SWAP 2.0 na 2.8 |
Autor |
Wiadomość |
MESI
Dołączył: 11 Mar 2016 Posty: 9 Skąd: TUCHÓW
|
Wysłany: 1 Grudzień 2016, 00:25 SWAP 2.0 na 2.8
|
|
|
Witam czy któryś z was myślał o takiej przekładce ?
ja miałem okazję kupić ostatnio za śmieszne pieniądze mercedesa c280
tylko pyknięty trochę z przodu gdyby nie to i nie ta ruda to starał bym sie to odratować
aleee wpadłem na pomysł możecie powiedzieć że głupi aleee wykonalny podobno
czy wymaga to przekładania mostu wału i zawieszenia ?
tylko mnie nie ciśnijcie
jak sie bawić to sie bawić heh |
_________________ C180 Esprit 95r.
WDB2020181A254373 |
|
|
|
|
mariuszt0
Pasjonat
Pomógł: 40 razy Dołączył: 31 Sty 2015 Posty: 1993 Skąd: Polanka Wielka
|
Wysłany: 1 Grudzień 2016, 07:49
|
|
|
MESI, wszystko się da tylko będziesz potrzebował dużo gratów |
_________________ C200 CDI ---->>> 2.3 KOMPRESSOR ASB
Hybryda WDB2021941F986813 i WDB2020851F922520
http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=24075 |
|
|
|
|
MateM
WDB2020181A183369
Pomógł: 26 razy Dołączył: 08 Kwi 2010 Posty: 900 Skąd: Bytom - Miechowice
|
Wysłany: 1 Grudzień 2016, 09:02
|
|
|
MESI, jak masz kompletnego dawcę to nie widzę problemu. Przejrzyj sobie post kolegi ralf on przełożył 3.6 zamiast 1.8 więc nie ma rzeczy niemożliwych. Pytanie tylko czy to 2.8 jest rzędowe czy V. Jeżeli masz R jak u siebie to sam silnik P&P, a resztę gratów masz z dawcy |
_________________ W202 C180+LPG 94r Esprit
"nowy silnik" + 200 000km
WDB2020181A183369
http://www.w202.pl/viewtopic.php?p=253779#253779
L3PH3 2.0dCi
http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=26822
|
|
|
|
|
BIZONIK5
Pomógł: 39 razy Dołączył: 12 Kwi 2011 Posty: 1496 Skąd: GD-Osowa
|
Wysłany: 1 Grudzień 2016, 12:07
|
|
|
najlepiej mieć angola dawce i wtedy podmieniasz łatwiejsza operacja wrzucić 2.3 to jakieś 28 koni więcej czy warto? na pewno |
_________________ Mercedes w210 Elegance 2.0E
Mercedes w202 Classic -> Sport, Esprit 2.4E
Mercedes w203 Classic 2.7CDi EX
Mercedes w210 Classic 2.0E EX
Mercedes w202 Elegance 2.2DEX
Mercedes w124 2.5DEX |
|
|
|
|
ronisky081
Dołączył: 14 Lip 2016 Posty: 35 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 1 Grudzień 2016, 12:32
|
|
|
Jak masz czas i trochę funduszu i pojecie to jak najbardziej przekładaj trochę elektrody, szlifierki i ładny szparkowóz możesz mieć |
_________________ Mercedes w202 c280 sport R6
94r. WDB2020281F090708
|
|
|
|
|
kamil_0793
Pomógł: 73 razy Dołączył: 26 Lip 2011 Posty: 2447 Skąd: Wrocław/Strzegom
|
Wysłany: 1 Grudzień 2016, 19:21
|
|
|
MESI napisał/a: | Witam czy któryś z was myślał o takiej przekładce ? | Niejeden na tym forum.
MESI napisał/a: | czy wymaga to przekładania mostu wału i zawieszenia ? | Generalnie nie, ale lepiej to zrobić.
Jeśli masz do kupienia kompletne auto, które odpala, to taki swap jest sensowny. Ale tylko i wyłącznie, jeżeli zrobisz to sam, gdyż trzeba wywalić silnik i przełożyć całą wiązkę. Oczywiście mówimy tutaj o silniku M104, bo jeśli chodzi o M112, to zapomnij. |
_________________ Moja Perełka WDB2020181A050858
W210 E55 AMG T WDB2102741B064411 |
|
|
|
|
mariuszt0
Pasjonat
Pomógł: 40 razy Dołączył: 31 Sty 2015 Posty: 1993 Skąd: Polanka Wielka
|
Wysłany: 1 Grudzień 2016, 21:57
|
|
|
MESI, jeszcze kwestia czy automat czy manual |
_________________ C200 CDI ---->>> 2.3 KOMPRESSOR ASB
Hybryda WDB2021941F986813 i WDB2020851F922520
http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=24075 |
|
|
|
|
MESI
Dołączył: 11 Mar 2016 Posty: 9 Skąd: TUCHÓW
|
Wysłany: 1 Grudzień 2016, 23:06
|
|
|
już w połowie rozebrany Będę miał parę rzeczy do sprzedania z dawcy ale to będzie w dziale ,,sprzedam''. Tak lecąc w temacie to jest m104 w automacie silnik ładnie pracuje wiec myślę, że gra warta świeczki frajda zrobić coś takiego samemu czas wiadomo długi do zakończenia projektu heh.
