Mercedes W202 Strona Główna Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy,

Poprzedni temat «» Następny temat
Jaki olej do skrzyni i mostu c280
Autor Wiadomość
c280 


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 03 Cze 2006
Posty: 50
Skąd: Włocławek
Wysłany: 12 Czerwiec 2006, 19:05   Jaki olej do skrzyni i mostu c280

Witam
C280 manual, 96r, most standard. W instrukcji obsługi nie ma żadnych informacji na ten temat, a firmy olejowe w swoich konfiguratorach podają dość sprzeczne informacje, dlatego pytanie jak w tytule postu. Skrzynię troszkę słyszę na 5 biegu (cichutki wysoki dźwięk w zakresie prędkosci 100-120km/h), most wydaje różne dźwięki, trudne do opisania :) ale milknie totalnie powyżej 140 km/h. Może po wymianie oleju w tych ustrojstwach coś się poprawi, może nieco ucichną?
_________________
C280 Elegance - ex
BMW e39 530d '01 - ex
BMW e46 320i M54 '01 - ex
jest Audi A8 4.2 quattro :)
 
 
 
Gość

Wysłany: 13 Czerwiec 2006, 14:38   

Ostatnio tez przerabiałem temat wymiany olejów w tych miejscach - po uzykanych informacjach tu i tam dowiedzialem sie ze do skrzyni najlepiej wlac Castrol TQ lub ATF Suffix A - wchodzi go tam 1.5 litra (oleje te spełniaja normę MB) natomiast most mozna zalac Mobilem 85W90 (wchodzi 0.7 l)
 
 
marcin19_87 


Dołączył: 05 Mar 2006
Posty: 84
Skąd: Lubliniec
Wysłany: 14 Czerwiec 2006, 15:53   

A jak to jest z olejem do 5-cio biegowej manualnej skrzynki przy silniku 2.2D. Słyszałem że do nich leje sie olej do automatu :shock:
pozdr.
_________________
W202 220 DIESEL 96r. WDB2021211F502998
 
 
 
c280 


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 03 Cze 2006
Posty: 50
Skąd: Włocławek
Wysłany: 14 Czerwiec 2006, 20:41   

>bocen
Dziękuję za info, na pewno skorzystam :)
_________________
C280 Elegance - ex
BMW e39 530d '01 - ex
BMW e46 320i M54 '01 - ex
jest Audi A8 4.2 quattro :)
 
 
 
toart 


Pomógł: 8 razy
Dołączył: 06 Cze 2006
Posty: 260
Skąd: opole
Wysłany: 16 Czerwiec 2006, 22:36   

Oto moje informacje:
Skrzynia biegów manualna , ilość: 1,5 dm3
- rodzaj oleju: olej do skrzyń automatycznych ATF
- okres wymiany: nie wymienia się

Skrzynia biegów automatyczna, ilość: 5,5 dm3 (po spuszczeniu)
- rodzaj oleju: olej do skrzyń automatycznych ATF
- okres wymiany: nie wymienia się

Tylny most: 0,7 dm3 (bez blokady), 1,1 dm3 (z blokadą)
- rodzaj oleju: olej hipoidalny, SAE 90 lub 85W/90 (most bez blokady),
SAE 90 (most z blokadą)
- okres wymiany: nie wymienia się

hmm...
_________________
C180 classic 4/97 (before FL)
 
 
 
c280 


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 03 Cze 2006
Posty: 50
Skąd: Włocławek
Wysłany: 16 Czerwiec 2006, 23:03   

hmmm....
może wg firmy MB nie wymienia się, ale w realu trzeba się ratować jakoś, gdy coś dokucza :) a znalezienie używanego sprawnego mostu do C280 to szukanie igły w stogu siana.
_________________
C280 Elegance - ex
BMW e39 530d '01 - ex
BMW e46 320i M54 '01 - ex
jest Audi A8 4.2 quattro :)
 
 
 
Lukas 
Moderator

Pomógł: 7 razy
Dołączył: 18 Gru 2005
Posty: 440
Skąd: Brodnica
Wysłany: 16 Czerwiec 2006, 23:13   

toart napisał/a:

Skrzynia biegów automatyczna, ilość: 5,5 dm3 (po spuszczeniu)
- rodzaj oleju: olej do skrzyń automatycznych ATF
- okres wymiany: nie wymienia się



Co do skrzyni i mostu to może bym się zgodził ale zmienić nie zaszkodzi, jednak w przypadku skrzyń automatycznych regularna wymiana to podstawa sprawnego i długiego jej działania-chyba że się mylę.
Pozdrawiam
_________________
202 200D '93 - Aż żal się spieszyć
Ostatnio zmieniony przez Lukas 17 Czerwiec 2006, 00:27, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
c280 


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 03 Cze 2006
Posty: 50
Skąd: Włocławek
Wysłany: 17 Czerwiec 2006, 00:11   

> Lukas
pewnie, ze nie zaszkodzi, szczególnie w 10 letnim aucie. Chyba fabrycznie zalany olej mógł przez ten czas trochę stracić swoje właściwości?
_________________
C280 Elegance - ex
BMW e39 530d '01 - ex
BMW e46 320i M54 '01 - ex
jest Audi A8 4.2 quattro :)
 
 
 
rambo777

Dołączył: 18 Cze 2006
Posty: 45
Skąd: Chrzanów
  Wysłany: 18 Czerwiec 2006, 11:24   Wymiana oleju w skrzyni biegów- automat c 220 cdi 1998

Bardzo proszę o poradę,a mianowicie kupiłem pieknego 220 cdi 1998 i nie mogę znalezć bagnetu do sprawdzenia oleju w skrzyni biegów,a nadto kiedy się wymienia olej i jakim zalać skrzynie---oczywiscie mowa o automacie-z góry bardzo dziękuje.

