Mercedes W202 Strona Główna Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy,

Poprzedni temat «» Następny temat
Podłączanie Przewodów Od Świateł Dziennych LED
Autor Wiadomość
asziatko 
Nowiciusz


Dołączył: 24 Lip 2014
Posty: 1055
Skąd: Tarnów/Małopolska
Wysłany: 28 Maj 2016, 17:36   

Dzisiaj założyłem LED'y ale tylko póki co "wiszą" na zderzaku.

Kable dałem w peszle plastikowe i chcąc nie chcąc jak bym chciał wszystko do jednego klosza podpiąć nie dam rady, kable od LED'ów mam za krótkie.

Z masą OK wepnę się w dowolny punkt do karoserii na zacisku oczkowym. Gorzej sprawa robi się żeby wpiąć się żeby było 12V z lewej i prawej strony po kluczyku. Zupełnie nie wiem gdzie to wpiąć żeby "pobrać 12V" i dla lewego LED i dla prawego LED.

Do lampy próbował bym się wpiąć na szybkozłączce do (+) świateł postojowych.

Tak dla pewności plus od świateł postojowych jest to ten kabel co idzie do żarówki?.
_________________
Szerokiej Drogi,
Artur


Były Mój Samochód: MB C180 W202 Classic 1994 + LPG
 
 
kubus838 

Pomógł: 52 razy
Dołączył: 11 Lis 2014
Posty: 1256
Skąd: Polska
Wysłany: 28 Maj 2016, 18:05   

asziatko napisał/a:

Kable dałem w peszle plastikowe i chcąc nie chcąc jak bym chciał wszystko do jednego klosza podpiąć nie dam rady, kable od LED'ów mam za krótkie.


Niestety producent "zainstalował" takiej długości kable w Twoich ledach. Dlatego musisz przedłużyć dolutowując dodotakow dłuższe odcinki takiego samego koloru. Czasami się tak zdarza. W jednym rodzaju świateł dziennych sa takie w innym są dłuższe.

asziatko napisał/a:

Z masą OK wepnę się w dowolny punkt do karoserii na zacisku oczkowym. Gorzej sprawa robi się żeby wpiąć się żeby było 12V z lewej i prawej strony po kluczyku. Zupełnie nie wiem gdzie to wpiąć żeby "pobrać 12V" i dla lewego LED i dla prawego LED.


Tak jak pisałem wcześniej miernik albo tester i sprawdzasz - który styk daje 12V po przekręceniu kluczyka. Z reguły takimi miejscami jest stacyjka, zapalniczka lub jak któryś z kolegów pisał skrzynka bezpieczników.

asziatko napisał/a:

Do lampy próbował bym się wpiąć na szybkozłączce do (+) świateł postojowych.

Tak dla pewności plus od świateł postojowych jest to ten kabel co idzie do żarówki?.


W każdym samochodzie jest tak, że plus idzie po kablu a masa bo nadwoziu lub innych częściach. W reflektorze też tak jest. Albo wykonaj sobie sam taki mały "tester". Poprostu do jakieś żarówki samochodwej dolutuj albo niech Ci ktoś dolutuje dwa kabelki. Włącz światło postojowe bez kluczyka i jednym kabelkiem dotknij do styku postojówki a drugim do nadwozia. Jak się żaróweczka w Twoim testerze zapali to przy postojówce znalazłeś plus. Tak na marginesie to tym zrobionym przez siebie testerem możesz równiez znaleźć sobie w skrzynce bezpieczników styk na którym pojawia się napięcie 12V po przekręcceniu kluczyka.

Do lampu postowej możesz śmiało podpiąć się kablem poprzez szybkozłoczkę. W przypadku świateł ledowych nie można dopinać ich do obwodu poprzez "skręcanie" dwóch kabelków. Miedź ma to do siebie, że szybko potrafi zaśniedzieć i i wtedy rośnie opór takiego połączenia. A światła ledowe czyli diody w tym przypadku wymagają 12v i nie świecą przy spadkach napięcia.


robert
_________________
C220 CDI Esprit 2000 Rok kombi - WDB2021931F962917
 
 
asziatko 
Nowiciusz


Dołączył: 24 Lip 2014
Posty: 1055
Skąd: Tarnów/Małopolska
Wysłany: 28 Maj 2016, 18:13   

kubus838, fakt faktem nie pomyślałem że można dolutować kabel tego samego koloru i zgrzać go koszulką termokurczliwą. Wówczas uzyskam przedłużenie włożę do peszli plastikowych i pociągnę do jednego punktu.

