Skrzypi mi kierownica podczas skrętu! |
Autor |
Wiadomość |
Jary
Pomógł: 40 razy Dołączył: 07 Maj 2007 Posty: 2349 Skąd: Toruń / okolice
|
Wysłany: 20 Styczeń 2009, 16:17
|
|
|
Sprawdźcie, czy sworznie zwrotnic/wahacza nie mają luzu |
_________________ MB W202, C 220D-był, jest W163 ML270
Wiem, że nic nie wiem. |
|
|
|
|
jani95
Dołączył: 05 Lis 2007 Posty: 5 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 21 Styczeń 2009, 17:58
|
|
|
U mnie jest to plastik kierownicy, jak się z tyłu złapie kierownicę to można delikatnie palce wsunąć pod kierownicę. Jak podłożyłem ten papierek to wyczyścił to i rozluźnił ale dziś znowu piszczy. Kiedyś przesmarowałem smarem i był spokój pół roku.
Jutro znowu zastosuje patent papierka i smaru i zobaczymy na jak dlugo pomoże.
Pozdrawiam
jani95 |
_________________ W202 C180 '93
WDB2020181A019912 |
|
|
|
|
rafirt
Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 29 Skąd: Reutlingen/D
|
Wysłany: 21 Styczeń 2009, 18:20
|
|
|
Parę dni temu miałem taki sam problem. Kierownica skrzypiała przy skręcaniu i chodziła trochę ciężej. Sprawdziłem poziom płynu i był w porządku. Następnie przy wolnej jeździe skręciłem kierownicą gwałtownie parę razy w prawo i w lewo do oporu i skrzypienie ustało. |
_________________ C 220 DIESEL 1994r Manual WDB2021211F113382
|
|
|
|
|
silverhammer12
Pomógł: 6 razy Dołączył: 14 Mar 2007 Posty: 289 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: 21 Kwiecień 2009, 22:14
|
|
|
Witam
U mnie od pewnego czasu pojawily sie takie dziwne dzwieki, myslalem ze to łańcuszek z breloczka od kluczyka ale okazalo sie ze te dzwieki wydobywaja sie z kierownicy. Po wielu próbach i "badaniach" odkrylem ze dzwiek dobiega spod airbagu a brzmi to tak jak czasami sie odzywaly sprezynki pod klawiszami starych klawiatur komputerowych. Efekt ten jest bardziej wyczuwalny jak pukam reka w dolnej czesci koła kierowniczego, ciekawi mnie co to moze byc. Kurcze zimą bylo cicho, a teraz sie obudzilo . Czy demontaż poduchy dla sredniozaawansowanego mechnika amatora to duzy problem? Czy moze ktos z kolegow i kolezanek mial taka przypadlosc i gdzies tam psiknal i ustalo? (Sprawdzalem kierownica luzów zadnych nie ma a dzwiek jest na wylaczonym jak i wlaczonym silniku ale to raczej nie ma w tym przypadku znaczenia). A moze da sie tam czyms bezinwazyjnym psiknac (pomiedz airbag a oslone kiery?
pzdr
acha auto to 200T CDI 99/00 Classic Selection
PS Jani95 mozesz pstryknac jakas fote albo jakies pogladowe zdjecie dac gdzie przesmarowales?
PPS jak juz tak truje to mam jeszcze jedno pytanko: jakim rozmiarem Torxa jest przykrecony airbag z tylu kiery? |
|
|
|
|
norbertstezycki
Norbi c220D 95KM
Dołączył: 10 Lis 2008 Posty: 57 Skąd: wlkp
|
Wysłany: 22 Kwiecień 2009, 15:22
|
|
|
a czy skrzypienie pojawiło się po ściągnięciu i ponownym założeniu kierownicy? najlepiej zdjąć kierownicę i nałożyć trochę smaru lub psiknąć wd40 dookoła trzpienia w który wkręcamy śrubę do kierownicy. u mnie też piszczało ale okazało się że ktoś zamiast jechać na zbierzność obrucił kierownicę o 3 ząbki, a w instrukcji napisali że można najwyżej o 1 ząbek. |
_________________
|
|
|
|
|
Tońcio
Pomógł: 10 razy Dołączył: 24 Sie 2008 Posty: 223 Skąd: mazowieckie
|
Wysłany: 22 Kwiecień 2009, 17:07
|
|
|
silverhammer12 Wydaje mi sie że kończy Ci sie taśma medialna, która jest odpowiedzialna za przenoszenie sygnału prądowego ( z nadwozia do kierownicy ) do poduszki i klaksonu... Taki sam dzwięk miałem u siebie a później przestał działać klakson Zakup używanej taśmy to koszt około 100-150Pln... Pozdrawiam |
_________________ C 2.5TurboDiesel 96Esprit Brilliant Silver Metalic
|
|
|
|
|
silverhammer12
Pomógł: 6 razy Dołączył: 14 Mar 2007 Posty: 289 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: 22 Kwiecień 2009, 17:15
|
|
|
Tońcio napisał/a: | silverhammer12 Wydaje mi sie że kończy Ci sie taśma medialna, która jest odpowiedzialna za przenoszenie sygnału prądowego ( z nadwozia do kierownicy ) do poduszki i klaksonu... Taki sam dzwięk miałem u siebie a później przestał działać klakson Zakup używanej taśmy to koszt około 100-150Pln... Pozdrawiam |
