|
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C
|
Ogłoszenie |
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy, |
Tryb awaryjny |
Autor |
Wiadomość |
Mareczek
Pomógł: 1 raz Dołączył: 01 Lip 2007 Posty: 42 Skąd: Suwałki
|
Wysłany: 22 Styczeń 2008, 19:50 Tryb awaryjny
|
|
|
Niedawno pisałem o problemie z trybem awaryjnym mojej (2.2 benzyna, 93 rok, bez gazu). Samochód, gdy rozgrzeje się silnik, przełącza się w tryb awaryjny i pracuje tylko na 2 cylindrach. Do 2 i 3 nie dochodzi w ogóle iskra. Oczywiście był na komputerze, a diagnoza pokazała, że uszkodzona jest cewka zapłonowa, co okazało się bzdurą, bo po wymianie cewki na nową, problem nadal występuje. Może ktoś miał podobny problem, bo teraz mechanik twierdzi, że może być uszkodzony komputer (ten sam mechanik, który tak "świetnie" zdiagnozował uszkodzoną cewkę, podobno najlepszy w mieście), ale ze zrozumiałych względów nie bardzo mu już wierzę. Rozmawiałem ze znajomymi, ale co osoba, to opinia, jeden twierdzi, że przepływomierz, inny że kable wysokiego napięcia, ale jak tak zacznę wymieniać części metodą prób i błędów, to może to trochę zbyt dużo kosztować. Jeśli ktoś mógłby pomóc, byłbym niezmiernie wdzięczny. |
|
|
|
|
qbapascal
-=qban=-
Dołączył: 04 Cze 2007 Posty: 102 Skąd: wrocław
|
Wysłany: 22 Styczeń 2008, 20:24
|
|
|
niestety czasem ASO chyba jest niezbędne w takich przypadkach |
_________________ -=qban=-
w202 '95 elegance 1,8 benz , lpg
MONDEO 96' TDi
MITSUBISHI COLT 89' 1,8D
GOLF MK1 79' 1.1 |
|
|
|
|
Adaśko
Pomorskie
Pomógł: 100 razy Dołączył: 18 Cze 2007 Posty: 2557 Skąd: Rumia
|
Wysłany: 22 Styczeń 2008, 20:56
|
|
|
Witam
Kiedyś miałem to samo, pokazywał raz na jednym cylindrze zapłon, raz na drugim, nie było nic na temat błędu przepływonierza, a jednak padł mi przepływomierz. Spróbuj odłączyć przepływówkę i się przejechać. |
_________________ Pozdrawiam Adam
S203 2,7 CDI WDB2032161F389561
|
|
|
|
|
Imperator0
wapniak
Pomógł: 5 razy Dołączył: 09 Gru 2007 Posty: 164 Skąd: Stolyca
|
Wysłany: 22 Styczeń 2008, 21:33
|
|
|
Temat przerabiałem i rozwiązałem - słabo szukałeś Mareczek. Poszukaj w moich postach... |
_________________ W 202 280 Elegance `94 r - Ex
Nissan Terrano - Bloody Butcher - obecnie |
|
|
|
|
Mareczek
Pomógł: 1 raz Dołączył: 01 Lip 2007 Posty: 42 Skąd: Suwałki
|
Wysłany: 23 Styczeń 2008, 11:15
|
|
|
Adaśko napisał/a: | Witam
Kiedyś miałem to samo, pokazywał raz na jednym cylindrze zapłon, raz na drugim, nie było nic na temat błędu przepływonierza, a jednak padł mi przepływomierz. Spróbuj odłączyć przepływówkę i się przejechać. |
A możesz powiedzieć gdzie dokładnie siedzi ten przepływomierz i czy jego odłączenie nie spowoduje jakichś kłopotów? |
|
|
|
|
Adaśko
Pomorskie
Pomógł: 100 razy Dołączył: 18 Cze 2007 Posty: 2557 Skąd: Rumia
|
Wysłany: 23 Styczeń 2008, 11:20
|
|
|
U mnie jest jak stoisz przed autem po prawej stronie (od strony kierowcy) powinieneś znaleźć na rurze dolotowej od filtra powietrza do silnika wtyczka jest albo okrągła, albo podłużna( zależy od modelu), odłączenie dla sprawdzenia nic nie zaszkodzi. Ja zrobiłem 20km na walniętym przepływomierzu, założyłem nowy i po dwóch miesiącach sprawdzałem na kompie i było czysto. Wydaje mi się że niektóre rzeczy w naszych kasują się same kiedy błędy nie powtarzają się.