Jak by nie było rozwiązanie z peszlami było na miejscu żeby to zrobić i osłonić kable przed uszkodzeniami.

W tym przypadku nic nie chcę robić na "skrętkę" tylko zacisk lub szybkozłączka. Jak robić to raz a dobrze a nie robić na "odwal" się.

Nie było by to głupie rozwiązanie żeby pociągać kabel do zapalniczki ale przejść przez ścianę grodziową to nie jest tak prosto pod blokiem.

Do bezpieczników już prędzej, tylko mówimy tu o bezpiecznikach żeby się wpiąć do któregoś czy po prostu wpiąć się do (+) kabelka co jest do skrzynki bezpieczników?.

A prąd jest w bezpiecznikach jak nie ma przekręconego kluczyka w stacyjce?.

Póki co jest to tylko mój domysł że na kablu od żarówki postojowej jest (+) tam gdzie trzeba wpiąć biały kabel.
_________________
Szerokiej Drogi,
Artur


Były Mój Samochód: MB C180 W202 Classic 1994 + LPG
 
 
kubus838 

Pomógł: 52 razy
Dołączył: 11 Lis 2014
Posty: 1256
Skąd: Polska
Wysłany: 28 Maj 2016, 18:51   

asziatko napisał/a:

A prąd jest w bezpiecznikach jak nie ma przekręconego kluczyka w stacyjce?.


Dokładnie są takie obwody które pracują bez włączonego kluczyka np. sterowniki lub światła awaryjne. A wyłączają się jak zdejmiesz klemy z akumutora. Ale Ty podpinasz się do obwodu który wlączasz kluczykiem. I teraz nie masz sie czego bać nawet jeżeli podłaczysz się (przez przypadek) do zasilania któregoś sterownika bo nic się nie stanie - nie zkłócisz w żaden sposób pracy tego sterownika bo podłaczyłes do obwodu który go zasila a nie do obwodu którym on steruje.

asziatko napisał/a:

Póki co jest to tylko mój domysł że na kablu od żarówki postojowej jest (+) tam gdzie trzeba wpiąć biały kabel.


Ale to jest też i prawda. Każda żarówka musi mieć zasilanie z dwóch biegunów czyli płus i minus - inaczej nie zaświeci.

robert
_________________
C220 CDI Esprit 2000 Rok kombi - WDB2021931F962917
 
 
asziatko 
Nowiciusz


Dołączył: 24 Lip 2014
Posty: 1055
Skąd: Tarnów/Małopolska
Wysłany: 28 Maj 2016, 19:07   

kubus838, wiesz robię to po raz pierwszy, a to nie mam styczności z elektryką zawodowo tylko tyle co tam delikatnie stąd moje obawy co gdzie wpiąć i jak.

Tutaj myślę o włożeniu szybkozłączki na kabel do żarówki postojowej jest tam jeden kabel co idzie do żarówki (+) być może plus a masa jest na wsuwce tak jak by do obudowy klosza.

Ale to jeszcze sprawdzę dla pewności.

I zostanie ta nieszczęsny (+) do po kluczyki. Tu tak patrzyłem gdzie wpiąć kabel ale póki co nie znalazłem takiego miejsca.
_________________
Szerokiej Drogi,
Artur


Były Mój Samochód: MB C180 W202 Classic 1994 + LPG
 
 
kubus838 

Pomógł: 52 razy
Dołączył: 11 Lis 2014
Posty: 1256
Skąd: Polska
Wysłany: 28 Maj 2016, 19:42   

asziatko napisał/a:
, wiesz robię to po raz pierwszy, a to nie mam styczności z elektryką zawodowo tylko tyle co tam delikatnie stąd moje obawy co gdzie wpiąć i jak.


A to nie masz się czym przejmować - każdy tak zaczynał jak Ty.

asziatko napisał/a:

Tutaj myślę o włożeniu szybkozłączki na kabel do żarówki postojowej jest tam jeden kabel co idzie do żarówki (+) być może plus a masa jest na wsuwce tak jak by do obudowy klosza.


Jeżeli nie chcący w reflektorze zamiast do plusa podłączysz się do minusa nic się nie stanie i niczego nie uszkodzisz. Poprostu lampa ledowa (i nie tylko) z dwóch minusów nie zapali. Na biegunie plusowym jest prąd o jakimś napięciu ale na biegunie minusowym nie ma nic i dlatego biigun minusowy zamyka obwód. To tak jakby żarówke podłaczyc do dwóch minusów na akumulotorze - poprostu nic się nie stanie.

asziatko napisał/a:

I zostanie ta nieszczęsny (+) do po kluczyki. Tu tak patrzyłem gdzie wpiąć kabel ale póki co nie znalazłem takiego miejsca.


