słabe hamulce |
Autor |
Wiadomość |
wiskontii
Pomógł: 602 razy Dołączył: 02 Lis 2010 Posty: 6369 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 27 Marzec 2016, 13:43
|
|
|
U mnie kiedyś też były słabe,wymiana tarcz klocków zacisków przód Tył,odpowietrzenie i Nic.Po wymianie,przewodów elastycznych i sztywnych,zrobiła się rewolucja i jest okej |
_________________ Elegance 94 benzyna automat C180
WDB2020181A225570 SPRZEDANY
W202 2.2 D 96r automat
WDB2021211A384252 Sprzedany
W202 2,2D 96r. automat 5stpopniowy kombi CLASSIC
WDB2021821F518660 |
|
|
|
|
dawid5100
Pomógł: 2 razy Dołączył: 16 Maj 2016 Posty: 22 Skąd: Przysucha
|
Wysłany: 16 Maj 2016, 22:22
|
|
|
sprawdz szczelność układu, jeżeli wszystko ok spróbuj jeszcze raz odpowietrzyć układ. |
|
|
|
|
MickB.
Pomógł: 2 razy Dołączył: 21 Cze 2007 Posty: 102 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 22 Październik 2016, 16:57
|
|
|
Koledzy podpowiedzcie mi jedną rzecz. Dziś trochę zagapiłem się na czerwonym świetle i zmuszony byłem do dość gwałtownego hamowania. Nagle pedał hamulca wpadł prawie do podłogi. Teraz wygląda to tak, że hamuje bardzo słabo dopiero przy podłodze. Do tego miejsca pedał wciska się bardzo lekko. Płynu nie ubywa - raczej wszystko szczelne. Wstępnie obstawiam padniętą (przepuszczającą) pompę hamulcową. Nie znam jednak dokładnie jej budowy i trochę zastanawia mnie, czy mogła tak paść w ułamku sekundy? Do dzisiejszego dnia hamulce były bardzo dobre i nie zauważyłem nic niepokojącego. |
_________________ C180 Classic 96r.
WDB2020181A420920 |
|
|
|
|
mietek123
Dołączył: 21 Paź 2013 Posty: 36 Skąd: silesia
|
Wysłany: 22 Październik 2016, 17:27
|
|
|
u mnie przy tego typu objawach wadliwe okazaly sie zaciski, a konkretnie zacisk prawy tylny, byl zapieczony i klocek nie hamowal, rocznik i silnik ten sam |
_________________ c180 96' Esprit |
|
|
|
|
Muciek
Pomógł: 110 razy Dołączył: 01 Paź 2011 Posty: 2850 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 22 Październik 2016, 18:07
|
|
|
MickB., ja tak miałem niedawno jak przerdzewiały sztywne przewody hamulcowe. Płyn sprawdzałem niby był, a na następny dzień 2-3 gwałtowne hamowania i płynu już nie było. |
_________________ 12'-14' | S124 3.0TDT 92'
14'-15' | S202 C220CDI 98'
15'-19' | CLK 200 W208 97'
19'-21' | CLK 270CDI W209 04' |
|
|
|
|
lech149
501 29 41 69
Pomógł: 19 razy Dołączył: 16 Sty 2015 Posty: 790 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 22 Październik 2016, 18:31
|
|
|
Wyparował ? |
_________________ 2.0 benzyna 1998r WDB2020801F711817 |
|
|
|
|
MickB.
Pomógł: 2 razy Dołączył: 21 Cze 2007 Posty: 102 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 22 Październik 2016, 18:39
|
|
|
Dzwoniłem do znajomego mechanika i on też nie za bardzo jest za uszkodzoną pompą. Również stawia na jakiś wyciek. Ale ja hamowałem ze trzydzieści razy (musiałem jakoś dojechać do domu) i pedał tak lekko działa w początkowej fazie, że musiałaby być tam jakaś ogromna dziura, a płynu nic nie ubyło. I jeszcze jedno - gdy samochód po przyjeździe postał z godzinkę, na zgaszonym silniku nie da się wcisnąć hamulca. Stoi wysoko i jest twardy, jak diabli. Po odpaleniu silnika snów wpada w podłogę. |
_________________ C180 Classic 96r.
WDB2020181A420920 |
|
|
|
|
kubus838
Pomógł: 52 razy Dołączył: 11 Lis 2014 Posty: 1256 Skąd: Polska
|
Wysłany: 22 Październik 2016, 18:40
|
|
|
Witam
Jeżeli sprawdziliście i nigdzie nie ma żadnego wycieku, zaciski są w stanie pracować normalnie, płyny nie ubywa, a jest pewność, że hamulce zostały odpowietrzone prawidłowo. To jest tylko jedna możliowść - zużyta pompa hamulcowa. Dokładnie jest zużyte usczelnienie pompy hamulcowe. A jeszcze dokładniej jest przeciek międzykomorowy. Naprawa poprzez wymiane pompy lub wymiana uszczelnień w pompie. Objawy uszkodzeń to jak pisali wyżej: hamulce odpowietrzone, brak wycieków a pedał hamulca podczas hamowania w podłodze a później na chwile wrcaca. Powód uszkodzenia uszczelnienia w pompie hamulcowej to dwa rózne płyny wlane do pojemnika wyrównawczego - poprostu uszczelniacze i oringi się rozpuściły.
robert |
_________________ C220 CDI Esprit 2000 Rok kombi - WDB2021931F962917 |
|
|
|
|
MickB.
