Mercedes W202 Strona Główna Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy,

Poprzedni temat «» Następny temat
Nie wchodzi wsteczny
Autor Wiadomość
pewu81 
Patryk

Dołączył: 21 Wrz 2013
Posty: 6
Skąd: Wrocław
Wysłany: 23 Kwiecień 2017, 07:16   

Ja mam problemy głównie z biegami 1 i 2 głównie przy nierozgrzanym silniku, czasami zdarza się większy opór przy zmianie na trzeci. Po przewertowaniu wielu tematów na necie jak i na tym forum, przyjrzałem się tulejką przy skrzyni, a że wcześniej ktoś już próbował je "usztywniać", to uznałem je za przyczynę problemu. Jednak w moim przypadku wina nie leży po stronie gumek, a gdzieś indziej, niestety nie jestem mechanikiem, a jedynie lubię sam dochodzić do rozwiązywania problemów z moim mb i w miarę możliwości je usuwać :mrgreen: . Tak na marginesie okazuje się, jak wynika to z EPC, że w naszych celinach były stosowane dwa rodzaje tulejek gumowych w manualnych skrzyniach (u mnie po vin tylko jeden), w zależności od modelu skrzyni, tj. A0009921010 i A0009921110. Mam nadzieję, że dobrze zrozumiałem zapisy w EPC i u Ciebie zastosowano tą węższą tuleję, jednak wejdź pod auto i sprawdź dokładnie jakie masz. Eh, człowiek uczy się całe życie, niestety dopiero teraz zagłębiam się w EPC i WIS'a, ciężko ogarnąć te kody, ale i to z czasem rozgryzę :twisted: . Jeszcze jedno, żeby wymienić gumki przy wybieraku, mechanik musiał odkręcać poduchę skrzyni, chyba że jesteś na tyle zręczny by zmieścić dłonie przy wale i poradzisz sobie bez demontażu poduchy.

_________________
MECEDES-BENZ C230 KOMPRESSOR 96r
WDB2020241F362547
ex-MB C220D
 
 
mariuszt0 
Pasjonat

Pomógł: 40 razy
Dołączył: 31 Sty 2015
Posty: 1993
Skąd: Polanka Wielka
Wysłany: 23 Kwiecień 2017, 07:18   

Podkopnik, może synchronizator być wytarty
_________________
C200 CDI ---->>> 2.3 KOMPRESSOR ASB

Hybryda WDB2021941F986813 i WDB2020851F922520

http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=24075
 
 
Podkopnik 

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Sty 2015
Posty: 195
Skąd: warszawa
Wysłany: 23 Kwiecień 2017, 11:13   

Pewu81 dzięki za sprawdzenie :D Poprzedni właściciel coś wspominał, że ktoś tam grzebał przy tej skrzyni ale co dokładnie to nie wiem. Spróbuje to zdiagnozować:) Jest jakiś temat o wymianie synchronizatora??? Podejrzewam, że może być to skomplikowane ?
A podpowiecie jaki ten olej do mojej skrzyni musiałbym zakupić???
_________________
poszukuje
 
 
mariuszt0 
Pasjonat

Pomógł: 40 razy
Dołączył: 31 Sty 2015
Posty: 1993
Skąd: Polanka Wielka
Wysłany: 23 Kwiecień 2017, 13:11   

Równa się to z rozebraniem skrzyni prawie od a do Z, wałek musisz rozprasować, jak masz czym i trochę czasu to można samemu robić, jak nie to taniej wyjdzie szukać innej skrzyni :D
_________________
C200 CDI ---->>> 2.3 KOMPRESSOR ASB

Hybryda WDB2021941F986813 i WDB2020851F922520

http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=24075
 
 
Daniel 
Dociekliwy

Pomógł: 50 razy
Dołączył: 08 Kwi 2008
Posty: 4110
Skąd: Tczew
Wysłany: 23 Kwiecień 2017, 14:09   

Podkopnik napisał/a:
Mam też taki zamiar ale czy gdyby był problem ze sprzęgłem to nie zgrzytało by na wszystkich biegach??? Mam problem tylko z jedynką.



Może tak być, że zaczyna się od jedynki (i wstecznego).


Podkopnik napisał/a:
Jest jakiś temat o wymianie synchronizatora??? Podejrzewam, że może być to skomplikowane ?



