Mercedes W202 Strona Główna Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy,

Poprzedni temat «» Następny temat
Pompa wody od dogrzewacza silnika
Autor Wiadomość
wiskontii 


Pomógł: 602 razy
Dołączył: 02 Lis 2010
Posty: 6369
Skąd: Gdynia
Wysłany: 11 Styczeń 2016, 11:57   

Pioterek, ralf, Dzięki za doinformowanie,a nie za Bure
_________________
Elegance 94 benzyna automat C180
WDB2020181A225570 SPRZEDANY
W202 2.2 D 96r automat
WDB2021211A384252 Sprzedany
W202 2,2D 96r. automat 5stpopniowy kombi CLASSIC
WDB2021821F518660
 
 
ralf 


Pomógł: 88 razy
Dołączył: 05 Paź 2007
Posty: 2532
Skąd: Toruń
Wysłany: 11 Styczeń 2016, 13:52   

wiskontii zapomniałem dodać, ze u siebie zgodnie z vin też nie miałem pompki. Przy dokladaniu klimatronika zgodnie z epc dołożyłem oczywiscie pompkę.
Ale pewnie i bez niej układ nagrzewnicy byłby nadal wydajny w ekstremalnych warunkach, oczywiście przy założeniu, ze reszta układu jest sprawna.
Tak jak w przypadku perzu126
_________________
»składak
 
 
perzu126 
W202 & A208 & W164

Pomógł: 433 razy
Dołączył: 21 Wrz 2008
Posty: 11979
Skąd: Perzów
Wysłany: 11 Styczeń 2016, 17:05   

ralf, czyli może być tak, że najsłabsze wersje nie mają. No bo takie 2,2d ma a nie ma dogrzewacza. Pewnie 2,0d nie miał. W benzyniakach podobnie może być, czyli wszystkie powyżej 1,8? Takie moje luźne dywagacje, trzeba by w EPC pokopać.

[ Dodano: 11 Styczeń 2016, 17:10 ]
wiskontii napisał/a:
Ona ma zadanie pchanie Cieczy do nagrzewnicy a nie odwrotnie

Raczje bardziej pasuje mi teoria Daniela.
Przy wysokich temperaturach na zewnątrz i po ostrej jeżdzie autostradą po wrzuceniu na luz przez kilka minut temperatura mi podchodzi pod 100stopni. Czyli wychodzi na to, że ta pompka wspomaga dużą na wolnych obrotach. Tak samo zimą. Na wolnych obrotach ogrzewanie grzeje mocno, ale jak silnik ma obroty to leci wrzątek z nawiewów. Czyli również brak wspomagacza. Ale napewno nie jest tak, że bez pompki będzie zimna nagrzewnica albo, że się nie odpowietrzy.
_________________

C220D WDB2021211A313360

CLK 200 Kompressor WDB2084441T098123
 
 
 
Daniel 
Dociekliwy

Pomógł: 50 razy
Dołączył: 08 Kwi 2008
Posty: 4110
Skąd: Tczew
Wysłany: 12 Styczeń 2016, 21:38   

ralf,


perzu126,


Tutaj nie chodzi o wersje najsłabszą, tylko o najbiedniejsza.... W przypadku wyposażenia w dodatkowe opcje pompka pojawia się.


Co do wydajności układu ogrzewania i wpływu (bądź braku) elektrycznej pompki. Można zrobić prosty test dla niedowiarków - przy mrozie około -20 rozgrzewamy silnik i pozostawiamy na wolnych obrotach i ogrzewaniem na maksa - sami zobaczycie (poczujecie) jak będzie spadała temperatura powietrza nadmuchiwanego do kabiny.... W przypadku zastosowania w analogicznej sytuacji dodatkowej pompki taka sytuacja nie ma miejsca, no chyba że wychłodzimy silnik.
_________________
S202 OM611 75kW
WDB2021941F870839


"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów." S.Lem
 
 
ralf 


Pomógł: 88 razy
Dołączył: 05 Paź 2007
Posty: 2532
Skąd: Toruń
Wysłany: 12 Styczeń 2016, 22:29   

