Mercedes W202 Strona Główna Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy,

Poprzedni temat «» Następny temat
Problemy z silnikiem. Brak reakcji
Autor Wiadomość
polofix 
polofix

Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Lis 2009
Posty: 2475
Skąd: Turek/Dobra
Wysłany: 26 Luty 2017, 18:17   

Bilon5622 napisał/a:
No trochę się wytracilem ale jak coś robi to porządnie ;) właśnie przeszukuje forum odnośnie czyszczenia przepustnicy. Czyszczenie myślę będzie proste tylko pytanie o adaptacje.

W tym roczniku żadnej adaptacji nie robisz.
 
 
 
noc 
Non omnis morial


Pomógł: 13 razy
Dołączył: 09 Mar 2009
Posty: 265
Skąd: Warszawa
Wysłany: 26 Luty 2017, 19:05   

Jak dotkniesz do przepustnicy z 95 to po niej, a właściwie po jej wiązce, a po podłączeniu możesz modułowi PMS powiedzieć "żegnaj stary".
Najpierw odczytaj błędy.
_________________
Śniłem o księżniczkach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6

Spróbuję pomóc, za efekt nie ręczę.

Zwykle tu: http://www.w212.pl/
.
 
 
polofix 
polofix

Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Lis 2009
Posty: 2475
Skąd: Turek/Dobra
Wysłany: 26 Luty 2017, 19:37   

noc napisał/a:
Jak dotkniesz do przepustnicy z 95 to po niej, a właściwie po jej wiązce, a po podłączeniu możesz modułowi PMS powiedzieć "żegnaj stary".
Najpierw odczytaj błędy.

Zapomniałem o tym napisać. Niech jej nie wyciąga, i czyści na samochodzie. Zdjąć tylko rurę od filtra.
Albo najlepiej zdemontować wszystko ,nowe kabelki i lutownica w rękę.
Może tak być że jak był gaz zakładany to gazownik wpinając się do np wtrysków pokruszył do reszty instalację.
 
 
 
Krzychu 


Pomógł: 61 razy
Dołączył: 06 Lut 2011
Posty: 1623
Skąd: Lubartów
Wysłany: 27 Luty 2017, 12:44   

perzu126, pompka jest dobra bo sam ją do Adasia zamawiałem.
Ogólnie chłopaki pracuje dużo lepiej po wymianie świec i kabli. Pali praktycznie od strzała, nie trzeba jej kręcić aż tak długo jak wcześniej
.polofix, Nie obstawiałem przekaźnika bo miałem z nim problem u siebie i zupełnie inaczej się auto zachowywało. U Bilon5622, jest tak, że odpali normalnie, pochodzi jakiś czas równo. I przy dodaniu gazu potrafi się zamulić jakby go chciało zalać. Na starych kablach WN i świecach reakcja na gaz była zdecydowanie gorsza. Teraz jest lepiej ale to jeszcze nie jest to.
Był pomysł od Adikis'a że to może być wina zaworka na listwie. Ten sprawdzony i wydaje się że nie jest winowają.

Co do samej przepustnicy. Jest zasyfiona ale widziałem dużo gorsze przypadki.
_________________
Mercedes - The best or nothing
KLASA A __KLASA C __KLASA E
 
 
Bilon5622 

Dołączył: 28 Sty 2017
Posty: 16
Skąd: Lubelskie / Okopy
Wysłany: 1 Marzec 2017, 10:14   

Po podpięciu pod komputer pokazało takie błędy https://goo.gl/photos/MbFQq99WhrD5g2kv5
_________________
MB w202 c200 95r Elegance LPG STAG4
WDB2020201A311293
 
 
kubus838 

Pomógł: 52 razy
Dołączył: 11 Lis 2014
Posty: 1256
Skąd: Polska
Wysłany: 1 Marzec 2017, 11:58   

Bilon5622 napisał/a:
Po podpięciu pod komputer pokazało takie błędy https://goo.gl/photos/MbFQq99WhrD5g2kv5


A gdybyś zrobił "doświadczenie" które Ci napisałem wcześniej wiedziałbyś co jest przyczyną awarii już miesiąc temu.


robert
_________________
C220 CDI Esprit 2000 Rok kombi - WDB2021931F962917
 
 
Podkopnik 

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Sty 2015
Posty: 195
Skąd: warszawa
Wysłany: 1 Marzec 2017, 13:17   

kubus838 napisał/a:
A gdybyś zrobił "doświadczenie" które Ci napisałem wcześniej wiedziałbyś co jest przyczyną awarii już miesiąc temu.


robert


Możesz uchylić rąbka tajemnicy i wyjaśnić co ma na celu to doświadczenie??? :) Jestem ciekaw.
_________________
poszukuje
 
 
kubus838 

Pomógł: 52 razy
Dołączył: 11 Lis 2014
Posty: 1256
Skąd: Polska
Wysłany: 1 Marzec 2017, 13:49   

Podkopnik napisał/a:


Możesz uchylić rąbka tajemnicy i wyjaśnić co ma na celu to doświadczenie??? :) Jestem ciekaw.


