Mercedes W202 Strona Główna Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
200 CDI problem z moca
Autor Wiadomość
grzesiekx 


Pomógł: 95 razy
Dołączył: 11 Paź 2006
Posty: 1441
Skąd: słupsk
Wysłany: 7 Styczeń 2008, 12:26   200 CDI problem z moca

Witam. Ostatnio kupilem W210 200 CDI z przebiegiem 400 tys. km. i mam taki problem turbina zalacza sie dopiero od 3 tys obrotow a tak chyba nie powinno byc. Po drugie czasami zdaza sie ze przestaje ciagnac powyzej tych 3 tys obrotow (na kazdym biegu) tzn do 3 idzie i pozniej staje i koniec dopiero jak zgasze silnik i zapale ponownie wszystko wraca do normy tak jak by w jakis tryb awaryjny wchodzil. Co to moze byc ?? :)

Pozdrawiam.
_________________
VW Touran 2.0 TDI DSG '12
ex W202 C200 '00
ex W211 E320 '02
ex S203 C320 '02
ex W210 E200 '01
ex S203 C180 Kompressor '06
ex W210 E200 CDI '00
ex S202 C220 CDI '99
ex W210 E230 '97
ex W124 250D '91
 
 
 
buli.mercedes 
Gaz do dechy

Pomógł: 6 razy
Dołączył: 15 Lip 2007
Posty: 140
Skąd: Gdansk
Wysłany: 7 Styczeń 2008, 12:52   

może to naprawdę tryb awaryjny. może masz jakiś błąd co powoduje spadek mocy itp . Najlepiej jedź na komputer i niech Ci wszystko wykasują wtedy powinno być lepiej :)
 
 
 
Patryk 
Harman Kardon


Pomógł: 7 razy
Dołączył: 24 Paź 2007
Posty: 391
Skąd: 0-22
Wysłany: 7 Styczeń 2008, 13:21   

Mielismy kiedys taki problem w ojca 200 CDI. Samochod nie jechal powyzej 3000 rpm.
Powodem bylo rozszczelnienie intercoolera, w wyniku czego silnik dostawal za malo powietrza i wpadal w tryb awaryjny. Po ponownym odpaleniu wszystko wracalo do normy, az do 3000 rpm. I tak w kolko. :mb: kopcil wtedy zdecydowanie bardziej.
Na poczatek sprawdz przewody od coolera, moze tam tkwi przyczyna
Pzdr.
_________________
WDB2110231A732202
 
 
buli.mercedes 
Gaz do dechy

Pomógł: 6 razy
Dołączył: 15 Lip 2007
Posty: 140
Skąd: Gdansk
Wysłany: 7 Styczeń 2008, 14:04   

To dosyć częsty problem w modelach CDI już nie raz słyszałem o takich przypadkach i za każdym razem nie przekraczał 3000 rpm , po wykasowaniu błędów powinno być ok ale jak to nie pomoże to trzeba będzie szukać usterki mechanicznej możliwe że to będzie coś z coolerem jak napisał kolega wyżej :)
 
 
 
TomeQ


Dołączył: 29 Sie 2006
Posty: 137
Skąd: Warszawa
Wysłany: 7 Styczeń 2008, 14:38   

Witam.Wymieniłem u siebie przepływomierz i już działa płynnie.Wcześniej stawał na 3000 i dopiero przy pedale w podłodze zaczynał wskażnik powoli iść w góre.
_________________
:mb: C220 CDI Esprit Champion
 
 
volcanoadam 
Zdobywca!

Pomógł: 7 razy
Dołączył: 06 Gru 2007
Posty: 185
Skąd: Birmingham UK
Wysłany: 7 Styczeń 2008, 15:14   

Tryb awaryjny nie jest niczym nadzwyczajnym i wlacza sie w wielu sytuacjach. Komputer w wiekszosci sytuacji pokaze gdzie tkwi problem.
_________________
VA

Obecnie:
W124 E 300 TD, auto, '99
WDB1241902F252289

Rozbity, sprzedany:
W202 C 220 CDi kombi, manual, '99
 
 
grzesiekx 


Pomógł: 95 razy
Dołączył: 11 Paź 2006
Posty: 1441
Skąd: słupsk
Wysłany: 7 Styczeń 2008, 15:26   