Wx202s.JPG
Plik ściągnięto 22018 raz(y) 9,83 KB

 
 
Gerri 

Pomógł: 45 razy
Dołączył: 30 Mar 2006
Posty: 1255
Skąd: Limerick
Wysłany: 19 Czerwiec 2006, 23:55   

rambo777 napisał/a:
Bardzo prosze o porade


Ooooo! My rowniez witamy nowego kolege!!! :mrgreen:

Podales za malo. Jak bys pisal o malym fiacie, to mozna by udzielic jednoznacznej porady. Jednak to jest MERCEDES, robiony w dziesiatkach i setkach modeli i wersji. SKAD MAMY WIEDZIEC, JAKA TAM JEST SKRZYNIA???? Podaj typ skrzyni, albo VIN - wtedy skrzynie znajdziemy sami. :mrgreen: Jedne maja miarke, inne nie. W jednych olej sie zmienia, w innych nie. Do jednych leje sie ATF II, do innych ATF III. Jak dostaniesz zla rade, to do kogo bedziesz mial pretensje???
 
 
Gość

Wysłany: 20 Czerwiec 2006, 00:39   

Nie możesz znaleźć bo go tam po prostu nie ma. Jest jedynie zaślepka na której jest napisane zresztą coś w rodzaju " service only!".
Olej w naszych skrzyniach zmienia się ( i nie słuchaj tego co niektórzy tutaj piszą) co 60-80 tyś km. Jedyny problem to taki że nie jest to tania zabawa.
 
 
Gerri 

Pomógł: 45 razy
Dołączył: 30 Mar 2006
Posty: 1255
Skąd: Limerick
Wysłany: 20 Czerwiec 2006, 12:29   

To powiedz mi, dlaczego miarka kiedys byla, a teraz jej nie ma???

ZEBY UZYTKOWNIK TAM NIE PCHAL NOSA!!!
W NAJNOWSZYCH SKRZYNIACH OLEJU SIE NIE ZMIENIA!!! (lepiej jednak sprawdzic wg typu skrzyni)
Takie informacje zamieszczone sa w literaturze serwisowej, ale jezeli wiesz lepiej....

Poza tym nie bylo skrzyn z interwalem wymiany 80 kkm. - te w ktorych olej podlegal wymianie mialy interwal 60 kkm. Tak wiec pozwol, ze jak ktos bedzie chcial sobie samowolnie wydluzyc przebieg, to niech zadecyduje o tym swiadomie sam, a nie zeby opieral sie na czyichs niesprawdzonych informacjach.
 
 
toart 


Pomógł: 8 razy
Dołączył: 06 Cze 2006
Posty: 260
Skąd: opole
Wysłany: 20 Czerwiec 2006, 22:34   

Gerri:
transmission: 717417 07 246178 - trzeba zmieniac olej czy nie ?
Czy jesli nic sie "zlego" nie dzieje to nic nie robic?
_________________
C180 classic 4/97 (before FL)
 
 
 
Maniekszok 

Dołączył: 27 Mar 2014
Posty: 9
Skąd: Grudziądz
Wysłany: 27 Luty 2017, 19:23   

c280, Masz moze jakaś podpowiedz co do mosty do C280 W202 bo tak jak mowisz igła w stogu siana. mam z jednym czujnikiem o przełożeniu 2,87. juz sprfawdzałem 3 sztuki od W124 po W210
 
 
Korleone 

Dołączył: 24 Sty 2016
Posty: 13
Skąd: Warszawa
Wysłany: 1 Marzec 2017, 12:22   

Gerri napisał/a:
To powiedz mi, dlaczego miarka kiedys byla, a teraz jej nie ma???

ZEBY UZYTKOWNIK TAM NIE PCHAL NOSA!!!
W NAJNOWSZYCH SKRZYNIACH OLEJU SIE NIE ZMIENIA!!! (lepiej jednak sprawdzic wg typu skrzyni)
Takie informacje zamieszczone sa w literaturze serwisowej, ale jezeli wiesz lepiej....

Poza tym nie bylo skrzyn z interwalem wymiany 80 kkm. - te w ktorych olej podlegal wymianie mialy interwal 60 kkm. Tak wiec pozwol, ze jak ktos bedzie chcial sobie samowolnie wydluzyc przebieg, to niech zadecyduje o tym swiadomie sam, a nie zeby opieral sie na czyichs niesprawdzonych informacjach.


W silniku też nie zmieniajcie bo po co :) Zmienia się co 60k - jeżeli jest spust z konwertera (nie ma prawidłowości - może być lub nie) to sprawa prosta jeżeli nie ma to najlepiej wymienić tyle ile zleci i nie bawić się w dynamiczną wymianę. Co do oleju to najlepiej prównać parametry na karcie produktu oryginału (ja u siebie zalałem millersa - nazwy już nie pamiętam) i wybrać ten najbardziej podobny. Do zaleceń producenta podchodziłbym ostrożnie - Daimler to nie jest jakaś nieomylna świątynia wiedzy tajemnej - środki samarne się zużywają - mój olej po 180 tys wyglądał mocno średnio - na szczęście nie było jeszcze dramatu. Zauważalnie lepiej wchodzą biegi i skrzynia chodzi gładko. Cała impreza w zależności od tego czy masz spust czy nie to ok 400-600 zł w zależności ile oleju wejdzie, co to za olej i kto to wykona.

Do tylnego mostu przy wymianie wlałem 75w140 liqui moly - na beznwordzie bodajże właściciele modeli w202 amg polecali, 85w90 już nie jest produkowany przez merca.

PS Masz świadomość że to wątek z 2006 roku?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,142 sekundy. Zapytań do SQL: 13