Mercedes W202 Strona Główna Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy,

Poprzedni temat «» Następny temat
alternator - chyba do wymiany
Autor Wiadomość
remolmar 


Dołączył: 27 Sie 2007
Posty: 164
Skąd: Poznań
Wysłany: 10 Styczeń 2008, 23:00   alternator - chyba do wymiany

hej.

jechalem dzisiaj i na postoju przy wlaczonym aucie zaczely przygasac lampy, radio, nawiew.po chwili zapalila sie kontrolka ABS ASR i kilka innych gdy dodalem gazu wszystko wracalo do normy.
uzylem przycisku rest na klimatroniku by sprawdzic ladowanie na aku ino i juz wiedzialem :) na wolnych obrotach napiecie spadalo do 10 i mniej voltow. po kilku km nieladowal juz nawet na wyzszych obrotach i w efekcie auto stanelo :( ((((.

obstawiam alternator. oczywiscie........... czy cos pozatym moglo sie popsuc ?

tu w uk koszt nowego alternatorka 150f plus ok 70f wymiana..........


pozdrawiam
_________________
C180 sport 1997 WDB2020781F615081 kombii

 
 
 
Krokodyl 

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 22
Skąd: Szczecin-Ustka
Wysłany: 10 Styczeń 2008, 23:18   

Miernik na klemy,musi byc 13.4V-14V jesli nie to obstawiam szczotki albo reg. napiecie.Po co caly alt?
_________________
On the road again.MB C220D '96r
 
 
 
remolmar 


Dołączył: 27 Sie 2007
Posty: 164
Skąd: Poznań
Wysłany: 10 Styczeń 2008, 23:27   

w klimatroniku pokazywalo najwiece 13,3

niestety tu na miejscu w uk nienaprawiaja szczotek czy reg - robia odrazu wymiane :( nic na to nieporadze. dzownilem do kilku i tak tosie wlasnie okreslili :)
_________________
C180 sport 1997 WDB2020781F615081 kombii

 
 
 
artek30 
C200 D


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 29 Sty 2006
Posty: 103
Skąd: busko
Wysłany: 11 Styczeń 2008, 10:15   

regulator jest chyba zespolony ze szczotkami i poza serwisem nie jest drogi wymienisz sobie sam
_________________
Jestem też tu: http://www.bus-forum.pl/
 
 
 
mecik

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Lis 2007
Posty: 61
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 11 Styczeń 2008, 10:19   

A może zacznij od paska,jak jest za słaby naciąg albo sie slizga od zaolejenia to masz identyczne efekty.pozdro
 
 
marcmerc 


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Sie 2007
Posty: 187
Skąd: Elbląg
Wysłany: 11 Styczeń 2008, 10:29   

dokladnie regulator mozna wymienic bez wyjmowania alternatora a objawy o jakich piszesz to najprawdopodobniej konczące się szczotki - prosta robota
_________________
okazuje się że mercedes i BMW są w stanie stać na jednym podwórku
w202 c250 WDB2021251F056553
E39 523i, same automaty
 
 
 
remolmar 


Dołączył: 27 Sie 2007
Posty: 164
Skąd: Poznań
Wysłany: 11 Styczeń 2008, 11:42   

wlasnie dzis dotarlem do mojego auta gdzie wczoraj go zostawilem .... auto odpalilo z ciezkim bolem ........Odwolalem chlopakow z AA od holowania i zajechalem prosto do domu.
po kilku km sytuacja sie powtorzyla....z ledwoscia ale dojechalem......

trudna sprawa naprawa szczotek dla poczatkujacego ???
_________________
C180 sport 1997 WDB2020781F615081 kombii

 
 
 
Marcin13736 
MBmiłośnik


Pomógł: 14 razy
Dołączył: 08 Lut 2007
Posty: 466
Skąd: Łódzkie
Wysłany: 17 Styczeń 2008, 19:29   

Szczorkotrzymacz z regulatorem, to kilka śrub (2 może 3) nic więcej. Przy spokojnej zabawie 2 godzinki z przewą na TEA. Dla mechanika amatora 15 minut
_________________
C-250TD 150KM '97- ex
E-320 PB automat. '00
Z przodu gwiazda z tyłu gwiazda, no i ta JAZDA
 
 
aloha1970

Pomógł: 4 razy
Dołączył: 10 Lis 2007
Posty: 117
Skąd: warszawa
Wysłany: 17 Styczeń 2008, 19:49   

Kolego 2 tygodnie temuwymieniałem regulator napiecia (szczotki) w nocy na poboczu .odłoncz aku.ściągnij pasek ,odkreć sruby z przedodów z tyłu alternatora ,odkrec śruby mocujące alternator.Po wyjeciu go z tyłu alternatora ędzięsz miałgo zabudowanego plastikiem ,odkreć 3 małe śrubki zdejmnij plasik i masz regulator trzymajacy się na 2 śrubkach wymięń regulator i poskładaj wszystko . Będzie cacy, w 190 nie trzeba było wyjmować alternatora ,w tym modelu robiiłem kolegom , niestety trzeba wyjąć .Możesz jeszcze przeczyscić komutator. :D
_________________
1970
 
 
zakk87 
e-palacz


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 19 Lut 2013
Posty: 116
Skąd: lubelskie
Wysłany: 2 Marzec 2016, 21:18   

Panowie, a czy dużo roboty jest z wymianą komutatora?
u mnie wygląda mniej więcej tak (zdjęcie poglądowe)

jutro mam wyjazd więc podłożyłem podkładki pod mocowanie regulatora napięcia i szczotki trą o niewytarte rolki, ale to jedynie na jutro rozwiązanie.
Czy trzeba rozbierać cały alternator. Chyba oddam go specjalistom. A może ktoś sam robił. Zapewne trzeba od razu wymienić łożyska.
_________________
było W202 Classic Selection Limousine C180 1999 r.
WDB2020181A823939 - sprzedany
Volvo S60 2.4B 170KM 2002 r.
 
 
perzu126 
W202 & A208 & W164

Pomógł: 433 razy
Dołączył: 21 Wrz 2008
Posty: 11979
Skąd: Perzów
Wysłany: 4 Marzec 2016, 06:03   

U mnie komutator wyglądał tak samo. Zawiozłem do gościa co naprawia alternatory. Wymienił regulator, zregenerował komutator( nałożył chyba jakiś pierścień), nie pamiętam czy wymieniał łożyska ale za zrobienie wziął 110zł. Było to kilka lat temu i jest ok.
_________________

C220D WDB2021211A313360

CLK 200 Kompressor WDB2084441T098123
 
 
 
mariuszt0 
Pasjonat

Pomógł: 40 razy
Dołączył: 31 Sty 2015
Posty: 1993
Skąd: Polanka Wielka
Wysłany: 4 Marzec 2016, 07:46   

Najlepiej odwieźć do fachowca, może uda się go jakoś napawać czy coś w tym guście a reszta już będzie z górki :D
_________________
C200 CDI ---->>> 2.3 KOMPRESSOR ASB

Hybryda WDB2021941F986813 i WDB2020851F922520

http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=24075
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,118 sekundy. Zapytań do SQL: 10