Mercedes W202 Strona Główna Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy,

Poprzedni temat «» Następny temat
Olej w rurze dolotowej do przepustnicy
Autor Wiadomość
Podkopnik 

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Sty 2015
Posty: 195
Skąd: warszawa
Wysłany: 6 Kwiecień 2017, 16:04   Olej w rurze dolotowej do przepustnicy

Przy okazji wymiany świec zauważyłem, że rurka od odmy pluje świeżym olejem do dolotu (po wyczyszczeniu po kilku dniach był od nowa) tu koło przepsutnicy. Szukalem na forum podobnego tematu i znalazłem ale odpowiedzi w nim już nie.
tyle co wycytałem to, że w tej pokrywie kryją się kanaliki które moga byc zapchane. Jak można je wyczyścić?? Czy pokrywę można zdjąć i założyć bez żadnych kombinacji typu wymiana uszczelki na nową itp?? nawet nie wiem czy tam jest uszczelka czy to na sylikon. Czy kompresorem dałoby się jakoś to przeczyścić???
Silnik 2.2 benzyna.
_________________
poszukuje
 
 
Majster48 

Dołączył: 01 Mar 2017
Posty: 50
Skąd: Janikowo
Wysłany: 15 Kwiecień 2017, 19:44   

Piszesz o pokrywie zaworów?
_________________
Mercedes W 202 2.5 Diesel
WDB2021251A036325
 
 
Podkopnik 

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Sty 2015
Posty: 195
Skąd: warszawa
Wysłany: 15 Kwiecień 2017, 21:26   

Tak dokładnie. Ktoś może coś doradzić w tym temacie?
_________________
poszukuje
 
 
polofix 
polofix

Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Lis 2009
Posty: 2475
Skąd: Turek/Dobra
Wysłany: 16 Kwiecień 2017, 17:24   

Podkopnik napisał/a:
Tak dokładnie. Ktoś może coś doradzić w tym temacie?

Jeśli olej jest w dolocie, bo pluje górną odmą to problem może tkwić w zapchanym dolnym odpowietrzeniu. Jest ono pod kolektorem ssącym. Ciężki jest dostęp. Tam jest też separator metalowy ,od którego odchodzi jeden wąż, dalej jest trójnik i rozchodzi się na dwa cieńsze. Te cieńsze wchodzą w króćce w głowicy. Króćce są pod łączeniem kolektora z głowicą. Żeby to sprawdzić to trzeba ściągnąć kolektor i ściągnąć wąż z trójnika i dmuchnąć w niego. Jeśli nie jest drożny to znaczy że trzeba udrożnić.
Jeśli masz klimę to sprężarka bardzo utrudnia dostęp to separatora
 
 
 
Podkopnik 

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Sty 2015
Posty: 195
Skąd: warszawa
Wysłany: 17 Kwiecień 2017, 12:10   

Klimy nie mam.
Czyli śmiało mogę kompresorem dmuchnąć w ten wężyk rozumiem ?? :D Czyli trzeba dmuchnąć w ten grubszy wąż który od trójnika idzie jakby na dół do separatora tak?? Czyli jak dobrze myślę mogę zdjąć też wąż od dołu przy separatorze i dmuchnać bezpośrednio w króciec ktory jest w separatorze?
Dziękuję bardzo za rzeczową odpowiedź:)
_________________
poszukuje
 
 
polofix 
polofix

Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Lis 2009
Posty: 2475
Skąd: Turek/Dobra
Wysłany: 17 Kwiecień 2017, 14:55   

Podkopnik napisał/a:
Klimy nie mam.
Czyli śmiało mogę kompresorem dmuchnąć w ten wężyk rozumiem ?? :D Czyli trzeba dmuchnąć w ten grubszy wąż który od trójnika idzie jakby na dół do separatora tak?? Czyli jak dobrze myślę mogę zdjąć też wąż od dołu przy separatorze i dmuchnać bezpośrednio w króciec ktory jest w separatorze?
Dziękuję bardzo za rzeczową odpowiedź:)

Właśnie tak. Ściągniesz wężyk z separatora i założysz swój i dmuchniesz.
Ale nie kompresorem, tylko ustami.
 