Zrób tak jak Ci mówiłem wcześniej. Jeżeli nie masz testera lub miernika podlutuj do żarówki dwa kable. Jeden kabel podepnik do nadwozia a drugim kablem dotykaj styków bezpieczników. Tu możesz mieć tylko problem z dostępem do części przewodzacej w bezpieczniku ponieważ te bezpieczniki mają drut przewodzący w palstikowej obudowie. Ale można to razwiązać w ten sposób, że do konca kabla przylutować lub wpleśc w rozizolowany kabel igle. Igłą dojdziesz do cześci przewodzacej bezpiecznika i sprawdzasz gdzie pojawi sie napięcie. Najpierw taka próbe robisz na wyłączonym kluczyku i notujesz na kartce gdzie pojawiło sie napiecie. Potem robisz drugą próbe na włączonym kluczyku i też notujesz. I wtedy juz wiesz gdzie masz styk z napieciem 12v na włączonym kluczyku. Zaznaczasz sobie ten bezpiecznik w jakis sposób i musisz podnieść tablice bezpieczników. Na jednym z kabli od tego bezpiecznika szybkozłączką zaciskasz kabel od świateł dzienny.


Nie masz się czym przejmować w samochodzie jest tylko 12V i nic się nie stanie. Nawet natężenie prądu jest tak małe, że człowiekowi z rozrusznikiem serca nie zaszkodzi. Śmiało możesz się za to brać - w tym przypadku nie ma zadnych zagrożeń ani dla Ciebie ani dla samochodu.

robert
_________________
C220 CDI Esprit 2000 Rok kombi - WDB2021931F962917
 
 
asziatko 
Nowiciusz


Dołączył: 24 Lip 2014
Posty: 1055
Skąd: Tarnów/Małopolska
Wysłany: 28 Maj 2016, 20:00   

Właśnie ja mam obawy przed tym że coś poknocę albo co gorsza spalę, zrobię zwarcie.

Czyli trzeba odkręcać skrzyneczkę bezpieczniaków żeby wpiąć się do plusa. Bodajże mam wolne gniazda 31 i 32 w skrzynce bezpieczników. Widać ze są tam złączki nie jest puste. Można by było się wpiąć pod któreś z tych gniazd jako plus do LED'ów?.

Dzięki za wyjaśnienie i napisanie co jak jest. Jestem o tyle spokojniejszy że nie ma zagrożenia :) .

Ogólny plan mam taki że każdy LED podłączę osobno do świateł pozycyjnych. Osobno każdą masę od LED i tego plusa będzie trzeba przedłużyć.
_________________
Szerokiej Drogi,
Artur


Były Mój Samochód: MB C180 W202 Classic 1994 + LPG
 
 
kubus838 

Pomógł: 52 razy
Dołączył: 11 Lis 2014
Posty: 1256
Skąd: Polska
Wysłany: 28 Maj 2016, 20:13   

asziatko napisał/a:
Właśnie ja mam obawy przed tym że coś poknocę albo co gorsza spalę, zrobię zwarcie.

No na zwarcia to tylko Ty będziesz miał wpływ. Poprostu rób to ostrożnie.

asziatko napisał/a:
Czyli trzeba odkręcać skrzyneczkę bezpieczniaków żeby wpiąć się do plusa. Bodajże mam wolne gniazda 31 i 32 w skrzynce bezpieczników. Widać ze są tam złączki nie jest puste. Można by było się wpiąć pod któreś z tych gniazd jako plus do LED'ów?.


Całej skrzynki odkręcać nie musisz. Wystarczy, że wypniesz ten kawałek plastiku z bezpiecznikami. Pod spodem są doczepione kabelki do zacisków. Obwód wtedy działa kiedy w nim jest bezpiecznik. Jeżeli nie ma bezpiecznika to może znaczyć, że ten obwód był przygotowany pod inną wersje Twojego samochodu i raczej na nim napiecia nie będzie. Ale sprawdź i wtedy będziesz miał pewność czy możesz skorzystać z tego plusa czy nie.

asziatko napisał/a:

Dzięki za wyjaśnienie i napisanie co jak jest. Jestem o tyle spokojniejszy że nie ma zagrożenia :) .

