Rozrusznik kręci, ale nie chce odpalić w202 2.5D |
Autor |
Wiadomość |
Amat
Dołączył: 14 Sty 2017 Posty: 6 Skąd: Sejny
|
Wysłany: 14 Styczeń 2017, 15:29 Rozrusznik kręci, ale nie chce odpalić w202 2.5D
|
|
|
Witam.
Mojego mercedesa używam sporadycznie. Kiedy przyszły mrozy i po kilku dniach stania na podwórku chciałem go odpalić to sie nie udało. Zdecydowałem, że odpale na kable, zaczął fajnie kręcić i nagle nic. Kręci ale inaczej, jakby nie dostawał paliwa czy coś w tym stylu. Wstawiłem do garażu, podłączyłem akumulator i po naładowaniu próbowałem ponownie. Samochód zaczyna kręcić ładnie (oraz dymić z rury wydechowej) po tym jak używam auto-startu. Kiedy próbuje bez tego on dalej sie zachowuje jakby nie dostawał paliwa. Sprawdzałem po przewodach i z pompy paliwo dochodzi do filtra.
Nie mam pojęcia od czego zacząć aby go odpalić. Z góry dzięki za odpowiedz |
|
|
|
|
OzioramWAS
Pomógł: 2 razy Dołączył: 06 Kwi 2016 Posty: 224 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 14 Styczeń 2017, 15:33
|
|
|
z popychu?:D |
_________________ S202 C220 D "ELEGANS " \'97 FL WDB2021821F637594 |
|
|
|
|
Amat
Dołączył: 14 Sty 2017 Posty: 6 Skąd: Sejny
|
Wysłany: 14 Styczeń 2017, 15:37
|
|
|
Niestety. Próby nie przyniosły żadnego efektu :/ |
|
|
|
|
kubus838
Pomógł: 52 razy Dołączył: 11 Lis 2014 Posty: 1256 Skąd: Polska
|
Wysłany: 14 Styczeń 2017, 17:02
|
|
|
Witam
To, że paliwo jest w przewodach to nie znaczy, że dochodzi do komory spalania. Może najpierw to sprawdź.
robert |
_________________ C220 CDI Esprit 2000 Rok kombi - WDB2021931F962917 |
|
|
|
|
wiskontii
Pomógł: 602 razy Dołączył: 02 Lis 2010 Posty: 6369 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 14 Styczeń 2017, 17:20
|
|
|
świece do sprawdzenia |
_________________ Elegance 94 benzyna automat C180
WDB2020181A225570 SPRZEDANY
W202 2.2 D 96r automat
WDB2021211A384252 Sprzedany
W202 2,2D 96r. automat 5stpopniowy kombi CLASSIC
WDB2021821F518660 |
|
|
|
|
Amat
Dołączył: 14 Sty 2017 Posty: 6 Skąd: Sejny
|
Wysłany: 14 Styczeń 2017, 17:34
|
|
|
Czy jest możliwość, że to własnie paliwo zamarzło w przewodach? Morzy teraz były po -20 a on stał ponad tydzien nie ruszany. W garażu za ciepło niestety też nie jest |
|
|
|
|
kubus838
Pomógł: 52 razy Dołączył: 11 Lis 2014 Posty: 1256 Skąd: Polska
|
Wysłany: 14 Styczeń 2017, 17:37
|
|
|
Amat napisał/a: | Czy jest możliwość, że to własnie paliwo zamarzło w przewodach? Morzy teraz były po -20 a on stał ponad tydzien nie ruszany. W garażu za ciepło niestety też nie jest |
Jest to bardzo prawdopodobne. Woda zamarzła w przewodzie i zrobił sie tzw. korek. Paliwo jest w przewodzie ale nie idzie do silnika.