Daniel napisał/a:
Tutaj nie chodzi o wersje najsłabszą, tylko o najbiedniejsza.... W przypadku wyposażenia w dodatkowe opcje pompka pojawia się

Jak już wspomniałem M111 bez klimy i rest nie ma pompki.I tyle w temacie.
Najsłabsze, najbiedniejsze, golasy etc. chociażby C200 diesel bez klimy, rest, podgrzewanego zbiorniczka, ba nawet mogę dopisać brak szyb w prądzie jeśli to pomoże posiada tą pompkę.
_________________
»składak
 
 
Daniel 
Dociekliwy

Pomógł: 50 razy
Dołączył: 08 Kwi 2008
Posty: 4110
Skąd: Tczew
Wysłany: 13 Styczeń 2016, 09:03   

ralf napisał/a:
Najsłabsze, najbiedniejsze, golasy etc. chociażby C200 diesel bez klimy, rest, podgrzewanego zbiorniczka, ba nawet mogę dopisać brak szyb w prądzie jeśli to pomoże posiada tą pompkę.



Masz rację. Jedne silniki mają pompkę czasami - w zależności od wyposażenia, jedne zawsze.

Teraz tylko trzeba sobie zadać pytanie - dlaczego tak jest?
_________________
S202 OM611 75kW
WDB2021941F870839


"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów." S.Lem
 
 
perzu126 
W202 & A208 & W164

Pomógł: 433 razy
Dołączył: 21 Wrz 2008
Posty: 11979
Skąd: Perzów
Wysłany: 13 Styczeń 2016, 10:05   

Daniel napisał/a:
Można zrobić prosty test dla niedowiarków - przy mrozie około -20 rozgrzewamy silnik i pozostawiamy na wolnych obrotach i ogrzewaniem na maksa - sami zobaczycie (poczujecie) jak będzie spadała temperatura powietrza nadmuchiwanego do kabiny....

Tu Ci wierze, ale chodzi o skrajne sytuacje termiczne :wink: Ja narazie nie miałem okazji stać w korku w mrozie.
_________________

C220D WDB2021211A313360

CLK 200 Kompressor WDB2084441T098123
 
 
 
Mors

Pomógł: 4 razy
Dołączył: 23 Lis 2015
Posty: 211
Skąd: ZS
Wysłany: 13 Styczeń 2016, 18:49   

Mały offtop się zrobił, ale zawsze coś nowego ;)
W każdym bądź razie dołoże drugą pompę wody, aby było po Bożemu. Włączając dogrzewacz będą chodziły obie pompy...w niczym to nie przeszkadza. W w w/w przypadkach przez was oryginalna pompka będzie dalej spełniała swoje zadania :)
_________________
Mercedes Benz S202 C220T CDI Elegance '99
WDB2021931F856499

Mercedes Benz C124 E200 Sportline '93r
WDB1240401C019974
 
 
Daniel 
Dociekliwy

Pomógł: 50 razy
Dołączył: 08 Kwi 2008
Posty: 4110
Skąd: Tczew
Wysłany: 13 Styczeń 2016, 21:04   

perzu126 napisał/a:
Tu Ci wierze, ale chodzi o skrajne sytuacje termiczne




W Polsce są to sytuacje skrajne, jednak na dalekiej północy raczej normalne 8)
_________________
S202 OM611 75kW
WDB2021941F870839


"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów." S.Lem
 
 
polofix 
polofix

Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Lis 2009
Posty: 2475
Skąd: Turek/Dobra
Wysłany: 13 Styczeń 2016, 21:27   

ralf napisał/a:
http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=23322&start=0
Autor wątku nie ma tej pompki. Obaj wypisujecie ciekawe rzeczy w tym temacie więc skąd to zaskoczenie?

A widziałeś to zdjęcie tego mesia co niby nie miał pompki?
Właśnie pompka moim zdaniem była tam tylko ktoś ją wyjął i zaślepił mu wąż śrubą.
Pompkę tą mógł wywalić np gazownik żeby wpiąć trójnik do zasilenia reduktora.
 
