Mercedes W202 Strona Główna Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy,

Poprzedni temat «» Następny temat
niedziałająca wycieraczka - przód
Autor Wiadomość
helwet 
helwet

Dołączył: 06 Wrz 2010
Posty: 86
Skąd: warszawa, zurich
Wysłany: 23 Styczeń 2015, 21:59   

To prawda, ale ten problem występuje raz na dłuższy czas. Jeżeli wycieraczka przejawia jeszcze chęc poruszania się, to winny jest mechanizm teleskopowy, który trzeba odsłonić jak napisałem powyżej i przeczyscić na różnych etapach wysięgania. U mnie wycieraczka zanim zaczęła szwankować niemiłosiernie się tłukła. Teraz zasuwa jakby szybciej i bezszelestnie. Tak, że polecam zacząć od tej prostej czynności, zanim rozbebeszy się pól auta i za pokazną kasę.

[ Dodano: 23 Styczeń 2015, 22:02 ]
[quote="Muciek"]Dokładnie. Sprayem? Przeciez to bedzie jeszcze gorzej chodzić bo spray wysycha (chociaż nie wiem jaki), smar dużo lepiej sie spisze a spray to wydaje mi sie ze bardziej zaszkodzi niż pomoze.[/quoteJak będę u mojego mechaniora to zapytam czym spryskał. Chodziło mi o substancje w spraju Na pewno było to coś, co służy do tego typu usprawnień]
 
 
K2_Costa 

Pomógł: 3 razy
Dołączył: 10 Gru 2009
Posty: 131
Skąd: Dukla
Wysłany: 23 Styczeń 2015, 22:15   

ja swoją ostatnio też przesmarowałem smarem silikonowym, teraz to jest poezja na szybie.

spray'e są różne, ale WD40 odradzam - no chyba, że ktoś lubi powtarzać te same czynności aż do znudzenia.
_________________
Kiedyś W123 240D teraz W202 C180T :)
 
 
 
Muciek 


Pomógł: 110 razy
Dołączył: 01 Paź 2011
Posty: 2850
Skąd: Gdynia
Wysłany: 23 Styczeń 2015, 22:24   

No chyba, że tak bo właśnie zasugerowałem się czymś typu WD40 a to raczej by prędzej uśmierciło wycieraczkę niż pomogło. Mi też w trasie zaczęła się haczyć, ale przesmarowałem i jest git.
_________________
12'-14' | S124 3.0TDT 92'
14'-15' | S202 C220CDI 98'
15'-19' | CLK 200 W208 97'
19'-21' | CLK 270CDI W209 04'
 
 
Rusty_Cherry 

Pomógł: 4 razy
Dołączył: 13 Sty 2015
Posty: 53
Skąd: Wrocław
Wysłany: 23 Styczeń 2015, 22:24   

helwet napisał/a:
To prawda, ale ten problem występuje raz na dłuższy czas. Jeżeli wycieraczka przejawia jeszcze chęc poruszania się, to winny jest mechanizm teleskopowy, który trzeba odsłonić jak napisałem powyżej i przeczyscić na różnych etapach wysięgania. U mnie wycieraczka zanim zaczęła szwankować niemiłosiernie się tłukła. Teraz zasuwa jakby szybciej i bezszelestnie. Tak, że polecam zacząć od tej prostej czynności, zanim rozbebeszy się pól auta i za pokazną kasę.


Nie no Panowie, zadziwiacie mnie. Przecież ten "mechanizm teleskopowy" to cały mechanizm wycieraczki :D I dlatego trzeba to rozebrać i nasmarować zanim Ci się zatrze na amen, np. jak przyjdzie wilgoć. Wyciągnięcie tego mechanizmu to nie jest przecież czynność nie wiadomo jak skomplikowana. Samemu można to sobie zrobić. Spraye tu nic nie pomogą na dłuższą metę...
_________________
W210 E300D 1995 r.
WDB2100201A017589
 
 
wojtekjasiek 

Pomógł: 13 razy
Dołączył: 04 Sie 2013
Posty: 573
Skąd: Trzebinia
Wysłany: 23 Styczeń 2015, 22:45   

myśle, że helwet, widział właśnie jak ten gość pryskał to smarem silikonowym, są takie w sprayu stosuje sie je do łańcuchów w rowerach, choć ja u siebie wycieraczke (mechanizm) potraktowałem tym http://allegro.pl/technic...5017406679.html bo jakoś taka postać bardziej do nie przemawia niż sprey
_________________
Mercedes W 210 3,2 CDI WDB2100261A978155
MERCEDES W 202, C 250TD WDB2021881F414194
 
 
helwet 
helwet

Dołączył: 06 Wrz 2010
Posty: 86
Skąd: warszawa, zurich
Wysłany: 23 Styczeń 2015, 23:49   

