Mercedes W202 Strona Główna Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy,

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Camel-
16 Styczeń 2012, 12:14
Pompka centralnego
Autor Wiadomość
Javoreczek 
a teraz dizel


Pomógł: 144 razy
Dołączył: 20 Maj 2008
Posty: 2790
Skąd: Warszawa
Wysłany: 14 Lipiec 2014, 21:16   

Króciec SRU to wspomaganie podciśnienia w kolektorze ssącym. Nie wiem po co, ale może to tłumaczyć jej ciągłą pracę.
_________________
W202 C250 Elegance '94
WDB2021251A111166

W202 C180 Esprit '93
 
 
 
wiskontii 


Pomógł: 602 razy
Dołączył: 02 Lis 2010
Posty: 6369
Skąd: Gdynia
Wysłany: 15 Lipiec 2014, 07:04   

Javoreczek napisał/a:
Króciec SRU to wspomaganie podciśnienia w kolektorze ssącym. Nie wiem po co, ale może to tłumaczyć jej ciągłą pracę.


Jarku on ma klapy podciśnieniowe dlatego ma dwa króćce :P i dlatego też ma dwa wtyki elektryczne gdzieś masz ubytek a najpewniej na rozdzielaczu :!: ten rozdzielacz jest pod nogami pasażera musisz to rozmontować aby tam się dostać i wówczas posłuchasz jak sobie syczy boczek plastikowy też musisz odkręcić
Jak odepniesz ta kostki e całkowicie to klapy nawiewowe nie będą chodzić
_________________
Elegance 94 benzyna automat C180
WDB2020181A225570 SPRZEDANY
W202 2.2 D 96r automat
WDB2021211A384252 Sprzedany
W202 2,2D 96r. automat 5stpopniowy kombi CLASSIC
WDB2021821F518660
 
 
pereszczako 

Dołączył: 27 Kwi 2014
Posty: 6
Skąd: W-w
Wysłany: 15 Lipiec 2014, 08:37   

Dzięki za odpowiedzi,

wiskontii - jeżdżę z odłączoną tą kostką, żeby pompa cały czas nie pracowała i wszystkie klapy nawiewów normalnie dmuchają. Jak to możliwe?
 
 
Javoreczek 
a teraz dizel


Pomógł: 144 razy
Dołączył: 20 Maj 2008
Posty: 2790
Skąd: Warszawa
Wysłany: 15 Lipiec 2014, 12:31   

Króciec do klap nawiewów klimy byłby opisany KLA, a ten SRU tak na prawdę nie wiem co robi, ale jak widać z klapami nawiewów nie ma wiele wspólnego.
_________________
W202 C250 Elegance '94
WDB2021251A111166

W202 C180 Esprit '93
 
 
 
wiskontii 


Pomógł: 602 razy
Dołączył: 02 Lis 2010
Posty: 6369
Skąd: Gdynia
Wysłany: 15 Lipiec 2014, 16:46   

pereszczako, Nie widzę twojego winu dlatego nie wiem co dopowiedzieć zrób zdjęcie panelu sterowania nawiewami czy masz ręcznie czy elektroniczne moja wypowiedz dotyczy nawiewu elektronicznego bo taki miałem wraz z ta pomka
Javoreczek, z tymi oznaczeniami rożnie bywa
_________________
Elegance 94 benzyna automat C180
WDB2020181A225570 SPRZEDANY
W202 2.2 D 96r automat
WDB2021211A384252 Sprzedany
W202 2,2D 96r. automat 5stpopniowy kombi CLASSIC
WDB2021821F518660
 
 
pereszczako 

Dołączył: 27 Kwi 2014
Posty: 6
Skąd: W-w
Wysłany: 16 Lipiec 2014, 00:13   

wiskontii - VIN podawałem w poprzednim poście - WDB2020181A321221.