[ Dodano: 23 Styczeń 2008, 11:24 ]
Dodam jeszcze, że jak kończyła się przeplywówka i szarpał mi, to po odłączeniu mocy nie miał, ale pracował w miarę równo (moc miał tak na pół gwizdka). U mnie była duża różnica w mocy, bo kompresor nie włączał się bez przepływomierza.
[ Dodano: 23 Styczeń 2008, 11:27 ]
Zobacz jeszcze http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=3645, tak jak kolega wyżej pisał. |
_________________ Pozdrawiam Adam
S203 2,7 CDI WDB2032161F389561
|
|
|
|
|
infosoft
WDB2020871F986615
Pomógł: 1 raz Dołączył: 05 Sty 2008 Posty: 403 Skąd: Saska Kępa
|
Wysłany: 23 Styczeń 2008, 11:48
|
|
|
Imperator0 napisał/a: | Temat przerabiałem i rozwiązałem - słabo szukałeś Mareczek. Poszukaj w moich postach... |
widzę żeś z Wwy, więc prawdopodobnie ten mechanior, który rozpruł kabelki również, a więc może podasz na niego jakiś namiar ? |
_________________ MB C200 TK Elegance'00,paint:emerald black metallic,interior:fabric Minos gray;manualne 6 biegów z kompresorem 194KM. Super niezawodny. |
|
|
|
|
Imperator0
wapniak
Pomógł: 5 razy Dołączył: 09 Gru 2007 Posty: 164 Skąd: Stolyca
|
Wysłany: 23 Styczeń 2008, 11:57
|
|
|
Oczywiście. Mechanior znajduje się na Mechofera za torami w lewo. Tel. 501-059-536. Dzwoniąc powiedz mu że niedawno robili elektryke w C klasie 280 i pruli kable. Jak do niego podjedziesz(jeśli sam nie dasz rady sprawdzić) to poproś żeby sprawdził w jakim stanie jest elektryka doprowadzająca masy(!) na cewki oraz pozostała wiązka. Pozdrawiam i powodzenia życzę.
P.S. jeśli ktoś czyta to forum rzeczywiście to z pewnością zauważy że wielu wymieniało przeplywki,lambdy itp, a efekty w 80 % były mizerne. Szukajcie najpierw najprostrzych i najtańszych rozwiązań |
_________________ W 202 280 Elegance `94 r - Ex
Nissan Terrano - Bloody Butcher - obecnie |
|
|
|
|
Mareczek
Pomógł: 1 raz Dołączył: 01 Lip 2007 Posty: 42 Skąd: Suwałki
|
Wysłany: 23 Styczeń 2008, 14:21
|
|
|
Imperator0 napisał/a: | Temat przerabiałem i rozwiązałem - słabo szukałeś Mareczek. Poszukaj w moich postach... |
Czytałem, problem w tym że elektryk wcześniej dokładnie sprawdzał przewody i nie było żadnych przebić. |
|
|
|
|
Imperator0
wapniak
Pomógł: 5 razy Dołączył: 09 Gru 2007 Posty: 164 Skąd: Stolyca
|
Wysłany: 23 Styczeń 2008, 14:49
|
|
|
Nie chodzi o przebicia na kablach WN. Nie mógł Ci sprawdzić wiązki nie rozcinając jej. Po za tym tam nie ma przebić bo cewki są sterowane masą. To są zakłócenia sterowania. |
_________________ W 202 280 Elegance `94 r - Ex
Nissan Terrano - Bloody Butcher - obecnie |
|
|
|
|
Mareczek
Pomógł: 1 raz Dołączył: 01 Lip 2007 Posty: 42 Skąd: Suwałki
|
Wysłany: 23 Styczeń 2008, 18:42
|
|
|
Imperator0 napisał/a: | Nie chodzi o przebicia na kablach WN. Nie mógł Ci sprawdzić wiązki nie rozcinając jej. Po za tym tam nie ma przebić bo cewki są sterowane masą. To są zakłócenia sterowania. |
Czyli co, jak wymienie kable wysokiego napięcia, to problem zniknie? Przyznam, że bardzo by mi to odpowiadało, bo to na szrocie groszowe sprawy, raptem kilkadziesiąt złotych. |
|
|
|
|
Imperator0
wapniak
Pomógł: 5 razy Dołączył: 09 Gru 2007 Posty: 164 Skąd: Stolyca
|
Wysłany: 23 Styczeń 2008, 20:00
|
|
|
po 1:
Jeśli już czegoś wina to nie wina kabli WN tylko w instalacji - jednak nie przeczytałeś uważnie mojego postu na ten temat. Są tam nawet zdjęcia łopatologiczne na ten temat.
