Przesunięty przez: Łukasz 17 Styczeń 2012, 14:46 |
wahacze tylne |
Autor |
Wiadomość |
Greg_G
The Best or Nothing.
Pomógł: 26 razy Dołączył: 06 Cze 2010 Posty: 1636 Skąd: lubelskie
|
Wysłany: 13 Październik 2014, 08:42
|
|
|
Trzeba mi tylko te 6 wahaczy. Poduszki wymieniałem, pływające wymieniałem
Wiem o tym, ze jest sworzeń w wahaczu do regulacji zbieżności, ale tak jak mówiłem- one są ok.
Będzie trzeba je wymienić, to to zrobię.
Chodziło mi o różnice po wymianie samych tulejek w tych wahaczach, nie prawie całego zawieszenia.
Tak źle to u mnie nie jest |
_________________ W211 E320 CDI V6 FL Avantgarde Kombilimousine Sports Package |
|
|
|
|
KubaV
Pomógł: 9 razy Dołączył: 19 Mar 2011 Posty: 311 Skąd: Sosnowiec
|
Wysłany: 13 Październik 2014, 21:39
|
|
|
generalnie ja u siebie wymieniłem wszystkie tulejki żeby mieć z głowy. Nawet te które pozornie wydawały się dobre (pozornie). Skasujesz luz na jednym to cała siła "pójdzie" w słabsze elementy. |
_________________ Mercedes-Benz W202 C180 Esprit 1997r.
VIN: WDB2020181A479527
kolor: Aquamarinblau |
|
|
|
|
Greg_G
The Best or Nothing.
Pomógł: 26 razy Dołączył: 06 Cze 2010 Posty: 1636 Skąd: lubelskie
|
Wysłany: 19 Październik 2014, 15:08
|
|
|
Mógłby ktoś wyjaśnić co to za element zaznaczony na obrazku, jak go użyć i czy koniecznie trzeba go użyć?
|
_________________ W211 E320 CDI V6 FL Avantgarde Kombilimousine Sports Package |
|
|
|
|
Pioterek
Pomógł: 305 razy Dołączył: 21 Paź 2007 Posty: 2857 Skąd: Giżycko
|
Wysłany: 19 Październik 2014, 17:17
|
|
|
Greg_G, jak wyjmowałeś oryginalne drążki, to one z jednej strony miały takie tuleje po całej długości (patrz zdjęcie) i z jednej strony wystające na jakieś 1,5 cm. Ten wystający kawałek wchodził w środek otworu przy piaście koła. Jeśli nie miałeś czegoś takiego, to masz już zmodyfikowane zawieszenie i pewnie tulejka jest na swoim miejscu.
Ta tulejka właśnie zastępuje i centruje śrubę aby drążek był na swoim miejscu. Zrobili takie rozwiązanie, bo obie tulejki drążka mają taką samą średnicę na śrubę, a w oryginalnym rozwiązaniu były dwie: jedna duża i druga duża z tulejką w środku, do tego różnej grubości śruby. |
_________________ Piotr
W114 230/8 Automatic '72 - w częściach
W124 300D '87 - ojcowy
S202 C250 Turbodiesel Sport ASB '97
W202 C180 Esprit ASB '93 - ex |
|
|
|
|
Greg_G
The Best or Nothing.
Pomógł: 26 razy Dołączył: 06 Cze 2010 Posty: 1636 Skąd: lubelskie
|
Wysłany: 19 Październik 2014, 18:32
|
|
|
Gdy zdjąłem stary wahacz to był identyczny jak nowy (bez wystającej centry), tylko tuleje rozjechane całe
Zamienny wahacz kupiłem w całości, bez śruby, ale z tą centrą. Nic mi z tego nie pasowało. Centre musiałem trochę zwęzić żeby zmieścić do otworu na tuleje, ale śruba już wtedy nie pasowała. Założyłem bez tej centry- Będzie OK? |
_________________ W211 E320 CDI V6 FL Avantgarde Kombilimousine Sports Package |
|
|
|
|
Pioterek
Pomógł: 305 razy Dołączył: 21 Paź 2007 Posty: 2857 Skąd: Giżycko
|
Wysłany: 19 Październik 2014, 18:44
|
|
|
Greg_G napisał/a: | Centre musiałem trochę zwęzić żeby zmieścić do otworu na tuleje, ale śruba już wtedy nie pasowała. |
Tę tulejkę, to z tego co pamiętam, trzeba włozyć nie w otwór tulejki, tylko ten przy piaście. Dlatego śruba Ci nie weszła pewnie. Musisz sobie przypomnieć, czy śruba przy piaście nie miała za dużego luzu w otworze. Ale skoro stary był identyczny i zakładałeś na stare śruby, to IMO będzie ok . |
_________________ Piotr
W114 230/8 Automatic '72 - w częściach
W124 300D '87 - ojcowy
S202 C250 Turbodiesel Sport ASB '97
W202 C180 Esprit ASB '93 - ex |
|
|
|
|
Greg_G
The Best or Nothing.
Pomógł: 26 razy Dołączył: 06 Cze 2010 Posty: 1636 Skąd: lubelskie
|
Wysłany: 19 Październik 2014, 18:53
|
|
|
Pioterek, Dzięki, zwrócę uwagę bardziej jak będę robił drugą stronę.
Po co w takim razie na Twoim obrazku ta centra włożona jest już w tulejkę wahacza ?
