mial wiecej czasu wszystko dokladnie opisze postaram sie ze zdjeciami w tym tygodniu opisac krok po kroku
_________________
Juz od dawna nie Mercedes

Mój post odwiedzili 258 tysięcy osob....chyba rekord na forum
 
 
jjankiello 


Pomógł: 54 razy
Dołączył: 03 Cze 2007
Posty: 2939
Skąd: Szczecin, PL
Wysłany: 11 Grudzień 2007, 05:55   

konradkar napisał/a:
nigdy nie wiesz na ktorym stopniu sie wczesniej wal zatrzymal przed wyjeciem pompy..

A od czego są znaki, o których wspomniałem wyżej :?:

Dodatkowo na kole pasowym wału jest podziałka przecie :D
_________________
Because people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
201122, Perlmuttgrau - EX
202188, Schwarz - EX
203216, Cubanitsilver - EX
203708, Tanzanitblau
212225, Obsidianschwartz
 
 
konradkar

Pomógł: 7 razy
Dołączył: 16 Lip 2007
Posty: 436
Skąd: Ostroleka
Wysłany: 11 Grudzień 2007, 07:05   

wlasnie i w tym jest problem caly a na pewno nie pomoga w jego rozwiazaniu blokady o ktorych wspominasz kazdemu... bo ona nie ma zastosowania poprostu w Lucasie.. jezeli rozbierales, zakladales ja w tym samochodzie powinienes o tym wiedziec, zreszta blokada ktora widac na stronach nijak pasuje to tej pompy, tam tak gruby trzpien poprostu nie wejdzie byc moze do pomp boshowskich on jest ale nie dam reki za to bo to wszystko jest na oko..
Po wlozeniu pompy ewentualna korekte mozna zrobic sruba regulacyjna ( ale w zakresie gdzies okolo 6-8 stopni), przy czym trzeba pamietac ze jeden stopien pompy odpowiada 2 stopniom na kole pasowym, nalezy pamietac zeby nie ustawic wtrysku podczas suwu ssasnia a PRACY a moze sie machnac (aby sie dowiedziec kiedy jest ssanie wystarczy wlozyc wkretak dluuugi w otwor wlotu powietrza w glowicy... jak zacznie sie ssanie silnika wkretak wejdzie glebiej, bo i zawor dolotowy sie otworzy, wtedy jestes pewny na 100% ze nie pomylisz ssania z PRACA
_________________
Juz od dawna nie Mercedes

Mój post odwiedzili 258 tysięcy osob....chyba rekord na forum
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,123 sekundy. Zapytań do SQL: 9