Sterowanie nawiewami mam ręczne - zdjęcie: https://www.dropbox.com/s...15225318984.jpg

Tak jak pisze Javoreczek, odłączyłem wtyk od krućca SRU (intake manifold vacuum increase) czyli wspomaganie podciśnienia w kolektorze ssącym. Czyli za co to dokładnie odpowiada i jakie mogą być konsekwencje odłączenia tego na stałe?
 
 
Javoreczek 
a teraz dizel


Pomógł: 144 razy
Dołączył: 20 Maj 2008
Posty: 2790
Skąd: Warszawa
Wysłany: 16 Lipiec 2014, 10:10   

pereszczako napisał/a:
Czyli za co to dokładnie odpowiada i jakie mogą być konsekwencje odłączenia tego na stałe?


Popatrzyłem sobie w EPC i troche mi się rozjaśniło :wink: Wygląda to tak, że przewód z króćca SRU idzie do rozdzielacza na prawym nadkolu. Dochodzi do niego również podciśnienie z kolektora, a stamtąd jest rozprowadzane do regulatora świateł i klap klimatyzacji (na pewno klapka obiegu zamkniętego jest sterowana podciśnieniowo, nawet w wersji manualnej). Odłączenie tego na stałe nie powinno sparaliżować działania układów pneumatycznych, bo podczas pracy silnika jest podciśnienie wytwarzane w kolektorze, choć pewnie w jakiś warunkach jego wartość może być niewystarczająca. Wygląda, że cały ten system zastępuje akumulator podciśnienia, którego w tym aucie (przynajmniej wg EPC) nie ma.

Pompa natomiast na pewno nie powinna pracować cały czas. Jeśli tak jest to
wiskontii napisał/a:
masz ubytek a najpewniej na rozdzielaczu :!:

Przy czym ja bym się przyjrzał temu rozdzielaczowi na nadkolu, bo pompka jest najpierw do niego podłaczona. Na pewno tak jak pisze wiskontii, trzeba posłuchac gdzie syczy.
Odłączenie tej wtyczki od pompki to ostateczność. Generalnie należy postarac się znaleźć przyczynę usterki, a nie likwidować jedynie skutki.
_________________
W202 C250 Elegance '94
WDB2021251A111166

W202 C180 Esprit '93
 
 
 
pereszczako 

Dołączył: 27 Kwi 2014
Posty: 6
Skąd: W-w
Wysłany: 16 Lipiec 2014, 15:49   

Javoreczek,
dzięki serdeczne za rozjaśnienie sytuacji. Wszystko wskazuje na to, że możesz mieć sporo racji. Objawiem powiązanym z tą kwestią napewno jest "syczenie" w okolicy lewego nawiewu w czasie dodawania gazu. Ogólnie zarówno opuszczanie świateł jak i zagłówków działa prawidłowo, jedynym objawem jest właśnie to syczenie. Zauważyłem też, że przy dodawaniu gazu, światła delikatnie się podnoszą. Znalazłem podobny temat u nas forum, więc się zapoznam: http://www.w202.pl/viewto...er=asc&start=0.

Jutro pojadę do jakiegoś fachowca i mam nadzieję, że znajdziemy ubytek!

Jeszcze raz dzięki!
_________________
W202 C180 Classic sedan 1995r.
VIN: WDB2020181A321221
 
 
Javoreczek 
a teraz dizel


Pomógł: 144 razy
Dołączył: 20 Maj 2008
Posty: 2790
Skąd: Warszawa
Wysłany: 16 Lipiec 2014, 17:41   

pereszczako napisał/a:
Objawiem powiązanym z tą kwestią napewno jest "syczenie" w okolicy lewego nawiewu w czasie dodawania gazu.


