Mercedes W202 Strona Główna Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy,

Poprzedni temat «» Następny temat
Regeneracja sprzęgła wiskotycznego
Autor Wiadomość
mateuszsta20

Pomógł: 4 razy
Dołączył: 12 Maj 2011
Posty: 106
Skąd: Utrecht NL|Nysa PL
Wysłany: 9 Maj 2016, 20:19   

Odgrzewam ....

Kupilem olej silikonowy 2500cps, jak dojdzie bedzie regeneracja. Zakupilem 2500cps bo stwierdzilem ze 3000 odbierga duzo od orginalu i wisco moze za wczesnie wstawac.

Zdam relacje co i jak.

Zrobione.

Uzylem takiego oleju.


_________________
MB C280 R6 Sport '93
MB C280 V6 Elegance '98
 
 
Al Capone 

Dołączył: 05 Kwi 2012
Posty: 66
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 6 Czerwiec 2017, 20:13   

No to i ja podzielę się swoimi odczuciami. Idąc za radami z forum kupiłem olej 2000 Cst. Oleju weszło jakieś 25 ml.
Po tej operacji wisko śmiga aż miło a wcześniej można je było zatrzymać czymkolwiek. Co prawda nie jest to efekt jak w oryginale bo jest już od początku trochę zesprzęglone ale mnie to na chwilę obecną nie przeszkadza. W kabinie jak i poza nią głośna praca wiatraka nie jest słyszalna. Nie wyczułem też spadku mocy czy innych negatywnych rzeczy. Dziś podczas jazdy silnik złapał temperature około 85 stopni ale po zatrzymaniu i przygazowaniu za chwilkę spadła do 80.

Zobaczym jak się będzie sprawdzać w korkach podczas upałów. Zdam wtedy szerszą relacje. ;)
_________________
C 220D Elegance 1995r
WDB2021211A286480
 
 
ellumen

Dołączył: 27 Wrz 2016
Posty: 19
Skąd: krasnystaw
Wysłany: 14 Czerwiec 2017, 11:19   

Witam Pozwole sobie odświeżyć temat. I mam kilka pytan odnosnie rergeneracji. Kilka osób to robiło to moze mi odpowiedza. Bo u mnie chodzi wisko juz od poczatku po nalaniu oleju silikonowego 3000. I teraz: 1 .Blaszka bimetalowa jesli sie ja odegnie to przeciez ona sie zgina i przy włozeniu tym bardziej 2. Nie lepiej odginać któras ta baczna blaszke a nastepnie próbować ja załozyc przy montażu ponownie. 3. Czy blaszka bimetalowa uruchamia sprzęgło odginajac sie od wiskozy czy wciskajac bolczyk do wiskozy a by nie było uruchomione musi ta blaszka naciskac na bolczyk i jak sie nagrzeje to odgina? Czy odwrotnie? To wydaje mi sie kluczowe tez do pierwszych pytań. 4 Czy jesli sie wlało zaduzo oleju (wlałem 25 ml da sie go troche wylac? 5. Czy mozna jezdzic z wiskiem zasprzeglonym juz od 30 stopni?
 
 
Al Capone 

Dołączył: 05 Kwi 2012
Posty: 66
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 17 Czerwiec 2017, 00:49   

Cytat:
1 .Blaszka bimetalowa jesli sie ja odegnie to przeciez ona sie zgina i przy włozeniu tym bardziej


Zgadza się, trzeba ją dość mocno nagiąć aby wyszła.

Cytat:
2. Nie lepiej odginać któras ta baczna blaszke a nastepnie próbować ja załozyc przy montażu ponownie.


Z tego co pamiętam to elementów trzymających bimetal raczej nie odegniesz.

Cytat:
4 Czy jesli sie wlało zaduzo oleju (wlałem 25 ml da sie go troche wylac?


Ktoś na forum pisał ,że upuszczał olej z wisko nawiercając na spodzie mały otwór jak wymieniał na inną lepkość ale raczej nie widze potrzeby upuszczania oleju.

Cytat:
5. Czy mozna jezdzic z wiskiem zasprzeglonym juz od 30 stopni?


Ja mam wisko zapięte już od początku po uzupełnieniu oleju. Wcześniej silnik w upałach i korkach mocno się grzał a teraz trzyma 80C. To ,że będzie wisko dmuchać cały czas nie przeszkadza bo to termostat kieruje wodę na chłodnicę. Być może w zimie mogą pojawić się jakieś problemy z niedogrzaniem ale o tym sam się przekonam dopiero w tym roku.

Ja regenerując wisko w ten sposób byłem od samego początku świadomy ,że nie będzie to działać jak oryginał. Mimo to cel został osiągnięty i jak narazie jestem zadowolony ;)
Jak chcesz żeby działało jak z fabryki to niestety trzeba kupić nowe wisko. Ceny z ASO nie znam. Sachs nigdzie niedostępny a najlepszy zamiennik jaki udało mi się znaleźć to Beru za 320 zł.

Pozdrawiam
_________________
C 220D Elegance 1995r
WDB2021211A286480
 
 
ellumen

Dołączył: 27 Wrz 2016
Posty: 19
Skąd: krasnystaw
Wysłany: 20 Czerwiec 2017, 14:04   

Dziekuje za odpowiedz. Ja tez jezdziłem na zasprzeglonym cały czas. Teraz kupiłem theroteka czy cos takiego i działa jak nalezy. W tej regeneracji uwazam ze ta blaszka bimetalowa sie odgina i uszkadza. Ona juz wtedy nie pracuje jak nalezy, bo moim zdaniem na zimnym ona ma wduszac bolczyk a jak sie rozgrzeje to powinna sie odginac od wiskozy. Po wyciagnieciu bimetalu (przynajmniej u mnie) on jakby sie zgioł i nagiecie juz zmienia jego parametry -- ale to moje zdanie tylko i byc moze ze udaje sie to wisko jakos przełamac i sie odłacza przy ochłodzeniu.
 
 
adamd

Pomógł: 13 razy
Dołączył: 19 Cze 2012
Posty: 443
Skąd: Brzesko
Wysłany: 21 Czerwiec 2017, 19:02   

Ja też nie nie ufam regeneracji, swego czasu kupiłem na alledrogo oryginał za 320 zł i śmiga do dzisiaj. Dobry zamiennik też da radę. Sprawy nie ma co zaniedbywać bo potem się ludzie doszukują rożnych przyczyn przegrzewania a wystarczy wisko zmienić.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,136 sekundy. Zapytań do SQL: 9