Bylem pare dni temu na komputerze wykazal pare jakis bledow jeden byl zwiazany z doladowaniem a drugi z egr-em. Wykasowalem je i jutro jade ponownie zobaczyc jakie wrocily mam nadzieje ze pokaze cos wmiare dokladnego :)

Pozdrawiam.
_________________
VW Touran 2.0 TDI DSG '12
ex W202 C200 '00
ex W211 E320 '02
ex S203 C320 '02
ex W210 E200 '01
ex S203 C180 Kompressor '06
ex W210 E200 CDI '00
ex S202 C220 CDI '99
ex W210 E230 '97
ex W124 250D '91
 
 
 
Patryk 
Harman Kardon


Pomógł: 7 razy
Dołączył: 24 Paź 2007
Posty: 391
Skąd: 0-22
Wysłany: 7 Styczeń 2008, 18:21   

Życzę aby wszystko wróciło do normy, ale błędy skąś się biorą i nie zawsze reset pomaga.
Pzdr
_________________
WDB2110231A732202
 
 
grzesiekx 


Pomógł: 95 razy
Dołączył: 11 Paź 2006
Posty: 1441
Skąd: słupsk
Wysłany: 7 Styczeń 2008, 19:43   

Wiem wiem :) usunelem je narazie zeby zobaczyc jakie bledy wroca, bo bledy zwiazane ze swiaca zarowa lub innymi duperelami ktore byly juz wymienione nie wroca :) Mam nadzieje tylko ze ani turbina ani intercoler nie bedzie do wymiany :) A wogole to do intercolera idzie to powietrze przez EGR ?? Moze on jest walniety i otwiera sie dopiero od 3 tys obrotow ? :)
_________________
VW Touran 2.0 TDI DSG '12
ex W202 C200 '00
ex W211 E320 '02
ex S203 C320 '02
ex W210 E200 '01
ex S203 C180 Kompressor '06
ex W210 E200 CDI '00
ex S202 C220 CDI '99
ex W210 E230 '97
ex W124 250D '91
 
 
 
Patryk 
Harman Kardon


Pomógł: 7 razy
Dołączył: 24 Paź 2007
Posty: 391
Skąd: 0-22
Wysłany: 8 Styczeń 2008, 00:09   

grzesiekx,
Poszukałem trochę o EGR. Generalnie może być tak jak mówisz.
Sprawdź co na to spece z Masters'a:

http://forum.tdi-tuning.pl/viewtopic.php?p=4267 i jeszcze to:

http://www.auto-swiat.pl/...DA=190920071427
_________________
WDB2110231A732202
 
 
grzesiekx 


Pomógł: 95 razy
Dołączył: 11 Paź 2006
Posty: 1441
Skąd: słupsk
Wysłany: 8 Styczeń 2008, 01:28   

Patryk, wielkie dzieki poczytalem troche o tym EGR i bardzo mozliwe ze to wlasnie w tym tkwi problem zobaczymy co jeszcze na komputerze wyjdzie :) Szkoda tylko ze na tych innych forach pisza o roznych dislach ale nikt o CDI :) bo z tego co wyczytalem w kazdym dieslu innaczej dziala ten EGR :)

Pozdrawiam.

[ Dodano: 8 Styczeń 2008, 10:42 ]
Własnie wrocilem z komputera i mam takie 3 bledy:
1403 - Exhaust-gas recircul ctrl circuit
1470 - Pressure converter boost pressure
1664 - supplementry heater

Pierwsze to cos z egr
drugie doladowanie turbiny
a trzecie to dogrzewacz

Jeszcze mam problem bo czasami zapala sie jakis blad od hamulcow i na komputerze wyszedl blad czujnika kąta skrętu. Wie ktos ile moze kosztowac taki czujnik i gdzie on wogole sie znajduje?