Rusty, jak zapewne wiesz po zdjęciu tej plastikowej osłony, masz odsłoniony cały zakres wysięgu teleskopu. Spryskujesz lub smarujesz, wykonujesz ruchy wycieraczki i wszystko bardzo fajnie zaskakuje. Nie bardzo zauważyłem, żeby było tam coś do rozbierania. Teleskop na którym porusza się wycieraczka ma zaledwir może 3-4 cm powierzchni tarcia, czyli cały zakres ruchu przez całą szybę. U mnie to było głównym powodem, który znikł i nie było powodu, żeby cokolwiek jeszcze rozkręcać.

[ Dodano: 24 Styczeń 2015, 00:24 ]
W ogóle zabrałem głos w tym temacie, bo spotkało mnie to "nieszczęscie" Przeczytałem wszystkie posty o tym zagadnieniu i zauważyłem, że większość osób zabierała się za kosztowne naprawy, a być może wystarczyło by zrobić tak prostą czynność jak u mnie.
 
 
wojtekjasiek 

Pomógł: 13 razy
Dołączył: 04 Sie 2013
Posty: 573
Skąd: Trzebinia
Wysłany: 24 Styczeń 2015, 09:48   

o tym mowa http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=5141 zbyt kosztowna operacja to to nie jest :D
_________________
Mercedes W 210 3,2 CDI WDB2100261A978155
MERCEDES W 202, C 250TD WDB2021881F414194
 
 
Muciek 


Pomógł: 110 razy
Dołączył: 01 Paź 2011
Posty: 2850
Skąd: Gdynia
Wysłany: 24 Styczeń 2015, 11:15   

No to przecież cały czas jest mowa o tym, zdjęcie plastiku i nasmarowanie...
_________________
12'-14' | S124 3.0TDT 92'
14'-15' | S202 C220CDI 98'
15'-19' | CLK 200 W208 97'
19'-21' | CLK 270CDI W209 04'
 
 
Jacek S 
Jacek

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 07 Sty 2015
Posty: 15
Skąd: Nowa Wieś Wielka
Wysłany: 25 Styczeń 2015, 22:06   

U mnie wycieraczka bardzo zwalniała i zacinała się i pewnego dnia zatrzymała się na środku szyby. Po zdemontowaniu i otwarciu przekładni przy silniku okazało się że wyłamany jest jeden zwój na ślimaku i wytarte ząbki plastikowego kółka ślimacznicy. Wczoraj zamontowałem używany silnik od w208, działa prawidłowo. Nasmarowałem ruchome części i jest OK :) cena używki 100zł
 
 
Flavan 


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Lut 2015
Posty: 13
Skąd: Wrocław
Wysłany: 7 Luty 2015, 19:02   

A w moim przypadku gdy uzyje wycieraczek to robi pelny obrot, po czym wraca na swoje miejsce i odbija sie na jakies 10 cm spowrotem od naturalnego polozenia, co moze byc przyczyna ?
_________________
W202 2.5TD kombi sport
W201 2.0D
 
 
wiskontii 


Pomógł: 602 razy
Dołączył: 02 Lis 2010
Posty: 6369
Skąd: Gdynia
Wysłany: 7 Luty 2015, 19:26   

