Mercedes W202 Strona Główna Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy,

Poprzedni temat «» Następny temat
Odnowienie lamp dla niedoświadczonych
Autor Wiadomość
elpaco 

Pomógł: 22 razy
Dołączył: 24 Maj 2012
Posty: 922
Skąd: Gniezno
Wysłany: 28 Kwiecień 2013, 21:20   Odnowienie lamp dla niedoświadczonych

Zapewne w każdym MB który już swoje lata ma a bity nie był lampy zarówno przednie jak i tylne zabrudziły się od wewnątrz i wyglądają bardzo staro i nieestetycznie. Efektem jest słabsze świecenie i wkurzający wygląd. Mnie ten stan rzeczy się nie podobał więc wziąłem się za robotę na przykładzie w124 ale w w202 jest analogicznie:

Lampy tylne:

wymagane narzędzia:
-klucz 8
-farba spray srebrna
-papier ścierny 800
-woda ciepła
-mydło szare biały jeleń
-kran z wodą bieżącą
-szczotka do zębów i taka do czyszczenia paznokci albo prania
-prysznic lub myjka ciśnieniowa
-benzyna ekstrakcyjna

Demontujemy klosz lampy tylnej. Odkręcamy śrubki kluczem 8 z tyłu klosza uprzednio wyjmując wkładkę. Wyciągamy klosz z odbłyśnikami. Robimy to delikatnie choć dość mocno trzyma się na uszczelce.

Klosz po wyjęciu dokładnie myjemy, najpierw dużo mydełka i szczoteczka. Szorujemy każdy zakamarek. Po umyciu płuczemy, albo pod prysznicem albo karcherem.

Odbłyśnik matowimy papierem 800 na wodę. Wycieramy, po chwili benzyna ekstrakcyjna i malujemy.

Na koniec składamy wszystko do kupy.

Lampy przednie:

wymagane narzędzia:
-klucz 8
-woda ciepła
-mydło szare biały jeleń
-kran z wodą bieżącą
-szczotka do zębów i taka do czyszczenia paznokci albo prania
-prysznic lub myjka ciśnieniowa
-płaski mały śrubkręt

Demontujemy lampę zaczynając od wyjęcia migacza. Jest na zatrzasku od tyłu. Pod migaczem i pod grillem mamy śrubki na klucz 8- trzymają listewkę pod lampą. Odkręcamy je. Delikatnie ciągnąć od wewnętrznej strony wyjmujemy listewkę. Demontujemy przewód od regulacji świateł, i kostkę zasilającą. Od strony pasa od góry mamy taką plastikową niby śrubkę. Odkręcamy palcami. Od strony grilla mamy jedną a od migacza dwie śruby na klucz 8. Odkręcamy. Wyciągamy lampę.

Klosz lampy założony jest na zatrzaskach do korpusu. Delikatnie odpinamy zatrzaski wkładając w środek płaski śrubokręt. Mamy lampę rozebraną.

Zabieramy się za czyszczenie. Klosz musimy baaaardzo dokładnie wymyć, trzeba kombinować. Sposobów jest masa żeby dostać się w każdy kącik i zrobić to dokładnie. Wnętrze lampy czyścimy sobie willgotną szmateczką. Radziłbym omijać odbłyśniki- można spróbować ale jeśli chrom zacznie schodzić to zostawmy je w spokoju.

Po wyczyszczeniu składamy w całość.

Fotki chronologicznie.





 
 
Krzyś 


Pomógł: 20 razy
Dołączył: 16 Sty 2012
Posty: 1033
Skąd: Warszawa
Wysłany: 28 Kwiecień 2013, 21:46   

Fajnie, jakby ktoś dał poradnik jak zdjąć i rozebrać przednie lampy poliftowe. Sam mam zamiar latem zdjąć szkła reflektorów, wymyć, wypolerować i pomalować ramki.
_________________

Pleśniak

Dziadek
 
 
mlody21989 

Pomógł: 49 razy
Dołączył: 23 Lis 2012
Posty: 2354
Skąd: PPL
Wysłany: 29 Kwiecień 2013, 00:05   