Jeszcze jeden problem mozliwe ze zwiazany z tym brakiem mocy to slychac przy dodawaniu gazu jakby gdzies powietrze uciekalo, jakies syczenie to jest normalne czy mam szukac jakiejs nieszczelnosci ? Bo na pierwszy rzut oka nigdzie nie widac zeby lecialo powietrze dlatego nie wiem czy powinno tak byc czy nie :)

Pozdrawiam.
_________________
VW Touran 2.0 TDI DSG '12
ex W202 C200 '00
ex W211 E320 '02
ex S203 C320 '02
ex W210 E200 '01
ex S203 C180 Kompressor '06
ex W210 E200 CDI '00
ex S202 C220 CDI '99
ex W210 E230 '97
ex W124 250D '91
 
 
 
Patryk 
Harman Kardon


Pomógł: 7 razy
Dołączył: 24 Paź 2007
Posty: 391
Skąd: 0-22
Wysłany: 8 Styczeń 2008, 16:27   

grzesiekx,
Jak turbo dostaje za mało powietrza to jest taki objaw.
1470 może wynikać z 1403.
U nas bylo podobnie i przyczyną byla nieszczelność ukł. dolotowego,ale dopiero 3 spec to zauważył ( na podnośniku dodał gazu - rozszczelnił się cooler na rancie, ale może to być jakaś złączka).
Posprawdzaj dokładnie dolot, a jak nic nie znajdziesz to trzeba będzie EGR i przepływomierz sprawdzić
Pozdrawiam.
_________________
WDB2110231A732202
 
 
grzesiekx 


Pomógł: 95 razy
Dołączył: 11 Paź 2006
Posty: 1441
Skąd: słupsk
Wysłany: 9 Styczeń 2008, 19:16   

Patryk,
Jutro jade do mechanika to go poprzegladam ladnie calego, dobrze by bylo zeby to tylko jakas pierdolka :)

Dzieki. Pozdrawiam.

[ Dodano: 28 Luty 2008, 20:39 ]
Problem rozwiazany był pekniety trojnik od podcisnienia kolo silnika od dmuchawy (nad nogami pasazera) po wymianie wszystko chodzi pieknie :) Nie myslalem ze te 116KM tyle potrafi :)

Pozdrawiam
_________________
VW Touran 2.0 TDI DSG '12
ex W202 C200 '00
ex W211 E320 '02
ex S203 C320 '02
ex W210 E200 '01
ex S203 C180 Kompressor '06
ex W210 E200 CDI '00
ex S202 C220 CDI '99
ex W210 E230 '97
ex W124 250D '91
 
 
 
woytek82 

Dołączył: 07 Paź 2008
Posty: 7
Skąd: Wielkopolska
Wysłany: 26 Lipiec 2010, 10:30   

Witam,

U mnie pojawił się podobny problem z tymczasowym spadkiem mocy, ale nieco innny niż powyżej. Problem pojawia się dopiero na 4 biegu gdy przy prędkości ok 80km (2000rpm) wcisne gaz do deski i przy ok 3000rpm czuje dosłownie na 1s spadek mocy i potem znowu przyspiesza do 120km na 3500rpm. Odczuwa się wrażenie jakby na 1s stracił przyczepność , bo obroty idą do góry, potem spadają jakby złapał przyczepność i znowu przyśpiesza. Nie zauważyłem tego problemu na innych biegach 2, 3, 5 ok. Wydaje mi się, że problem może tkwić gdzieś podczas załączania się turbiny i to nie za każdym razem. Dziwny fakt że inne biegi przyśpieszają ok. Czy ktoś z was miał taki przypadek. Jak nie znajde dokładnego opisu problemu to jade na serwis podłączyć pod kompa i zobaczymy.

Macie jakieś pomysły co to może być. Z tego co wyczytałem na forum to przyczyny mogą tkwić w: turbinie, przepływomierz, intercooler albo nieszczelność jakiegoś układu związanego z podciśnieniem.

Pozdr.

Cdi 220, 98r. C-klasse
_________________
MB C klasse 220CDI classic - 1998 sedan

WDB2021331A637285
 
 
mbsly 
Sylwester Zabadała

Pomógł: 10 razy
Dołączył: 11 Wrz 2007
Posty: 428
Skąd: Gdansk
Wysłany: 26 Lipiec 2010, 10:36   

woytek82 napisał/a:
bo obroty idą do góry, potem spadają jakby złapał przyczepność i znowu przyśpiesza

a nie jest to przy przelaczaniu z 4 biegu na 5 w skrzyni automatycznej?
_________________
C 36 AMG WDB2020281F421896
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,03 sekundy. Zapytań do SQL: 9