Flavan, Popatrz dobrze jest regulacjia ustawienia wycieraczki i było to opisane,przestudiuj tematy wycieraczki to znajdziesz opiskie
_________________
Elegance 94 benzyna automat C180
WDB2020181A225570 SPRZEDANY
W202 2.2 D 96r automat
WDB2021211A384252 Sprzedany
W202 2,2D 96r. automat 5stpopniowy kombi CLASSIC
WDB2021821F518660
 
 
mauzer 

Dołączył: 10 Wrz 2013
Posty: 30
Skąd: Wrocław
Wysłany: 5 Marzec 2016, 13:14   

Koledzy przeczytałem temat ale prosiłbym o pomoc w zdiagnozowaniu problemu póki nie zabiorę sie za przełącznik. Wycieraczka nie chodzi na pierwszym biegu. Pozostale chodzą. Czasem zamula w połowie szyby czasem chodzi normalnie. O dziwo 1 bieg czasem załapuje przez 2 albo 3 dni. Potem znów nie chodzi. Ostatnio w ciągu jednego dnia dwa razy przstaly działać wycieraczki, spryskiwacz i mruganie. Wymieniłem 2 krotnie przepalony bezpiecznik 13 ktory odpowiada za ww. Gdy nie dziala 1 bieg wycieraczek to dziala sam spryskiwacz a wycieraczka martwa na 1 biegu. Co nawala? Przełącznik czy silnik?
_________________
W 202 C180 1995 mały lift
WDB2020181F343042
 
 
Meges 
C220D


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 09 Gru 2015
Posty: 88
Skąd: Gdańsk/Włocławek
Wysłany: 5 Marzec 2016, 13:15   

mauzer napisał/a:
Ostatnio w ciągu jednego dnia dwa razy przstaly działać wycieraczki, spryskiwacz i mruganie


Jak wszystko z przełącznika przestało działać, to raczej przełącznik...
_________________
C220D aut. 95r WDB2021211A327803
 
 
wiskontii 


Pomógł: 602 razy
Dołączył: 02 Lis 2010
Posty: 6369
Skąd: Gdynia
Wysłany: 5 Marzec 2016, 13:33   

mauzer napisał/a:
Koledzy przeczytałem temat ale prosiłbym o pomoc w zdiagnozowaniu problemu póki nie zabiorę sie za przełącznik. Wycieraczka nie chodzi na pierwszym biegu. Pozostale chodzą. Czasem zamula w połowie szyby czasem chodzi normalnie. O dziwo 1 bieg czasem załapuje przez 2 albo 3 dni. Potem znów nie chodzi. Ostatnio w ciągu jednego dnia dwa razy przstaly działać wycieraczki, spryskiwacz i mruganie. Wymieniłem 2 krotnie przepalony bezpiecznik 13 ktory odpowiada za ww. Gdy nie dziala 1 bieg wycieraczek to dziala sam spryskiwacz a wycieraczka martwa na 1 biegu. Co nawala? Przełącznik czy silnik?


Zanim zaczniesz działać to może to Ci pomoże na początek

http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=23988
_________________
Elegance 94 benzyna automat C180
WDB2020181A225570 SPRZEDANY
W202 2.2 D 96r automat
WDB2021211A384252 Sprzedany
W202 2,2D 96r. automat 5stpopniowy kombi CLASSIC
WDB2021821F518660
 
 
emkey121 

Dołączył: 15 Kwi 2014
Posty: 23
Skąd: krk
Wysłany: 5 Luty 2017, 15:16   

Temat przełącznika zespolonego, więc sie podepnę:

Z relacji obecnego użytkownika auta wynika, że po włączeniu wycieraczek coś się spaliło. Przełącznik nie przekręca się na żaden z biegów.
Kupiłem używany. Sprzedający wysłał zły, bo:

powinien być 202 540 02 44
http://thumbs1.picclick.c...alter-Links.jpg

a dostałem 202 540 20 44 który różni się tym że jest plastikowy i nie ma mocowania na taśmę kierownicy.

Teraz tak - czy jest opcja przełożenia aluminiowej części (czyli mocowania do kierownicy) do sprawnego przełącznika? Mam wrażenie że gdzieś o tym czytałem, ale nie mogę znaleźć i nie mam pewności czy to spasuje, a nie chce rozwiercac nitów na darmo.

Drugie pytanie - testowo podłączyłem ten nowy niepasujący przełącznik pod auto, wymieniłem bezpiecznik nr13 - spryskiwacz już działa, wycieraczka nie rusza. Silnik wycieraczki też się mógł spalić w wyniku zwarcia w przełączniku?
_________________
C180 ATP Tour 96'
WDB2020181F506184
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,155 sekundy. Zapytań do SQL: 9