Krzyś, przy polifcie nie ma za dużych kombinacji, wywalasz kierunki i te listewki pod lampami od strony chłodnic masz trochę kiepskie dojście do śrubki mocującej lampe resztę śrub łatwo dojrzysz które należy odkręcić, później wypinamy z kostki i mamy lampę w łapkach :) delikatnie podważamy spinki trzymające szkło z obudową lampy, ramka w środku cała wychodzi więc do malowania bajka :) wybiałów nie ruszaj co najwyżej bardzo miękka ściereczką i bardzo delikatnie boże broń od chemii jakiejkolwiek bo wybiał zejść może.. jakbyś miał jakieś pytania to pisz tu pomożemy :) a taki trick zanim zabierzesz się za demontaż to podjedź pod jakaś bramę / ścianę włącz lampy i zaznacz sobie wysokość świateł zaznacz też linie odległości samochodu od bramy po zamontowaniu będziesz miał łatwiej ustawić światła :wink:
_________________
Było: Wiśniowe 220D '99
Jest: BMW E39 528i M-pakiet
 
 
Krzyś 


Pomógł: 20 razy
Dołączył: 16 Sty 2012
Posty: 1033
Skąd: Warszawa
Wysłany: 29 Kwiecień 2013, 10:25   

mlody21989, dzięki za rady =)
Czyli da się zdjąć lampy bez demontowania zderzaka?
Tu jeszcze pytanie: da się zregenerować klosz i wymontować ramkę bez zdejmowania reflektora?
_________________

Pleśniak

Dziadek
 
 
maciek20244 
Mck-Nsk

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 30 Cze 2011
Posty: 146
Skąd: Nasielsk
Wysłany: 29 Kwiecień 2013, 11:23   

Krzyś, tak nie trzeba walczyć ze zderzakiem, MB to prościzna przynajmniej z tej strony, mama ma S40 i wymiana żarników trwa ....... dobre 6-7 godzin (demontaż osłon, zderzaka, reflektorów, i z powrotem), powoli żeby nic nie zniszczyć :D jak chcesz malować ramki to lepiej zdemontować reflektor bo dookoła są spinki i z dolnymi może być ciężko (można próbować ale żeby zderzaka nie porysować przy ich odpinaniu), a tak masz wszystko na stole i robisz spokojnie.
_________________
Mercedes-Benz C230 Kompressor
VIN: WDB2020241F329794
 
 
 
Ostry 
Damian


Pomógł: 7 razy
Dołączył: 25 Wrz 2011
Posty: 1038
Skąd: Płock/Słupno
Wysłany: 29 Kwiecień 2013, 18:27   

Da się zdjąć szkło bez zdejmowania reflektora, problemem nie jest porysowanie zderzaka, bo lampa bezpośrednio nie łączy się ze zderzakiem, po wyjęciu listwy odległość od zderzaka do lampy wynosi kilka cm. Większy problem może być z tym, że przy zdejmowaniu spinek trzymających szkło mogą one nam spaść i ciężko je będzie potem wyciągnąć. Mi wyjęcie lampy zajmuje jakieś niecałe 5 min i wielkiej filozofii z tym nie ma :) Ja osobiście radzę żeby dokupić jeszcze uszczelki w jakimś markecie do uszczelniania okien. Komplet w salonie kosztuje kilkadziesiąt złotych, te w markecie 3-5 zł :) I lepiej wyjąć lampę, zajmie to kilka min. , a do tego mniejszy stres przy zdejmowaniu i zakładaniu szkła na stole , gdzie lampa leży, a nie jest założona na aucie :)
_________________
Nie ma pieniędzy zaoszczędzonych, są tylko te wydane.
 
 
 
mlody21989 

Pomógł: 49 razy
Dołączył: 23 Lis 2012
Posty: 2354
Skąd: PPL
Wysłany: 29 Kwiecień 2013, 18:35   

Krzyś, raczej się da ale zajmie Ci ta zabawa więcej czasu niż wyjęcie całych lamp tak jak kolega maciek20244, napisał. Jakby co to wal :)
_________________
Było: Wiśniowe 220D '99
Jest: BMW E39 528i M-pakiet
 
 
Krzyś 


Pomógł: 20 razy
Dołączył: 16 Sty 2012
Posty: 1033
Skąd: Warszawa
Wysłany: 29 Kwiecień 2013, 19:00   

ostrowski., Właśnie, uszczelki. Jedna lampa mi się pociła zimą w środku. Myślałem, że wystarczy nakoś natłuścić tą uszczelkę, która jest, ew dociągnąć zaciski.

Skoro tak mówicie - zdejmę lampy :mrgreen: Przekonaliście mnie.

