Mercedes W202 Strona Główna Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  Chat  DownloadDownload


Poprzedni temat «» Następny temat
Tryb awaryjny
Autor Wiadomość
Mareczek

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Lip 2007
Posty: 42
Skąd: Suwałki
Wysłany: 22 Styczeń 2008, 19:50   Tryb awaryjny

Niedawno pisałem o problemie z trybem awaryjnym mojej :mb: (2.2 benzyna, 93 rok, bez gazu). Samochód, gdy rozgrzeje się silnik, przełącza się w tryb awaryjny i pracuje tylko na 2 cylindrach. Do 2 i 3 nie dochodzi w ogóle iskra. Oczywiście był na komputerze, a diagnoza pokazała, że uszkodzona jest cewka zapłonowa, co okazało się bzdurą, bo po wymianie cewki na nową, problem nadal występuje. Może ktoś miał podobny problem, bo teraz mechanik twierdzi, że może być uszkodzony komputer (ten sam mechanik, który tak "świetnie" zdiagnozował uszkodzoną cewkę, podobno najlepszy w mieście), ale ze zrozumiałych względów nie bardzo mu już wierzę. Rozmawiałem ze znajomymi, ale co osoba, to opinia, jeden twierdzi, że przepływomierz, inny że kable wysokiego napięcia, ale jak tak zacznę wymieniać części metodą prób i błędów, to może to trochę zbyt dużo kosztować. Jeśli ktoś mógłby pomóc, byłbym niezmiernie wdzięczny.
 
 
qbapascal 
-=qban=-


Wiek: 29
Dołączył: 04 Cze 2007
Posty: 102
Skąd: wrocław
Wysłany: 22 Styczeń 2008, 20:24   

niestety czasem ASO chyba jest niezbędne w takich przypadkach
_________________
-=qban=-
w202 '95 elegance 1,8 benz , lpg
MONDEO 96' TDi
MITSUBISHI COLT 89' 1,8D
GOLF MK1 79' 1.1
 
 
 
Adaśko 
Pomorskie

Pomógł: 95 razy
Wiek: 49
Dołączył: 18 Cze 2007
Posty: 2506
Skąd: Rumia
Wysłany: 22 Styczeń 2008, 20:56   

Witam
Kiedyś miałem to samo, pokazywał raz na jednym cylindrze zapłon, raz na drugim, nie było nic na temat błędu przepływonierza, a jednak padł mi przepływomierz. Spróbuj odłączyć przepływówkę i się przejechać.
_________________
Pozdrawiam Adam
S203 2,7 CDI WDB2032161F389561

 
 
Imperator0 
wapniak


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 09 Gru 2007
Posty: 164
Skąd: Stolyca
Wysłany: 22 Styczeń 2008, 21:33   

Temat przerabiałem i rozwiązałem - słabo szukałeś Mareczek. Poszukaj w moich postach...
_________________
W 202 280 Elegance `94 r - Ex
Nissan Terrano - Bloody Butcher - obecnie
 
 
 
Mareczek

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Lip 2007
Posty: 42
Skąd: Suwałki
Wysłany: 23 Styczeń 2008, 11:15   

Adaśko napisał/a:
Witam
Kiedyś miałem to samo, pokazywał raz na jednym cylindrze zapłon, raz na drugim, nie było nic na temat błędu przepływonierza, a jednak padł mi przepływomierz. Spróbuj odłączyć przepływówkę i się przejechać.


A możesz powiedzieć gdzie dokładnie siedzi ten przepływomierz i czy jego odłączenie nie spowoduje jakichś kłopotów?
 
 
Adaśko 
Pomorskie

Pomógł: 95 razy
Wiek: 49
Dołączył: 18 Cze 2007
Posty: 2506
Skąd: Rumia
Wysłany: 23 Styczeń 2008, 11:20   

U mnie jest jak stoisz przed autem po prawej stronie (od strony kierowcy) powinieneś znaleźć na rurze dolotowej od filtra powietrza do silnika wtyczka jest albo okrągła, albo podłużna( zależy od modelu), odłączenie dla sprawdzenia nic nie zaszkodzi. Ja zrobiłem 20km na walniętym przepływomierzu, założyłem nowy i po dwóch miesiącach sprawdzałem na kompie i było czysto. Wydaje mi się że niektóre rzeczy w naszych :mb: kasują się same kiedy błędy nie powtarzają się.