Pomógł: 2 razy Dołączył: 21 Cze 2007 Posty: 102 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 22 Październik 2016, 19:27
|
|
|
Płyn był wymieniany jakiś rok temu. Zawsze stosuję DOT4. Jak wcześniej napisałem, do dzisiejszego dnia wszystko było OK. Dwa dni temu samochód przeszedł badanie techniczne bez uwag. I nie było to badanie "na niby) - przeszedł całą ścieżkę. To się stało nagle, podczas ostrzejszego hamowania. Nagle coś puściło, jakby pękł przewód, pedał wpadł w podłogę i teraz hamuje tak jakby tylko drugim stopniem pompy. Miałem identycznie w poprzednim samochodzie - tam faktycznie pękł przewód przy przednim kole, ale płyn lał się z niego ciurkiem, a tu nie widać żadnego wycieku i płynu nie ubywa. W poniedziałek jadę do mechanika, a że człowiek jest dość "sprytny" to powinien szybko rozwikłać tę zagadkę. |
_________________ C180 Classic 96r.
WDB2020181A420920 |
|
|
|
|
kubus838
Pomógł: 52 razy Dołączył: 11 Lis 2014 Posty: 1256 Skąd: Polska
|
Wysłany: 22 Październik 2016, 19:30
|
|
|
MickB. napisał/a: | Płyn był wymieniany jakiś rok temu. Zawsze stosuję DOT4. Jak wcześniej napisałem, do dzisiejszego dnia wszystko było OK. Dwa dni temu samochód przeszedł badanie techniczne bez uwag. I nie było to badanie "na niby) - przeszedł całą ścieżkę. To się stało nagle, podczas ostrzejszego hamowania. Nagle coś puściło, jakby pękł przewód, pedał wpadł w podłogę i teraz hamuje tak jakby tylko drugim stopniem pompy. Miałem identycznie w poprzednim samochodzie - tam faktycznie pękł przewód przy przednim kole, ale płyn lał się z niego ciurkiem, a tu nie widać żadnego wycieku i płynu nie ubywa. |
Ale wycieku żadnego nie ma - bo jakby był to byś już wogóle nie hamował. Czyli co mogło się stać?
robert |
_________________ C220 CDI Esprit 2000 Rok kombi - WDB2021931F962917 |
|
|
|
|
MickB.
Pomógł: 2 razy Dołączył: 21 Cze 2007 Posty: 102 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 24 Październik 2016, 21:05
|
|
|
No i dałem ciała. Jednak jest nieszczelność na sztywnym przewodzie. Niby bardzo mała i płynu ubywa wręcz niezauważalnie, ale to wystarczało by pedał wciskał się bez oporu prawie do podłogi. Mieliście koledzy rację, dziękuję za odpowiedzi. Z każdym takim zdarzeniem człowiek staje się mądrzejszy o nową wiedzę. |
_________________ C180 Classic 96r.
WDB2020181A420920 |
|
|
|
|
Abdul
Pomógł: 195 razy Dołączył: 23 Sie 2010 Posty: 3893 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 25 Październik 2016, 07:40
|
|
|
MickB., no i git, że sprawa wyjaśniona |
_________________ EX: W202 C180 Esprit '96 WDB2020181A395981
Mój Czesiek
EX: E39 3.0iA Touring '00 GV40725
Mój Batmobil
S211 E320 4-matic '04 WDB2112821X123497
Mój Lord
Pomogłem? |
|
|
|
|
mlody_lukas
Pomógł: 1 raz Dołączył: 01 Lis 2007 Posty: 329 Skąd: Stalowa Wola
|
Wysłany: 20 Listopad 2016, 15:28
|
|
|
Witam, wczoraj miałem sytuacje ze nagle chcialem zachamowac a tu pedał w podłodze. Dopiero jaki wcisnąłem drugi raz to był twardy. I tak Przez cały dzień hamulec działał za drugim razem. A następnego dnia jak wstałem to pedał już zaczął pracować normalnie. Dodam ze hamulec łapie zawsze przy połowie ale po wciśnięciu szybko drugi raz to już jest twardy i na zgaszonym silniku jak go podpompuje to trzyma ale jak odpalę i dociskam pedał to powoli wpada w podłogę. Myślicie ze pomp ?? Płynu nie ubywa |
_________________ Super MB C180 z 1997r wersja esprit (juz po lifcie)
VIN WDB2020181A568543 |
|
|
|
|
Niedzwiad
Dołączył: 01 Gru 2015 Posty: 153 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 20 Listopad 2016, 18:31
|
|
|
Powietrze w układzie. |
_________________ S202 220cdi 125km |
|
|
|
|
lech149
501 29 41 69
Pomógł: 19 razy Dołączył: 16 Sty 2015 Posty: 790 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 21 Listopad 2016, 00:07
|
|
|
Zapowietrzony . |
_________________ 2.0 benzyna 1998r WDB2020801F711817 |
|
|
|
|
|