Mercedes W202 Strona Główna Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy,

Poprzedni temat «» Następny temat
SWAP 1.8 na 2.3 wolnossace. Da sie?
Autor Wiadomość
krzychc

Dołączył: 17 Lip 2011
Posty: 22
Skąd: Namysłów
Wysłany: 5 Grudzień 2015, 19:11   

Ponieważ mam problem ze swoim C180 - wydaje mi się, że jest mułowaty i potwierdził to również mechanik, który na co dzień zajmuje się rozbieraniem w202 i często takimi jeździ, rozważam na poważnie wsadzenie 2.3. Mój C180 jest z roku 2000, czyli po face liftingu z kluczykiem rybką. Chodzi jak zegarek, ma nieduży przebieg 124tyś., ksenony, jasną tapicerkę i szkoda się go pozbywać ze względu na bdb stan. Wymieniłem cewki, sondę, kable wn., przepływomierz, sprawdziłem wyjmując katalizator a on nadal jakby chciał ale nie mógł dynamicznie pojechać - i to jest jego jedyny problem. Na kompie zero błędów. Oglądałem starty C180 na YT i są zdecydowanie żwawsze. Po rozpędzeniu osiąga z wiatrem, na liczniku 215km/h, czyli nie jest źle ale sposób w jaki to robi powoduje, że jeżdżę nim z gazem w podłodze i szkoda mi tak dalej jeździć - stąd pomysł z 2.3 Z tego co przeczytałem na forum 2.3 powinien wejść p&p. Czy faktycznie nie trzeba nic przerabiać i zakładając, że podmienię również komputer nie będzie problemu ze zmiennymi fazami? Proszę o podpowiedzi bo jestem prawie zdecydowany na swap a nie chciałbym się wpakować w niespodziewane koszty.
 
 
w0jta5 
w201 user

Pomógł: 3 razy
Dołączył: 21 Kwi 2012
Posty: 66
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 8 Grudzień 2015, 13:48   

krzychc, skrzynia i dyfer sa takie jakie powinny być w C180?
_________________
W201 '91 E18 ASB


W202 '94 D25 MSB - dawca organów
 
 
BIZONIK5 

Pomógł: 39 razy
Dołączył: 12 Kwi 2011
Posty: 1496
Skąd: GD-Osowa
Wysłany: 8 Grudzień 2015, 19:38   

z R6 na R6 nie ma problemu tak samo z V6 na V6 , tylko sterownik komputera do wymiany , moze wiązka inna ale nie jestem pewny , most i hamulce
_________________
Mercedes w210 Elegance 2.0E
Mercedes w202 Classic -> Sport, Esprit 2.4E
Mercedes w203 Classic 2.7CDi EX
Mercedes w210 Classic 2.0E EX
Mercedes w202 Elegance 2.2DEX
Mercedes w124 2.5DEX
 
 
 
krzychc

Dołączył: 17 Lip 2011
Posty: 22
Skąd: Namysłów
Wysłany: 8 Grudzień 2015, 20:14   

w0jta5 napisał/a:
krzychc, skrzynia i dyfer sa takie jakie powinny być w C180?

Z tego co wiem to wszystko seryjne, rzekomo. Dzisiaj odebralem go od mechanika, który nie znalazł żadnych błędów, sprawdził go bez katalizatora i niby ok poza mocą. Oglądałem dzisiaj silnik 2.3 z w202 '98, niby po lifcie ale przepustnica sterowana linką. Czy można wsadzić taki 2.3 i przełożyć przepustnicę moją, elektroniczną czy wsadzic silnik wraz z przepustnicą jaka przy nim jest i komputerem? Podejrzewam, że nie będzie działać wtedy tempomat ale czy będzie.właściwie pracował silnik?

PS czy muszę mieć sparowany sterownik silnika ze stacyjką i licznikiem, czy wystarczy, że jest poliftowy?

w0jta5 napisał/a:
krzychc, skrzynia i dyfer sa takie jakie powinny być w C180?

Z tego co wiem to wszystko seryjne, rzekomo. Dzisiaj odebralem go od mechanika, który nie znalazł żadnych błędów, sprawdził go bez katalizatora i niby ok poza mocą. Oglądałem dzisiaj silnik 2.3 z w202 '98, niby po lifcie ale przepustnica sterowana linką. Czy można wsadzić taki 2.3 i przełożyć przepustnicę moją, elektroniczną czy wsadzic silnik wraz z przepustnicą jaka przy nim jest i komputerem? Podejrzewam, że nie będzie działać wtedy tempomat ale czy będzie.właściwie pracował silnik?

PS czy muszę mieć sparowany sterownik silnika ze stacyjką i licznikiem, czy wystarczy, że jest poliftowy?

