Wymiana tylnych łożysk |
Autor |
Wiadomość |
maatohewetbi
Dołączył: 13 Sty 2009 Posty: 64 Skąd: Radom
|
Wysłany: 17 Wrzesień 2010, 12:49 Wymiana tylnych łożysk
|
|
|
Czy wymiana tylnych łożysk jest bardzo skomplikowana? Ostatnio bowiem byłem u mechanika i straszył mnie,że to będzie dużo kasy i on się tego nie podejmie. Co Wy na to? Czy to bardzo skomplikowane, ile może kosztować? |
_________________ Mercedes-Benz C180 '94 (LPG Stag 300-4) |
|
|
|
|
dybek
Pomógł: 1 raz Dołączył: 12 Lut 2010 Posty: 149 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 17 Wrzesień 2010, 19:54
|
|
|
przy tej operacji trzeba będzie chyba wymontować zwrotnicę i pare wahaczy - przynajmniej tak mi się zdaje - koszt roboty to bedze pewnie ze 350 zeta za strone sama robocizna a łożysko to pewnie ze 130 - 170 zeta. |
_________________ TŁOK POWINIEN DZIAŁAĆ W CYLINDRZE A NIE W RURZE WYDECHOWEJ!
C180T LPG 96r.
VIN WDB2020781F505594 |
|
|
|
|
Marcin Pop.
C180 automat
Pomógł: 18 razy Dołączył: 15 Lip 2006 Posty: 1273 Skąd: Centrum
|
Wysłany: 17 Wrzesień 2010, 20:21
|
|
|
dybek napisał/a: | przy tej operacji trzeba będzie chyba wymontować zwrotnicę |
na tylnej osi w w202 jest zwrotnica???? |
_________________ C180 Classic '94 + LPG malachite metalic WDB2020181A137337 |
|
|
|
|
Pielgrzymo
Zjadacz Styropianu
Pomógł: 4 razy Dołączył: 25 Lip 2008 Posty: 177 Skąd: Jaworzno
|
Wysłany: 17 Wrzesień 2010, 21:18
|
|
|
maatohewetbi, jest dużo roboty: rozpinasz wahacze, demontujesz szczęki z ręcznego, potem półośkę (łożysko było już trochę zapieczone). Potem wybijanie łożyska, ściągnięcie osłony tarczy (która najprawdopodobniej jest już i tak skorodowana, że nic już z niej nie będzie). Jak widzisz jest sporo roboty. Łożysko rouvilla (FAG w pudełku rouvilla), czyli bardzo dobre około 60zł. Łożysko jest takie samo jak w W124. Warto również, przy okazji wymienić tuleje wahliwe (pływające), bo to najsłabszy element tylnego zawieszenia. Koszt - ja płaciłem 64zł TRW, czyli część z pierwszego montażu (w ASO kupisz takie samo, tyle że ze znaczkiem ). Acha i prawdopodobnie dolicz koszt osłony - bez niej nie złożysz ręcznego. Koszt nowej 150-160zł, tylko oryginał.
pozdrawiam |
_________________ Całkiem sporo części do w202:
http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=13230
C250 WDB2021881F681676
EX 200CE - 230kompressor
Ex Gwiazdeczka 190D |
|
|
|
|
artek88
Dołączył: 04 Gru 2008 Posty: 259 Skąd: Jarosław
|
|
|
|
|
Kruk
Daniel
Pomógł: 44 razy Dołączył: 07 Sie 2009 Posty: 630 Skąd: Wrocław/Walencja
|
Wysłany: 18 Wrzesień 2010, 00:52
|
|
|
maatohewetbi, w maju wymieniałem wszystkie cztery tj przód i tył. I jak z przodem poradziłem sobie szybko i sprawnie - jakieś 2 godzinki pracy, to z tyłem walczyłem od 12-23.30, i już nie sam a z ojcem. Bez ściągacza nawet nie próbuj, my zrobiliśmy sobie w 10 minut taki prowizoryczny ... ale się sprawdził Najtrudniejsze w moim odzczuciu jest samo wbijanie (równomierne!!!) łożyska w tuleje/bieżnie, bo można to spier.... zepsuć i wtedy cała robota do dupy. Teraz wiedząć ile to jest roboty nie podjął bym się już samodzielnej wymiany. Jednak jeśli się zdecydujesz to życzę Ci powodzenia! |
_________________ BMW 120D E87 163KM |
|
|
|
|
dybek
Pomógł: 1 raz Dołączył: 12 Lut 2010 Posty: 149 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 18 Wrzesień 2010, 20:35
|
|
|
Marcin Pop. napisał/a: | dybek napisał/a: | przy tej operacji trzeba będzie chyba wymontować zwrotnicę |
na tylnej osi w w202 jest zwrotnica???? |
"Zawieszenie
Niemiecka solidność na polskich drogach poddana jest srogiej próbie. Wyboje i nierówności nic sobie nie robią z prestiżu Mercedesa. Szybko zużywają się sworznie i metalowo-gumowe tuleje przednich wahaczy, końcówki drążków kierowniczych, tuleje zwrotnic w tylnym zawieszeniu. Luzy w zawieszeniu i układzie kierowniczym nie muszą jednak dyskwalifikować wybranego egzemplarza, bo naprawy podwozia w C-Klasse nie są drogie. Dostępne są liczne zamienniki o dobrej jakości i w atrakcyjnych cenach." |
_________________ TŁOK POWINIEN DZIAŁAĆ W CYLINDRZE A NIE W RURZE WYDECHOWEJ!
C180T LPG 96r.