Nie ma sensu. Na alledrogo kupisz za parę frytek używają i sprawną.
_________________
S202 OM611 75kW
WDB2021941F870839


"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów." S.Lem
 
 
Podkopnik 

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Sty 2015
Posty: 195
Skąd: warszawa
Wysłany: 23 Kwiecień 2017, 14:29   

Jeżdżę już tak prawie od roku i nic sie nie zmieniło w tym względzie:) Czyli mówicie, że nie ma sensu naprawiac synchronizatora i lepiej kupic uzywana skrzynie w razie czegos?? W sumie moze i racja bo skrzynie mozna za 200-300 zł kupic z wymiana juz bym chyba sobie poradził mam kanał i kogos do pomocy. Narazie wymienię olej i te gumki o ile bedzie taka potrzeba.
_________________
poszukuje
 
 
Daniel 
Dociekliwy

Pomógł: 50 razy
Dołączył: 08 Kwi 2008
Posty: 4110
Skąd: Tczew
Wysłany: 23 Kwiecień 2017, 15:32   

Podkopnik napisał/a:
Narazie wymienię olej i te gumki o ile bedzie taka potrzeba



I nie zapomnij o regulacji cięgien po tej robocie.
_________________
S202 OM611 75kW
WDB2021941F870839


"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów." S.Lem
 
 
Podkopnik 

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Sty 2015
Posty: 195
Skąd: warszawa
Wysłany: 23 Kwiecień 2017, 19:56   

Jak je regulować?? Jaki jest punkt odniesienia???
_________________
poszukuje
 
 
Daniel 
Dociekliwy

Pomógł: 50 razy
Dołączył: 08 Kwi 2008
Posty: 4110
Skąd: Tczew
Wysłany: 23 Kwiecień 2017, 20:00   

Podkopnik, trzeba mieć trzpień blokujący dźwigienki względem wybieraka.


Jutro mogę zrobić zdjęcie jak to wygląda.
_________________
S202 OM611 75kW
WDB2021941F870839


"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów." S.Lem
 
 
Podkopnik 

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Sty 2015
Posty: 195
Skąd: warszawa
Wysłany: 24 Kwiecień 2017, 20:54   

Byłbym wdzięczny :)
_________________
poszukuje
 
 
Daniel 
Dociekliwy

Pomógł: 50 razy
Dołączył: 08 Kwi 2008
Posty: 4110
Skąd: Tczew
Wysłany: 3 Maj 2017, 21:30   

Trzpień regulacyjny dźwigienek wybieraka:

https://drive.google.com/file/d/0BzBOWxxMGbzVTlIyWW5idlVGTGs/view?usp=sharing



średnica trzpienia 5,9mm
długość trzpienia 40mm
śr. uchwytu 9mm
dł. uchwytu 18mm


Niżej podaję link do instrukcji regulacji wybieraka skrzyni biegów. Wprawdzie sama instrukcja dotyczy W123, ale zasada jest taka sama jak w W202 (różni się tylko długością uchwytu!).

https://drive.google.com/drive/folders/0BzBOWxxMGbzVdUN6Nzk1TVBvMDA?usp=sharing
_________________
S202 OM611 75kW
WDB2021941F870839


"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów." S.Lem
 
 
Podkopnik 

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Sty 2015
Posty: 195
Skąd: warszawa
Wysłany: 3 Maj 2017, 23:26   

Dzięki za link :) A te wymiary W dla dźwigienek??? Są takie same w m111 jak w tej instrukcji???
Jak mierzyć ten wymiar??? Rozumiem, że jest to ruch tych ramion (dźwigni pośrednich)które przychodzą do skrzyni??
_________________
poszukuje
 
 
Daniel 
Dociekliwy

Pomógł: 50 razy
Dołączył: 08 Kwi 2008
Posty: 4110
Skąd: Tczew
Wysłany: 4 Maj 2017, 09:03   

Podkopnik, nic nie musisz mierzyć. Jak zablokujesz wybierak trzpieniem a dźwigienki przy skrzyni będą w pozycji "0" to blokujesz śruby wodzików.
_________________
S202 OM611 75kW
WDB2021941F870839


"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów." S.Lem
 
 
pewu81 
Patryk

Dołączył: 21 Wrz 2013
Posty: 6
Skąd: Wrocław
Wysłany: 5 Maj 2017, 09:58   

Podkopnik, byłem u mechanika, olej w skrzyni jest idealny, powiedział, że nie ma sensu wymieniać oleju i przypuszcza, że problem leży w synchronizatorach. W przyszłym tygodni jeszcze raz dokładniej sprawdzi skrzynię, bo ostatnio nie miał zbytnio czasu, najgorsze było to, że jak przyjechałem do niego, to biegi wchodziły dobrze przy rozgrzanym silniku. Tym razem zostawiam mu auto i po dłuższym postoju sprawdzi skrzynię dokładnie, jednak jak powiedział, raczej synchronizatory zostały przeorane i pozostaje najtańsza opcja, czyli przekładka sprawnej. Tą skrzynię, jeżeli okaże się, że nie ma sensu reanimować, pojeżdżę jeszcze trochę i wymienię na sprawną, pozdrawiam.
_________________
MECEDES-BENZ C230 KOMPRESSOR 96r
WDB2020241F362547
ex-MB C220D
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,125 sekundy. Zapytań do SQL: 9