No. to jestem przygotowany na jakiś wolny dzień. Jeszcze tylko tlenek ceru i filc na wiertarkę zamówię i jazda :)

Dzięki za rady. Jednak nie ma to, jak forumowe wsparcie!
_________________

Pleśniak

Dziadek
 
 
Ostry 
Damian


Pomógł: 7 razy
Dołączył: 25 Wrz 2011
Posty: 1038
Skąd: Płock/Słupno
Wysłany: 30 Kwiecień 2013, 16:10   

Ja już u siebie kilka razy wyjmowałem lampy i to naprawdę kwestia kilku minut :) Moja rada jest taka. Jeśli oczywiście dysponujesz garażem lub jakimś miejscem , które jest niedostępne dla innych. Wyjmij lampy, rozłóż je na jakimś stole lub co masz u siebie. Pomaluj ramki na kolor wg własnego uznania, dobrze przeczyść szkło, odbłyśniki , załóż uszczelki,nawet te z marketu tylko postaraj się, jak będziesz składał żeby nie było żadnej wilgoci na szkle i odbłyśnikach. Ja przed złożeniem osuszałem to zwykłą suszarką :) I pamiętaj o wszystkich spinkach, bo nawet po zmianie uszczelek , jak będzie Ci brakować spinek to lampa może nadal się "pocić" :) Powodzenia w pracach :)
_________________
Nie ma pieniędzy zaoszczędzonych, są tylko te wydane.
 
 
 
Krzyś 


Pomógł: 20 razy
Dołączył: 16 Sty 2012
Posty: 1033
Skąd: Warszawa
Wysłany: 17 Sierpień 2013, 19:04   

Właśnie wróciłem po nieudanej próbie demontażu lamp. Z jednej strony się udało, ale tylko dla tego, że mocowanie od strony chłodnicy w lewej lampie się ułamało (nie, to nie ja jestem takie niezdarny :P ).
Z drugiej strony nie miałem jak zdjąć tego czarnego, plastikowego wypełnienia (tzn. mogłem, ale połamałbym spinki). Poza tym w garażu mam ciemnicę i na oślep wszystko robiłem. Tak to rzeczywiście. Pomijając te gówienka od strony chłodnicy, to prościzna. Może kolejne podejście się uda.
Dzięki za wskazówki.
_________________

Pleśniak

Dziadek
 
 
Camel- 
Mercmag.pl


Pomógł: 212 razy
Dołączył: 30 Kwi 2006
Posty: 12480
Skąd: Poznań
Wysłany: 20 Sierpień 2013, 21:14   

Lampy szklane i tak dobrze wykonane jak w Mercedesie to pikus. Zobaczcie z czym ostatnio walczyliśmy i co nam wyszło :)
_________________
http://mercmag.pl
C200 Sport, odbudowa: Classic, CLK, Sport T, Esprit T, Classic T, E240 Classic, CLK230 Ava, E280 Ava, Sport T V6, E320 Ava, Esprit, CLK MY04, CLK230, E280 Eleg., CLK MY06
 
 
asasyn18 


Pomógł: 79 razy
Dołączył: 18 Lip 2012
Posty: 1264
Skąd: Koszalin
Wysłany: 20 Sierpień 2013, 21:32   

Prawie jak nowa lampa w porównaniu do tego co było to super, wystarczy spokojnie na parę ładnych lat. :)

Panowie a może ma ktoś jakiś patent żeby tylne lampy nabrały "połysku"? Czy wystarczy podobnie zrobić tak jak do lamp przednich z tworzywa?
_________________

Malachitowy C200 Diesel 1994r.
 
 
elpaco 

Pomógł: 22 razy
Dołączył: 24 Maj 2012
Posty: 922
Skąd: Gniezno
Wysłany: 20 Sierpień 2013, 23:35   

Spróbuj według metody z mojego postu (sama góra) + zewnętrzna część PlastXem od megasquirta na polerce z miękką gąbką a najlepiej na tym futerku. Najpierw delikatnie papierek 2500 na mokro, dosłownie przemuskać bo tam dużych rys nie ma. A jeśli tylko zmatowiały od środka to najpierw zmywarka w wesji super lux, w wersji budżet jak w pierwszym poście, ale zmywarka lepsza opcja, później malowanie odbłyśników a no tylko w zmywarce bez wyparzania to zrób!
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,176 sekundy. Zapytań do SQL: 10