Mercedes W202 Strona Główna Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy,

Poprzedni temat «» Następny temat
Dotrysk PB, jazda na PB co jakiś czas?
Autor Wiadomość
Muciek 


Pomógł: 110 razy
Dołączył: 01 Paź 2011
Posty: 2850
Skąd: Gdynia
Wysłany: 9 Grudzień 2015, 18:30   Dotrysk PB, jazda na PB co jakiś czas?

Witam, piszę tutaj a nie na forum LPG, ponieważ bardziej interesuje mnie doświadczenie i opinia posiadaczy MB z silnikami benzynowymi i LPG niż suche fakty, mimo wszystko tam też już się co nieco dowiedziałem.
A więc jak w temacie: Mam LPG z dotryskiem PB powyżej 3000 obr. Według mnie jak na trasy trochę dużo spala dodatkowo PB (mam również delikatny wyciek z filtra paliwa, ale będzie to w przyszłym tygodniu wymienione, zresztą nie jest on na tyle duży aby tu coś zmieniał). Teraz pytanie do was, czy ktoś z użytkowników ma włączony dotrysk u siebie? Czy on jest potrzebny, a co najważniejsze czy co jakiś czas przejeżdżacie zbiornik na PB? Bo ja od założenia gazu - 2,5 miesiąca zrobiłem na gazie 3500km ponad i nie wyjeździłem jeszcze baku PB - tylko tyle co te nieszczęsne dotryski plus odpalanie i jazda do zagrzania silnika. Wiem, że panuje opinia, że co jakiś czas wypadałoby pojeździć na PB - czy to prawda i czy wy tak robicie, no i jak z tym dotryskiem, bo to mnie najbardziej nurtuje i zamierzam go wyłączyć w najbliższym czasie tylko chciałbym jeszcze zasięgnąć rady użytkowników z pierwszej ręki.
_________________
12'-14' | S124 3.0TDT 92'
14'-15' | S202 C220CDI 98'
15'-19' | CLK 200 W208 97'
19'-21' | CLK 270CDI W209 04'
 
 
Dandiee 
Gwiazda


Pomógł: 19 razy
Dołączył: 22 Wrz 2014
Posty: 1157
Skąd: Głogów
Wysłany: 9 Grudzień 2015, 19:41   

Ale czekaj ... przecież w tym silniku można normalnie założyć instalację która nie będzie potrzebowała dotrysku ... Teraz każdy silnik znosi gaz , tym bardziej taki 2.0 ... więc nie wiem co Ci wykombinowali z tym dotryskiem.

Ja jak jeżdżę vitarą to od czasu do czasu dam jej trochę w palnik na benzynie ... żeby nie zapomniała że oprócz turlania się jest forma zapierdzielania.

Nie ma na to jakiejś określonej funkcji , kiedyś w starych instalacjach były cuda że trzeba co jakiś czas przejeździć na ben... teraz to już nie ma takiej potrzeby :) Ale jak chcesz czuć się lepiej to pokręć kilka razy do czerwonego na benzynie i będzie git :mrgreen:
_________________
Moja Celina CDI

Jakieś pytania? - pisz na PW

WDB2021331A737483
 
 
 
Muciek 


Pomógł: 110 razy
Dołączył: 01 Paź 2011
Posty: 2850
Skąd: Gdynia
Wysłany: 9 Grudzień 2015, 19:47   

Ja ogólnie kręce do czerwonego :D I tu nie chodzi, że coś jest kombinowane z dotryskiem tylko po prostu jest to niby zdrowsze dla gniazd zaworowych bo benzyna dotryskiwana je schładza i się tak nie wypalają, ale Mercedesy raczej nie mają z tym problemów dlatego pytam :) I nigdzie nie mogę jasnej odpowiedzi dostać, ale najprawdopodobniej wyłączę to.
_________________
12'-14' | S124 3.0TDT 92'
14'-15' | S202 C220CDI 98'
15'-19' | CLK 200 W208 97'
19'-21' | CLK 270CDI W209 04'
 
 
Dandiee 
Gwiazda


Pomógł: 19 razy
Dołączył: 22 Wrz 2014
Posty: 1157
Skąd: Głogów
Wysłany: 9 Grudzień 2015, 19:50   

Jak mam być szczery ... to wgl bym się w to nie bawił i normalnie wyłączył :) Takie jest moje zdanie na ten temat ;D
_________________
Moja Celina CDI

Jakieś pytania? - pisz na PW

WDB2021331A737483
 
 
 
Muciek 


Pomógł: 110 razy
Dołączył: 01 Paź 2011
Posty: 2850
Skąd: Gdynia
Wysłany: 9 Grudzień 2015, 19:55   

