gaśnie na benzynie, po przełączeniu na gaz jeździ normalnie |
Autor |
Wiadomość |
ciarek666
Dołączył: 13 Paź 2014 Posty: 47 Skąd: WGM
|
Wysłany: 14 Luty 2015, 15:17 gaśnie na benzynie, po przełączeniu na gaz jeździ normalnie
|
|
|
Witam,
wczoraj postanowiłem umyć swoją Celinkę, była lekka kolejka więc wyłączyłem silnik i uruchamiałem go kilka razy na pare sekund, żeby podjechać 'oczko' do przodu (nie wiem czy ma to związek, i czy w ogóle mycie wpłynęło na dalsze losy)
Po umyciu podjechałem na boczek, żeby jeszcze trochę poczyścić szmatką autko.
Po skończonej operacji mycia chciałem odjechać i tu pojawił się problem, bo auto odpaliło, jednak zaraz zaczęło tracić obroty i gasnąć.
Gdy ponownie odpaliłem i wcisnąłem gaz do oporu, silnik nie gasł, ale ledwo co się kręcił, był na granicy zgaśnięcia (ok 500 obr/min).
Wyłączyłem gaz, bo pomyślałem, że lepiej mu będzie na benzynie samej, jednak nie rozruszał się i nie zaczął normalnie pracować.
Kolega zaproponował, żeby przytrzymać go z tak wciśniętym pedałem gazu, aż do przełączenia na gaz - udało się, dojechałem do domu, pojechałem naokoło, żeby trochę rozgrzać silnik, pod domem przełączyłem go z powrotem na benzynę i znów zaczął gasnąć, na gaz - znów dobrze.
Dzisiaj już niestety nie jestem w stanie uruchomić silnika, bo nawet nie odpala na tyle, żeby go podtrzymać do przełączenia gazu, nie da się/nie potrafię uruchomić na samym lpg, co robić?
Wyczytałem, że ktoś w bmw kiedyś tak miał to odłączył akumulator, złączył klemy i włączył zapłon na 10-15 minut (nie do końca rozumiem jaki ma cel złączenie klem i włączenie zapłonu przy wyłączonym akumulatorze). Ma to jakiś sens?
Instalacja gazowa: JTG ICOM prawdopodobnie II wersja |
_________________ w210 e240 v6 |
|
|
|
|
LewyPas
Pomógł: 3 razy Dołączył: 25 Sty 2015 Posty: 324 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 14 Luty 2015, 16:07
|
|
|
Złączenie klem w BMW miało za zadanie zresetować komputer. |
_________________ Mercedes W202 2.2CDI 125 KM 1999r - 01.02.2015 - 18.09.2016.
Peugeot 406 1.8 116 KM 2004r. - 09.09.2016 - 04.03.2018r.
BMW E46 1.9 M43 1998r. - 25.03.2018r - |
|
|
|
|
wojtekjasiek
Pomógł: 13 razy Dołączył: 04 Sie 2013 Posty: 573 Skąd: Trzebinia
|
Wysłany: 14 Luty 2015, 19:00
|
|
|
a myłeś silnik czy tylko z zewnątrz? |
_________________ Mercedes W 210 3,2 CDI WDB2100261A978155
MERCEDES W 202, C 250TD WDB2021881F414194 |
|
|
|
|
ciarek666
Dołączył: 13 Paź 2014 Posty: 47 Skąd: WGM
|
Wysłany: 14 Luty 2015, 19:37
|
|
|
Z zewnatrz, jedynie przez grilla cos mogło poleciec |
_________________ w210 e240 v6 |
|
|
|
|
wojtekjasiek
Pomógł: 13 razy Dołączył: 04 Sie 2013 Posty: 573 Skąd: Trzebinia
|
Wysłany: 14 Luty 2015, 19:41
|
|
|
czyli instalacji nie powinieneś zalać, a ile masz benzyny? |
_________________ Mercedes W 210 3,2 CDI WDB2100261A978155
MERCEDES W 202, C 250TD WDB2021881F414194 |
|
|
|
|
ciarek666
Dołączył: 13 Paź 2014 Posty: 47 Skąd: WGM
|
Wysłany: 14 Luty 2015, 21:23
|
|
|
benzyny i gazu jest, spokojnie na po 100km, ogólnie obstawiam na pompe paliwa, albo coś co powoduje, że silnik paliwa nie dostaje. Co o tym myslicie?
Gdzie w moim aucie znajduje się pompa? Bo jest tam dość napchane wszystkiego i nie mogę jej zlokalizować. Doczytałem gdzieś, że filtr paliwa jest z tyłu przy prawym kole.
A może wiecie jak w tej instalacji uruchomić silnik awaryjnie na gazie? Bo próbowałem trzymać przycisk przed włączeniem zapłonu, po włączeniu, i w trakcie, ale w żaden sposób to się nie udało.
