Omijanie Webasto |
Autor |
Wiadomość |
zaqway
Dołączył: 25 Wrz 2015 Posty: 33 Skąd: Oświęcim / Kraków
|
Wysłany: 19 Luty 2016, 23:10 Omijanie Webasto
|
|
|
Zauważyłem w tym tygodniu, że wycieka mi płyn chłodniczy. Po chwili poszukiwań znalazłem winowajcę - skorodowana rura, która łączy Webasto z resztą obiegu płynu chłodniczego (202 500 07 72). Zakleiłem ją prowizorycznie taśmą samowulkanizującą, żeby tylko dojechać do domu. Jutro zamierzam się do tej rury dobrać i tymczasowo wyłączyć ją (razem z Webasto) z obiegu wody, do czasu aż znajdę zamiennik lub kogoś, kto może ją naprawić (oryginał z ASO kosztuje prawie 600zł).
Jak widziałem, obieg wody idzie z bloku silnika w dół do Webasto i z niego wraca do pompki przy zbiorniku wyrównawczym. Czy wystarczy jak połączę te dwa punkty? Przewód gumowy wychodzący z bloku silnika zamierzam podpiąć bezpośrednio do pompki, pomijając rury idące do/z dogrzewacza. Dogrzewacz pewnie też wyjmę, żeby mieć lepszy dostęp i przy okazji wyczyścić mocowania, bo wyglądają nieciekawie.
Nie będę zaślepiał żadnych przewodów, wszystko będzie dalej połączone w zamknięty obieg, tyle że krótszy. Czy taka operacja zda egzamin, czy może o czymś zapomniałem albo coś przeoczyłem?
Silnik OM611 (2.2CDI), Webasto Thermo Top Z (czyli bez własnej pompki wody, tak jak w wersji C). |
_________________ Zarażony od dziecka, właściciel od 09.2014
WDB2021341A717492 (1999 C200CDI Esprit) |
|
|
|
|
Daniel
Dociekliwy
Pomógł: 50 razy Dołączył: 08 Kwi 2008 Posty: 4110 Skąd: Tczew
|
Wysłany: 20 Luty 2016, 08:24
|
|
|
zaqway napisał/a: | Czy taka operacja zda egzamin |
Zda.
zaqway napisał/a: | Dogrzewacz pewnie też wyjmę |
Pamiętaj o zabezpieczeniu wtyczek i zasilania paliwa przed brudem. |
_________________ S202 OM611 75kW
WDB2021941F870839
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów." S.Lem |
|
|
|
|
zaqway
Dołączył: 25 Wrz 2015 Posty: 33 Skąd: Oświęcim / Kraków
|
Wysłany: 20 Luty 2016, 10:51
|
|
|
Dziękuję za odpowiedź; będę pamiętał. Biorę się więc do roboty, dam później znać jak poszło. |
_________________ Zarażony od dziecka, właściciel od 09.2014
WDB2021341A717492 (1999 C200CDI Esprit) |
|
|
|
|
wojtekjasiek
Pomógł: 13 razy Dołączył: 04 Sie 2013 Posty: 573 Skąd: Trzebinia
|
Wysłany: 20 Luty 2016, 12:24
|
|
|
Jak będziesz miał rozebrane to wrzuć foto który element jest uszkodzony, moze cos zaradzimy |
_________________ Mercedes W 210 3,2 CDI WDB2100261A978155
MERCEDES W 202, C 250TD WDB2021881F414194 |
|
|
|
|
Dandiee
Gwiazda
Pomógł: 19 razy Dołączył: 22 Wrz 2014 Posty: 1157 Skąd: Głogów
|
Wysłany: 20 Luty 2016, 12:32
|
|
|
Właśnie wrzuć fotki tam gdzie cieknie ... bo mój CDIk trochę gubi płynu i nie mogę znaleźć przyczyny |
_________________ Moja Celina CDI
Jakieś pytania? - pisz na PW
WDB2021331A737483 |
|
|
|
|
zaqway
Dołączył: 25 Wrz 2015 Posty: 33 Skąd: Oświęcim / Kraków
|
Wysłany: 20 Luty 2016, 12:52
|
|
|
Jestem w polowie roboty, tak na szybko z telefonu wkleje wam to co juz znalazlem na internecie wczesniej. Jak zdemontuje to pokaze gdzie to koroduje (na szrotach wszystko co widzialem tez bylo pognite w tym samym miejscu).
Znalazlem na ebay aukcje z dobrymi zdjeciami:
http://www.ebay.de/itm/Wa...=p2047675.l2556 |
_________________ Zarażony od dziecka, właściciel od 09.2014
WDB2021341A717492 (1999 C200CDI Esprit) |
Ostatnio zmieniony przez zaqway 20 Luty 2016, 18:42, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Muciek
Pomógł: 110 razy Dołączył: 01 Paź 2011 Posty: 2850 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 20 Luty 2016, 14:31
|
|
|
U mnie w CDI'ku były lekko podkorodowane rury pod filtrem powietrza (jak zdejmie się całość) podejrzewam, że o to chodzi. |
_________________ 12'-14' | S124 3.0TDT 92'
14'-15' | S202 C220CDI 98'
15'-19' | CLK 200 W208 97'
19'-21' | CLK 270CDI W209 04' |
|
|
|
|
zaqway
Dołączył: 25 Wrz 2015 Posty: 33 Skąd: Oświęcim / Kraków
|
Wysłany: 20 Luty 2016, 15:30
|
|
|
Muciek napisał/a: | U mnie w CDI'ku były lekko podkorodowane rury pod filtrem powietrza (jak zdejmie się całość) podejrzewam, że o to chodzi. | Tak, to te rury, one ida do dogrzewacza i spowrotem.