robert |
_________________ C220 CDI Esprit 2000 Rok kombi - WDB2021931F962917 |
|
|
|
|
Amat
Dołączył: 14 Sty 2017 Posty: 6 Skąd: Sejny
|
Wysłany: 14 Styczeń 2017, 17:41
|
|
|
Jeszcze na przewodzie od zaworu STOP do filtra widać, że przewód jest nieszczelny lekko bo sie troche zapowietrza |
|
|
|
|
Svempa
Dołączył: 15 Maj 2016 Posty: 59 Skąd: Bytom
|
Wysłany: 14 Styczeń 2017, 20:31
|
|
|
A kiedy ostatnio tankowałes paliwo i ile tego było?? Całkiem mozliwe ze miałes w miare "letnie" paliwo i bez problemu zamarznie w przewodach,zaworach etc, jak wyglądał filtr w srodku po wyjęciu?? widać było parafine? |
|
|
|
|
Amat
Dołączył: 14 Sty 2017 Posty: 6 Skąd: Sejny
|
Wysłany: 15 Styczeń 2017, 13:03
|
|
|
Aktualnie jest prawie pół baku zalanego. Filtr jest podgrzewany, więc mało prawdopodobne żeby tu była przyczyna |
|
|
|
|
perzu126
W202 & A208 & W164
Pomógł: 433 razy Dołączył: 21 Wrz 2008 Posty: 11979 Skąd: Perzów
|
Wysłany: 16 Styczeń 2017, 07:27
|
|
|
kubus838, co Ty z tą wodą masz? Z tego co sam widziałem to ON wytraca się parafina i to ona skutecznie zablokuje przepływ w wężach lub filtrze. Sprawdź świece i odkrec przewody od wtryskiwaczy. Zobacz czy którymkolwiek leci paliwo przy kreceniu rozrusznikiem |
_________________
C220D WDB2021211A313360
CLK 200 Kompressor WDB2084441T098123
|
|
|
|
|
kubus838
Pomógł: 52 razy Dołączył: 11 Lis 2014 Posty: 1256 Skąd: Polska
|
Wysłany: 16 Styczeń 2017, 10:36
|
|
|
perzu126 napisał/a: | kubus838, co Ty z tą wodą masz? Z tego co sam widziałem to ON wytraca się parafina i to ona skutecznie zablokuje przepływ w wężach lub filtrze. Sprawdź świece i odkrec przewody od wtryskiwaczy. Zobacz czy którymkolwiek leci paliwo przy kreceniu rozrusznikiem |
To Ty nie wiele widziałeś. Parafina jak najbardziej przy niskich temperaturach. Ale teraz możesz zatankować on z wodą. Nie pytaj jak to się dzieje. Ja już filtr wymieniałem po wodzie i też mnie dziwiło jak woda doszła do filtra - ale jednak doszła. Jeżeli jeździsz z taką mieszanką do zimy, to w zimie masz zagwarantowane problemy z odpalaniem. Jak to wygląda to możesz sam sprawdzić - weź szklane ropy dolej pół szklanki wody a potem to zamieszaj.
robert |
_________________ C220 CDI Esprit 2000 Rok kombi - WDB2021931F962917 |
|
|
|
|
perzu126
W202 & A208 & W164
Pomógł: 433 razy Dołączył: 21 Wrz 2008 Posty: 11979 Skąd: Perzów
|
|
|
|
|
kubus838
Pomógł: 52 razy Dołączył: 11 Lis 2014 Posty: 1256 Skąd: Polska
|
Wysłany: 16 Styczeń 2017, 13:37
|
|
|
Ja zatankowałem jeszcze na stacji "bliska". Co prawda nie do mercedesa ale porobiły się korki w przewodach paliwowych i zamarzł filtra paliwa. Pomimo tego, że na stacji były zamontowane czujniki wody - tak głosił szyld na wjeździe do stacji. Niby samochód stał w w ogrzewanym garażu to musiałem użyć nagrzewnicy olejowej aby to wszystko spuścić. Po dwóch dniach czyli ustaniu takiej mieszanki okazało się, że spuściłem około 15 litrów to przynajmniej 40% to była woda.
A teraz mam obiekcje przed tankowaniem w bp. W te duże mrozy mojej sąsiadce zmarzło wszystko w baku i przewodach. Ponieważ samochód jest leasingowy to zabrał go serwis lawetą i trzy dni go rozmrażali aby to wszystko zlać i powymieniać filtry - i koszt nie mały. Co dalej się dzieje to nie wiem ale dostałem wezwanie do sądy jako świadek ponieważ byłem ostatnią osoba przed lawetą która go odpalała i byłem też w serwisie przy oględzinach.
robert |
_________________ C220 CDI Esprit 2000 Rok kombi - WDB2021931F962917 |
|
|
|
|
|