odpowietrzenie układu paliwa CDI-jak? |
Autor |
Wiadomość |
Gość
|
Wysłany: 1 Październik 2007, 21:54 odpowietrzenie układu paliwa CDI-jak?
|
|
|
Koledzy, niedawno wymieniałem olej i niechcący dotknąłem wężyków paliwowych przy pompach wysokociśnieniowych, oczywiście zaczęły się pocic a po kilku dniach waliło z nich że zapach ropki roznosił się po całym aucie, kupiłem nieszczęsne oringi, wymieniłem je, tyle że po wymianie jest OK z małym ale..., mianowicie auto zapala po jakiś 1,5 sek-2sek kręcenia rozrusznikiem, przy czym po nocy-rano pali lepiej. Domyślam się że układ paliwowy się zapowietrzył po wymianie oringów, ponieważ wcześniej zapalał prawie "z dotyku" i zawsze tak samo, nieważne po nocy czy zagrzany. Jeden z przewodów paliwowych ma trójnik i od niego odchodzi przewód zakończony jakimś plastikowym "ustrojstwem", sądzę że to jest do odpowietrzania, tylko jak to zrobi,., czy możecie mi doradzic jak odpowietrzyc układ paliwowy w moim aucie?
Pozdro. |
|
|
|
|
silverhammer12
Pomógł: 6 razy Dołączył: 14 Mar 2007 Posty: 289 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: 18 Listopad 2007, 00:02
|
|
|
Hmm najlepiej jakbys wrzucił zdjęcie tego "ustrojstwa" sam wlasnie jestem po walce z oringami na ukladzie paliwowym w 200 CDI i z tego co wiem i co widze to mercedes troche przesadzil bo zamiast normalnych zaciskow nawymyslal jakies plastikowe koncoweczki i jak dla mnie to one za luzno siedza i wszystko opiera sie na jakosci gumy oringów, a co do odpowietrzania to u mnie nie ma takiej "dodatkowej" (zwerydikowane z mechanikiem) możliwości i po prostu kręcisz aż pompki zaciągna paliwo i powietrze zostanie wypchnięte, może posprawdzaj jak tam te oringi, może gdzieś jakiś nie siedzi idealnie. (Po założeniu warto chociaz leciutko te oringi wazeliną techniczną posmarować dla lepszego ich osadzenia)
Pozdrawiam |
|
|
|
|
Gość
|
Wysłany: 30 Grudzień 2007, 10:47 cdi 2,2 99r.
|
|
|
witam mam poważny problem, ostatnio kapie paliwo w okolicy pompy wysokiego cisnienia i to na zimny silniku, przewody paliwowe niby oy, paliwo kapie na pasek klinowy
ostatnio dowiedziałem się że to wada pomp. postanowiłem kupic nową i co sie okazało dziś rano jadąc do pracy jest ta sama sytuacja, dalej kapie paliwo. słyszałem że jest to nie odosobniony przypadek. czy macie jakąś radę.Pozdrowienia
[ Dodano: 30 Grudzień 2007, 10:48 ]
mercedes cdi |
|
|
|
|
uve
Pomógł: 15 razy Dołączył: 29 Cze 2006 Posty: 900 Skąd: wrocław
|
Wysłany: 30 Grudzień 2007, 12:41
|
|
|
Hmm mi cieklo z listwy common rail, wystarczylo dokrecic te miedziane rurki ktore ida do wtryskiwaczy, poszukaj bo znalezc skad cieknie wcale nie jest tak latwo. |
_________________ C220 CDI, VIN: WDB2021331A842349 |
|
|
|
|
Szopen99
Dołączył: 14 Lis 2007 Posty: 31 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 31 Grudzień 2007, 08:54
|
|
|
bodek, witam kolego mam taki sam problem ale ja znalazłem wyciek leje się z pod tego dekielka przykręcanego na 4 s i mam proźbe czy możesz sprawdzic na tej pompie co wymontowałeś czy pod tym dekielkiem jest uszczelka
pozdrawiam |
_________________ C 220 CDI Automat'98 Elegance
WDB2021931F788143 |
|
|
|
|
Gri
Pomógł: 4 razy Dołączył: 22 Maj 2007 Posty: 235 Skąd: Płock
|
Wysłany: 2 Czerwiec 2008, 21:51
|
|
|
Witam.
Czy ktoś wie jak jest odpowietrzany zbiornik w CDI.
Czy oringi o ktorych mowa to te na koncowkach wezykow wchodzacych do obudowy filtra powitrza.
sorki mam klopot z klawiatura |
_________________ W202, 220 CDI kombi, Elegance;
WDB2021931F950487 |
|
|
|
|
Jary
Pomógł: 40 razy Dołączył: 07 Maj 2007 Posty: 2349 Skąd: Toruń / okolice
|
Wysłany: 2 Czerwiec 2008, 22:39
|
|
|
Gri napisał/a: | Czy ktoś wie jak jest odpowietrzany zbiornik w CDI. |
Odpowietrznik jest przy zbiorniku, trzeba zajrzeć pod autko z prawej strony Gri napisał/a: | Czy oringi o ktorych mowa to te na koncowkach wezykow |
Dokładnie tak |
_________________ MB W202, C 220D-był, jest W163 ML270
Wiem, że nic nie wiem. |
|
|
|
|
badmojo
Pomógł: 26 razy Dołączył: 03 Sie 2009 Posty: 1076 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 7 Grudzień 2013, 15:09
|
|
|
Stary wątek, ale się dopiszę.
Wiem, że nie odpowietrza się układu paliwa w CDI, tylko likwiduje nieszczelności. Ale jak je znaleźć i co po kolei zrobić, by się w niepotrzebne koszty nie wpędzić.