[ Dodano: 23 Styczeń 2008, 11:24 ]
Dodam jeszcze, że jak kończyła się przeplywówka i szarpał mi, to po odłączeniu mocy nie miał, ale pracował w miarę równo (moc miał tak na pół gwizdka). U mnie była duża różnica w mocy, bo kompresor nie włączał się bez przepływomierza.

[ Dodano: 23 Styczeń 2008, 11:27 ]
Zobacz jeszcze http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=3645, tak jak kolega wyżej pisał.
_________________
Pozdrawiam Adam
S203 2,7 CDI WDB2032161F389561

 
 
infosoft 
WDB2020871F986615


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 05 Sty 2008
Posty: 403
Skąd: Saska Kępa
Wysłany: 23 Styczeń 2008, 11:48   

Imperator0 napisał/a:
Temat przerabiałem i rozwiązałem - słabo szukałeś Mareczek. Poszukaj w moich postach...

widzę żeś z Wwy, więc prawdopodobnie ten mechanior, który rozpruł kabelki również, a więc może podasz na niego jakiś namiar ?
_________________
MB C200 TK Elegance'00,paint:emerald black metallic,interior:fabric Minos gray;manualne 6 biegów z kompresorem 194KM. Super niezawodny.
 
 
Imperator0 
wapniak


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 09 Gru 2007
Posty: 164
Skąd: Stolyca
Wysłany: 23 Styczeń 2008, 11:57   

Oczywiście. Mechanior znajduje się na Mechofera za torami w lewo. Tel. 501-059-536. Dzwoniąc powiedz mu że niedawno robili elektryke w C klasie 280 i pruli kable. Jak do niego podjedziesz(jeśli sam nie dasz rady sprawdzić) to poproś żeby sprawdził w jakim stanie jest elektryka doprowadzająca masy(!) na cewki oraz pozostała wiązka. Pozdrawiam i powodzenia życzę.

P.S. jeśli ktoś czyta to forum rzeczywiście to z pewnością zauważy że wielu wymieniało przeplywki,lambdy itp, a efekty w 80 % były mizerne. Szukajcie najpierw najprostrzych i najtańszych rozwiązań :wink:
_________________
W 202 280 Elegance `94 r - Ex
Nissan Terrano - Bloody Butcher - obecnie
 
 
 
Mareczek

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Lip 2007
Posty: 42
Skąd: Suwałki
Wysłany: 23 Styczeń 2008, 14:21   

Imperator0 napisał/a:
Temat przerabiałem i rozwiązałem - słabo szukałeś Mareczek. Poszukaj w moich postach...


Czytałem, problem w tym że elektryk wcześniej dokładnie sprawdzał przewody i nie było żadnych przebić.
 
 
Imperator0 
wapniak


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 09 Gru 2007
Posty: 164
Skąd: Stolyca
Wysłany: 23 Styczeń 2008, 14:49   

Nie chodzi o przebicia na kablach WN. Nie mógł Ci sprawdzić wiązki nie rozcinając jej. Po za tym tam nie ma przebić bo cewki są sterowane masą. To są zakłócenia sterowania. :!:
_________________
W 202 280 Elegance `94 r - Ex
Nissan Terrano - Bloody Butcher - obecnie
 
 
 
Mareczek

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Lip 2007
Posty: 42
Skąd: Suwałki
Wysłany: 23 Styczeń 2008, 18:42   

Imperator0 napisał/a:
Nie chodzi o przebicia na kablach WN. Nie mógł Ci sprawdzić wiązki nie rozcinając jej. Po za tym tam nie ma przebić bo cewki są sterowane masą. To są zakłócenia sterowania. :!:


Czyli co, jak wymienie kable wysokiego napięcia, to problem zniknie? Przyznam, że bardzo by mi to odpowiadało, bo to na szrocie groszowe sprawy, raptem kilkadziesiąt złotych.
 