02.02.2016 no i jestem po przełożeniu silnika, samodzielnie. Okazało się, że w zakupionym silniku jest pompa wspomagania starszego typu, którą przełożyłem jak i sprężarkę klimy w lepszym stanie, czujnik położenia wału (inna wtyczka) oraz kolektor wydechowy - niby taki sam ale inne mocowanie do uchwytu od strony wydechu. Przełożyłem przepustnicę, ponieważ moja jest sterowana elektronicznie i termostat ponieważ ma dodatkowy króciec, od którego idzie gumowy przewód do zbiornika wyrównawczego. Auto odpaliło od strzału! Chodzi równo, ciągnie dużo lepiej, szczególnie porównując do starego, z którym miałem problem. Bez względu na obrotu zdjęcie nogi z gazu nie powoduje szarpania, tylko płynne zmniejszanie obrotów. Ciekawi mnie jeszcze:

1. Jaki efekt powinien być przy poprawnie działających zmiennych fazach? Przeczytałem, że mają głównie wpływ na spalanie. W Kappie dają dodatkowego kopa w momencie zadziałania.
2. Czy włożenie komputera z 2.3 dałoby jeszcze większy efekt np. z powodu inaczej ustawionego zapłonu lub innych parametrów różniących się od 1.8 czy będzie to samo? Pomijam fakt sterowania przepustnicą elektroniczną, choć zastanawiam się czy przepustnica sterowana jest przez komputer czy tylko przez przetwornik, do którego podłączona jest linka a komputer tylko odczytuje położenie. Wtedy można kombinować z przełożeniem komputera.
3. Poruszany był temat modułu Brabus - co daje taki moduł?

Proszę Was o podpowiedzi, bo jeśli mógłby jeździć jeszcze lepiej to z chęcią mogę pogrzebać.

[ Dodano: 3 Luty 2016, 22:33 ]
No i jestem po przełożeniu silnika, samodzielnie. Okazało się, że w zakupionym silniku jest pompa wspomagania starszego typu, którą przełożyłem jak i sprężarkę klimy w lepszym stanie, czujnik położenia wału (inna wtyczka) oraz kolektor wydechowy - niby taki sam ale inne mocowanie do uchwytu od strony wydechu. Przełożyłem przepustnicę, ponieważ moja jest sterowana elektronicznie i termostat ponieważ ma dodatkowy króciec, od którego idzie gumowy przewód do zbiornika wyrównawczego. Auto odpaliło od strzału! Chodzi równo, ciągnie dużo lepiej, szczególnie porównując do starego, z którym miałem problem. Bez względu na obrotu zdjęcie nogi z gazu nie powoduje szarpania, tylko płynne zmniejszanie obrotów. Ciekawi mnie jeszcze:

1. Jaki efekt powinien być przy poprawnie działających zmiennych fazach? Przeczytałem, że mają głównie wpływ na spalanie. W Kappie dają dodatkowego kopa w momencie zadziałania.
2. Czy włożenie komputera z 2.3 dałoby jeszcze większy efekt np. z powodu inaczej ustawionego zapłonu lub innych parametrów różniących się od 1.8 czy będzie to samo? Pomijam fakt sterowania przepustnicą elektroniczną, choć zastanawiam się czy przepustnica sterowana jest przez komputer czy tylko przez przetwornik, do którego podłączona jest linka a komputer tylko odczytuje położenie. Wtedy można kombinować z przełożeniem komputera.
3. Poruszany był temat modułu Brabus - co daje taki moduł?

Proszę Was o podpowiedzi, bo jeśli mógłby jeździć jeszcze lepiej to z chęcią mogę pogrzebać.
 
 
DrBulgot

Dołączył: 29 Mar 2015
Posty: 22
Skąd: Poznan
Wysłany: 11 Październik 2016, 01:20   

Panowie a powiedzcie mi czy nie będzie problemu z włożeniem silnika 2,3 wolnossącego do w202 c180 z 94r z 4biegowym automatem ?
_________________
I.W202 c180 esprit
II.W202 c180 automatic elegance
III.W203 C230 M272 elegance
 
 
BIZONIK5 

Pomógł: 39 razy
Dołączył: 12 Kwi 2011
Posty: 1496
Skąd: GD-Osowa
Wysłany: 11 Październik 2016, 20:05   

DrBulgot, nie będzie mega problemów jeśli to Rzędowy silnik to będzie pasować. R ZA R to pasuje a jakby z R na Vke to dużo pracy. Tutaj wystarczy okablowanie, komputer i słupek :) nie wiem w sumie co do tej skrzynii czy nie musi być zmieniona musi się jakiś znawca wypowiedzieć.
_________________
Mercedes w210 Elegance 2.0E
Mercedes w202 Classic -> Sport, Esprit 2.4E
Mercedes w203 Classic 2.7CDi EX
Mercedes w210 Classic 2.0E EX
Mercedes w202 Elegance 2.2DEX
Mercedes w124 2.5DEX
 
 
 
DrBulgot

Dołączył: 29 Mar 2015
Posty: 22
Skąd: Poznan
Wysłany: 2 Grudzień 2016, 00:21   

Spoko, tyle to i ja wiem chodzi mi o skrzynię czy podejdzie pod 4 biegowy automat
_________________
I.W202 c180 esprit
II.W202 c180 automatic elegance
III.W203 C230 M272 elegance
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,218 sekundy. Zapytań do SQL: 9