Otóż przy rozruchu w wężyku dochodzącym do filtra jest powietrze i dopiero po uruchomieniu silnika spływa tam paliwo. Po zgaszeniu paliwo wraca i wężyk znów pusty.
Objawy przy obecnych temp. lekko dłuższe uruchamianie i w czasie jazdy po odpuszczeniu gazu i ponownym naciśnięciu opóźniona reakcja.
Oringi wymienione wszystkie rok temu, ale miałem przypadek wysunięcia przewodu dochodzącego do pompy (co zauważył kolega tom1245 jak się kiedyś spotkaliśmy).
Od czego zacząć? Mam jeszcze 4 oringi i filtr paliwa do wymiany.
[ Dodano: 7 Grudzień 2013, 15:21 ]
Aha. Żadnych wycieków nie widać. |
_________________ C220 CDI/99 Elegance Selection
(Kombi)(Tiptronic 722.6) Chip-150PS
WDB2021931F931685 |
|
|
|
|
yarroslav
Jarek
Pomógł: 134 razy Dołączył: 23 Cze 2011 Posty: 523 Skąd: Drzewica
|
Wysłany: 7 Grudzień 2013, 18:31
|
|
|
Ja założyłbym zaworek zwrotny, "jednokierunkowy". |
_________________ Oba samce, oba kotne.
Była W 202 C 180 14.03.1994r.
Obecnie, jeszcze brak zdjęć, kombi W202 z 2000r 2l z podtlenkiem LPG i wialnią.
Gość rzuć okiem |
|
|
|
|
tom1245
AMG PO MODACH
Pomógł: 23 razy Dołączył: 15 Kwi 2010 Posty: 1654 Skąd: Makow
|
Wysłany: 8 Grudzień 2013, 00:47
|
|
|
yarroslav napisał/a: | Ja założyłbym zaworek zwrotny, "jednokierunkowy". |
który bedzie pienił paliwo i samochód bedzie dymił jak z szatańskiego kotła |
_________________ WDB2010181A 104.995 odchudzony i pospawany dyfer
WDB2021331A vin nieadekwatny do wyglądu i wyposażenia 182KM i 441NM
WDB2030161A spalił się...
WDB211 |
|
|
|
|
yarroslav
Jarek
Pomógł: 134 razy Dołączył: 23 Cze 2011 Posty: 523 Skąd: Drzewica
|
Wysłany: 8 Grudzień 2013, 09:42
|
|
|
tom1245 - tego nie wiedziałem. |
_________________ Oba samce, oba kotne.
Była W 202 C 180 14.03.1994r.
Obecnie, jeszcze brak zdjęć, kombi W202 z 2000r 2l z podtlenkiem LPG i wialnią.
Gość rzuć okiem |
|
|
|
|
tom1245
AMG PO MODACH
Pomógł: 23 razy Dołączył: 15 Kwi 2010 Posty: 1654 Skąd: Makow
|
Wysłany: 10 Grudzień 2013, 00:55
|
|
|
yarroslav napisał/a: | tom1245 - tego nie wiedziałem. |
bo nie drutowałeś jeszcze CDI |
_________________ WDB2010181A 104.995 odchudzony i pospawany dyfer
WDB2021331A vin nieadekwatny do wyglądu i wyposażenia 182KM i 441NM
WDB2030161A spalił się...
WDB211 |
|
|
|
|
badmojo
Pomógł: 26 razy Dołączył: 03 Sie 2009 Posty: 1076 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 10 Grudzień 2013, 13:09
|
|
|
Dobra.
Filtr zmieniony i 4 oringi 2 na przewodzie do filtra 1 na przewodzie z filtra i 1 na przewodzie przy pompie wstępnej.
Jest lepiej bo nie cofa się paliwo w całości, ale jeszcze w przewodzie dochodzącym do filtra po zgaszeniu silnika pojawia się bąbel powietrza.
Mam niestety do wymiany przewód odchodzący od filtra paliwa. Luźno siedzi i ma ułamane zaczepy na spinkę, więc jest prawdopodobieństwo, że tam puszcza.
Mechanik doradził by zmienić wszystkie bo te są od urodzenia i już mają prawo być luźne na wtyczkach. Tym bardziej, że to kiepski patent z tymi przewodami miękkimi w CDI.
Co radzicie wymieniać wszystkie czy po kolei? |
_________________ C220 CDI/99 Elegance Selection
(Kombi)(Tiptronic 722.6) Chip-150PS
WDB2021931F931685 |
|
|
|
|
yarroslav
Jarek
Pomógł: 134 razy Dołączył: 23 Cze 2011 Posty: 523 Skąd: Drzewica
|
Wysłany: 10 Grudzień 2013, 15:17
|
|
|
tom1245 napisał/a: | yarroslav napisał/a: | tom1245 - tego nie wiedziałem. |
bo nie drutowałeś jeszcze CDI |
drutowanie CDI
A na czym to polega?
Ryje w ziemi |
_________________ Oba samce, oba kotne.
Była W 202 C 180 14.03.1994r.
Obecnie, jeszcze brak zdjęć, kombi W202 z 2000r 2l z podtlenkiem LPG i wialnią.
Gość rzuć okiem |
|
|
|
|
frutii1992
Pomógł: 3 razy Dołączył: 06 Lis 2011 Posty: 424 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 10 Grudzień 2013, 16:54
|
|
|
badmojo, w cdi jest 8 czy 9 oringów, ojciec zmieniał, nie ja więc nie powiem Ci gdzie |
_________________ om611 + gt22v
|
|
|
|
|
|