Wszystkie śruby przy piastach zakręcałem na lewarku, przy pozostałych podparłem bęben tarczy i opuściłem trochę auto, żeby zawieszenie nabrało obciążenia, możliwe, że nie dokładnie tyle ile by było z założonym kołem- ponawiam pytanie- Będzie OK? |
_________________ W211 E320 CDI V6 FL Avantgarde Kombilimousine Sports Package |
|
|
|
|
Pioterek
Pomógł: 305 razy Dołączył: 21 Paź 2007 Posty: 2857 Skąd: Giżycko
|
Wysłany: 19 Październik 2014, 19:03
|
|
|
Zwróć uwagę, ale może tak być, że ta tulejka nie jest potrzebna w ogóle, bo otwór jest już wykonany o średnicy takiej jak trzeba, a tulejkę dodają np. do użycia w W124 i W201 gdzie jest większy otwór.
Jeżeli wszystkie śruby dokręciłeś w pozycji mniej więcej tak jakby auto stało na kołach to oczywiście, że będzie ok .
[ Dodano: 19 Październik 2014, 19:07 ]
Greg_G napisał/a: | Po co w takim razie na Twoim obrazku ta centra włożona jest już w tulejkę wahacza ? |
Bo tulejka na moim obrazku ma większą średnicę również i też trzeba ją zmniejszyć. W Twoim drążku tulejka ma taką średnicę jak trzeba od razu, jak po zastosowaniu tej tulejki rozprężnej, a ta malutka dodawana jest po to aby zmniejszyć otwór montażowy przy piaście. |
_________________ Piotr
W114 230/8 Automatic '72 - w częściach
W124 300D '87 - ojcowy
S202 C250 Turbodiesel Sport ASB '97
W202 C180 Esprit ASB '93 - ex |
|
|
|
|
ralf
Pomógł: 88 razy Dołączył: 05 Paź 2007 Posty: 2532 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 20 Marzec 2017, 22:24
|
|
|
Wahacz A210 350 38 06.
Tuleja 120 (foto) dołączona do zestawu.
Do w202 chyba nie ma zastosowania ale wolę podpytać.
EDIT: Sam sobie odpowiem- tuleja montowana w przypadku użycia śrub M10. |
_________________
|
|
|
|
|
Verde
Verde
Dołączył: 18 Kwi 2019 Posty: 11 Skąd: Głogów
|
Wysłany: 29 Październik 2019, 22:49
|
|
|
Cześć
Są jeszcze dostępne wahacze tylne na których jest osadzona sprężyna albo chociaż tuleje do nich? Wszystkie zestawy są bez tych wahaczy. |
_________________ Mercedes-benz W202 C200 ben+lpg aut. 94r Elegance
WDB2020201F159252 |
|
|
|
|
polofix
polofix
Pomógł: 57 razy Dołączył: 01 Lis 2009 Posty: 2475 Skąd: Turek/Dobra
|
Wysłany: 29 Październik 2019, 23:01
|
|
|
Verde napisał/a: | Cześć
Są jeszcze dostępne wahacze tylne na których jest osadzona sprężyna albo chociaż tuleje do nich? Wszystkie zestawy są bez tych wahaczy. |
Wymienia się w nich gumy. Od strony koła tzw tuleja pływająca, od środkowej strony zwykły silentblock. Te od środka, rzadko się wybijają, pływające są mniej trwałe. |
|
|
|
|
Verde
Verde
Dołączył: 18 Kwi 2019 Posty: 11 Skąd: Głogów
|
Wysłany: 30 Październik 2019, 08:05
|
|
|
polofix napisał/a: | Wymienia się w nich gumy. Od strony koła tzw tuleja pływająca, od środkowej strony zwykły silentblock. Te od środka, rzadko się wybijają, pływające są mniej trwałe. |
A mógłbyś podać nr OEM tych tuleji i czy się je normalnie wprasowuje czy trzeba mieć specjalny przyrząd? |
_________________ Mercedes-benz W202 C200 ben+lpg aut. 94r Elegance
WDB2020201F159252 |
|
|
|
|
polofix
polofix
Pomógł: 57 razy Dołączył: 01 Lis 2009 Posty: 2475 Skąd: Turek/Dobra
|
Wysłany: 30 Październik 2019, 17:00
|
|
|
Verde napisał/a: | polofix napisał/a: | Wymienia się w nich gumy. Od strony koła tzw tuleja pływająca, od środkowej strony zwykły silentblock. Te od środka, rzadko się wybijają, pływające są mniej trwałe. |
A mógłbyś podać nr OEM tych tuleji i czy się je normalnie wprasowuje czy trzeba mieć specjalny przyrząd? |
Najprawdopodobniej 2023520165 i 2013520027
Może być potrzebna prasa. Korozja pewnie zrobiła swoje. |
|
|
|
|
kriss
S202 - Esprit
Pomógł: 51 razy Dołączył: 18 Sty 2009 Posty: 1197 Skąd: okolice Krosna
|
Wysłany: 30 Październik 2019, 21:15
|
|
|
Silentblock wprasujesz nawet w dobrym imadle. Te pływające najlepiej na prasie. Ja je wprasowałem śruba i tulejką ale nie polecam tego strasznie topornie to szło |
_________________ W202 C180 Esprit
Pb+Lpg
WDB2020781F714096 |
|
|
|
|
Verde
Verde
Dołączył: 18 Kwi 2019 Posty: 11 Skąd: Głogów
|
Wysłany: 31 Październik 2019, 20:37
|
|
|
A czy któreś z oryginalnych wahaczy z tyłu odpowiadają za kąt pochylenia koła? Bo od zbieżności wiem który jest. |
_________________ Mercedes-benz W202 C200 ben+lpg aut. 94r Elegance
WDB2020201F159252 |
|
|
|
|
|