U mnie przegnily prawie przy dogrzewaczu, za nadkolem. Wlasnie udalo mi sie je wyjac. Przejechalem szczotka druciana i wyszlo kompletne sito. Dobrze ze zaczelo ciec po trochu, bo rownie dobrze moglo dalej rdzewiec w srodku i kiedys nagle sie rozerwac.
http://i.imgur.com/mDL6BhD.jpg
Przepraszam za brak polskich znakow i jakosc zdjecia robionego ziemniakiem. |
_________________ Zarażony od dziecka, właściciel od 09.2014
WDB2021341A717492 (1999 C200CDI Esprit) |
|
|
|
|
domelfm
Pomógł: 2 razy Dołączył: 03 Gru 2008 Posty: 172 Skąd: gdansk
|
Wysłany: 22 Luty 2016, 14:37
|
|
|
Ja dorobiłem te rurki z miedzi ...
Ze 3 -4 lata już jeżdżą i mogę je opchnąć ...
Pozbywam się auta ze względu na zakup 211 . |
_________________ C230 Kompressor ASB kombi 99r ESPRIT...
WDB2020851F922520 |
|
|
|
|
zaqway
Dołączył: 25 Wrz 2015 Posty: 33 Skąd: Oświęcim / Kraków
|
Wysłany: 22 Luty 2016, 19:20
|
|
|
Tak jak sugerowaliście, wrzucam swój całkowicie prowizyryczny opis gdzie cieknie:
http://i.imgur.com/lCSnV8T.jpg
i bez podpisów:
http://i.imgur.com/Makt12a.jpg
Wątpię żeby udało się te rury jakoś uratować. Raczej będę szukał kogoś, kto powygina nowe rury w odpowiedni kształt na zamówienie.
domelfm, sam je dorobiłeś, czy gdzieś zamawiałeś? Jaki jest koszt takiej zabawy? |
_________________ Zarażony od dziecka, właściciel od 09.2014
WDB2021341A717492 (1999 C200CDI Esprit) |
|
|
|
|
mariuszt0
Pasjonat
Pomógł: 40 razy Dołączył: 31 Sty 2015 Posty: 1993 Skąd: Polanka Wielka
|
Wysłany: 4 Marzec 2016, 08:20
|
|
|
A te rurki może w miejscu dziury uda się pospawać np migiem na małym prądzie? Żeby nie pchać się w koszty można spróbować. U mnie zrobiliśmy tak w Volvo i nie ma z tym problemu już drugi rok 😊 |
_________________ C200 CDI ---->>> 2.3 KOMPRESSOR ASB
Hybryda WDB2021941F986813 i WDB2020851F922520
http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=24075 |
|
|
|
|
wojtekjasiek
Pomógł: 13 razy Dołączył: 04 Sie 2013 Posty: 573 Skąd: Trzebinia
|
Wysłany: 4 Marzec 2016, 10:10
|
|
|
mariuszt0 napisał/a: | A te rurki może w miejscu dziury uda się pospawać np migiem na małym prądzie |
pewnie by się dało tylko trzeba mieć anielską cierpliwość. To troche jak spawanie przeżartego wydechu: w jednym miejscu spawasz a obok dziura wyskakuje |
_________________ Mercedes W 210 3,2 CDI WDB2100261A978155
MERCEDES W 202, C 250TD WDB2021881F414194 |
|
|
|
|
mariuszt0
Pasjonat
Pomógł: 40 razy Dołączył: 31 Sty 2015 Posty: 1993 Skąd: Polanka Wielka
|
Wysłany: 6 Marzec 2016, 22:40
|
|
|
Może tak być ale niekiedy lepiej trochę dłużej popracować a coś zaoszczędzić I jest satysfakcja że sam naprawiłeś |
_________________ C200 CDI ---->>> 2.3 KOMPRESSOR ASB
Hybryda WDB2021941F986813 i WDB2020851F922520
http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=24075 |
|
|
|
|
zaqway
Dołączył: 25 Wrz 2015 Posty: 33 Skąd: Oświęcim / Kraków
|
Wysłany: 6 Marzec 2016, 22:45
|
|
|
Wątpię żeby dało się to jeszcze naprawić. Po przejechaniu na szybko szczotką drucianą wyszły cztery dziury. Rura jest w kilku miejscach kompletnie skorodowana. Łatanie dziur zadziała pewnie na chwilę, po czym obok wyjdzie kolejna. Trzebaby wyciąć i wymienić skorodowane fragmenty, ale łatwiej raczej będzie wymienić całość.
Tak czy inaczej, nie spieszę się z tym jakoś strasznie, bo zima już właściwie dała sobie spokój, a obejście działa bez problemu. Mogę szukać zamiennika spokojnie przez kilka miesięcy i tak pewnie zrobię. Jak znajdę okazję, to kupię i wymienię. |
_________________ Zarażony od dziecka, właściciel od 09.2014
WDB2021341A717492 (1999 C200CDI Esprit) |
|
|
|
|
|