Ok, dzieki Panowie za odpowiedzi czyli najlepiej jezdzic dalej i sie nie przejmowac, jak sie tasma skonczy to zmieniec , a co do samej kierownicy to od kiedy mam samochód (1,5 roku) to kierownica nie byla odkrecana. |
|
|
|
|
Tońcio
Pomógł: 10 razy Dołączył: 24 Sie 2008 Posty: 223 Skąd: mazowieckie
|
Wysłany: 22 Kwiecień 2009, 17:41
|
|
|
silverhammer12 napisał/a: | czyli najlepiej jezdzic dalej i sie nie przejmowac |
Bacznie obserwuj kontrolke od Airbagu, bo mozesz sie ździwić jak poduszka NIE zadziała... |
_________________ C 2.5TurboDiesel 96Esprit Brilliant Silver Metalic
|
|
|
|
|
silverhammer12
Pomógł: 6 razy Dołączył: 14 Mar 2007 Posty: 289 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: 22 Kwiecień 2009, 18:58
|
|
|
Tońcio napisał/a: | silverhammer12 napisał/a: | czyli najlepiej jezdzic dalej i sie nie przejmowac |
Bacznie obserwuj kontrolke od Airbagu, bo mozesz sie ździwić jak poduszka NIE zadziała... |
Jasna sprawa Zreszta trudno jej nie zauwazyc (btw.oby nigdy nie musiala zadzialac)
A tak przy okazji bo ciekawi mnie to troche a w rekach nigdy nie mialem tej taśmy medialnej, ona dziala na zasadzie zwijanych kabelków pomiedzy 2 ruchomymi czesciami? czy jakos na zasadzie styków (ale to raczej by sie wytarły wiec pewnie kabelki - ta tylko gdybam)
dzieki jeszcze raz za odpowiedzi Tońcio |
_________________ WDB2021941F924405 |
|
|
|
|
Tońcio
Pomógł: 10 razy Dołączył: 24 Sie 2008 Posty: 223 Skąd: mazowieckie
|
Wysłany: 22 Kwiecień 2009, 19:08
|
|
|
Jest to plastikowa płaska taśma z czterema ścieżkami umieszona pomiędzy dwoma plastikowymi "dekielkami"... Roskręca sie i skręca jak obracasz kierownica... |
_________________ C 2.5TurboDiesel 96Esprit Brilliant Silver Metalic
|
|
|
|
|
silverhammer12
Pomógł: 6 razy Dołączył: 14 Mar 2007 Posty: 289 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: 22 Kwiecień 2009, 19:10
|
|
|
Dzięki za błyskawiczne wyjaśnienie pzdr!
PS a duzo jest zachodu z wymiana tej tasmy? Mozna powalczyc samemu czy potrzebne sa jakies specjalistyczne narzedzia/umiejetnosci?
pzdr |
_________________ WDB2021941F924405 |
|
|
|
|
Tońcio
Pomógł: 10 razy Dołączył: 24 Sie 2008 Posty: 223 Skąd: mazowieckie
|
Wysłany: 25 Kwiecień 2009, 06:54
|
|
|
silverhammer12 napisał/a: | PS a duzo jest zachodu z wymiana tej tasmy? Mozna powalczyc samemu czy potrzebne sa jakies specjalistyczne narzedzia/umiejetnosci? |
Ustaw kierownice do jazdy na wprost
Zdejmij klemę minusową
Z narzędzi będzie Ci potrzebny: torx 30 (klamka) do odkręcenia poduszki... Dobry (mocny) ampul to odręcenia śruby od kierownicy... Taśma jest przykręcona na dwie małe śrubki (płaski śrubokręt)... Musisz zdjąć (odręcić) plastikową osłonę nad nogami kierowcy (tam jest wpięta kostka od taśmy)...
Czas roboty-20-30min (w tym jeden papieros)
Umiejętnosci
Przeciętne
Na pewno dasz rade...
Po skończonej pracy wypij browarka i ciesz się, że poradziłeś sobie SAM
Powodzenia |
_________________ C 2.5TurboDiesel 96Esprit Brilliant Silver Metalic
|
|
|
|
|
silverhammer12
Pomógł: 6 razy Dołączył: 14 Mar 2007 Posty: 289 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: 25 Kwiecień 2009, 08:06
|
|
|
Wielkie dzieki Tońcio!
Czekam wlasnie na torxy a potem powalcze
Pomógł sie nalezy ale niestety to nie moj topic wiec nie moge przyznac z racji reguł tego forum, a szkoda
pzdr |
_________________ WDB2021941F924405 |
|
|
|
|
michele
Pomógł: 1 raz Dołączył: 22 Wrz 2009 Posty: 253 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: 4 Maj 2016, 09:39
|
|
|
Odgrzeję kotleta, ale to dlatego, że wątek ten jest dość często cytowany, a nie umiem znaleźć odpowiedzi na nurtujące mnie pytanie:
W trakcie demontażu kierownicy wyskoczyła mi taśma, o której mowa wyżej. poskręcałem ją, jednak nie wiem jak jak ją ustawić, aby było dobrze. Chodzi mi o to jak wiedzieć gdzie jest środek zawinięcia, aby nie mieć problemów kręcąc w lewo i w prawo później kierownicą.
EDIT: złożyłem taśmę delikatnie odchylając rozkręciłem ją prawie na maksa, a następnie skręciłem licząc ilość obrotów: wyszło 6, podzieliłem na dwa i zrobiłem potem w drugą stronę 3 i tak skręciłem kierownicę. Inny pomysł mi nie wpadł do głowy:) |
_________________ C250 Diesel '93 WDB2021251A010620 |
|
|
|
|
|