po 2:
Jeśli chcesz na szrocie kupować kable WN które w sklepie do mojego kosztują 150 zł to równie dobrze możesz kupić używane filtry,klocki itp. Jaki tego sens - sam sobie odpowiedz. |
_________________ W 202 280 Elegance `94 r - Ex
Nissan Terrano - Bloody Butcher - obecnie |
|
|
|
|
infosoft
WDB2020871F986615
Pomógł: 1 raz Dołączył: 05 Sty 2008 Posty: 403 Skąd: Saska Kępa
|
Wysłany: 23 Styczeń 2008, 20:18
|
|
|
Imperator0 napisał/a: |
Czyli co, jak wymienie kable wysokiego napięcia, to problem zniknie? Przyznam, że bardzo by mi to odpowiadało, bo to na szrocie groszowe sprawy, raptem kilkadziesiąt złotych. |
przecież chwilę wcześniej zostało stwierdzone, że NIE CHODZI O KABLE WN, patrz ten link i zamieszczone tam rysunki:
http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=3645 |
_________________ MB C200 TK Elegance'00,paint:emerald black metallic,interior:fabric Minos gray;manualne 6 biegów z kompresorem 194KM. Super niezawodny. |
|
|
|
|
Mareczek
Pomógł: 1 raz Dołączył: 01 Lip 2007 Posty: 42 Skąd: Suwałki
|
Wysłany: 23 Styczeń 2008, 21:52
|
|
|
Cytat: | Jeśli już czegoś wina to nie wina kabli WN tylko w instalacji - jednak nie przeczytałeś uważnie mojego postu na ten temat. Są tam nawet zdjęcia łopatologiczne na ten temat. |
Przeczytałem, tylko tak jak mówię, samochód był sprawdzany pod kątem elektryki dość dokładnie i żadnych anomalii nie wykryto, ale może trzeba sprawdzić to dokładniej.
Cytat: | Jeśli chcesz na szrocie kupować kable WN które w sklepie do mojego kosztują 150 zł to równie dobrze możesz kupić używane filtry,klocki itp. Jaki tego sens - sam sobie odpowiedz |
Sens jest taki, że płaci się mniej. W sklepie oryginalne kosztują 270zł (tyle sobie życzą za Beru), to po pierwsze. Po drugie na szrotach, o których mówię, na części są rozbierane także samochody praktycznie nowe, nawet spod igły, więc części też są nowe. Sam widziałem, jak rozbierali rozbitego Mercedesa klasy C z przebiegiem kilkuset km. A jak nie są nowe, to są bardzo tanie, np. kompletną maskę do W202 dostaniesz za 300zł (w co najmniej 5 czy 6 kolorach). U nas bez grila taniej niż za 400zł raczej nie kupisz. |
|
|
|
|
Imperator0
wapniak
Pomógł: 5 razy Dołączył: 09 Gru 2007 Posty: 164 Skąd: Stolyca
|
Wysłany: 23 Styczeń 2008, 22:49
|
|
|
Mareczek napisał/a: |
Przeczytałem, tylko tak jak mówię, samochód był sprawdzany pod kątem elektryki dość dokładnie i żadnych anomalii nie wykryto, ale może trzeba sprawdzić to dokładniej.
Sens jest taki, że płaci się mniej. W sklepie oryginalne kosztują 270zł (tyle sobie życzą za Beru), to po pierwsze. Po drugie na szrotach, o których mówię, na części są rozbierane także samochody praktycznie nowe, nawet spod igły, więc części też są nowe. Sam widziałem, jak rozbierali rozbitego Mercedesa klasy C z przebiegiem kilkuset km. A jak nie są nowe, to są bardzo tanie, np. kompletną maskę do W202 dostaniesz za 300zł (w co najmniej 5 czy 6 kolorach). U nas bez grila taniej niż za 400zł raczej nie kupisz. |
Jeszcze raz Ci powtarzam - nie mógł sprawdzić stanu przewodów INSTALACJI bo ona jest ukryta w koszulkach i idzie od sterownika do cewek - żeby to sprawdzić trzeba rozpruć kawałek instalacji - najlepiej przy cewkach.
Maska za 300 400 zł to norma i u nas - ja spokojnie za tyle jestem Ci w stanie taką zorganizować i też w kilku kolorach.
A kable beru do 6 cylindrowego silnika(3 kable) kosztują dokładnie 146 zł - tyle dałem.
Ja Ci daję radę w/g mojego byłego problemu i jego rozwiązania. Nie musisz z niego korzystać - może to przepływka.... |
_________________ W 202 280 Elegance `94 r - Ex
Nissan Terrano - Bloody Butcher - obecnie |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
phpBB by
przemo
Strona wygenerowana w 0,131 sekundy. Zapytań do SQL: 9
| |
|