VIN WDB2020781F505594 |
|
|
|
|
G.
Pomógł: 93 razy Dołączył: 15 Lut 2008 Posty: 4550
|
Wysłany: 18 Wrzesień 2010, 20:46
|
|
|
dybek, źródło cytatu? |
|
|
|
|
dybek
Pomógł: 1 raz Dołączył: 12 Lut 2010 Posty: 149 Skąd: Kielce
|
|
|
|
|
maatohewetbi
Dołączył: 13 Sty 2009 Posty: 64 Skąd: Radom
|
Wysłany: 19 Wrzesień 2010, 10:29
|
|
|
A więc ile kosztuje taki zabieg, czy ktoś robił wymianę łożysk u mechanika? Interesują mnie konkretne dane a nie gdybanie |
_________________ Mercedes-Benz C180 '94 (LPG Stag 300-4) |
|
|
|
|
TM
Pomógł: 6 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 389 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 19 Wrzesień 2010, 21:04
|
|
|
Około 300 ZŁ w cenie jest część + wymiana zależy od warsztatu. |
_________________ MB C200 CDI SPORT KOMBI WDB2021941F870839-Sprzedana.
|
|
|
|
|
Greg_G
The Best or Nothing.
Pomógł: 26 razy Dołączył: 06 Cze 2010 Posty: 1636 Skąd: lubelskie
|
Wysłany: 19 Wrzesień 2010, 21:56
|
|
|
Ostatnio wymieniałem.
Samo łożysko SKF, zapłaciłem ok 129zł. Jeżeli chodzi o robotę, to wiedziałem, że jest jej dużo, podjechałem na początek do pewnego warsztatu gdzie robią hamulce/zawieszenie itd, więc z definicji wymieniają. Powiedziałem jaki mam problem, i szef warsztatu powiedział, że spoko, się wymieni, powiedział, że ok 50-60zł za taką wymianę... Niestety jak się później okazała nie bardzo miał pojecie o czym mówił, podejrzewam, że nigdy nikt z MB tam nie podjechał, a jak już mnie zapytał "Na jakie koła ciągnie ten samochód", no to jednak podziękowałem. Podszedłem do drugiego zakładu, nie mówię, od razu, że łożysko, tylko, że mi huczy z prawej tylnej strony, a jak skręcę w prawo to cisza- Powiedział, że najprawdopodobniej prawe tylne łożysko= 200zł za robotę. Dla mnie za dużo. Wyszedłem.
Podjechałem do facetów co tylko w MB robią, przejechał się jeden z mną, posłuchał, ocenił, że to łożysko i wymiana u nich około 100zł, ale trzeba auto zostawić, bo to dużo roboty. Jako, że staram się unikać pozostawiania samochodu w obcych rękach, wziąłem tylko wizytówkę i nara. Wymieniłem w warsztacie, bliżej domu, u Pana co też MB naprawia i jeździ. Niepamiętam dokładnie, ale chyba 130-150zł wziął. |
_________________ W211 E320 CDI V6 FL Avantgarde Kombilimousine Sports Package |
|
|
|
|
monument22
Dołączył: 19 Lis 2009 Posty: 60 Skąd: polska
|
Wysłany: 2 Kwiecień 2017, 16:23
|
|
|
Witam. Przymierzam się do wymiany łożysk na tyle . Koledzy jakim kluczem odkrecaliście śrubę w piaście . Zwykły 32 da radę? |
_________________ Mercedes Benz w202 classic 94 rok 2,0 diesel.
WDB2021201f085061 |
|
|
|
|
mariuszt0
Pasjonat
Pomógł: 40 razy Dołączył: 31 Sty 2015 Posty: 1993 Skąd: Polanka Wielka
|
Wysłany: 2 Kwiecień 2017, 19:45
|
|
|
30 albo 32 ale musi być 12-to kątna |
_________________ C200 CDI ---->>> 2.3 KOMPRESSOR ASB
Hybryda WDB2021941F986813 i WDB2020851F922520
http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=24075 |
|
|
|
|
monument22
Dołączył: 19 Lis 2009 Posty: 60 Skąd: polska
|
|
|
|
|
|