Mercedes W202 Strona Główna Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy,

Poprzedni temat «» Następny temat
Omijanie Webasto
Autor Wiadomość
zaqway 


Dołączył: 25 Wrz 2015
Posty: 33
Skąd: Oświęcim / Kraków
Wysłany: 19 Luty 2016, 23:10   Omijanie Webasto

Zauważyłem w tym tygodniu, że wycieka mi płyn chłodniczy. Po chwili poszukiwań znalazłem winowajcę - skorodowana rura, która łączy Webasto z resztą obiegu płynu chłodniczego (202 500 07 72). Zakleiłem ją prowizorycznie taśmą samowulkanizującą, żeby tylko dojechać do domu. Jutro zamierzam się do tej rury dobrać i tymczasowo wyłączyć ją (razem z Webasto) z obiegu wody, do czasu aż znajdę zamiennik lub kogoś, kto może ją naprawić (oryginał z ASO kosztuje prawie 600zł).

Jak widziałem, obieg wody idzie z bloku silnika w dół do Webasto i z niego wraca do pompki przy zbiorniku wyrównawczym. Czy wystarczy jak połączę te dwa punkty? Przewód gumowy wychodzący z bloku silnika zamierzam podpiąć bezpośrednio do pompki, pomijając rury idące do/z dogrzewacza. Dogrzewacz pewnie też wyjmę, żeby mieć lepszy dostęp i przy okazji wyczyścić mocowania, bo wyglądają nieciekawie.

Nie będę zaślepiał żadnych przewodów, wszystko będzie dalej połączone w zamknięty obieg, tyle że krótszy. Czy taka operacja zda egzamin, czy może o czymś zapomniałem albo coś przeoczyłem?

Silnik OM611 (2.2CDI), Webasto Thermo Top Z (czyli bez własnej pompki wody, tak jak w wersji C).
_________________
Zarażony od dziecka, właściciel od 09.2014
WDB2021341A717492 (1999 C200CDI Esprit)
 
 
Daniel 
Dociekliwy

Pomógł: 50 razy
Dołączył: 08 Kwi 2008
Posty: 4110
Skąd: Tczew
Wysłany: 20 Luty 2016, 08:24   

zaqway napisał/a:
Czy taka operacja zda egzamin



Zda.



zaqway napisał/a:
Dogrzewacz pewnie też wyjmę




Pamiętaj o zabezpieczeniu wtyczek i zasilania paliwa przed brudem.
_________________
S202 OM611 75kW
WDB2021941F870839


"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów." S.Lem
 
 
zaqway 


Dołączył: 25 Wrz 2015
Posty: 33
Skąd: Oświęcim / Kraków
Wysłany: 20 Luty 2016, 10:51   

Dziękuję za odpowiedź; będę pamiętał. Biorę się więc do roboty, dam później znać jak poszło.
_________________
Zarażony od dziecka, właściciel od 09.2014
WDB2021341A717492 (1999 C200CDI Esprit)
 
 
wojtekjasiek 

Pomógł: 13 razy
Dołączył: 04 Sie 2013
Posty: 573
Skąd: Trzebinia
Wysłany: 20 Luty 2016, 12:24   

Jak będziesz miał rozebrane to wrzuć foto który element jest uszkodzony, moze cos zaradzimy
_________________
Mercedes W 210 3,2 CDI WDB2100261A978155
MERCEDES W 202, C 250TD WDB2021881F414194
 
 
Dandiee 
Gwiazda


Pomógł: 19 razy
Dołączył: 22 Wrz 2014
Posty: 1157
Skąd: Głogów
Wysłany: 20 Luty 2016, 12:32   

Właśnie wrzuć fotki tam gdzie cieknie ... bo mój CDIk trochę gubi płynu i nie mogę znaleźć przyczyny
_________________
Moja Celina CDI

Jakieś pytania? - pisz na PW

WDB2021331A737483
 
 
 
zaqway 


Dołączył: 25 Wrz 2015
Posty: 33
Skąd: Oświęcim / Kraków
Wysłany: 20 Luty 2016, 12:52   

Jestem w polowie roboty, tak na szybko z telefonu wkleje wam to co juz znalazlem na internecie wczesniej. Jak zdemontuje to pokaze gdzie to koroduje (na szrotach wszystko co widzialem tez bylo pognite w tym samym miejscu).

Znalazlem na ebay aukcje z dobrymi zdjeciami:
http://www.ebay.de/itm/Wa...=p2047675.l2556
_________________
Zarażony od dziecka, właściciel od 09.2014
WDB2021341A717492 (1999 C200CDI Esprit)
Ostatnio zmieniony przez zaqway 20 Luty 2016, 18:42, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Muciek 


Pomógł: 110 razy
Dołączył: 01 Paź 2011
Posty: 2850
Skąd: Gdynia
Wysłany: 20 Luty 2016, 14:31   

U mnie w CDI'ku były lekko podkorodowane rury pod filtrem powietrza (jak zdejmie się całość) podejrzewam, że o to chodzi.
_________________
12'-14' | S124 3.0TDT 92'
14'-15' | S202 C220CDI 98'
15'-19' | CLK 200 W208 97'
19'-21' | CLK 270CDI W209 04'
 
 
zaqway 


Dołączył: 25 Wrz 2015
Posty: 33
Skąd: Oświęcim / Kraków
Wysłany: 20 Luty 2016, 15:30   

Muciek napisał/a:
U mnie w CDI'ku były lekko podkorodowane rury pod filtrem powietrza (jak zdejmie się całość) podejrzewam, że o to chodzi.
Tak, to te rury, one ida do dogrzewacza i spowrotem.