Ogólny plan mam taki że każdy LED podłączę osobno do świateł pozycyjnych. Osobno każdą masę od LED i tego plusa będzie trzeba przedłużyć.


I to jest bardzo dobry plan montażu. Nie dołożysz dodatkowej kabelkologi i sie nie narobisz wtykając kabelki w rózne zakamarki.

I nie muisz się bać takiej roboty to nic trudnego - a kiedyś Ci zaplusuje.

robert
_________________
C220 CDI Esprit 2000 Rok kombi - WDB2021931F962917
 
 
asziatko 
Nowiciusz


Dołączył: 24 Lip 2014
Posty: 1055
Skąd: Tarnów/Małopolska
Wysłany: 28 Maj 2016, 20:59   

A czy zwykłym próbnikiem jak do 230V dam radę sprawdzić plusa w zerówce postojowych?.

A jak wyciągnąć tablice bezpieczników?. Wiem ze trzeba odkręcić śrubki, wszystkie czy tylko któreś by znaleźć plusa?.

I trzeba odpiąć minusa z akumulatora. Tak piszę w instrukcji.

Jak będę robił na raty to znaczy wepnę masę, plus do świateł a później plusa po kluczyku będzie coś nie tak?.
_________________
Szerokiej Drogi,
Artur


Były Mój Samochód: MB C180 W202 Classic 1994 + LPG
 
 
kubus838 

Pomógł: 52 razy
Dołączył: 11 Lis 2014
Posty: 1256
Skąd: Polska
Wysłany: 28 Maj 2016, 21:38   

asziatko napisał/a:
A czy zwykłym próbnikiem jak do 230V dam radę sprawdzić plusa w zerówce postojowych?.


Nie bo probówka jest na 230V.

asziatko napisał/a:

A jak wyciągnąć tablice bezpieczników?. Wiem ze trzeba odkręcić śrubki, wszystkie czy tylko któreś by znaleźć plusa?.


Tego Ci nie powiem bo jeszcze nie musiałem tego demontować.

asziatko napisał/a:

I trzeba odpiąć minusa z akumulatora. Tak piszę w instrukcji.


A ja proponuje Ci odpiąć kleme plusową i minusową.

asziatko napisał/a:

Jak będę robił na raty to znaczy wepnę masę, plus do świateł a później plusa po kluczyku będzie coś nie tak?.


Możesz to robić na raty. Bo jeżeli podepniesz mase i ten kabelek do postojówek to w dalszym ciągu nie masz zamknietego obwodu i nic się nie stanie. Mówiąc krótko ten plus oprócz zasilania samych świateł dziennych jeszcze zasila przekaźnik sterujacy włączeniem i wyłączaniem w obudowie samych świateł.


robert
_________________
C220 CDI Esprit 2000 Rok kombi - WDB2021931F962917
 
 
asziatko 
Nowiciusz


Dołączył: 24 Lip 2014
Posty: 1055
Skąd: Tarnów/Małopolska
Wysłany: 28 Maj 2016, 22:35   

To pożyczę miernik elektroniczny żeby "złapać" gdzie jest (+) na żarówce.

Też właśnie patrzyłem teraz jak to jest ze zdjęciem skrzynki z bezpiecznikami i kolega ralf podaje w swoim temacie że trzeba odkręcić 6 śrub, unieść bezpieczniki i ściągnąć obudowę.

kubus838, proponujesz ściągnąć jeszcze (+) klemę z akumulatora pomimo że jest już ściągnięta (-) klema?.

kubus838, a Ty gdzie wpinałeś kabel do (+) od świateł LED - zakładając że masz też LED do jazdy dziennej?.
_________________
Szerokiej Drogi,
Artur


Były Mój Samochód: MB C180 W202 Classic 1994 + LPG
 
 
kubus838 

Pomógł: 52 razy
Dołączył: 11 Lis 2014
Posty: 1256
Skąd: Polska
Wysłany: 28 Maj 2016, 23:36   

asziatko napisał/a:
To pożyczę miernik elektroniczny żeby "złapać" gdzie jest (+) na żarówce.


Nie pożyczaj tylko kup. On kosztuje jakies 30zł i wystarczy do innych rzeczy. Jutro są otwarte markety do podjedź i kup taki najprostszy.

asziatko napisał/a:

Też właśnie patrzyłem teraz jak to jest ze zdjęciem skrzynki z bezpiecznikami i kolega ralf podaje w swoim temacie że trzeba odkręcić 6 śrub, unieść bezpieczniki i ściągnąć obudowę.


