Przesunięty przez: Łukasz 17 Styczeń 2012, 18:17 |
Bicie przy hamowaniu |
Autor |
Wiadomość |
Al Capone
Dołączył: 05 Kwi 2012 Posty: 66 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 25 Kwiecień 2017, 19:09
|
|
|
Co do tłoczków to chodzą płynnie i nie są pokorodowane czy zapieczone. Jedna osłona gumowa jest trochę naderwana dlatego muszę kupić komplet. Odczytałem z niej numer 13.8102-3503.2
Niestety nigdzie taki nie jest dostępny. Pozostają 13.0441-3505.2 do nr. nadwozia A419828 / F443892
oraz 13.0441-3507.2 od nr. nadwozia 13.0441-3507.2 A419829 / F443893
Ciekawe tylko czym one się różnią skoro obie są na tłoczek 35mm
EDIT: W zestawie naprawczym 13.0441-3505.2 ATE dostałem osłonki numer 13.8102-3503.2 takie jak w orginale. Cena to jakieś 75zł a w ASO powiedzieli mi 248 zł netto! |
_________________ C 220D Elegance 1995r
WDB2021211A286480 |
Ostatnio zmieniony przez Al Capone 3 Maj 2017, 14:11, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
|
Daniel
Dociekliwy
Pomógł: 50 razy Dołączył: 08 Kwi 2008 Posty: 4110 Skąd: Tczew
|
Wysłany: 26 Kwiecień 2017, 15:24
|
|
|
Cytat: | Po pierwsze ATE od dawna lubia byc podrabiane. |
I ta wypowiedź wyczerpuje kwestię związaną z dochodzeniem przyczyny oderwania okładziny ciernej od płyty nośnej.
lech149 napisał/a: | Ale tak na logikę tylko krzywa lub żle przykręcona tarcza powoduje bicie. Czyżbym się mylił ? |
Może być jeszcze źle wysezonowana na etapie produkcji lub potraktowana wodą po ostrzejszym hamowaniu. |
_________________ S202 OM611 75kW
WDB2021941F870839
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów." S.Lem |
|
|
|
|
lech149
501 29 41 69
Pomógł: 19 razy Dołączył: 16 Sty 2015 Posty: 790 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 26 Kwiecień 2017, 18:59
|
|
|
Dawno temu , modne było przetaczanie tarcz hamulcowych . Pokrywały się one szkliwem, które skuteczność hamulców zmniejszały o conajmniej 50% . takie były gówniane polskie klocki .
Na markowe nie było nas stać. I wtedy jedynym ratunkiem było przetaczanie . I zdarzło się , że źle zamocowane w tokarce po przetoczeniu biły jak cholera . |
_________________ 2.0 benzyna 1998r WDB2020801F711817 |
|
|
|
|
Daniel
Dociekliwy
Pomógł: 50 razy Dołączył: 08 Kwi 2008 Posty: 4110 Skąd: Tczew
|
Wysłany: 26 Kwiecień 2017, 19:06
|
|
|
lech149 napisał/a: | Dawno temu , modne było przetaczanie tarcz hamulcowych . |
Na pewne rzeczy moda nie przemija.
lech149 napisał/a: | I zdarzło się , że źle zamocowane w tokarce po przetoczeniu biły jak cholera . |
Bo wbrew pozorom przetoczyć tarcze też trzeba potrafić. |
_________________ S202 OM611 75kW
WDB2021941F870839
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów." S.Lem |
|
|
|
|
lech149
501 29 41 69
Pomógł: 19 razy Dołączył: 16 Sty 2015 Posty: 790 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 26 Kwiecień 2017, 23:51
|
|
|
Mam przyjaciela , który ma Skodę Oktavię i do każdej wymiany klocków wymienia tarczę .
I to od 20 lat . |
_________________ 2.0 benzyna 1998r WDB2020801F711817 |
|
|
|
|
monument22
Dołączył: 19 Lis 2009 Posty: 60 Skąd: polska
|
Wysłany: 27 Kwiecień 2017, 12:16
|
|
|
Al Capone napisał/a: | Co do tłoczków to chodzą płynnie i nie są pokorodowane czy zapieczone. Jedna osłona gumowa jest trochę naderwana dlatego muszę kupić komplet. Odczytałem z niej numer 13.8102-3503.2
Niestety nigdzie taki nie jest dostępny. Pozostają 13.0441-3505.2 do nr. nadwozia A419828 / F443892
oraz 13.0441-3507.2 od nr. nadwozia 13.0441-3507.2 A419829 / F443893
Ciekawe tylko czym one się różnią skoro obie są na tłoczek 35mm |
W motoryzacyjnym dostaniesz same osłonki bez problemu.