Aha, zrestartowałem dzisiaj komputer w taki sposób jak pisałem wcześniej, ale to też nic nie pomogło. |
_________________ w210 e240 v6 |
|
|
|
|
wojtekjasiek
Pomógł: 13 razy Dołączył: 04 Sie 2013 Posty: 573 Skąd: Trzebinia
|
|
|
|
|
ciarek666
Dołączył: 13 Paź 2014 Posty: 47 Skąd: WGM
|
Wysłany: 16 Luty 2015, 10:08
|
|
|
Ponowię pytanie o odpalanie na samym gazie
Wie ktoś może jak uruchamia się w instalacji JTG ICOM II silnik awaryjnie na samym gazie? |
_________________ w210 e240 v6 |
|
|
|
|
polofix
polofix
Pomógł: 57 razy Dołączył: 01 Lis 2009 Posty: 2475 Skąd: Turek/Dobra
|
Wysłany: 16 Luty 2015, 13:13
|
|
|
ciarek666 napisał/a: | Ponowię pytanie o odpalanie na samym gazie
Wie ktoś może jak uruchamia się w instalacji JTG ICOM II silnik awaryjnie na samym gazie? |
Nikt nie wie jaką masz centralkę gazu i sterownik.
Najczęściej to; przekręcasz zapłon, naciskasz guzik i trzymasz długo, do puki coś się nie zmieni [dioda nie zaświeciła się/sygnał dźwiękowy itp] i odpalasz na gazie.
Pamiętaj że może być to na krótką metę, bo producenci instalacji w sterowniku gazu programują ilość awaryjnych odpaleń. Nikt nie wie na ile masz zaprogramowane. Ja mam np w lovato 20 odpaleń. Możesz mieć np. 200 albo 5 albo żadnego limitu.
Co do pracy na benzynie to na 99% masz problem z zielonym przekaźnikiem w bagażniku. Poczytaj na forum. Żeby na gazie zapchał się filtr to mało prawdopodobne. |
|
|
|
|
ciarek666
Dołączył: 13 Paź 2014 Posty: 47 Skąd: WGM
|
Wysłany: 16 Luty 2015, 13:29
|
|
|
polofix
no właśnie kombinowałem już z tym guzikiem na różne sposoby i nic, chyba tylko raz usłyszeliśmy pyknięcie jakby elektrozaworów od gazu, ale i tak nie odpalił. Dlatego tak dopytuje, bo może jednak ktoś coś więcej wie Właśnie tak myślę, że może już wcześniej ktoś zużył limit awaryjnych odpaleń.
Właśnie jutro spróbuję do przekaźnika się dobrać. Czytałem już o podobnych problemach, więc mam nadzieję, że jakoś to ogarnę, albo oddam do mechanika (dlatego mimo wszystko chciałbym go odpalić na gazie )
Jak dzisiaj sobie o tym myślałem, to przy myciu progów i zderzaka podlewałem dosyć mocno od spodu, żeby jak najwięcej soli wymyć, więc mogłem trafić w filtr albo pompę paliwa jeśli jest jakoś na wierzchu |
_________________ w210 e240 v6 |
|
|
|
|
polofix
polofix
Pomógł: 57 razy Dołączył: 01 Lis 2009 Posty: 2475 Skąd: Turek/Dobra
|
Wysłany: 16 Luty 2015, 16:17
|
|
|
Miałem kiedyś w innym samochodzie centralkę Lovato i trzeba było przytrzymać przycisk jakiś czas i po chwili odpalać razem z naciśniętym przyciskiem równocześnie.
Jeśli to nie pomoże to przytrzymaj dłużej przycisk. Nawet kilkadziesiąt sekund. |
|
|
|
|
ciarek666
Dołączył: 13 Paź 2014 Posty: 47 Skąd: WGM
|
Wysłany: 18 Luty 2015, 12:08
|
|
|
Nowa pompka i Celinka śmiga.
Aczkolwiek awaryjnego odpalania nie udało się rozwikłać
Pozdrawiam |
_________________ w210 e240 v6 |
|
|
|
|
polofix
polofix
Pomógł: 57 razy Dołączył: 01 Lis 2009 Posty: 2475 Skąd: Turek/Dobra
|
Wysłany: 19 Luty 2015, 20:32
|
|
|
ciarek666 napisał/a: | Nowa pompka i Celinka śmiga.
Aczkolwiek awaryjnego odpalania nie udało się rozwikłać
Pozdrawiam |
Czyli jazda ze zbyt małą ilością benzyny w baku. Nie inaczej. |
|
|
|
|
ciarek666
Dołączył: 13 Paź 2014 Posty: 47 Skąd: WGM
|
Wysłany: 20 Luty 2015, 17:53
|
|
|
Od kiedy jest w moich rękach to mialem pół baku benzyny prawie cały czas, z tym że jeździłem na gazie jak przełączył, ale wczesniej mozliwe że jeździł na oparach |
_________________ w210 e240 v6 |
|
|
|
|
|