Być może ja u siebie jeszcze nie rozbierałem skrzynki z bezpiecznikami.

asziatko napisał/a:

kubus838, proponujesz ściągnąć jeszcze (+) klemę z akumulatora pomimo że jest już ściągnięta (-) klema?.


Mercedes ma dużo sterowników i to bardzo delikatnych sternwników zbudowanych na elementach smd. Jeżeli zdejmiesz tylko kleme minusową a plusowa zostanie na akumulatorze to wystarczy tylko drobne zmasowanie np. poprzez uziemienie aby prąd popłynął i narobił przepięć. Dlatego do spawania nadwozia migomatem - pomimo tego, że migomat ma zbezpieczenie przepięciowe też się zdejmuje obie klemy.

asziatko napisał/a:

kubus838, a Ty gdzie wpinałeś kabel do (+) od świateł LED - zakładając że masz też LED do jazdy dziennej?.


Ja nie mam ale mój kolega kazał sobie założyć i kabel zasilający podłączyliśny bezpośrednio do stacyjki. Kolega stwierdzil, że ma pewność wyłączenia - no ale on tak chciał. Ja bym wolał poszukać tego kabla na tablicy bezpieczników i by sie mniej narobił. A tak musiał przechodzić kablem przez ściane grodziową i zajeło mu to cały dzień

robert
_________________
C220 CDI Esprit 2000 Rok kombi - WDB2021931F962917
 
 
asziatko 
Nowiciusz


Dołączył: 24 Lip 2014
Posty: 1055
Skąd: Tarnów/Małopolska
Wysłany: 29 Maj 2016, 13:11   

Dziś przy niedzieli, na bloku nic nie będę robił ze światłami. Chodź ciekaw jestem tego jak to będzie wszystko wyglądało po podłączeniu.

Cenna uwaga, żeby odpiąć i (+) i (-) klemę, i chyba wiem co było powodem tego że mi wyskoczył błąd poduszki jak zmieniałem zegar. Wprawdzie była odpięta (-) klema ale (+) plusowa została na akumulatorze i miałem błąd SRS.

Właśnie przechodzenie, szukanie miejsca w ścianie grodziowej żeby dostać się do stacyjki to u mnie odpada, nie miał bym jak i nie bardzo bym się chciał aż tam pchać. Szkoda że nie podpiął się do kabla do bezpieczników bo byś mi napisał który to kabel jest i bezpiecznik :) .

Może coś rozpiska


Kliknij By Powiększyć

by pomogła gdzie bym się mógł wpiąć?.

Póki co mogę pokazać jak wyglądają LED'y założone do zderzaka :)


Kliknij By Powiększyć

. Był mały problem z założeniem później kratki z czujnikiem temperatury oraz tej z lewej strony patrząc na zdjęcie, ale pod odpowiednim kontem weszły obydwie kratki bez problemu.

A tak zapytam jeszcze, faktycznie LED'y zmniejszają pobór zużycia paliwa PB/LPG czy to tylko mit jest?. Oczywiście zaoszczędzi się na żarówkach to też ale czy zaoszczędzi się na PB/LPG?.
_________________
Szerokiej Drogi,
Artur


Były Mój Samochód: MB C180 W202 Classic 1994 + LPG
 
 
kubus838 

Pomógł: 52 razy
Dołączył: 11 Lis 2014
Posty: 1256
Skąd: Polska
Wysłany: 29 Maj 2016, 13:46   

asziatko napisał/a:
Dziś przy niedzieli, na bloku nic nie będę robił ze światłami. Chodź ciekaw jestem tego jak to będzie wszystko wyglądało po podłączeniu.


Dokładnie masz racje bo jakiś "dziwny" przechodzień zacznie Cie ekskomuniką straszyć. To bardzo fejnie wygląda - dwie świecące kreseczki po ubu stronach samochodu. Ale nawet jak jedziesz ze słońcem to i tak widać te dwie lampy. Tak na marginesie, może Ci to powinien wcześniej napisać. Ale nawet takie światla musza być zamocowane zgodnie z przepisami, czyli nie niżej niż 25cm od podłoża i odległośc między lampami dziennymi nie może byc mniejsz niz 60cm. Ale Ty zamontowałeś zgodnie z przepisami wiec nie masz sie czym martwić.

asziatko napisał/a:

Cenna uwaga, żeby odpiąć i (+) i (-) klemę, i chyba wiem co było powodem tego że mi wyskoczył błąd poduszki jak zmieniałem zegar. Wprawdzie była odpięta (-) klema ale (+) plusowa została na akumulatorze i miałem błąd SRS.


