Mercedes W202 Strona Główna Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy,

Poprzedni temat «» Następny temat
Nasza kochana pompa Lucas - Jak ustawić?
Autor Wiadomość
ŁukiTruki 

Dołączył: 25 Sty 2017
Posty: 20
Skąd: Koszalin
Wysłany: 25 Styczeń 2017, 10:23   Nasza kochana pompa Lucas - Jak ustawić?

Witam,
Posiadam C W210 2.2 D 95KM na pompie Lucas. Wczoraj zakończyłem uszczelnianie według znanego wątku na tym forum. Jednak autor tego wątku nic nie pisał o jakimkolwiek blokowaniu przed wyjęciem pompy. Również nie blokowałem. Wyciągnąłem ją, rozebrałem, uszczelniłem (zostały mi dwie uszczelki z kompletu), złożyłem. Dziś będę montował pompę. Tu się rodzi mnóstwo pytań. Przeczytałem pełno wątków na tym forum, na forum okulara i jedyne co z tego można wywnioskować to magiczne "ustawianie na znaki". O co dokładnie chodzi?

a) Czy przed włożeniem pompy ustawić na kole pasowym 14st OT(przed czy po)?
b) Czy przed włożeniem pompy ustawić na kole pasowym GMP? (na tym forum wyczytałem, że GMP = 0stOT - prawda to?)
c) Czy po włożeniu pompy ustawić na kole pasowym 14st OT?
d) Czy po włożeniu pompy ustawić na kole pasowym GMP?
e) Czym jest magiczny "otwór z boku pompy"? Czy ten otwór jest na pompie? Czy może gdzieś poza pompą?
f) Kręcenie kołem pasowym 2x w takim celu aby wpadł "trybik" w jakiś otwór w pompie(chyba ten z boku pompy). Czy to nie przeczy pkt a i b?
g) czy może wsadzić tak jak się wyjęło, bez żadnego kręcenia i liczyć na fart?

Może ktoś jest chętny opisać jako-tako krok po kroku jak zamontować pompę aby było dobrze? Bo Konradtkar (autor wątku o uszczelnieniu) opisał tylko o tym kręceniu 2x kołem.

Z góry dziękuje w imieniu wielu użytkowników, którzy dowiedzieli się, że mają ustawić pompę "na znaki" :D

PS: Miałem kiedyś konto na tym forum gdy miałem C180 ale zapomniałem danych....

PS2: Co do tych dwóch uszczelek co mi zostały to jedna jest mała gruba i czerwona, a druga mniejsza i zielona. Do tego dodam, że nie mogłem zmienić jednej uszczelki a dokładniej od korka pomiaru ciśnienia (na górze pompy), ponieważ żadna nie pasowała.

Czy ktoś wie od czego jest ta gruba mała i czerwona uszczelka? Kto uszczelniał ten na pewno ją kojarzy, bo są tylko dwie czerwone. Jedna ta duża główna a druga mała okrągła gruba czerwona :D
 
 
Majster48 

Dołączył: 01 Mar 2017
Posty: 50
Skąd: Janikowo
Wysłany: 12 Marzec 2017, 20:50   

Pochwal się jak Ci to wyszło.
_________________
Mercedes W 202 2.5 Diesel
WDB2021251A036325
 
 
wiskontii 


Pomógł: 602 razy
Dołączył: 02 Lis 2010
Posty: 6369
Skąd: Gdynia
Wysłany: 12 Marzec 2017, 21:08   

I tu zasadnicze pytanie są 2LUKASY,na długim kablu i na krótkim kablu a to różnica Kolosalna
_________________
Elegance 94 benzyna automat C180
WDB2020181A225570 SPRZEDANY
W202 2.2 D 96r automat
WDB2021211A384252 Sprzedany
W202 2,2D 96r. automat 5stpopniowy kombi CLASSIC
WDB2021821F518660
 
 
ŁukiTruki 

Dołączył: 25 Sty 2017
Posty: 20
Skąd: Koszalin
Wysłany: 23 Marzec 2017, 09:27   

Powiem tak. Przed tą awarią z Lucasem nie wiedziałem, gdzie jest pompa. Nawet jaka to pompa.
Myślałem, że świece żarowe odgrywają taką samą rolę co świece z iskrą. Tak, tak - nie wiedziałem jak działa diesel. Pojęcie o mechanice zerowe. Nawet koła nie umiałem zmienić. Gorzej niż "baba". Serio. Aż wstyd się przyznać.

Z pompy zaczęło mi się lać. Oczywiście wujek google i jechane. Koszt 3000zł za zregenerowaną pompe.
Wchodzę na to forum i czytam temat uszczelniania. Zamawiam uszczelki. I jazda z wyciąganiem pompy.

Totalny głąb z mechaniki a pompe uszczelnił. Dziwne...

I zaczął się problem z włożeniem tej pompy. Książka w łape i czytanie. Każde pojęcie typu "koło pasowe", "OT", "GMP" itp wpisywane w wikipedie.

Na wszystkie sposoby była wkładana.
Ze 2 tygodnie się męczyłem. I ktoś mi napisał: "obróć o 180stopni"
Obróciłem i odpalił. Dziwna sprawa.
Ja mam Lucasa na krótkim kablu.

Po uszczelnieniu nic nie kapie.

Teraz muszę ustawić kąt wtrysku. I tu moje pytanie.

Kopci na szaro. Po dodaniu sporej ilości gazu daje czarnym dymem. Ciężko odpala. W sensie jakieś 4sek kręcenia. Głośno chodzi. Obroty na jałowym ok 500-700. To mam wtrysk za późny czy za wczesny?
Szperam w necie i jedni takie objawy przypisuja do wczesnego a inni do późniego.

Jak jest za późny to pompa w którą stronę?

PS.: Jaka satysfakcja jak auto odpaliło i pompa nie cieknie. Nie macie pojęcia. I dodam, że wcześniej nie interesowałem się ani odrobinę mechaniką. Dziś wiem o wiele więcej i lubie pogrzebać. Nie ma się czego bać:D
Jak mi się udało wyciągnąć pompę, uszczelnić, zamontować i odpalić to myśle, że z większością sobie poradzę :D

Nawet wczoraj sobie wymieniłem przewód miedziany i elastyczny od hamulca i odpowietrzyłem hamulce z nudów:D A jeszcze w grudniu nie wiedziałem, że tak można:D

Pozdrawiam:D
 
 
perzu126 
W202 & A208 & W164

Pomógł: 433 razy
Dołączył: 21 Wrz 2008
Posty: 11979
Skąd: Perzów
Wysłany: 23 Marzec 2017, 22:26   

Gratuluje samozaparcia i odwagi!
W sumie to musisz teraz metoda prób i błędów kręcić pompa trochę w lewo trochę w prawo.
_________________

C220D WDB2021211A313360

CLK 200 Kompressor WDB2084441T098123
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,12 sekundy. Zapytań do SQL: 9