Problem w tym, że nie które sondy lambda źle "wskazują" przy spalaniu lpg. Sonda lambda to jest krótko mówiąc rezystor który pod wpływem temperatury zwiększa swój opór. A podczas przepływu spalin lpg ten rezystor dostaje "czkawki" a co za tym idzie silnik raz nabiera obrotów raz zaniża a bardzo często jest tak, że silnik nie chce odpalić. Bardzo częstą zdarza się tak, że jeżeli zaprowadzimy taki samochód z instalacją gazową i tu nie ważne czy to diesel czy benzyna czy instalacja lpg czy cng to mechanicy na początku naprawy wykonują pewną operacje. Ta operacja polega na przełączeniu silnika na dane paliwo(benzyna lub diesel) i zostawiają go tak na pracującym silniku jakiś okres czasu jednocześnie podpinając mu analizator spalin.

Kiedyś oprócz świeć zapłonowych dydykowanych do gazu były jeszcze sondy lambda które były specjalnie przystosowane do spalin lpg lub cng


robert
_________________
C220 CDI Esprit 2000 Rok kombi - WDB2021931F962917
 
 
Bilon5622 

Dołączył: 28 Sty 2017
Posty: 16
Skąd: Lubelskie / Okopy
Wysłany: 18 Marzec 2017, 14:09   

Po wymianie sondy jak ręka odjął. Pozostało delikatne falowanie obrotów na wolnych obrotach lecz występuje to sporadycznie, wiec pewnie przepływomierz się kończy. Spalanie wróciło do normy, na zimnym silniku już nie ma efektu duszenia :) . Dzięki za każda odpowiedz :0
_________________
MB w202 c200 95r Elegance LPG STAG4
WDB2020201A311293
 
 
Podkopnik 

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Sty 2015
Posty: 195
Skąd: warszawa
Wysłany: 18 Marzec 2017, 19:54   

Jeżeli mozna wiedzieć jakiej firmy zakupiłes sonde?? Jaka cena?
_________________
poszukuje
 
 
Bilon5622 

Dołączył: 28 Sty 2017
Posty: 16
Skąd: Lubelskie / Okopy
Wysłany: 18 Marzec 2017, 20:35   

Sonda firmy Magneti Marelli cena ok.110zł. Sonda uniwersalna więc musiałem kable dorabiać ze starej.;)
_________________
MB w202 c200 95r Elegance LPG STAG4
WDB2020201A311293
 
 
polofix 
polofix

Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Lis 2009
Posty: 2475
Skąd: Turek/Dobra
Wysłany: 18 Marzec 2017, 20:38   

Bilon5622 napisał/a:
Po wymianie sondy jak ręka odjął. Pozostało delikatne falowanie obrotów na wolnych obrotach lecz występuje to sporadycznie, wiec pewnie przepływomierz się kończy. Spalanie wróciło do normy, na zimnym silniku już nie ma efektu duszenia :) . Dzięki za każda odpowiedz :0

U ciebie nie ma przepływki.
 
 
 
Bilon5622 

Dołączył: 28 Sty 2017
Posty: 16
Skąd: Lubelskie / Okopy
Wysłany: 18 Marzec 2017, 20:49   

Tak mój błąd. Miałem na myśli czujnik ciśnienia rury dolotowej.
_________________
MB w202 c200 95r Elegance LPG STAG4
WDB2020201A311293
 
 
polofix 
polofix

Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Lis 2009
Posty: 2475
Skąd: Turek/Dobra
Wysłany: 18 Marzec 2017, 20:53   

Bilon5622 napisał/a:
Tak mój błąd. Miałem na myśli czujnik ciśnienia rury dolotowej.

U ciebie nie ma takiego czujnika.
 
 
 
Bilon5622 

Dołączył: 28 Sty 2017
Posty: 16
Skąd: Lubelskie / Okopy
Wysłany: 14 Maj 2018, 21:35   

Dość długo dochodziłem co jest nie tak w moim MB. Problemy narastały z czasem. Najpierw ustały a później znowu zaczęły się pojawiać, szarpnięcia na niedogrzanym silniku, i w momentach przełączania się na LPG, ustępowały w czasie jazdy, lecz po zgaszeniu i odpaleniu problem dalej powracał. Wyciągnąłem całą wiązkę silnika i wysłałem do sprawdzenia, lecz o dziwo była w bardzo dobrej kondycji (prawdopodobnie Niemiec wymieniał ja u siebie gdyż praktycznie żaden przewód nie był uszkodzony), walnięta była wiązka która idzie do cewek wiec została wymieniona. Dalej występowało szarpanie dławienie się, falowanie obrotów oraz czuć było, że jakby nie przepalał paliwa zarówno PB jak i LPG. Miałem wrażenie jakby raz chodził na 4 cylindry raz na 2 i tak co chwile jakby się gubił. Po pewnym czasie szarpnięcia występowały już w trakcie jazdy gdy silnik był już dobrze rozgrzany. Wiec padło na moduł zapłonu. Po dość długim poszukiwaniu odpowiedniego PMS natrafiłem na zamiennik mojego czyli 0185454432 od Siemensa. Wymieniłem i wszystko ustąpiło. Od pierwszego odpalenia widać ze pracuje równo nie czuć nieprzepalonego paliwa szarpnie nie występuje a obroty jałowe są równe czasem delikatnie spadną ale trzymają się blisko 700-800. Spalanie LPG spadło do 10,5-11l/100, gdy na zepsutym PMS dochodziło nawet do 15 l. Wniosek: uwalony modów zapłonu BOSCH 0185451132.
_________________
MB w202 c200 95r Elegance LPG STAG4
WDB2020201A311293
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,121 sekundy. Zapytań do SQL: 10