U mnie przegnily prawie przy dogrzewaczu, za nadkolem. Wlasnie udalo mi sie je wyjac. Przejechalem szczotka druciana i wyszlo kompletne sito. Dobrze ze zaczelo ciec po trochu, bo rownie dobrze moglo dalej rdzewiec w srodku i kiedys nagle sie rozerwac.

http://i.imgur.com/mDL6BhD.jpg
Przepraszam za brak polskich znakow i jakosc zdjecia robionego ziemniakiem.
_________________
Zarażony od dziecka, właściciel od 09.2014
WDB2021341A717492 (1999 C200CDI Esprit)
 
 
domelfm 

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 03 Gru 2008
Posty: 172
Skąd: gdansk
Wysłany: 22 Luty 2016, 14:37   

Ja dorobiłem te rurki z miedzi ...
Ze 3 -4 lata już jeżdżą i mogę je opchnąć ...
Pozbywam się auta ze względu na zakup 211 .
_________________
C230 Kompressor ASB kombi 99r ESPRIT...
WDB2020851F922520
 
 
zaqway 


Dołączył: 25 Wrz 2015
Posty: 33
Skąd: Oświęcim / Kraków
Wysłany: 22 Luty 2016, 19:20   

Tak jak sugerowaliście, wrzucam swój całkowicie prowizyryczny opis gdzie cieknie:
http://i.imgur.com/lCSnV8T.jpg
i bez podpisów:
http://i.imgur.com/Makt12a.jpg

Wątpię żeby udało się te rury jakoś uratować. Raczej będę szukał kogoś, kto powygina nowe rury w odpowiedni kształt na zamówienie.

domelfm, sam je dorobiłeś, czy gdzieś zamawiałeś? Jaki jest koszt takiej zabawy?
_________________
Zarażony od dziecka, właściciel od 09.2014
WDB2021341A717492 (1999 C200CDI Esprit)
 
 
mariuszt0 
Pasjonat

Pomógł: 40 razy
Dołączył: 31 Sty 2015
Posty: 1993
Skąd: Polanka Wielka
Wysłany: 4 Marzec 2016, 08:20   

A te rurki może w miejscu dziury uda się pospawać np migiem na małym prądzie? Żeby nie pchać się w koszty można spróbować. U mnie zrobiliśmy tak w Volvo i nie ma z tym problemu już drugi rok 😊
_________________
C200 CDI ---->>> 2.3 KOMPRESSOR ASB

Hybryda WDB2021941F986813 i WDB2020851F922520

http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=24075
 
 
wojtekjasiek 

Pomógł: 13 razy
Dołączył: 04 Sie 2013
Posty: 573
Skąd: Trzebinia
Wysłany: 4 Marzec 2016, 10:10   

mariuszt0 napisał/a:
A te rurki może w miejscu dziury uda się pospawać np migiem na małym prądzie

pewnie by się dało tylko trzeba mieć anielską cierpliwość. To troche jak spawanie przeżartego wydechu: w jednym miejscu spawasz a obok dziura wyskakuje :D
_________________
Mercedes W 210 3,2 CDI WDB2100261A978155
MERCEDES W 202, C 250TD WDB2021881F414194
 
 
mariuszt0 
Pasjonat

Pomógł: 40 razy
Dołączył: 31 Sty 2015
Posty: 1993
Skąd: Polanka Wielka
Wysłany: 6 Marzec 2016, 22:40   

Może tak być ale niekiedy lepiej trochę dłużej popracować a coś zaoszczędzić :D I jest satysfakcja że sam naprawiłeś :P
_________________
C200 CDI ---->>> 2.3 KOMPRESSOR ASB

Hybryda WDB2021941F986813 i WDB2020851F922520

http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=24075
 
 
zaqway 


Dołączył: 25 Wrz 2015
Posty: 33
Skąd: Oświęcim / Kraków
Wysłany: 6 Marzec 2016, 22:45   

Wątpię żeby dało się to jeszcze naprawić. Po przejechaniu na szybko szczotką drucianą wyszły cztery dziury. Rura jest w kilku miejscach kompletnie skorodowana. Łatanie dziur zadziała pewnie na chwilę, po czym obok wyjdzie kolejna. Trzebaby wyciąć i wymienić skorodowane fragmenty, ale łatwiej raczej będzie wymienić całość.

Tak czy inaczej, nie spieszę się z tym jakoś strasznie, bo zima już właściwie dała sobie spokój, a obejście działa bez problemu. Mogę szukać zamiennika spokojnie przez kilka miesięcy i tak pewnie zrobię. Jak znajdę okazję, to kupię i wymienię.
_________________
Zarażony od dziecka, właściciel od 09.2014
WDB2021341A717492 (1999 C200CDI Esprit)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,127 sekundy. Zapytań do SQL: 10