 
Imperator0 
wapniak


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 09 Gru 2007
Posty: 164
Skąd: Stolyca
Wysłany: 23 Styczeń 2008, 20:00   

po 1:

Jeśli już czegoś wina to nie wina kabli WN tylko w instalacji - jednak nie przeczytałeś uważnie mojego postu na ten temat. Są tam nawet zdjęcia łopatologiczne na ten temat.

po 2:

Jeśli chcesz na szrocie kupować kable WN które w sklepie do mojego kosztują 150 zł to równie dobrze możesz kupić używane filtry,klocki itp. Jaki tego sens - sam sobie odpowiedz.
_________________
W 202 280 Elegance `94 r - Ex
Nissan Terrano - Bloody Butcher - obecnie
 
 
 
infosoft 
WDB2020871F986615


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 05 Sty 2008
Posty: 403
Skąd: Saska Kępa
Wysłany: 23 Styczeń 2008, 20:18   

Imperator0 napisał/a:

Czyli co, jak wymienie kable wysokiego napięcia, to problem zniknie? Przyznam, że bardzo by mi to odpowiadało, bo to na szrocie groszowe sprawy, raptem kilkadziesiąt złotych.



przecież chwilę wcześniej zostało stwierdzone, że NIE CHODZI O KABLE WN, patrz ten link i zamieszczone tam rysunki:
http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=3645
_________________
MB C200 TK Elegance'00,paint:emerald black metallic,interior:fabric Minos gray;manualne 6 biegów z kompresorem 194KM. Super niezawodny.
 
 
Mareczek

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Lip 2007
Posty: 42
Skąd: Suwałki
Wysłany: 23 Styczeń 2008, 21:52   

Cytat:
Jeśli już czegoś wina to nie wina kabli WN tylko w instalacji - jednak nie przeczytałeś uważnie mojego postu na ten temat. Są tam nawet zdjęcia łopatologiczne na ten temat.


Przeczytałem, tylko tak jak mówię, samochód był sprawdzany pod kątem elektryki dość dokładnie i żadnych anomalii nie wykryto, ale może trzeba sprawdzić to dokładniej.

Cytat:
Jeśli chcesz na szrocie kupować kable WN które w sklepie do mojego kosztują 150 zł to równie dobrze możesz kupić używane filtry,klocki itp. Jaki tego sens - sam sobie odpowiedz


Sens jest taki, że płaci się mniej. W sklepie oryginalne kosztują 270zł (tyle sobie życzą za Beru), to po pierwsze. Po drugie na szrotach, o których mówię, na części są rozbierane także samochody praktycznie nowe, nawet spod igły, więc części też są nowe. Sam widziałem, jak rozbierali rozbitego Mercedesa klasy C z przebiegiem kilkuset km. A jak nie są nowe, to są bardzo tanie, np. kompletną maskę do W202 dostaniesz za 300zł (w co najmniej 5 czy 6 kolorach). U nas bez grila taniej niż za 400zł raczej nie kupisz.
 
 
Imperator0 
wapniak


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 09 Gru 2007
Posty: 164
Skąd: Stolyca
Wysłany: 23 Styczeń 2008, 22:49   

Mareczek napisał/a:


Przeczytałem, tylko tak jak mówię, samochód był sprawdzany pod kątem elektryki dość dokładnie i żadnych anomalii nie wykryto, ale może trzeba sprawdzić to dokładniej.



Sens jest taki, że płaci się mniej. W sklepie oryginalne kosztują 270zł (tyle sobie życzą za Beru), to po pierwsze. Po drugie na szrotach, o których mówię, na części są rozbierane także samochody praktycznie nowe, nawet spod igły, więc części też są nowe. Sam widziałem, jak rozbierali rozbitego Mercedesa klasy C z przebiegiem kilkuset km. A jak nie są nowe, to są bardzo tanie, np. kompletną maskę do W202 dostaniesz za 300zł (w co najmniej 5 czy 6 kolorach). U nas bez grila taniej niż za 400zł raczej nie kupisz.


Jeszcze raz Ci powtarzam - nie mógł sprawdzić stanu przewodów INSTALACJI bo ona jest ukryta w koszulkach i idzie od sterownika do cewek - żeby to sprawdzić trzeba rozpruć kawałek instalacji - najlepiej przy cewkach.

Maska za 300 400 zł to norma i u nas - ja spokojnie za tyle jestem Ci w stanie taką zorganizować i też w kilku kolorach.

A kable beru do 6 cylindrowego silnika(3 kable) kosztują dokładnie 146 zł - tyle dałem.
Ja Ci daję radę w/g mojego byłego problemu i jego rozwiązania. Nie musisz z niego korzystać - może to przepływka....
_________________
W 202 280 Elegance `94 r - Ex
Nissan Terrano - Bloody Butcher - obecnie
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,12 sekundy. Zapytań do SQL: 13