 
 
ralf 


Pomógł: 88 razy
Dołączył: 05 Paź 2007
Posty: 2532
Skąd: Toruń
Wysłany: 14 Styczeń 2016, 09:20   

polofix napisał/a:
ralf napisał/a:
http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=23322&start=0
Autor wątku nie ma tej pompki. Obaj wypisujecie ciekawe rzeczy w tym temacie więc skąd to zaskoczenie?

A widziałeś to zdjęcie tego mesia co niby nie miał pompki?
Właśnie pompka moim zdaniem była tam tylko ktoś ją wyjął i zaślepił mu wąż śrubą.
Pompkę tą mógł wywalić np gazownik żeby wpiąć trójnik do zasilenia reduktora.

A widziałeś VIN w podpisie? Sprawdź w epc :wink:
Trójnik można też założyć przecinając przewód, prawda?
Ogólnie najprościej poznać czy auto powinno mieć pompkę po rodzaju chłodnicy.
Jak jest zbiornik wyrównawczy na chłodnicy (jak w M111 bez Klimy i rest) to nie ma pompki.
Jak jest zbiornik wyrównawczy oddzielny, ten za obudową filtra powietrza to jest pompka.
Chłodnica a jest w tym wypadku większa, układ objętościowo zwiększa się i moze miedzy innymi dla tego pompka występuje.
Poprawcie mnie jeśli się mylę :wink:
Ps. Naprawdę niezły offtop.
_________________
»składak
 
 
perzu126 
W202 & A208 & W164

Pomógł: 433 razy
Dołączył: 21 Wrz 2008
Posty: 11979
Skąd: Perzów
Wysłany: 14 Styczeń 2016, 11:24   

Ja bym powiedział że raczej dużo ciekawych informacji jest :wink:
_________________

C220D WDB2021211A313360

CLK 200 Kompressor WDB2084441T098123
 
 
 
polofix 
polofix

Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Lis 2009
Posty: 2475
Skąd: Turek/Dobra
Wysłany: 16 Styczeń 2016, 22:05   

ralf napisał/a:
polofix napisał/a:
ralf napisał/a:
http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=23322&start=0
Autor wątku nie ma tej pompki. Obaj wypisujecie ciekawe rzeczy w tym temacie więc skąd to zaskoczenie?

A widziałeś to zdjęcie tego mesia co niby nie miał pompki?
Właśnie pompka moim zdaniem była tam tylko ktoś ją wyjął i zaślepił mu wąż śrubą.
Pompkę tą mógł wywalić np gazownik żeby wpiąć trójnik do zasilenia reduktora.

A widziałeś VIN w podpisie? Sprawdź w epc :wink:
Trójnik można też założyć przecinając przewód, prawda?
Ogólnie najprościej poznać czy auto powinno mieć pompkę po rodzaju chłodnicy.
Jak jest zbiornik wyrównawczy na chłodnicy (jak w M111 bez Klimy i rest) to nie ma pompki.
Jak jest zbiornik wyrównawczy oddzielny, ten za obudową filtra powietrza to jest pompka.
Chłodnica a jest w tym wypadku większa, układ objętościowo zwiększa się i moze miedzy innymi dla tego pompka występuje.
Poprawcie mnie jeśli się mylę :wink:
Ps. Naprawdę niezły offtop.

No moze i tak jest.
Bo znam auto co nie ma klimy [w124 2,5d 1991r] i ma pompkę.
Z tym że to inny model i może być inaczej
 
 
 
ralf 


Pomógł: 88 razy
Dołączył: 05 Paź 2007
Posty: 2532
Skąd: Toruń
Wysłany: 16 Styczeń 2016, 23:04   

polofix napisał/a:
Bo znam auto co nie ma klimy [w124 2,5d 1991r] i ma pompkę.
Z tym że to inny model i może być inaczej

Coś w tym jest bo jak już wspomniałem diesle w naszym modelu też posiadają pompki mimo braku Klimy.
Zerknij na auto perzu126 lub np. asasyn18 :wink:
_________________
»składak
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,116 sekundy. Zapytań do SQL: 9