Generalnie myślę zdjąć most, wał ale nie wiem czy szarpać sie za zawieszenie bo u mnie jest w jak najlepszej kondycji . Tarczę i zaciski przekładam oczywiście
jeszcze nie wiem jak z tą skrzynią bo oryginalnie jest automat
ale chciał bym zastąpić ją manualem od mojego 2.0 każdy mówi że podejdzie
bez problemu chociaż nie wiem właśnie czy wytrzyma ?
jeszcze mam pytanko wpisałem sobie VIN budy i wyskoczyło mi coś takiego
C36 AMG ?
|
_________________ C180 Esprit 95r.
WDB2020181A254373 |
|
|
|
|
ronisky081
Dołączył: 14 Lip 2016 Posty: 35 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2 Grudzień 2016, 10:18
|
|
|
U mnie to samo pokazuje, oznacza to że buda buda od c36 AMG z silnikiem 2,8 coś takiego |
_________________ Mercedes w202 c280 sport R6
94r. WDB2020281F090708
|
|
|
|
|
ralf
Pomógł: 88 razy Dołączył: 05 Paź 2007 Posty: 2532 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 2 Grudzień 2016, 13:26
|
|
|
ronisky081 napisał/a: | U mnie to samo pokazuje, oznacza to że buda buda od c36 AMG z silnikiem 2,8 coś takiego |
Żadna tam Buda od C36. Po prostu c280 i c36 miały takie oznaczenie w dekoderze.
I jak już to c36 były robione na bazie c280, ale buda, belka pod silnikiem itp niczym się nie różni nawet od urzędowej R4 1.8 |
_________________
|
|
|
|
|
MESI
Dołączył: 11 Mar 2016 Posty: 9 Skąd: TUCHÓW
|
Wysłany: 2 Grudzień 2016, 23:58
|
|
|
ralf napisał/a: | ronisky081 napisał/a: | U mnie to samo pokazuje, oznacza to że buda buda od c36 AMG z silnikiem 2,8 coś takiego |
Żadna tam Buda od C36. Po prostu c280 i c36 miały takie oznaczenie w dekoderze.
I jak już to c36 były robione na bazie c280, ale buda, belka pod silnikiem itp niczym się nie różni nawet od urzędowej R4 1.8 |
Więc wal most zostawić od 2.0? |
_________________ C180 Esprit 95r.
WDB2020181A254373 |
|
|
|
|
ralf
Pomógł: 88 razy Dołączył: 05 Paź 2007 Posty: 2532 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 3 Grudzień 2016, 08:39
|
|
|
MESI napisał/a: | Więc wal most zostawić od 2.0? |
Pisałem o konstrukcji auta a nie o podzespołach
Masz manual dawca automat jeśli dobrze wyczytałem.
Most ma inne przełożenie. Jak chcesz zostawić manual to teoretycznie ok.
Nie pamiętam tylko, czy c280 ma dużą czy małą główkę (mowa o moście)
Półosie sprawdź numery... chociaż nie spodziewam się rewelacji skoro np półosie do C36 pasują od 2.2cdi
Sprawdzałem numery wałów dla c180 i c280. Na pewno się nie pokrywają.
Co nie znaczy, że wał od 1.8 nie wytrzyma jazdy z silnikiem 2.8
EDIT: właśnie porównałem numery półosi- na pewno są inne.
Tyle z teorii. Zadaj sobie tylko pytanie, czy dodatkowe 70hp spowoduje, że te podzespoły nie wytrzymają |
_________________
|
|
|
|
|
MESI
Dołączył: 11 Mar 2016 Posty: 9 Skąd: TUCHÓW
|
Wysłany: 11 Grudzień 2016, 23:32
|
|
|
ralf napisał/a: | MESI napisał/a: | Więc wal most zostawić od 2.0? |
Pisałem o konstrukcji auta a nie o podzespołach
Masz manual dawca automat jeśli dobrze wyczytałem.
Most ma inne przełożenie. Jak chcesz zostawić manual to teoretycznie ok.
Nie pamiętam tylko, czy c280 ma dużą czy małą główkę (mowa o moście)
Półosie sprawdź numery... chociaż nie spodziewam się rewelacji skoro np półosie do C36 pasują od 2.2cdi
Sprawdzałem numery wałów dla c180 i c280. Na pewno się nie pokrywają.
Co nie znaczy, że wał od 1.8 nie wytrzyma jazdy z silnikiem 2.8
EDIT: właśnie porównałem numery półosi- na pewno są inne.
Tyle z teorii. Zadaj sobie tylko pytanie, czy dodatkowe 70hp spowoduje, że te podzespoły nie wytrzymają |
no fakt mój błąd 😄
myslalem zeby wał zostawic i wymienic most
kompletnie 😄
mysle ze to by sie spasowalo
jeszcze mam pytanie pompka paliwowa moze zostać od 2.0 czy lepiej wymienic filter od 2.8 i zrobić przekladke ?
[ Dodano: 18 Styczeń 2017, 23:26 ]
witam mam problem z kablami..
całą wiązkę silnikową zdemontowałem wszystko git wyszło wszystko razem z jedna wtyczką która idzie do kompa ale druga wtyczka która idzie od kompa powinna iść do stacyjki sondy i zegarów ale w tym sie gubię czarna magia jak to odpiąć żebym mógł to pózniej podpiąć spowrotem w moim aucie tak żeby wszystko było git
przydał by sie dobry elektryk heh |
_________________ C180 Esprit 95r.
WDB2020181A254373 |
|
|
|
|
kucykall
Pomógł: 1 raz Dołączył: 22 Sty 2014 Posty: 21 Skąd: bełchatów
|
Wysłany: 15 Kwiecień 2017, 11:54
|
|
|
nie przekładaj starej wiązki bo to na 100% trup jak masz wyjętą to ją od razu wymień na nowe kable 1:1. Najlepiej takie które mają wytrzymałość powyżej 100 stopni.. |
|
|
|
|
|