Moje też, ale wiesz :D Wyłącze w tym lub przyszłym tygodniu, zobaczymy jak będzie z czasem, bo w przyszłym tygodniu i tak oddaję go na wymianę oleju z filtrami i jeszcze parę pierdół. Mimo wszystko chętnie poczytam doświadczenia i opinie forumowiczów.
_________________
12'-14' | S124 3.0TDT 92'
14'-15' | S202 C220CDI 98'
15'-19' | CLK 200 W208 97'
19'-21' | CLK 270CDI W209 04'
 
 
Abdul 


Pomógł: 195 razy
Dołączył: 23 Sie 2010
Posty: 3893
Skąd: Kraków
Wysłany: 10 Grudzień 2015, 08:37   

Może coś pomoże moja odpowiedź (akutalnie oba samochody w domu na LPG - IV gen, w przesłości też auto z LPG II gen)
Muciek napisał/a:
Teraz pytanie do was, czy ktoś z użytkowników ma włączony dotrysk u siebie?

Nie mam ;)
Muciek napisał/a:
Czy on jest potrzebny, a co najważniejsze czy co jakiś czas przejeżdżacie zbiornik na PB?

Moim zdaniem, przy takiej mocy jak oferuje 1,8 LPG jest w stanie w całości pokryć zapotrzebowanie energetyczne ;)
Nie wypalam baku - po prostu dzięki zestrojeniu instalacji tak, żeby gaz przełączał się przy określonej temperaturze, zawsze chwilę silnik pracuje na PB.
Wypalanie baku benzyny na LPG moim zdaniem zostało z czasów, gdzie gaz przełączał się praktycznie od razu i wtrysk benzyny nie był odcinany (II GEN). Po prostu się zacierały wtryski... Dlatego było mówione, żeby śmigać od czasu do czasu na PB.
Teraz staram się trzymać ok. połowy zbiornika PB i tyle. LPG w mercu już ponad 10 lat.

Muciek napisał/a:
Wiem, że panuje opinia, że co jakiś czas wypadałoby pojeździć na PB - czy to prawda i czy wy tak robicie, no i jak z tym dotryskiem, bo to mnie najbardziej nurtuje i zamierzam go wyłączyć w najbliższym czasie tylko chciałbym jeszcze zasięgnąć rady użytkowników z pierwszej ręki.


Z tego co ja się orientuje (nie jestem fachowcem) to opcję dotrysku stworzono po to, żeby ogarnąć większą moc ;) Teraz przy tak szerokim wyborze podzespołów nie ma takiej potrzeby jak dotrysk dla mocy rzędu 120 KM.
_________________
EX: W202 C180 Esprit '96 WDB2020181A395981
Mój Czesiek

EX: E39 3.0iA Touring '00 GV40725
Mój Batmobil

S211 E320 4-matic '04 WDB2112821X123497
Mój Lord

 Pomogłem?
 
 
perzu126 
W202 & A208 & W164

Pomógł: 433 razy
Dołączył: 21 Wrz 2008
Posty: 11979
Skąd: Perzów
Wysłany: 10 Grudzień 2015, 09:47   

To ja się co nieco wypowiem. Dotrysk benzyny stosuje w niektórych silnikach dlatego, że wtryski benzynowe sa na tyle szybkie, że te gazowe nie nadążają. Takie coś stosuje się m. in. w silnikach VW 1,6MPI (nie mylić TSI!) właśnie z tego powodu. Innych nie znam.
Jak się wypalają gniazda to stosuje się lubryfikator.
Silniki benzynowe z bezpośrednim wtryskiem mają opcje pracy na benzynie i na gazie tylko, żeby zabezpieczyć wtryski benzyny, które sa w komorach spalania.
I teraz kolejna sprawa to najnowsze generacje wtrysku gazu w fazie ciekłej mają jeszcze lepsza zaletę, bo gaz wpada do cylindra w fazie ciekłej i zmieniając stan obniża swoją temperaturę i taka instalacja skutecznie chłodzi i nie niszczy gniazd zaworowych.
_________________

C220D WDB2021211A313360

CLK 200 Kompressor WDB2084441T098123
 
 
 
Muciek 


Pomógł: 110 razy
Dołączył: 01 Paź 2011
Posty: 2850
Skąd: Gdynia
Wysłany: 10 Grudzień 2015, 12:07   

To utwierdziliście mnie w przekonaniu, dziękuję wam bardzo. W najbliższym czasie umówię się do gazownika na wyłączenie tego systemu.
_________________
12'-14' | S124 3.0TDT 92'
14'-15' | S202 C220CDI 98'
15'-19' | CLK 200 W208 97'
19'-21' | CLK 270CDI W209 04'
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,146 sekundy. Zapytań do SQL: 9