Dokładnie tak. Takie małe porównanie: jeżeli stoisz na ziemi i dotkniesz kabel który zwisa ze słupa energetycznego to kopnie Cie prąd czy nie? Niestety prąd Cie kopnie bo ludzki organizm bardzo dobrze przewodzi prąd. To takie "specyficzne" prównanie które uświadamia, że klemy, zaciski plusowe należy odłączać.

asziatko napisał/a:

Właśnie przechodzenie, szukanie miejsca w ścianie grodziowej żeby dostać się do stacyjki to u mnie odpada, nie miał bym jak i nie bardzo bym się chciał aż tam pchać. Szkoda że nie podpiął się do kabla do bezpieczników bo byś mi napisał który to kabel jest i bezpiecznik :) .


Mój kolega ma dziwne podejście do swoje samochodu - przykładem jest to, że wywiercił dziure w dachu na antene cb. Potem zamocował taką 2,5 metra i pojechał do lasu sprawdzić jak antena zachowuje sie przy zetknięciu w gałęziami w czasie jazdy. Efekt anteny brak i krzywy dach.
W grodzi jest taki otwór technelogiczny ale tzreba sie nieźle namęczyć i ubrudzić aby ten kabel tam wetknać

Możesz sprobować podpiąć się pod światła cofanie - najmniej używane i nie obciążone. Zwłaszcza, że włącznik jest dopiero na skrzyni biegów. Wiec po włączeniu kluczyka prąd powinien się pokazać na bezpeiczniku 29


asziatko napisał/a:

A tak zapytam jeszcze, faktycznie LED'y zmniejszają pobór zużycia paliwa PB/LPG czy to tylko mit jest?. Oczywiście zaoszczędzi się na żarówkach to też ale czy zaoszczędzi się na PB/LPG?.


Lampy ledowe pobierają maksymalnie 20W obie. Zwykłę żarówki około 120W. Czy samochód bedzie zużywał mniej paliwa, tego nie wiem. Ale wiem na 100% ze alternator wytwarzający prąd o mocy 120W napewno stawia większy opór dla silnika niż kiedy wytwrza 20W. A kiedy silnik pali mniej jak ma ciężko bo jedzie pod góre czy jak ma lżej bo jedzie z góry?


robert
_________________
C220 CDI Esprit 2000 Rok kombi - WDB2021931F962917
 
 
asziatko 
Nowiciusz


Dołączył: 24 Lip 2014
Posty: 1055
Skąd: Tarnów/Małopolska
Wysłany: 29 Maj 2016, 13:58   

kubus838, odnośnie montażu LED'ów wcześniej wszystko wymierzyłem żeby było zgodnie z rozporządzeniem tak jak ma być. I po montażu LED'ów zmierzyłem raz jeszcze i wszystkie wymiary są w normie zgodnie z podanymi w rozporządzeniu i na instrukcji montażu.

Właśnie czekam żeby zabłysły dwie kreseczki LED i żeby można było jeździć na LED'ach :) . Już dawno je powinienem założyć, ale zawsze brak czasu było (robiłem tylko to co było pilne, wymiana oleju, filtrów, opony). I teraz to ogarniam przy okazji inne rzeczy co mogły jeszcze czekać jak pranie tapicerki co zrobiłem też teraz.

To jest różnica w poborze prądu 20W a 120W jest różnicy 100W, to jest dużo. A tym samym będzie lżej dla alternatora. To warte jest ulżyć mu pracy, ale czy właśnie czy zużycie paliwa też jest mniejsze, ponoć tak, ale jakie są realia w praktyce tego nie wiem.

A czy można by było podpiąć kable (+) do bezpieczników 18 i 24?. Jako do prawego i lewego światła pozycyjnego?. Czy nic z tego nie będzie?.

Lub do 20 bezpiecznika jako radio?. Tu by może by było po kluczyku włączenie prądu i wówczas by było dobrze, chodź przeraża mnie rozbiórka tej skrzyneczki z bezpiecznikami.

Każdy ma swoje jakieś tam wizje, pojęcia czy swoje zamiary ale fakt montować antenę na dachu 2.5 m, i jeszcze wiercić otwór w dachu i uszkodzić to już nie porwał bym się na to, tym bardziej że MB wówczas traci na wyglądzie i jest z defektem.
_________________
Szerokiej Drogi,
Artur


Były Mój Samochód: MB C180 W202 Classic 1994 + LPG
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,183 sekundy. Zapytań do SQL: 9