Możliwe że różnią się sposobem mocowania. Ja się spotkałem z dwoma różnymi do mojego modelu |
_________________ Mercedes Benz w202 classic 94 rok 2,0 diesel.
WDB2021201f085061 |
Ostatnio zmieniony przez monument22 27 Kwiecień 2017, 14:07, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
wąsu
Dołączył: 17 Lut 2017 Posty: 5 Skąd: Lubawka
|
Wysłany: 27 Kwiecień 2017, 13:07
|
|
|
Witam,
Opiszę swój świeży przypadek z biciem.
Bije (biło) od zakupu Miecia ale musiało poczekać na swoją kolej.
Czym więcej jazdy tym bardziej biło i kierownicą lekko to pewni że to przód w końcu tel na szrocik i mają to jedziemy.
Tarcze wraz z klockami śliczne jak nowe ale jak się okazało podczas montarzu 284mm/22mm a miały być 288mm/25mm.Jak rozebrane to już wsadziliśmy i działa ale dalej puka ino mnieji bez drgań na kierownicy.
OrygInalne ładne(24.5mm) to na tokarkę i znowu zamiana ale dalej puka. W końcu forum, mechanik i padło że będą to tylne tarcze więc lewarek i jedziemy z tym bałaganem. Zakupione nowe textar wraz z klockami i jak ręką odjął. Oczywiście najpierw wymiana części w zawieszeniu bo też mogła być taka możliwość. |
_________________ C 250 TD classic/96r |
|
|
|
|
Al Capone
Dołączył: 05 Kwi 2012 Posty: 66 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 5 Maj 2017, 23:01
|
|
|
Poprzednie klocki ATE ścierały całą powierzchnię tarczy hamulcowej. Teraz kupiłem klocki TRW i są one chyba jakieś mniejsze bo nie obejmują już całej tarczy a pozostaje pasek jakieś 4-5mm. Ktoś się spotkał z czymś takim? Czy to normalne? Po pewnym czasie na tarczy wyrobi się ząb. |
_________________ C 220D Elegance 1995r
WDB2021211A286480 |
|
|
|
|
perzu126
W202 & A208 & W164
Pomógł: 433 razy Dołączył: 21 Wrz 2008 Posty: 11976 Skąd: Perzów
|
|
|
|
|
Daniel
Dociekliwy
Pomógł: 50 razy Dołączył: 08 Kwi 2008 Posty: 4110 Skąd: Tczew
|
Wysłany: 6 Maj 2017, 09:14
|
|
|
Al Capone, na tylnej osi? |
_________________ S202 OM611 75kW
WDB2021941F870839
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów." S.Lem |
|
|
|
|
Al Capone
Dołączył: 05 Kwi 2012 Posty: 66 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 6 Maj 2017, 09:44
|
|
|
Tak cały czas chodzi o tylną oś. Po tym incydencie z ATE zrobiłem regeneracje zacisków,nowe osłonki i kupiłem tym razem klocki TRW. |
_________________ C 220D Elegance 1995r
WDB2021211A286480 |
|
|
|
|
Daniel
Dociekliwy
Pomógł: 50 razy Dołączył: 08 Kwi 2008 Posty: 4110 Skąd: Tczew
|
Wysłany: 6 Maj 2017, 11:02
|
|
|
Al Capone, sprzedali Ci niedopasowany klocek do modelu. Klocki stosowane na tylną oś w MB były również produkowane dla Opla Omegi czy VW Golf. Różniły się delikatnie rozmiarami - właśnie tak jak jest u Ciebie. Ja na Twoim miejscu bym zareklamował - jak przyjdzie wymienić klocki i kupisz takie jak trzeba, to od razu będzie tarcza do toczenia.
Pomijając efekt wizualny, który wskazuje na uszkodzenie... oraz biorąc pod uwagę różnicę w powierzchni styku klocka z tarczą dochodzi jeszcze osłabiona siła hamująca. |
_________________ S202 OM611 75kW
WDB2021941F870839
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów." S.Lem |
|
|
|
|
Al Capone
Dołączył: 05 Kwi 2012 Posty: 66 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 7 Maj 2017, 00:05
|
|
|
Jak widać na zdjęciu jest różnica spora. Mniejszy TRW GDB911. Może ktoś ma akurat te i się wypowie czy też są takie, albo to jakiś błąd produkcji.
W poniedziałek zobaczymy co powiedzą na to w sklepie. Byłem dziś też na stacji diagnostycznej zmierzyć siłę hamowania. Wyniki LP: 2,5kN PP: 2,5kN LT: 1,8kN PT: 2,5kN
według diagnosty przetaczana tarcza jeszcze nie jest dotarta i trzeba pojeździć i zmierzyć ponownie. |
_________________ C 220D Elegance 1995r
WDB2021211A286480 |
|
|
|
|
|