 
 
Majster48 

Dołączył: 01 Mar 2017
Posty: 50
Skąd: Janikowo
Wysłany: 17 Kwiecień 2017, 19:14   

A druga opcja jest taka, że uszczelniacze trzonków zaworów już nie trzymają.
_________________
Mercedes W 202 2.5 Diesel
WDB2021251A036325
 
 
Podkopnik 

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Sty 2015
Posty: 195
Skąd: warszawa
Wysłany: 17 Kwiecień 2017, 19:20   

Aha dodam że mierzyłem też kompresje na cylindrach i dwa maja po 13 a dwa po 12,3. Z tego co czytałem nie jest to najgorszy wynik a pisze to w zwiazku z podejrzeniem uszczelniaczy o ile ma to znaczenie:)
_________________
poszukuje
 
 
Daniel 
Dociekliwy

Pomógł: 50 razy
Dołączył: 08 Kwi 2008
Posty: 4110
Skąd: Tczew
Wysłany: 17 Kwiecień 2017, 23:40   

Podkopnik, stan układu tłok-piercienie-cylinder nie ma nic wspólnego z uszczelniaczami trzonków zaworów.
_________________
S202 OM611 75kW
WDB2021941F870839


"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów." S.Lem
 
 
k4rol3k1989 


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 03 Maj 2017
Posty: 34
Skąd: Warszawa
Wysłany: 3 Maj 2017, 18:16   

Na zdjęciu poniżej widać wąż prowadzący do dolnej odmy. dmuchnij w niego aby zobaczyć czy jest drożny.


Dolna odma znajduje się w tym miejscu:


Tutaj znajdziesz jak dostać się do odmy: http://www.mercedes-clk.p...&t=6668&start=0
_________________
Mój Mercedes W208 CLK 200 Kompressor 267KM www.facebook.com/historiaw208/

Zazwyczaj tutaj: www.mercedes-clk.pl
 
 
Podkopnik 

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Sty 2015
Posty: 195
Skąd: warszawa
Wysłany: 3 Maj 2017, 18:58   

Hej Dzieki za linki i zdjęcia :) Dziś to sprawdzałem i jest drożny. Tzn zdjąłem go na wystajacy króciec załozyłem inny wąż i dmuhchnąłem. Sam wąż jest zaolejony . w drugim kierunku też powinienem dmuchnąć? Wężyki które idą od tego trójnika widać, że już ktoś wymieniał bo są przezroczyste. Jak będę miał więcej czasu to wymienię też ten gruby pojedynczy wąż bo jest twardy i guma mi pękła przy ściąganiu więc go trochę skróciłem.
_________________
poszukuje
 
 
polofix 
polofix

Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Lis 2009
Posty: 2475
Skąd: Turek/Dobra
Wysłany: 3 Maj 2017, 19:25   

Podkopnik napisał/a:
Hej Dzieki za linki i zdjęcia :) Dziś to sprawdzałem i jest drożny. Tzn zdjąłem go na wystajacy króciec załozyłem inny wąż i dmuhchnąłem. Sam wąż jest zaolejony . w drugim kierunku też powinienem dmuchnąć? Wężyki które idą od tego trójnika widać, że już ktoś wymieniał bo są przezroczyste. Jak będę miał więcej czasu to wymienię też ten gruby pojedynczy wąż bo jest twardy i guma mi pękła przy ściąganiu więc go trochę skróciłem.
W drugą stronę też dmuchnij. Z tym że powietrze pójdzie, ale nie tak szybko, bo po rozdzieleniu na dwa wężyki, są potem wąskie króćce.
Jest ryzyko, że pęknie ci trójnik, albo te przezroczyste wężyki. Ja je założyłem nowe, olejo-odprne.
 
 
 
k4rol3k1989 


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 03 Maj 2017
Posty: 34
Skąd: Warszawa
Wysłany: 3 Maj 2017, 19:50   

ten trójnik to zawór zwrotny...
_________________
Mój Mercedes W208 CLK 200 Kompressor 267KM www.facebook.com/historiaw208/

Zazwyczaj tutaj: www.mercedes-clk.pl
 
 
polofix 
polofix

Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Lis 2009
Posty: 2475
Skąd: Turek/Dobra
Wysłany: 4 Maj 2017, 18:38   

k4rol3k1989 napisał/a:
ten trójnik to zawór zwrotny...

U kolegi jest wolnossący i jest zwykły trójnik.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,112 sekundy. Zapytań do SQL: 9