Znaczy w regulatorze świateł masz nieszczelność.
_________________
W202 C250 Elegance '94
WDB2021251A111166

W202 C180 Esprit '93
 
 
 
bastekpew

Dołączył: 13 Cze 2016
Posty: 4
Skąd: tarnów
Wysłany: 13 Czerwiec 2016, 11:45   

Podłączę się do tematu z moim problemem, otóż od pewnego czasu borykam się z nieszczelnością w układzie zamka centralnego. Zlokalizowałem, że winna jest końcówka wężyka tylnych drzwi po stronie kierowcy (przez nią ucieka powietrze), jak ją docisnę palcem to jest ok i powietrze nie ucieka. I tutaj moje pytanie czy gdzieś można dostać taką nową końcówkę? Poniżej zdjęcie z zaznaczeniem poszukiwanego elementu.

 
 
wito74 

Pomógł: 95 razy
Dołączył: 08 Sie 2010
Posty: 579
Skąd: Stargard
Wysłany: 13 Czerwiec 2016, 11:55   

bastekpew, podaj na PW adres do wysyłki, wyślę Ci free...
_________________
MB C200 T 1998r benzyna+lpg
WDB2020801F739780
 
 
uve 


Pomógł: 15 razy
Dołączył: 29 Cze 2006
Posty: 900
Skąd: wrocław
Wysłany: 27 Sierpień 2016, 03:24   

Może ktoś miał podobny problem i może pomóc.
Mercedes W202 C220 CDI 99 rok, kluczyk rybka.
Pompka nr 2108002548.

Objawy - raz działa raz nie.
Podchodzę do zamkniętego auta, otwieram pilotem, wszystko ok. Jadę do sklepu, wysiadam, próbuję zamknąć. Kierunki migają 3 razy, natomiast drzwi się nie ryglują, nie słychać również pracy pompki.
Zamykam auto ręcznie kluczykiem. Na drugi dzień wszystko działa normalnie tnz. otwieram auto z pilota.

Nie widzę żadnej zależności kiedy następuje awaria, po prostu w losowych odstępach czasu pompka nie daje oznak życia. Czasami działa cały dzień, by po chwili odmówić posłuszeństwa.

Zauważyłem jedynie, że zawsze przestaje działać kiedy próbuję zamknąć auto. Nie zdarzyło się abym nie mógł otworzyć z pilota. Chociaż może to być przypadek.

Czy to objaw padającej pompki, czy może szukać przyczyny gdzieś indziej?
Jeśli rozbiorę pompkę, na co zwracać uwagę, aby stwierdzić uszkodzenie?
_________________
C220 CDI, VIN: WDB2021331A842349
 
 
perzu126 
W202 & A208 & W164

Pomógł: 433 razy
Dołączył: 21 Wrz 2008
Posty: 11976
Skąd: Perzów
Wysłany: 27 Sierpień 2016, 18:31   

Może szczotki sie kończą w silniczku? Nie wiem czy jest rozbieralna.
_________________

C220D WDB2021211A313360

CLK 200 Kompressor WDB2084441T098123
 
 
 
Krivan1 

Dołączył: 03 Wrz 2018
Posty: 37
Skąd: Police
Wysłany: 14 Czerwiec 2019, 23:15   Pompka centralnego

Witam. Mam problem, a mianowicie prawdopodobnie siadla mi pompka centralnego. Mam w202 z 1993 roku. Sprawdzałem pompke i wychodzi z niej 5 wezykow. Kolega ma pompke z w202 ale ta jest z 2 wejściami na wezyki. I teraz pytanie. Czy da się zamontować ta 2 wezykowa, czy lepiej szukać nowej? Czy może da się jakoś zregenerować samemu?
_________________
Mercedes-Benz C180 w202 1993. Silnik 1.8
 
 
Abdul 


Pomógł: 195 razy
Dołączył: 23 Sie 2010
Posty: 3893
Skąd: Kraków
Wysłany: 17 Czerwiec 2019, 12:01   

Krivan1, ja bym szukał takiej jak masz teraz.
_________________
EX: W202 C180 Esprit '96 WDB2020181A395981
Mój Czesiek

EX: E39 3.0iA Touring '00 GV40725
Mój Batmobil

S211 E320 4-matic '04 WDB2112821X123497
Mój Lord

 Pomogłem?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,188 sekundy. Zapytań do SQL: 10